لوگوی کاردون

آموزش بروز رسانی تلویزیون سامسونگ با اینترنت یا فایل آپدیت

How to update Samsung TV with internet or update file

آنچه در این مطلب خواهید خواند

اگر یک تلویزیون هوشمند دارید احتمالا می‌دانید که باید همیشه سیستم عامل آن را بروز رسانی کنید. مهم است که آخرین نسخه بر روی دستگاه شما نصب باشد، تا هم کمتر دچار مشکل نرم افزاری شود و هم از امکانات جدیدی که برای آن گذاشته شده استفاده کنید. بروز رسانی تلویزیون هوشمند معمولا کار راحتی است اما باز بسیاری از کاربران برای اینکار با مشکلاتی روبه رو هستند از این رو ممکن است در اینکار کوتاهی کرده و تلویزیون خود را بروز رسانی نکنند. اگر شما هم یک تلویزیون هوشمند دارید و با این پرسش روبه رو هستید که چگونه تلویزیون سامسونگ را آپدیت کنیم؟ این اطلاعات گردآوری شده توسط تعمیرات لوازم خانگی کاردون برای شماست. پس این متن را تا پایان مطالعه کنید.

به‌روز نگه داشتن سیستم عامل تلویزیون سامسونگ

Keeping the Samsung TV operating system up to date

تلویزیون‌‌های هوشمند دیگر فقط یک نمایشگر فیلم و برنامه های تلویزیونی نیستند. این دستگاه‌ها به طور گسترده‌ای قابلیت آن را دارند که به اینترنت متصل شده و از امکانات آنلاین بهره‌مند شوند. شما با تلویزیون‌های هوشمند قادر خواهید بود به تماشای فیلم و سریال آنلاین، بازی و وبگردی دسترسی داشته باشید. متناسب با توانایی اتصال این سیستم‌ها به اینترنت، مشابه به تلفن‌‌های هوشمند قادر به آپدیت و بروزرسانی تلویزیون سامسونگ خواهید بود. اینکار به شما اجازه می‌دهد تا از آخرین نسخه طراحی شده برای تلویزیون سامسونگ استفاده کنید. به‌روز نگه داشتن سیستم عامل تلویزیون سامسونگ مزایایی دارد که مهمترین آن این است که ایرادات نرم افزاری آن برطرف خواهد شد و از امکانات جدید نیز استفاده می کنید. برای آپدیت تلویزیون سامسونگ چند روش وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم. در صورتی که تلویزیون شما دچار مشکل شده و قصد تعمیر آن را دارید، می توانید از سرویس تعمیر تلویزیون کاردون استفاده نمایید.

۱) به ‌روز رسانی و آپدیت تلویزیون سامسونگ به صورت آنلاین

برای آپدیت کردن و به روز رسانی تلویزیون به روش آنلاین باید به اینترنت متصل باشید. پس ابتدا تلویزیون هوشمند خود را به اینترنت وصل کرده و سپس از مراحل زیر پیروی کنید.
۱. به وسیله ریموت کنترل تلویزیون و فشردن دکمه Home/ Menu به تنظیمات سیستم وارد شوید.
۲. Support را پیدا کنید و گزینه Software Update را برگزینید.
۳. در این قسمت باید گزینه‌ Online یا Update Now را انتخاب کنید.
۴. در این مرحله دستگاه تلویزیون هوشمند شما به سرورهای سامسونگ وصل شده و بروزرسانی را آغاز می‌کند.
*دقت کنید اگر تلویزیون شما آپدیت نباشد به شما نشان خواهد داد که نسخه جدید را باید آپدیت کنید و اگر بروزرسانی تلویزیون سامسونگ انجام شده باشد گزینه‌ای برای آپدیت نخواهد بود.

۲) نحوه بروزرسانی تلویزیون سامسونگ بوسیله فایل با USB

How to update Samsung TV by USB file

اگر برای آپدیت و بروزرسانی تلویزیون هوشمند خود با اینترنت مشکل دارید می‌توانید بوسیله USB و با فایل از پیش دانلود شده به آپدیت تلویزیون سامسونگ خود بپردازید. در برخی مدل‌های تلویزیون سامسونگ پس از اتصال فلش به دستگاه بروزرسانی تلویزیون سامسونگ خود به خود آغاز می‌شود اما در برخی دیگر معمولا باید مراحلی را در تنظیمات دستگاه انتخاب کنید که به شرح زیر است.
۱. وارد تنظیمات Setting دستگاه شوید.
۲. Support را انتخاب کنید.
۳. بخش Software Update را پیدا کرده، وارد شوید.
۴. با انتخاب By USB آپدیت دستگاه آغاز خواهد شد.
*توجه کنید که دستگاه برای اسکن فلش یک یا دو دقیقه زمان لازم دارد و سپس آپدیت و بروزرسانی تلویزیون شروع می‌شود. در مدت زمانی که تلویزیون در حال بارگیری فایل یا آپدیت است آن را خاموش نکنید. پس از اینکه آپدیت کردن تلویزیون سامسونگ تمام شد به صورت خودکار خاموش شده دوباره روشن می‌شود.

۳) دانلود فایل آپدیت تلویزیون سامسونگ

برای دانلود فایل آخرین نسخه بروزرسانی تلویزیون سامسونگ سیستم دستگاه خود باید به سایت رسمی سامسونگ مراجعه کنید. مدل دستگاه و سال ساخت دستگاهتان را پیدا کرده و انتخاب کنید. در این قسمت قادر خواهید بود فایل آپدیت را دانلود کنید. پس از دانلود این فایل به خاطر داشته باشید که آن را در کامپیوتر از حالت فشرده خارج کرده و پوشه ساده شده را همانطور داخل USB ذخیره و سپس فلش را به تلویزون وصل کنید و مراحل بالا را انجام دهید.

آخرین آپدیت تلویزیون سامسونگ به صورت دستی

یک روش دیگر برای برای آخرین آپدیت تلویزیون سامسونگ، به صورت دستی می باشد که باید وارد وبسایت سامسونگ شوید. مدل تلویزیون خود را مشخص کرده و در سایت شرکت وارد نمایید تا به روزترین نسخه های سیستم عامل برایتان نمایش داده شود. فایل ها را بررسی نمایید و فایل آپدیت تلویزیون سامسونگ را دانلود نمایید تا سیستم خود را به وسیله آن بروزرسانی کنید.

فایلی که برای بروززسانی و آپدیت تلوزیون سامسونگ ارسال شده است، به صورت EXE است و باید اکسترکت شود. فابل را وارد فلش کرده و فلش را به تلوزیون خود وصل نمایید تا در ادامه با وارد شدن به منو قسمت SUPPORT را انتخاب نمایید. در آخر برای اتمام کار باید گزینه SOFTWARE UPDATE را انتخاب کنید.

برای اجرای آخرین آپدیت تلویزیون سامسونگ لازم است که، گزینه BY USE را انتخاب کرده و از طریق فایل آپدیت تلویزیون سامسونگ، فرایند بروزرسانی انجام می شود. در ادامه تلوزیون باید ریستارت شود.

آپدیت تلویزیون‌ غیر هوشمند سامسونگ

از آنجایی که از نام این تلویزیون‌ها پیداست غیر هوشمند هستند و قادر به آپدیت مستقیم به وسیله اینترنت نیستند زیرا که به اینترنت وصل نمی شوند. برای آپدیت کردن تلویزیون غیر هوشمند:
۱. وارد Menu یا تنظیمات تلویزیون سامسونگ خود شوید.
۲. Customer Support را پیدا کرده
۳. وارد Service/Product Info شوید.
۴. در این قسمت مقابل Type/Model مدل و مشخصات دستگاه تلویزیون سامسونگ خود را می توانید مشاهده کنید.
۵. به سایت سامسونگ رفته و برنامه مختص تلویزیون خود را دانلود کنید.
۶. در این مرحله تمامی مراحل دانلود فایل آپدیت و بروزرسانی تلویزیون سامسونگ با USB که در قسمت قبل گفته شد را دنبال کنید.

سایت بروزرسانی تلویزیون سامسونگ

برای انجام بروزرسانی های تلویزیون سامسونگ خود شما باید وارد سایت Samsung.com شوید و در بخش راهنمای انتخاب محصولات، مدل تلویزیون خود را بیابید. پس از پیدا کردن مدل تلویزیون خود وارد صفحه مربوط به آن می شوید که فایل آپدیت در آن قرار داده شده. برای پیدا کردن مدل تلویزیون کافیست شماره مدل تلویزیون را در بخش جستجو سایت وارد کنید.

نکات مهم در آپدیت تلویزیون سامسونگ

Important points in Samsung TV update

۱. بهتر است همیشه آخرین نسخه آپدیت و بروزرسانی دستگاهتان را نصب کنید. برای اینکه تلویزیون هوشمند همیشه آپدیت داشته باشید بهتر است در قسمت تنظیمات آن را در حالت آپدیت خودکار بگذارید و این گزینه رو روشن کنید.
۲. هنگامی که آپدیت کردن تلویزیون سامسونگ شروع می‌شود دستگاه را خاموش و یا USB را جدا نکنید.
۳. اتصالات برقی تلویزیون را چک کنید که هنگام آپدیت خاموش نشود.
۴. برای آپدیت تلویزیون سامسونگ با USB به صورت دستی حتما دقت کنید که فلش مموری سالم باشد.

نکات مهم در آخرین بروزرسانی تلوزیون سامسونگ

  • در هنگام آپدیت تلویزیون سامسونگ این مورد را رعایت نمایید که، در زمان بروزسانی دستگاه، فلش را از تلوزیون جدا ننمایید.
  • در هنگام آپدیت تلویزیون سامسونگ، تلوزیون را خاموش نفرمایید زیرا باعث ایجاد خطای فریم ویر می شود.
  • برای بروزرسانی تلوزیون های سه بعدی و هوشمند، از دسته فرعی، LED انتخاب گردد و برای انتخاب مدل دستگاه تلوزیون خود، یک صفر کمتر انتخاب شود.
  • اگر برای انجام آخرین آپدیت تلویزیون سامسونگ خود دچار مشکل شدید، می توانید با کارشناسان در نمایندگی های تلوزیون سامسونگ در ارتباط باشید.

تشخیص نسخه سیستم عامل تلویزیون سامسونگ

اگر می‌خواهید بدانید نسخه سیستم عامل نصب روی دستگاهتان چه مشخصاتی دارد:
۱. دکمه Menu بر روی ریموت کنترل را فشار داده
۲. در قسمت پایین لیست تنظیمات، وارد Support شوید
۳. گزینه Contact Samsung را انتخاب کنید
۴. با انتخاب این گزینه تمامی مشخصات سیستم عامل روی دستگاه به شما نشان داده خواهد شد.

سوالات متداول

برای آپدیت کردن تلویزیون سامسونگ می‌توانید از طریق اینترنت یا درگاه USB استفاده کنید. برای آپدیت اینترنتی باید به صفحه منو و بخش پشتیبانی مراجعه کنید. برای آپدیت دستی نیز می‌توانید از طریق فایل ذخیره شده آپدیت روی فلش مموری استفاده کنید.

اگر تلویزیون سامسونگ شما هوشمند است برای اینکه دچار مشکلات نرم‌افزاری نشود، باید سیستم عامل آن را به طور مرتب آپدیت کنید.

آخرین مطالب مرتبط

دیدگاه ها

9 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ghasem
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من فایل آپدیت رو چندباری دانلود کردم ولی همشون خرابن، از کجا میتونم فایل آپدیت سالم تلویزیون سامسونگ رو دانلود کنم؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  ghasem
1 سال قبل

با سلام و وقت بخیر
از این لینک استفاده کنید
https://www.samsung.com/africa_en/support/downloadcenter/
مدل تلویزیونتون رو وارد کنید و آپدیت مربوطه اش رو دانلود کنید.

Milad
1 سال قبل

من تلوزیون اپدیت کردم از سایت سامسونگ موقع پخش فیلم که زیرنویس داره زیرنویس میمونه و اصلا نمیره این مشکل نداشتم اپدیت کردم بهش باگ اضافه شد اصلا اپدیت نباید کرد همون اپدیت اولیه اش خوبه مشکلی نداشت نمیدونم چطور برگردم به قبلی

ALI
11 ماه قبل

سلام من یک تلویزیون سامسونگ مدل UA55JUC8920 دارم کانالهای HD را با گیرنده خودش و حتی با گیرنده دیجیتال دیگر به صورت پرش میباشد البته با تلویزیونهای دیگر امتحان کردم که آنها صاف نشان میدهند و اولا” نتونستم فایل آپدیت گیر بیارم در ضمن فیلمهای HD را با فلش خوب نشان میدهد لطفا” راهنمایی کنید

محسن
8 ماه قبل

تلویزیون بنده هوشمند اسمارت هستش ولی گوشیم به هوشمندش وصل نمیشه در ضمن گوشیم هوشمن است وسه سال این تلویزیون خریداری کردم به روز نکردم

امیر
7 ماه قبل

سلام من تلویزیونم سامسونگ هستش مدل UA48k6920awچجوری بروز رسانی نرم افزاری کنم …‌از خود تلویزیون نمیشه اصلا