لوگوی کاردون

چند بار در روز می‌توان از ماشین لباسشویی استفاده کرد؟

The number of times allowed to use the washing machine per day
فهرست محتوا

ممکن است برای خانه تکانی عید یا اسباب کشی به خانه جدید، کلی لباس و ملحفه برای شستن داشته باشید. در این مواقع یکی از اهداف تمیزکاری این است که حتما شستشوها سریع تمام شود و به روتین همیشگی برگردیم و همه جا از تمیزی برق بزند. ماشین لباسشویی در این مواقع تنها وسیله‌ای است که به موقع به داد آدم می‌رسد و با یک چشم برهم زدن همه پارچه و لباس‌ها را تمیز می‌کند. اما آیا اینکه در یک روز چندینبار از ماشین لباسشویی استفاده کنیم به دستگاه آسیبی وارد می‌کند؟ تعداد دفعات استفاده از ماشین لباسشویی در روز چندبار است؟ ما در این مطلب با کمک تیم تعمیرات لباسشویی و لوازم خانگی کاردون تصمیم گرفتیم که به این سوالات پاسخ بدهیم. زیرا تعداد دفعات استفاده از ماشین لباسشویی در روز بر عمر دستگاه تاثیر خواهد داشت.

روزی چندبار از ماشین لباسشویی استفاده کنیم؟

How many times a day should we use the washing machine

در استفاده از لوازم برقی خانگی مبحثی به نام عمر مفید دستگاه وجود دارد. در ماشین لباسشویی که یک وسیله پرکاربرد است این طول عمر به نحوه استفاده درست دستگاه هم مربوط می‌شود. اینکه برای مثال چندین بار در روز از ماشین لباسشویی استفاده کنید به موتور و دیگر قطعات دستگاه فشار بیش از حد وارد می‌کند. برای حفظ سلامتی دستگاه بیشتر از 2 بار شستشو در روز با ماشین لباسشویی نداشته باشید. تعداد دفعات استفاده از ماشین لباسشویی در روز بیش از این مقدار دستگاه را خراب می‌کند.

آیا استفاده بیش از یکبار از ماشین لباسشویی باعث آسیب دیدن آن می‌شود؟

اگر حجم زیادی لباس و ملحفه دارید، آنها را به چند وعده تقسیم کنید و برای اینکه به ماشین لباسشویی آسیب نرسد و تعداد دفعات استفاده از ماشین لباسشویی در روز را هم رعایت کرده باشید، از چرخه‌های شستشوی کوتاه استفاده کنید. به نظر می‌رسد که یک دستگاه ماشین لباسشویی بسیار مقاوم است و خراب نخواهد شد در صورتی که هر دستگاهی در طول کار کردن به استراحت نیاز دارد. اگر در یک خانواده پر جمعیت هستید و همه سریعا به لباس‌های تمیز خود احتیاج دارند برای شستن البسه حتما یک برنامه منظم داشته باشید.

تعداد دفعات استفاده از ماشین لباسشویی در روز

The number of times a washing machine is used per day

همانطور که در قسمت های پیشین اشاره شد تعداد دفعات استفاده از ماشین لباسشویی در روز بهتر است با برنامه ریزی و کم باشد اگر قصد استفاده پشت سر هم را از دستگاه دارید حتما 30 دقیقه بین هر شستشو فاصله بگذارید. قطعا اگر استثنا” و موقتا بیش از دوبار هم از ماشین لباسشویی استفاده کنید و این روتین شما نباشد، کمتر ممکن است که به دستگاه فشار بیاید اما اگر هر هفته و هر روز بیش از روزی یک الی دو بار از ماشین لباسشویی استفاده کنید باید به زودی به فکر خرید یک دستگاه دیگر باشید.

چه نکاتی باعث خراب شدن ماشین لباسشویی می‌شوند؟

در کنار تعداد دفعات استفاده از ماشین لباسشویی در روز باید به یکسری نکات هم دقت کنید تا در محافظت از ماشین لباسشویی به درستی عمل کرده باشید.

۱) پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی

برخی افراد تصور می کنند که ماشین لباسشویی هرکاری را در حیطه شستن لباس باید انجام دهد و حتی هر چقدر هم که ظرفیت آن را پر کنیم باید توانایی این را داشته باشد که آنها را به خوبی بشوید و به دستگاه هم آسیبی وارد نشود. این کار گاهی با رعایت نکردن تعداد دفعات استفاده از ماشین لباسشویی در روز هم یکی می‌شود، یعنی هم ماشین لباسشویی بیش از ظرفیتش بار تحمل می‌کند و هم چندین بار در روز از آن استفاده می‌شود. در اینطور مواقع دستگاه قادر نیست لباس‌ها را تمیز کند و به دستگاه هم فشار شدید وارد می‌شود. اگر دقت کرده باشید هر ماشین لباسشویی در مشخصات خود ظرفیت و حجم مشخصی را هم پشتیبانی می‌کند و بیش از این مقدار نباید مخزن لباس را پر کرد.

۲) استفاده از درجه دمای بالا

What points cause the washing machine to break down

درست است که ماشین لباسشویی قابلیت این را دارد که درجه آب را خیلی داغ کند اما اینکار موجب می شود تا به دستگاه آسیب وارد شود. اگر تعداد استفاده از ماشین لباسشویی در روز برای شما بیش از یکبار و بی وقفه است و به همراه آن از دمای آب بالا در چرخه شستشو استفاده می‌کنید یعنی به زودی دستگاه خراب خواهد شد. برای شستن روتین لباس‌ها از آب خیلی داغ در ماشین لباسشویی استفاده نکنید، دمای خیلی بالا برای ضد عفونی کردن حوله و ملحفه به کار برده می‌شود.

سوالات متداول

بهتر است بیش از ۲ بار در طول روز از ماشین لباسشویی خود استفاده نکنید. به طور کلی نیز بین دفعات استفاده از ماشین لباسشویی بیش از ۳۰ دقیقه فاصله بگذارید.

برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی بیش از ۲ بار در روز آن را روشن نکنید، به اندازه مجاز داخل آن لباس بریزید، پس از هر بار استفاده لاستیک دور درب را تمیز و خشک کنید و دیگ ماشین لباسشویی را نیز خشک کنید.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها