لوگوی کاردون

نحوه اتصال تلویزیون به اینترنت wifi چگونه است؟

How to connect TV to wifi internet

آنچه در این مطلب خواهید خواند

تا قبل از اینکه تلویزیون‌های هوشمند مجهز به سیستم WIFI شوند، مخاطبین با گوشی و کامپیوتر به اینترنت وصل می‌شدند. اما امروزه با اضافه شدن قابلیت اینترنت به تلویزیون‌های هوشمند می‌توان به اینترنت وصل شد و برنامه‌های محبوب را به صورت آنلاین تماشا کرد. وجود اینترنت در زندگی روزمره بسیار مهم است و به زندگی انسان سرعت بخشیده، دیگر برای دیدن فیلم یا برنامه خاصی نیاز نیست مدتی را منتظر بمانیم تا برنامه محبوبمان پخش شود بلکه می‌توانیم هر ساعتی از شبانه روز به تماشای برنامه‌های دلخواه خود بنشینیم علاوه بر دیدن فیلم گزینه اینترنت موجب شده تا بتوانیم برنامه‌های مورد نیاز تلویزیون را هم نیز دانلود کنیم. متاسفانه با وجود پیشرفت روزافزون تکنولوژی همچنان بسیاری از افراد استفاده از این امکانات را نمی‌شناسند و از آن بی خبرند برای همین در این بخش از مطالب تعمیرات لوازم خانگی کاردون به نحوه اتصال تلویزیون به اینترنت می‌پردازیم.

روش‌های اتصال تلویزیون به اینترنت

Methods of connecting TV to the Internet

برای اتصال تلویزیون به اینترنت چند راه ممکن و راحت وجود دارد که همگی این امر را میسر می کنند که در سیستم تلویزیون به اینترنت متصل شوید.معمولا برای اتصال به اینترنت دو روش موجود است اتصال با کابل و اتصال بدون کابل که در ادامه مفصل بررسی می‌کنیم. در صورتی که تلویزیون شما دچار مشکل شده و قصد تعمیر آن را دارید، می توانید از سرویس تعمیر تلویزیون کاردون استفاده نمایید.

۱) اتصال با کابل Ethernet

این کابل برای اتصال دستگاه به اینترنت تولید شده است از این رو مودم اینترنت را با این کابل هم می توانید به تلویزیون و هم به کامپیوتر وصل کنید. این کابل از یک سمت به مودم اینترنت وصل است و از سوی دیگر به تلویزیون وصل می شود. در صورتی که اتصال تلویزیون به وای فای برای شما سخت است می توانید از این گزینه استفاده کنید. معمولا اتصال تلویزیون به اینترنت با کابل Ethernet راحت است و کمتر امکان دارد وصل نشود. برای اتصال درست مراحل زیر را دنبال کنید.
۱. یک کابل LAN تهیه کنید.
۲. یک طرف کابل را به تلویزیون و طرف دیگر را به مودم متصل کنید.
۳. از طریق دکمه Menu یا Home وارد تنظیمات تلویزیون شوید.
۴. گزینه‌ی Setup را انتخاب کنید.
۵. در همه سیستم‌هایی که به اینترت وصل می شوند معمولا قسمتی برای تنظیمات اینترنت وجود دارد بنابراین به قسمت Network بروید و سپس NETWORK SELECTION را انتخاب کنید و گزینه CABLE را اوکی کنید.
۶. بعد از طی کردن این مراحل به گزینه CABLE NETWORK SETUP بروید.
۷. Internet Protocol setup را پیدا کرده و روی گزینه Auto setup قرار دهید.
۸. حالا اینترنت شما با کابل به اینترنت وصل خواهد شد.

۲) اتصال Wireless

Wireless یک اتصال بی سیم است. که امواج الکترومغناطیسی به جای سیم سیگنال اینترنت را در محدوده ای مشخص پخش می کند. در این نوع اتصال تلویزیون به وایفای، نیاز به یک فرستنده یعنی مودم اینترنت و یک گیرنده دارید که تلویزیون است. در ادامه راهنمای نحوه اتصال تلویزیون به اینترنت WIFI را با روش Wireless توضیح می دهیم.
۱. وارد تنظیمات تلویزیون خود شوید در تمامی تلویزیون ها با ریموت کنترل و فشردن دکمه Home یا Menu به قسمت تنظیمات وارد می شوند.
۲. گزینه Setup را Okکنید.
۳. Network selection را پیدا کرده و گزینه Wireless را Ok کنید.
۴. حالا باید به تنظیمات اینترنت وارد شوید سپس Wireless Network setup را انتخاب کرده و Internet Protocol setup را در روی گزینه Auto setup قرار دهید.
۵. برای نمایان شدن شبکه های اطراف دستگاه به Access Point select وارد شده و پس از دیدن نام مودم مورد نظر آن را انتخاب کنید.
۶. گذر واژه‌ی مودم را وارد کرده و به اینترنت وصل شوید.

*در تمامی دستگاه‌هایی که قادر هستند به اینترنت وصل شوند (دستگاه مورد مبحث ما تلویزیون است) گزینه‌هایی برای فعال کردن انواع راه‌های اتصال با کابل و بی کابل به اینترنت وجود دارد. بنابراین در برند‌های مختلف تلویزیون با اندک تغییری در واژه ها تقریبا تمامی مسیرها یکسان هستند. فعال کردن اینترنت تلویزیون کار سختی نیست و معمولا مسیر طراحی راحتی را داراست.

علت عدم اتصال تلویزیون به اینترنت

The reason for not connecting the TV to the Internet

در اتصال تلویزیون به اینترنت ممکن است تمامی مسیرهایی را که گفته شد را درست بروید اما تلویزیون به اینترنت وصل نشود. در این حالت نحوه متصل کردن تلویزیون به اینترنت را باید دوباره چک کنیم.

۱) رمز اشتباه WIFI

زمانی که تلویزیون، مودم مورد نظر شما را پیدا کرد شما برای وصل شدن به اینترنت نیاز است تا رمز مودم خود را وارد کنید. این رمز برای این است که فقط افراد مجاز به مصرف از همان اینترنت بتوانند به اینترنت مودم وصل شوند. ممکن است علت وصل نشدن تلویزیون به وای فای این باشد که در وارد کردن رمز دقت نکرده ورفع حروف را بزرگ یا کوچک و ارقام را اشتباه وارد کرده باشید.

۲) مشکل در شبکه

تمامی مودم‌ها به یک شبکه اینترنت وصل هستند و اینترنت را از آن دریافت می‌کنند. ممکن است به طور کلی مشکل از مرکز اینترنت باشد و باید با اپراتور مربوط با شبکه اینترنتی تماس بگیرید تا در صورت مشکل به شما اعلام کنند.

۳) مشکل در تنظیمات تاریخ و ساعت

شاید برای شما پیش آمده باشد وقتی کامپیوتر خود را روشن می‌کنید و می‌خواهید به اینترنت وصل شوید متوجه شوید که اینترت وصل نمی‌شود. یکی از دلایل آن عدم تنظیم دقیق ساعت و تاریخ در سیستم است. برای تلویزیون هم این امکان وجود دارد تا در اثر تنظیم نبودن ساعت و تاریخ به اینترنت متصل نشود. یکی از راه‌های بررسی شیوه صحیح اتصال تلویزیون به اینترنت همین است.از این رو تاریخ و ساعت دستگاه را تنظیم کنید.

۴) آپدیت نبودن تلویزیون

تمامی تلویزیون‌های هوشمند هرازگاهی نیاز به آپدیت کردن دارند. این در حالتی است که نسخه آپدیت جدید برای سیستم تلویزیون شما منتشر شده باشد. در این حالت اگه سیستم شما از نسخه قدیمی برخوردار باشد، هم بسیاری از گزینه های جدیدی که اضافه شده است را ندارد و هم اینکه ممکن است در اتصال تلویزیون به اینترنت با مشکل رو به رو شود. برای برطرف کردن مشکل اتصال اینترنت دستگاه تلویزیون خود را آپدیت کنید.

رفع مشکل عدم اتصال تلویزیون به اینترنت

Fixing the problem of not connecting the TV to the Internet

۱. ریست کردن مودم (می توانید مودم را خاموش کرده و پس از چند ثانیه دوباره روشن کنید)
۲. ریست کردن تلویزیون
۳. بررسی آخرین نسخه آپدیت سیستم تلویزیون
۴. فاصله مودم تا تلویزیون را کم کنید
5. بررسی مک آدرس و برطرف کردن مشکل آن

روش اتصال تلویزیون‌های هوشمند به اینترنت

شیوه صحیح اتصال تلویزیون به اینترنت را بررسی کردیم که در دو حالت بدون کابل و با کابل ممکن بود. در واقع به نحوه اتصال تلویزیون هوشمند به اینترنت اشاره شد. سازنده‌های تلویزیون‌های هوشمند سعی کرده‌اند تا ویژگی‌های یک کامپیوتر را در تلویزیون جا سازی کنند تا به یک Smart Tv تبدیل شوند. راهنمای نحوه اتصال تلویزیون به اینترنت WIFI و اتصال با کابل Ethernet روش‌هایی که در بالا ذکر کردیم را دنبال کنید. با فعال کردن گزینه اینترنت در تلویزیون هوشمند می‌توانید از امکانات بازی، پخش فیلم آنلاین و وبگردی استفاده کنید.

روش اتصال تلویزیون‌های معمولی به اینترنت

تمامی تلویزیون های معمولی و غیر هوشمند از ازتباطات بی سیم به شبکه های اینترنتی بی بهره هستند. از این رو یک تفاوت اصلی و اساسی تلویزون های معمولی و هوشمند همین است. با استفاده از اندروید تی وی باکس و یا مدیاهاب از نوع minix قادر خواهید بود تا تلویزیون معمولی خود را به اینترنت وصل کنید. مدیاهاب از سیستم عامل اندروی پشتیبانی می کنند. برای اتصال مدیاهاب به اینترنت دو روش موجود است:
۱. اتصال WIFI
۲. پورت اترنت

اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنت

همانطور که گفتیم اتصال تمامی تلویزیون‌ها تقریبا با اندک تغییری در مسیر فعال کردن اینترنت یکسان هستند. اما برای سهولت و دسترسی آسان کاربران تلویزیون سامسونگ به روش اتصال مراحل را طی می‌کنیم.
۱. از طریق دکمه Menu یا Home یا SmartHub وارد تنظیمات برنامه شوید.
۲. گزینه General را انتخاب کنید.
۳. به قسمت Network رفته
۴. به Network Settings یا Network Setup وارد شوید
۵. گزینه تنظیمات شبکه را انتخاب کنید که امکان دارد در هر مدل از تلویزیون سامسونگ متفاوت باشد.
۶. شبکه‌های وای فای اطراف شما نمایش داده می‌شود، مودم خود را انتخاب کنید.
۷. رمز وای فای را وارد کنید و به اینترنت متصل شوید.

اتصال تلویزیون ال جی به اینترنت

۱. با دکمه Home ریموت کنترل وارد تنظیمات تلویزیون شوید.
۲. گزینه Network را انتخاب کنید
۳. به WIFI Connection وارد شوید.
۴. شبکه مودم های اطراف شما نمایش داده می شود. مودم خود را انتخاب کنید و وارد شوید.
۵. رمز مودم را وارد کرده و اتصال تلویزیون به اینترنت وای فای ممکن می شود.

اتصال تلویزیون سونی به اینترنت

۱. دکمه Menu را فشار دهید.
۲. گزینه Setup را انتخاب کنید.
۳. وارد Network selection شوید.
۴. Wireless Network Setup را انتخاب کرده و گزینه Auto setup را ok کنید.
۵. Access Point select را انتخاب کنید، شبکه مودم خود را پیدا کرده و با وارد کردن رمز کودک به اینترنت وصل شوید.

سوالات متداول

به قسمت تنظیمات رجوع کنید و در بخش شبکه نام شبکه وای فای خود را پیدا کنید و پس از انتخاب آن و وارد کردن رمز وای فای به آن متصل می‌شوید.

برای اتصال تلویزیون معمولی به اینترنت، شما به اندروید باکس یا هر دستگاهی که قابلیت اتصال به اینترنت و فراهم کردن محیط کاربری را داشته باشد، نیاز دارید.

آخرین مطالب مرتبط

دیدگاه ها

2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amir
1 سال قبل

با سلام و وقت بخیر برای وصل کردن تلویزیون ایکس ویژن به وایفای هم همین آموزش ها جوابگو هستن؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  amir
1 سال قبل

با سلام و وقت بخیر
بله برای اکثر تلویزیون ها آموزش وصل کردن تلویزیون به وایفای کاردون جوابگو هست.