لوگوی کاردون

مشکلات رایج مایکروفر ال جی

Common LG microwave problems
فهرست محتوا

گاهی اوقات هنگام کار با مایکروفر ال جی، با ارورهایی مواجه می‌شویم. این ارورها و راه‌حل هرکدام از آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. هر ارور ماکروفر ال جی معنای خاص خود را دارد. برخی از آن‌ها به مشکلات سخت‌افزاری دستگاه برمی‌گردند و برخی دیگر به دلیل دست‌کاری در تنظیمات یا نصب نادرست ماکروفر به وجود می‌آیند. با ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید تا ارورهای مایکروفر ال جی و برخی از مشکلات رایج آن را با هم مرور کنیم.

معنی ارورهای مایکروویو ال جی

Common LG microwave problems

در این بخش با برخی از ارورهای رایج مایکروویو ال جی، دلایل بروز این خطاها و نحوه‌ی‌ حل‌کردن آن‌ها آشنا خواهیم شد.

ارور F3 در مایکروفر ال جی

این ارور به معنی اشکال در عملکرد کلیدهای روی پنل مایکروفر است. در این حالت، ارتباط بین پنل با دکمه‌ها قطع شده و فرد نمی‌تواند یک ورودی را به‌درستی انتخاب کند. دلیل این ارور ماکروفر ال جی ایراد در برد و سیم‌کشی آن است. برای حل این مشکل بهتر است با یک تعمیرکار تماس بگیرید. اگر در کارهای فنی سررشته نداشته باشید، ممکن است به پنل آسیب بیشتری بزنید.

ارور F1 در مایکروفر ال جی

این ارور ماکروفر ال جی نشان می‌دهد که قطعه‌ی کنترل دمای ماکروفر پس از 4 ثانیه از شروع کار دستگاه شناسایی نشده است. ارور F1 مربوط به ترمیستور است و برای تعمیر آن باید با یک تعمیرکار تماس گرفت.

ارور F01 در مایکروفر ال جی

این ارور ماکروفر ال جی نشان می‌دهد که دما با وجود گذشت 10 دقیقه از شروع فرایند پخت، هنوز به 100 درجه‌ی سانتیگراد نرسیده‌ است. دلیل این مشکل می‌تواند خراب‌شدن ترمیستور یا هیتر مایکروفر ال جی باشد. برای حل این ارور ماکروفر ال جی باید یک تعمیرکار، هیتر یا ترمیستور را بررسی و تعمیر کند.

ارور F2 در مایکروفر ال جی

این ارور مایکروفر ال جی به این معناست که قطعه‌ی امنیتی جلوگیری‌کننده از گرم‌شدن بیش از حد مایکروفر به‌درستی کار نمی‌کند. برای حل این مشکل باید ترمیستور بررسی شود. در صورت خرابی ترمیستور، با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

ارور F4 در مایکروفر ال جی

این ارور یکی از رایج‌ترین ارورهای مایکروفر ال جی بوده و بیشتر خرابی‌های مربوط به مایکروفر به دلیل این ارور است. ارور F4 در مایکروفر ال جی به معنی ایراد در عملکرد حسگر رطوبت مایکروفر شماست. برای حل این مشکل، حسگر رطوبت باید توسط یک تعمیرکار بررسی شود.

ارور F5 در مایکروفر ال جی

در صورت بروز مشکل در عملکرد سوئیچ، این ارور نمایش داده می‌شود. اگر پس از ریست‌کردن مایکروفر ال جی، همچنان این ارور نمایش داده شد؛ باید با یک تعمیرکار برای تعویض سوئیچ تماس بگیرید.

The meaning of LG microwave errors

ارور F11 در مایکروفر ال جی

این ارور ماکروفر ال جی به معنی اختلال در برقراری ارتباط بین برد اصلی با موتور اینورتر است. برای حل این مشکل ابتدا باید فهمید مشکل از برد اصلی است یا موتور اینورتر. برای تعمیر برد و موتور اینورتر باید با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

ارور F16 در مایکروفر ال جی

درصورتی‌که موتور فن یا موتور اینورتر مایکروفر شما خراب شده باشد؛ دستگاه برای جلوگیری از داغ‌شدن بیش از حد، این ارور را نشان می‌دهد. برای حل این مشکل باید موتور فن و اینورتر توسط یک تعمیرکار تعمیر شوند.

ارور F17 در مایکروفر ال جی

اگر پاسخی از حسگر دمای موتور اینورتر در 14 ثانیه ابتدای شروع کار ماکروفر دریافت نشود؛ این ارور ماکروفر ال جی نمایش داده می‌شود. ارور F17 در مایکروفر ال جی به معنی اختلال در عملکرد حسگر دمای موتور اینورتر است. تعمیر این قطعه به تخصص یک تعمیرکار نیاز دارد.

ارور F19 در مایکروفر ال جی

این ارور ماکروفر ال جی زمانی نمایش داده می‌شود که محافظ VDC اینورتر دچار مشکل شده باشد. تعمیر این قطعه تنها باید توسط تعمیرکار و یک فرد متخصص انجام شود.

ارور LOC در مایکروفر ال جی

برای حفظ امنیت کودک و محافظت از مایکروفر، اکثر مایکروفرهای ال جی مجهز به قفل کودک هستند. در صورت فعال‌شدن قفل کودک ماکروفر، هیچ‌کدام از دکمه‌های ماکروفر کار نکرده و ارور LOC روی صفحه‌نمایش نشان داده می‌شود. اگر به‌اشتباه این قابلیت را فعال کرده باشید؛ کافی است دوباره کلید قفل را فشار داده و برای چند ثانیه نگه دارید. اگر قفل کودک همچنان فعال بود و ارور LOC را مشاهده کردید؛ احتمالا در برد ماکروفر شما مشکلی پیش‌آمده است. برای تعمیر برد با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

مشکلات رایج ماکروفر ال جی

در برخی موارد ماکروفر ال جی اروری نشان نمی‌دهد؛ اما مشکلی در عملکرد آن وجود دارد. در ادامه‌ی این بخش، برخی از این مشکلات را بررسی کرده و راه‌حل آن‌ها را ارائه خواهیم داد. درصورتی‌که ماکروفر شما احتیاج به تعمیر داشت؛ برای تعمیر آن دراسرع‌وقت با کاردون تماس بگیرید.

صدای غیرعادی مایکروفر ال جی برای چیست؟

بدنه‌ی فلزی مایکروفر صدا را بیش از حد منعکس می‌کند و صدای بلند آن کمی عادی است؛ اما گاهی این صدا بیشتر از مواقع عادی می‌شود. صدای غیرعادی مایکروفر ال جی دلایل متعددی دارد. برخی از این دلایل به شرح زیر هستند:

۱) گذاشتن ظرف سنگین در مایکروفر

اگر یک ظرف سنگین را در مایکروفر قرار دهید؛ مایکروفر شما تحت‌فشار قرار گرفته و صدای زیادی تولید می‌کند. اگر صدا پس از عوض‌کردن ظرف قطع شود؛ جای نگرانی نیست.

۲) جابه‌جا شدن شفت و ریل زیر سینی

درصورتی‌که شفت و ریل زیر سینی سر جای خود قرار نگرفته و جابه‌جا شده باشد؛ مایکروفر هنگام کار صدای اضافی تولید می‌کند. برای حل این مشکل، سینی مایکروفر را برداشته و شفت و ریل را در جای خود قرار دهید. اگر صدای غیرعادی مایکرفر برطرف شد؛ مشکل از همین مورد بوده است.

۳) استفاده از سه‌پایه

اگر از سه‌پایه‌ی فلزی در حالت مایکرو یا Micro استفاده کنید؛ از مایکروفر ال جی خود صدایی غیرعادی می‌شنوید.

روشن‌نشدن لامپ داخل مایکروفر ال جی

تمامی مایکروفرها چراغی دارند که هنگام بازکردن درب مایکروفر و کارکردن آن روشن می‌شوند. دلایل رایج روشن‌نشدن چراغ مایکروفر به شرح زیر هستند:

۱) سوختن لامپ داخل مایکروفر ال جی

برای حل این مشکل، باید مایکروفر را از برق کشیده و لامپ کوچک داخل آن را تعویض کنید. دقت کنید حتی پس از کشیدن مایکروفر از برق، بازهم احتمال برق‌گرفتگی وجود دارد. به همین دلیل بهتر است که دستکش عایق دست کنید یا از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

۲) خرابی برد مایکروفر ال جی

اگر پس از تعویض لامپ، همچنان چراغ داخل مایکروفر روشن نشد؛ احتمال خراب‌شدن برد مایکروفر وجود دارد. تعمیر برد مایکروفر باید حتما توسط یک تعمیرکار صورت گیرد.

۳) خرابی سوکت‌های لامپ

اگر دلیل روشن‌نشدن چراغ مایکروفر شما هیچ‌کدام از موارد فوق نبود؛ احتمال خراب یا شل‌شدن سوکت‌های لامپ وجود دارد. برای تعویض این قطعه، مایکروفر را از برق کشیده و از نبود جریان برق در آن‌ مطمئن شوید. پس از آن می‌توانید سوکت را عوض کنید. در صورتی که ماکروفر شما نیاز به تعمیر دارد، می توانید از سرویس تعمیر ماکروفر کاردون استفاده کنید.

علت روشن‌نشدن ماکروفر ال جی

یکی از مشکلات رایج در ماکروفرهای ال جی پس از استفاده‌ی مداوم از آن‌ها، روشن‌نشدن ماکروفر است. این مشکل دلایل متعددی دارد که در ادامه به بررسی برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

۱) خرابی میکروسوئیچ و سنسورهای درب ماکروفر ال جی

ماکروفرها تنها در صورت بسته‌شدن درب شروع به کار می‌کنند. اگر سنسورها و میکروسوئیچ‌های درب ماکروفر خراب شود؛ بسته‌شدن درب به‌درستی صورت نگرفته و ماکروفر شروع به کار نمی‌کند. برای حل این مشکل، باید میکروسوئیچ یا سنسور درب ماکروفر تعویض شود.

۲) خراب‌شدن قلاب درب

گاهی مشکل از میکروسوئیچ نیست و به دلیل جا نیفتادن قلاب ماکروفر یا شکستن آن، میکروسوئیچ فعال نشده و ماکروفر روشن نمی‌شود.

۳) خراب‌شدن فیوز سرامیکی

این قطعه نوسانات برق را در ماکروفر کنترل می‌کند. خراب‌شدن این قطعه مانع از روشن‌شدن ماکروفر می‌شود. برای حل این مشکل باید با تعمیرکار تماس بگیرید.

قطع‌شدن صدا یا آهنگ مایکروفر ال جی

همه‌ی مایکروفرها پس از تمام‌شدن کار صدای بوق پخش می‌کنند تا از پایان کار اطلاع دهند. این صدا کارآمدتر است؛ اما گزینه‌ای برای قطع‌کردن آن نیز وجود دارد. اگر به‌اشتباه این گزینه را فعال کرده‌اید و اکنون می‌خواهید صدا را برگردانید؛ می‌توانید دنبال دکمه‌ی mute روی صفحه‌ی دکمه‌های مایکروفر ال جی خود باشید. اگر این دکمه را در صفحه‌ی اول پیدا نکردید؛ به دفترچه‌ی راهنمای مایکروفر مراجعه کرده و کلید ترکیبی قطع و وصل صدا را پیدا کنید.

ماکروفر ال جی غذا را گرم نمی‌کند

دلیل گرم‌نکردن غذا یک مشکل در قطعات ماکروفر است. برای حل این مشکل می‌توانید با کاردون تماس بگیرید. موارد زیر برخی از قطعاتی هستند که احتمالا باید برای حل این مشکل تعویض شوند.
• دیود
• خازن
• ترانس
• مگنترون
• برد
• فیوز

چرا مایکروفر ال جی دود می‌کند؟

دودکردن مایکروفر ال جی زمانی رخ می‌دهد که سقف یا بدنه‌ی آن روغن گرفته و کثیف شود. برای حل این مشکل، باید ابتدا با یک دستمال مرطوب بدنه و سقف را تمیز کنید. اگر بدنه تمیز بود و مایکروفر همچنان دود می‌کرد؛ با یک تعمیرکار برای بررسی قطعات تماس بگیرید.

علت خروج هوای گرم از زیر مایکروویو ال جی

خروج هوای گرم از زیر مایکروویو ال جی کاملا نرمال است. این امر به دلیل کارکردن فن و خارج‌کردن هوای اضافی از پشت مایکروویو است. این هوای گرم به کف برخورد کرده و از اطراف مایکروویو خارج می‌شود.

چرا در حال گریل المنت سقف ماکروفر ال جی کار نمی‌کند؟

المنت‌های سقف ماکروفر در برخی از برنامه‌های ترکیبی پخت فعال نمی‌شوند. این مورد طبیعی است و جای نگرانی ندارد. اما اگر این المنت‌ها در هیچ حالتی فعال نشدند؛ احتمال سوختن المنت‌ها یا بروز مشکل در سیم‌های متصل به آن‌ها وجود دارد. برای تعمیر یا تعویض این المنت‌ها باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

ساعت مایکروفر ال جی نمایش داده نمی‌شود

برای تنظیم ساعت مایکروفر ال جی دکمه‌ی مشخصی وجود ندارد و باید از دکمه‌های ترکیبی کمک بگیرید. برای تنظیمات، مراحل زیر را طی کنید:
۱. دکمه‌ی STOP/CLEAR را فشار دهید.
۲. پس از آن کلید TIMER/CLOCK را فشار داده و منتظر شوید تا 12h نمایان شود.
۳. اکنون دکمه‌ی START/ENTER/+30SEC را فشار دهید.
۴. پس از آن می‌توانید با دکمه‌ی اعداد، ساعت را کم‌وزیاد کنید.
۵. در انتها، دوباره کلید START/ENTER/+30SEC را فشار دهید تا تنظیمات ثبت شود.
این تنظیمات بسته به مدل مایکروفر شما متغیر است. اگر با این روش موفق به تنظیم‌کردن ساعت نشدید، به دفترچه‌ی راهنمای مایکروفر خود مراجعه کنید.

کلیدهای روی ماکروفر ال جی کار نمی‌کنند

گاهی با گذشت مدتی از خرید ماکروفرهای ال جی، کلیدهای روی صفحه دچار مشکل شده و کار نمی‌کنند. این امر دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد. در ادامه‌ی این بخش، به برخی از دلایل احتمالی آن خواهیم پرداخت.

۱) خرابی برد صفحه‌کلید

اگر یک یا چند عدد از دکمه‌های ماکروفر شما کار نمی‌کند؛ احتمالا باید صفحه‌کلید و برد آن را تعمیر یا تعویض کنید.

۲) خرابی ترانس برد

درصورت خراب‌شدن ترانس برد، زمان فشاردادن کلیدها، چراغ صفحه روشن می‌شود؛ اما کار نمی‌کند. برای حل این مشکل باید ترانس برد تعویض شود.

۳) خرابی مدار صفحه‌کلید

درصورتی‌که مدار صفحه‌کلید دچار شکستگی یا سوختگی شود؛ صفحه‌کلید کار نمی‌کند. تعمیر مدار صفحه‌کلید به یک تعمیرکار نیاز دارد.

خاموش‌نشدن مایکروفر ال جی بعد از اتمام کار

گاهی ممکن است بعد از اتمام کار، مایکروفر شما خاموش نشود. این موضوع دو علت عمده دارد:

۱) خرابی میکروسوئیچ

اگر مایکروفر بعد از بازکردن درب همچنان خاموش نمی‌شود؛ مشکل از میکروسوئیچ است.

۲) خرابی برد هوشمند

اگر مایکروفر با دکمه‌های stop خاموش نشده ولی با ‌بازکردن درب خاموش می‌شود؛ مشکل از خرابی برد هوشمند است.
در هر دو صورت، برای برطرف‌کردن مشکل باید قطعات را عوض کنید. برای تعویض این قطعات بهتر است با یک تعمیرکار یا نمایندگی مایکروفر ال جی تماس بگیرید.

علت خاموش‌شدن ناگهانی ماکروفر ال جی

دلایل زیر از جمله دلایل خاموش‌شدن ناگهانی ماکروفر ال جی هستند:
۱.  استفاده‌ی طولانی از ماکروفر و گرم‌شدن بیش از حد آن
۲.  قراردادن ماکروفر در کابین کوچک با فضای محدود
۳.  افت ولتاژ برق ورودی

سوالات متداول

اگر ماکروفر ال جی روشن نمی‌شود، احتمالاً میکروسوئیچ درب یا فیوز ماکروفر مشکل دارد که از روشن شدن دستگاه جلوگیری می‌کند.

ارور F4 نشان دهنده‌ی مشکل در سنسور رطوبت ماکروفر است.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها