لوگوی کاردون

نحوه شستن کتانی در ماشین لباسشویی + نکات مهم شستشو

How to wash linen in a washing machine
فهرست محتوا

نحوه شستن کتانی در ماشین لباسشویی

اگر کفش های کتانی شما کثیف شده و دیگر مانند روز اول تمیز، زیبا و درخشان نیست، نگران نباشید! می‌توانید کتانی خود را بدون آنکه به آن آسیبی وارد شود در داخل ماشین لباسشویی قرار داده و آن را بشویید. شستن کتانی با ماشین لباسشویی ال جی، فوت و فن هایی دارد که در این مقاله ما به نکات مهم در نحوه شستن کتانی در ماشین لباسشویی اشاره می کنیم. اگر می خواهید که به کتانی شما آسیبی وارد نشود و در عین حال ماشین لباسشویی خراب شود، حتما نکات و موارد این مطلب را در این باره به کار ببرید.

آماده کردن کتانی برای شستن در ماشین لباسشویی

از روش های شستشوی کتانی در ماشین لباسشویی این است که، در ابتدا بندها و کفی کتانی خود را جدا کنید. برای تمیز کردن و شستن بند کفش و کتانی در ماشین لباسشویی می‌توانید بندها را در داخل یک جوراب و یا یک توری مخصوص زیپ دار بگذارید تا شستشوی راحتی در ماشین لباسشویی داشته باشد.

با قرار دادن بند کفش در توری در هنگام شستشو، بند کفش از بین لاستیک به سمت پمپ تخلیه وارد نمی شود و باعث آسیب به لباسشویی و قطعات دیگر این وسیله نخواهد شد. پس حتما این مورد را رعایت نمایید تا لباسشویی دچار مشکل نشود.

از دیگر روش های شستشوی کتانی در ماشین لباسشویی این است که، اگر کتانی شما بسیار کثیف شده است و گلوله هایی از گل و لای به آن چسبیده بهتر است قبل از آنکه به داخل لباسشویی بیندازید، در حد معمول آن را با مسواک یا یک فرچه مناسب و نرم، تمیز کنید و گل و آلودگی را از آن جدا کنید.

می‌دانیم که قیمت لوازم برقی خانگی و لباسشویی بسیار زیاد شده است و باید نگهداری بیشتری از آن داشته باشید تا دچار خرابی و تعمیر نشود؛ زیرا هزینه تعمیر و تعویض قطعات ماشین لباسشویی بسیار گران است. پس حتماً بیشتر به فکر سلامت لباسشویی خود باشید.

از موارد مهم دیگر در نحوه شستن کتانی در ماشین لباسشویی این است که اگر چند کتانی را در ماشین لباسشویی قرار می دهید، بهتر است برای اینکه کتانی ها به هم برخورد نکنند، یک تکه لباس و یا حوله را با کفش ها داخل لباسشویی بگذارید تا خیالتان راحت باشد که کتانی های شما ضربه نمی بیند و خراب نمی شوند.

برای شستن کفش ها در ماشین لباسشویی، باید از کیسه های شستشوی مناسب استفاده کرد. این کیسه ها به طور خاص برای شستن کفش ها طراحی شده اند و می توانند باعث جلوگیری از خراب شدن ماشین لباسشویی و کتانی شوند.

 اگر که کفش و کتانی را درون کیف مخصوص زیپ را قرار بدهید که کار بهتری انجام داده شده است و محافظت بهتر از کتانی شما می شود.

مایع شستشوی کتانی در ماشین لباسشویی

Linen washing liquid in the washing machine

 برای شستن کتانی سفید در ماشین لباسشویی بهتر است از مایع لباسشویی استفاده کنیم. استفاده از پودر لباسشویی باعث می‌شود که ذرات پودر داخل کتانی رفته و تمیز شدن و شستشوی خوبی را شاهد نباشید.

برای شستن کفش ها در ماشین لباسشویی، باید از مواد شستشوی مناسب استفاده کرد. برخی از مواد شستشوی قابل استفاده برای کفش ها عبارتند از؛ شامپوی ملایم، پودر شستشو مخصوص یا مایع شستشو است. همچنین، برای کفش های ورزشی، ممکن است نیاز به استفاده از یک ماده ضد باکتری داشته باشید.

 دقت نمایید که مایع لباسشویی را در حد نیاز بریزید. ریختن مایع لباسشویی زیاد باعث تمیز شدن آن نمی شود و برعکس باعث ایجاد لک در کتانی می شود. مایع شستشوی زیاد، باعث می شود که بیش از اندازه کف تولید شده و رنگ ها در هم مخلوط شوند. پس به اندازه در ظرف مایع، مایع لباسشویی کافی است و به همان مقدار کفایت شود.

ماشین های لباسشویی مجهز به سیستم عیب یابی خودکار هستند. وقتی که کف زیاد تولید شود ماشین لباسشویی شما ارور داده و آسیب جدی به آن وارد می شود؛ پس حتما به مقدار مایع لباسشویی که در محفظه برای شستشو میریزید، دقت نمایید که بیش از اندازه نباشد.

اگر کف تولید شده در ماشین لباسشویی برای شستن کتانی سفید در ماشین لباسشویی، خیلی زیاد باشد که به اجزای داخلی وارد شود، بهتر است که از متخصص و کارشناس تعمیر لباسشویی در این باره کمک بگیرید. شما می توانید برای تعمیر ماشین لباسشویی خود از متخصصین حرفه ای و باتجربه کاردون کمک بگیرید.

نکات مهم در خشک کردن کتانی پس از شستشو در ماشین لباسشویی

پس از شستن کتانی در ماشین لباسشویی نوبت به خشک کردن آن می رسد. نکته قابل توجه در خشک کردن کتانی پس از شستشو در ماشین لباسشویی این است که اصلاً نباید از نور مستقیم خورشید و یا گرما و حرارت بالا استفاده شود.

 توصیه می شود که از بخاری و شوفاژ برای خشک کردن کتانی خود به طور مستقیم استفاده نکنید. بهتر است که کتانی خود را در هوای آزاد قرار داده تا به آرامی و به طور طبیعی خشک شود. زیرا قرار دادن کتانی در معرض نور آفتاب بخاری و شوفاژ باعث می‌شود که کتانی شما ظاهر اولیه خود را از دست داده و دفرمه شود. حتی ممکن است تغییر سایز آن نیز در کتانی خود احساس کنید و بزرگ تر از قبل برای پاهای شما باشد.

 بهتر است که کتانی و کفش در معرض باد طبیعی قرار داشته و یا باد خنک پنکه یا دریچه کولر خشک شود.

آب کتانی شما تا حد زیادی با خشک کن و به روش های دیگر در ماشین لباسشویی گرفته شده است، که البته توصیه ما این است که از خشک کن ماشین لباسشویی برای گرفتن آب کتانی استفاده نشود. هر چه کتانی طبیعی تر و با روش‌های اصولی خشک شود، ماندگاری بهتری خواهد داشت. خشک کردن کتونی در خشک کن مانند آن است که شما یک بار دیگر کفش را داخل کوره حرارت برای شکل دهی قرار داده اید اما برای دفرمه شدن نه شکل پذیری درست!. پس برای اینکه کفش شما دفرمه نشود و استقامت و زیبایی اولیه را داشته باشد هرگز آن را در خشک کن لباسشویی قرار ندهید و کاملا طبیعی خشک کنید.

پس از شستن کفش ها در ماشین لباسشویی، باید آنها را به درستی خشک کرد. برای جلوگیری از خراب شدن کفش ها، نباید آنها را در ماشین خشک کن قرار داد. بهترین روش برای خشک کردن کفش ها پس از شستن آنها استفاده از هوای گرم و خشک است. همچنین، می توانید از یک دستگاه خشک کن بیضرر برای کتانی و کفش هم استفاده کنید.

درجه مناسب گرما برای شستن کتانی

The right degree of heat for washing linen

بهترین دمای مناسب شستن کتانی سفید در ماشین لباسشویی و برنامه شستن کتانی در ماشین لباسشویی، را به صورت گزینه های زیر برای شما عزیزان می آوریم.

  • بهتر است دمای آب سرد باشد و یا نهایتن 20 درجه سانتیگراد باشد.
  • برنامه لباسشویی روی دور ارام و دستی باشد. سرعت چرخش کمتر از 400 دور بر دقیقه باشد تا کتانی اسیب نبیند.
  • برنامه Gentle Care برنامه مناسبی برای شستن کتانی با ماشین لباسشویی ال جی است.
  • شستن کتانی و کفش در دمای بیشتر و دور چرخش بیشتر باعث وارد امدن اسیب جدی به کفش شما می شود و دفرمه خواهد شد. برنامه های با سرعت بالای لباسشویی و دمای بالا باعث اسیب به بافت کتانی می شود. برنامه ای مثل quick که سرعت دور بالایی دارد اصلا برای شستن کتانی در ماشین لباسشویی مناسب نیست.

تمیز کردن و بوزدایی کتانی و کفش با مخلوط آب و جوش شیرین

 برای شستن کفی کفش می توان این کار بسیار ساده و آسان بدون ماشین لباسشویی انجام داد. کفی ها را داخل مخلوط آب و جوش شیرین قرار داده و بعد از مدت زمانی با یک مسواک و یا یک فرچه مناسب آن را تمیز کرده و بوزدایی کنید. با این کار دیگر نه آلودگی و نه بوی بد وجود خواهد داشت و کثیفی ها نیز از بین میرود.

روش های شستن کتانی به صورت بهداشتی در ماشین لباسشویی

قبل از شروع به شستن کتانی در ماشین لباسشویی و تمیز کردن کتانی با ماشین لباسشویی، باید مطمئن شوید که آنها مناسب برای شستن در ماشین لباسشویی هستند. برخی از کفش ها مانند کفش های پارچه ای و کفش های ورزشی مناسب برای شستن در ماشین لباسشویی هستند، در حالی که برخی دیگر مانند کفش های چرمی با روکش چرم نباید در ماشین لباسشویی شسته شوند.

قبل از شستن کفش ها در ماشین لباسشویی، باید آنها را پاک کرد. این کار، شامل حذف خاک، گل و لای و دیگر ذرات کوچکی است که ممکن است در کفش ها باقی بمانند. این کار می تواند باعث جلوگیری از خراب شدن ماشین لباسشویی شود.

در صورتی که کفش های شما نباید در ماشین لباسشویی شسته شوند، می توانید آنها را به طور دستی پاک کنید. برای این کار، می توانید از یک پارچه نرم و مرطوب و مایع شستشو استفاده کنید.

با رعایت موارد و نکات ارائه شده در این مطلب در شستن کتانی در ماشین لباسشویی، دیگر ماشین لباسشویی شما دچار خرابی نخواهد شد اما به هر دلیلی اگر نیاز به تعمیرات ماشین لباسشویی شما باشد، از مراکز معتبر برای تعمیر ان اقدام نمایید.

سوالات متداول

بله، با انتخاب برنامه مناسب و دمای آب مناسب برای شستشو، می توان شستن کتانی سفید در ماشین لباسشویی را به خوبی انجام داد.

برای شستن کتانی سفید در ماشین لباسشویی بهتر است از مایع لباسشویی استفاده کنیم زیرا پودر وارد بافت کتانی می شود و آسیب وارد می شود.

قرار دادن در هوای آزاد و خشک و به دور از تابش نور خورشید

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها