لوگوی کاردون

‎نحوه استفاده از نرم کننده در ماشین لباسشویی

چه زمانی و چگونه از نرم کننده در ماشین لباسشویی استفاده کنیم
فهرست محتوا

جنس برخی پارچه‌ها پس از شستن در ماشین لباسشویی خشک و زبر می‌شود و به نظر می‌رسد که دیگر انعطاف و کشسانی روز اول را ندارد، برای همین شرکت‌های تولید کننده مواد شوینده البسه دست به تولید نرم کننده‌های لباس زده‌اند تا بافت طبیعی پارچه پس از شستشو احیا شود. برای استفاده از این مایع‌های نرم کننده باید بدانیم کی و چگونه آن را در ماشین لباسشویی بریزیم. در این مطلب از تعمیرات لوازم خانگی کاردون نحوه‌ی استفاده از نرم کننده لباس در ماشین لباسشویی را کامل بررسی کرده‌ایم.

نحوه عملکرد نرم کننده در ماشین لباسشویی

نرم کننده‌های لباس در شستن و تمیز کردن الیاف البسه هیچ نقشی ندارند. یعنی نمی‌توان از آن به عنوان مایع تمیز کننده استفاده کرد. عملکرد نرم کننده لباس در ماشین لباسشویی برای نرم تر کردن تار و پود پارچه‌های حوله‌ای و کتان بیشترین کاربرد را دارد. معمولا فکر می‌شود که برای شستن یک لباس همین که از یک شوینده البسه خوب استفاده کنیم کافی است در صورتی که برای استفاده از نرم کننده در ماشین لباسشویی یک محفظه تعبیه شده است. ماشین لباسشویی از ابتدای چرخه شستشو از نرم کننده استفاده نمی کند، ابتدا شستشو با مایع تمیزکننده صورت می گیرد و سپس از نرم کننده برای نرم کردن الیاف پارچه ها کمک گرفته می‌شود.

چه زمانی نرم کننده را در لباسشویی بریزیم؟

How the softener works in the washing machine

نرم کننده‌های لباس وقتی بهترین تاثیر را دارند که روش استفاده از آن را به درستی بدانیم در غیر اینصورت نتیجه مطلوبی مشاهده نخواهیم کرد. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که دیگ ماشین لباسشویی را مملو از لباس نکنید، برای اینکه ماده نرم کننده لباس نیاز دارد تا به درستی در آب حل شود. زمانی که حجم زیادی از لباس در ماشین لباسشویی باشد این مایع حل نشده و عملکرد مناسبی نخواهد داشت. نرم کننده در ماشین لباسشویی باید فضای کافی برای حل شدن داشته باشد وگرنه پس از خشک شدن لباس‌ها لکه‌هایی را روی آنها مشاهده خواهید کرد. دقت کنید که از ریختن مستقیم نرم کننده لباس در دیگ خودداری کنید و برای اینکار از محفظه تعبیه شده و مخصوص نرم کننده لباس در جاپودری کمک بگیرید.
۱. برای استفاده از نرم کننده لباس در ماشین لباسشویی آن را همراه با پودر یا ماده شویند درون لباسشویی نریزید. زیرا تاثیر نرم کنندگی را به طور کلی از بین خواهد برد.
۲. اگر ماشین لباسشویی شما تمام اتوماتیک است، کافیست مایع نرم کننده را در محفظه‌ی مخصوص خود در جاپودری بریزید. ماشین لباسشویی به صورت خودکار پس از پایان شست‌وشو در مرحله آبکشی نهایی نرم‌کننده را اضافه می‌کند.
۳. در ماشین لباسشویی‌های غیر اتوماتیک تنها در زمانی می‌توانید از مایع نرم کننده در ماشین لباسشویی استفاده کنید که چرخه شستشوی دستگاه به مرحله آبکشی نهایی رسیده باشد. در این صورت است که البسه نرم و لطیف شده و مایع لباسشویی به درستی کار خود را انجام خواهد داد. برای انجام تعمیرات ماشین لباسشویی خود می توانید از تعمیرکاران باتجربه کاردون کمک بگیرید.

علت باقی ماندن نرم کننده در محفظه جاپودری لباسشویی

دلایل مختلفی برای باقی ماندن نرم کننده در محفظه جاپودری وجود دارد. این مشکل موجب می‌شود تا مایع نرم کننده به درستی بین لباس‌ها پخش نشده و در روند شستشو با نرم کننده با اختلال مواجه می‌شویم.
۱. ممکن است فشار آب شهری به قدری کم بوده است که مایع نرم کننده در جاپودی را به دیگ لباسشویی هدایت نمی‌کند.
۲. یکی دیگر از دلایل باقی ماندن نرم کننده در ماشین لباسشویی این است که مسیر آب به سمت جاپودی به علت رسوبات آب مسدود شده است، که باید تمیز شده و دوباره قابل استفاده شود.
۳. دمای نامناسب آب هم این مشکل را رقم می‌زند. اگر آب سرد باشد محلول نرم کننده حل نمی‌شود و حجم بیشتر آن در جا پودر باقی می‌ماند.
۴. اگر بیشتر از حد محفظه جاپودری را از مایع نرم کننده پر کنید نصف مصرف نشده آن همانجا خواد ماند.
۵. در صورت انتخاب زمان نامناسب برای ریختن مایع نرم کننده در لباس شویی هم این مشکل بسیار به چشم می‌خورد.
۶. از مایع لباسشویی خوش کیفیت و با برند معتبر استفاده کنید، نامرغوب بودن مواد نرم کننده می‌تواند در نحوه عملکرد نرم کننده در ماشین لباسشویی و جاپودری مشکل ایجاد کند.

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

نرم کننده را در کدام قسمت ماشین لباسشویی بریزیم؟

طراحی قسمت جاپودری ماشین‌های لباسشویی معمولا متناسب با شرکت تولید کننده متفاوت است، اما از چند حالت خارج نیست. محفظه نرم کننده در ماشین لباسشویی در حالت های زیر نشان داده می شود:
۱. روبه روی قسمت نرم کننده با علامت یک ستاره یا گل نشانه گذاری شده است.
۲. یک محفظه آبی رنگ در جاپودری است که برای نرم کننده خواهد بود.
۳. مقابل مخزن نرم کننده عبارت Softener یا Fabric Softener نوشته شده است.
دقت کنید تا برای استفاده از نرم کننده لباس در ماشین لباسشویی محل صحیح و مخزن را درست تشخیص دهید. در صورت استفاده مخزن اشتباه اصلا مصرف نرم کننده در ماشین لباسشویی فایده ای نخواهد داشت.

سوالات متداول

در لباسشویی‌های اتوماتیک نرم‌کننده را کافیست در ابتدا در محفظه مخصوص نرم کننده جاپودری اضافه کنید. در لباسشویی‌های غیراتوماتیک نیز آن را در مرحله نهایی آبکشی اضافه کنید.

محل ریختن مایع نرم کننده در جاپودری ماشین لباسشویی با علامت ستاره یا گل مشخص شده است. گاهی نیز ممکن است این قسمت با رنگ آبی مشخص شده باشد. در بسیاری از دستگاه‌ها بخش نرم کننده ماشین لباسشویی در قسمت وسط جاپودری قرار دارد.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سارا
1 سال قبل

با سلام و وقت بخیر
ببخشید یک نرم کننده مارک خوب معرفی می کنید که لباسشویی رو هم خراب نکنه ممنون

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  سارا
1 سال قبل

با سلام و وقت بخیر
شما با مراجعه به فروشندگان معتبر می تونید انواع برند ها رو تست کنید چون هر برند در بازه زمانی خاصی موفق عمل میکنه معمولا.