لوگوی کاردون

آموزش کامل تنظیم ساعت تلویزیون سامسونگ به صورت ساده

Complete tutorial on how to set the Samsung TV clock in a simple way

آنچه در این مطلب خواهید خواند

تنظیم ساعت تلویزیون سامسونگ

تنظیم ساعت و تاریخ تلویزیون سامسونگ به کاربران کمک می‌کند زمان پخش برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه خود را پیگیری کنند. تنظیمات ساعت و تاریخ را می‌توان به راحتی از طریق منوی تنظیمات روی تلویزیون انجام داد. این کار به صورت دستی یا خودکار قابل انجام است. هنگامی که ساعت تلویزیون تنظیم شود، در صورت فعال بودن، به طور خودکار با زمان محلی و ساعت تابستانی تنظیم می‌شود.

آیا تنظیم ساعت در تلویزیون سامسونگ ضروری است؟

Samsung TV clock setting

تنظیم ساعت تلویزیون سامسونگ به دلایل مختلف ضرورت دارد. در وهله اول، تنظیم دقیق ساعت تضمین می‌کند که هر عملکرد برنامه‌ریزی شده در تلویزیون شما به درستی و به موقع عمل کند. به عنوان مثال، فرض کنید می‌خواهید تلویزیون شما هر شب در ساعت خاصی خاموش شود. بنابراین ابتدا باید ساعت تلویزیون را تنظیم کنید تا عملکرد تایمر آن به درستی کار کند. همچنین در صورت وجود به‌روزرسانی، جزییات مربوط به اینکه کدام به‌روزرسانی در چه زمانی اعمال شده است را ارائه می‌دهد.

تنظیم ساعت در تلویزیون سامسونگ می‌تواند شما را با ساعت پخش برنامه‌های مورد علاقه‌تان نیز هماهنگ نگه دارد. برخی از ویژگی‌های تلویزیون مانند ضبط برنامه‌ها به صورت خودکار، برای عملکرد صحیح نیاز به زمان دقیق دارند. اگر ساعت تنظیم نشده باشد، ممکن است برنامه‌های مورد علاقه خود را از دست بدهید یا برنامه‌های اشتباهی را ضبط کنید.

بنابراین، مهم است که برای تنظیم ساعت در تلویزیون سامسونگ خود وقت بگذارید تا از همه ویژگی‌های آن لذت ببرید. همچنین هیچ یک از برنامه‌ها یا کانال‌های تلویزیونی مورد علاقه خود را از دست ندهید. اما چگونه ساعت تلویزیون سامسونگ را تنظیم کنیم؟ با ادامه مطلب همراه باشید.

بهترین روش تنظیم ساعت تلویزیون سامسونگ چیست؟

What is the best way to set the Samsung TV clock

بهترین روش تنظیم ساعت تلویزیون سامسونگ و اطمینان از زمان سنجی دقیق آن از طریق منوی تنظیمات صورت می‌گیرد. برای دسترسی به منوی تنظیمات، دکمه خانه یا هوم را روی کنترل از راه دور فشار دهید و به نماد تنظیمات بروید. پس از انجام تنظیمات، گزینه منو «عمومی» و سپس «مدیر سیستم» را انتخاب کنید. سپس روی «زمان» کلیک کنید و «ساعت» را بزنید.

در این قسمت، انتخاب می‌کنید که ساعت به صورت دستی یا خودکار تنظیم شود. اگر تنظیم دستی را انتخاب کنید، می‌توانید با استفاده از دکمه‌های جهت‌دار روی کنترل از راه دور، زمان را تنظیم کنید. در مقابل، اگر تنظیم خودکار زمان را انتخاب کنید، تلویزیون زمان را بر اساس تنظیمات اینترنت و مکان شما تنظیم می‌کند.

گزینه دیگر برای تنظیم ساعت در تلویزیون سامسونگ از طریق برنامه SmartThings است. این برنامه را ابتدا باید در گوشی هوشمند خود دانلود کنید و سپس به تلویزیون متصل شوید. پس از اتصال، می‌توانید به دسته «تلویزیون و ویدیو» بروید و تلویزیون سامسونگ را انتخاب کنید. از آنجا می‌توانید گزینه «settings» را انتخاب کنید و سپس روی «time» کلیک کنید. مشابه روش قبلی، می‌توانید زمان را به صورت دستی تنظیم کنید یا آن را طوری تنظیم کنید که با اینترنت و تنظیمات مکان همگام شود.

آیا تلویزیون سامسونگ به صورت خودکار ساعت را تنظیم می کند؟

تلویزیون‌های سامسونگ به دلیل کیفیت عالی و ویژگی‌های پیشرفته خود شناخته شده‌اند. یک سوال که بسیاری از مردم در مورد این تلویزیون‌ها دارند، این است که آیا می‌توانند ساعت را به طور خودکار تنظیم کنند یا خیر. پاسخ به این سوال مثبت است، تلویزیون‌های سامسونگ می توانند ساعت را به صورت خودکار تنظیم کنند. این کار باعث می‌شود کاربران به راحتی از برنامه‌ها و فیلم‌های مورد علاقه خود در وقت پخش آن‌ها لذت ببرند؛ بدون اینکه نگران تنظیم دستی ساعت باشند.

هنگامی که برای اولین بار تلویزیون سامسونگ خود را راه‌اندازی می‌کنید، ممکن است نحوه تنظیم ساعت تلویزیون سامسونگ (به صورت خودکار یا دستی) از شما پرسیده شود. اگر انتخاب کنید که ساعت به صورت خودکار تنظیم شود، تلویزیون شما همیشه روی زمان درست باقی می‌ماند. چرا که تلویزیون‌های سامسونگ از سیگنال‌های اینترنت برای تنظیم زمان استفاده می‌کنند. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که مطمئن شوید تلویزیون شما به اینترنت متصل است تا ساعت مطابق با آن تنظیم شود.

تنظیم خودکار ساعت یک ویژگی عالی برای افرادی است که می‌خواهند بدون نگرانی از تلویزیون خود لذت ببرند. بنابراین مطمئن باشید که تلویزیون‌های سامسونگ می‌توانند ساعت را به طور خودکار تنظیم کنند.

نحوه تنظیم ساعت به صورت اتوماتیک در تلویزیون سامسونگ چگونه است؟

How to set the clock automatically on Samsung TV

تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ دارای ویژگی تنظیم خودکار ساعت هستند و از اینترنت برای همگام‌سازی زمان استفاده می‌کنند. اما چگونه ساعت تلویزیون سامسونگ را تنظیم کنیم؟ برای تنظیم خودکار ساعت، تلویزیون شما باید به اینترنت متصل باشد.

برای اتصال به اینترنت، در منوی تلویزیون سامسونگ، گزینه «تنظیمات» را انتخاب کنید و سپس گزینه «عمومی» را برگزینید. سپس شبکه یا Network را انتخاب کنید و گزینه «باز کردن تنظیمات شبکه» یا “Open Network Settings” را انتخاب کنید.

اگر شبکه Wi-Fi دارید، گزینه «بی‌سیم» را انتخاب کنید یا اتصال با «کابل شبکه» را برگزینید. برای اتصال تلویزیون خود به اینترنت، دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید. هنگامی که تلویزیون شما به اینترنت وصل شد، تنظیم خودکار ساعت در اکثر موارد فعال می‌شود.

اگر تنظیم ساعت در تلویزیون سامسونگ به صورت خودکار کار نمی‌کند، به صورت دستی هم می‌توانید زمان را  تنظیم کنید. برای تنظیم دستی ساعت در تلویزیون سامسونگ، گزینه «تنظیمات عمومی» را از منوی تلویزیون انتخاب کنید. در مرحله بعد باید گزینه «ساعت و تاریخ» و سپس حالت دستی یا “Manual” را به جای خودکار یا “Auto” انتخاب کنید. درنهایت، با استفاده از کلیدهای جهت‌دار ریموت کنترل زمان را تنظیم و انتخاب خود را تایید کنید. در صورتی که ساکن تهران هستید می توانید از سرویس تعمیر تلویزیون در تهران مجموعه کاردون بهره مند شوید.

آیا تنظیم ساعت و تاریخ در تلویزیون سامسونگ به صورت همزمان انجام می شود؟

پاسخ به این سوال که آیا زمان و تاریخ در تلویزیون سامسونگ همزمان تنظیم می‌شوند، ساده نیست. زیرا تلویزیون‌های سامسونگ در کارخانه روی زمان جهانی تنظیم نمی‌شوند. در عوض، آن‌ها به کاربران اجازه می‌دهند زمان و تاریخ را با توجه به مناطق زمانی و ترجیحات مربوطه خود تنظیم کنند. پس زمان و تاریخ تلویزیون سامسونگ شما به نحوه تنظیمات هر کاربر بستگی دارد.

یکی از عواملی که ممکن است بر دقت زمان و تاریخ در تلویزیون های سامسونگ تاثیر بگذارد، تنظیم خودکار منطقه زمانی است. اگرچه استفاده از این ویژگی راحت به نظر می‌رسد، اما اگر تلویزیون نتواند منطقه زمانی صحیح را تشخیص دهد، مستعد خطا خواهد بود. این خطا باعث می‌شود تلویزیون زمان و تاریخ اشتباه را نمایش دهد و کاربران را سرخورده کند. برای اطمینان از اینکه نحوه تنظیم ساعت تلویزیون سامسونگ شما دقیق است، شاید لازم باشد آن را به صورت دستی تنظیم کنید.

سوالات متداول

آسان ترین روش تنظیم ساعت در تلویزیون سامسونگ، دسترسی به منوی تنظیمات با فشار دادن دکمه هوم روی کنترل از راه دور است. سپس می‌توانید زمان و تاریخ را به صورت دستی یا خودکار تنظیم کنید.

بله تنظیم ساعت روی تلویزیون سامسونگ با اتصال به اینترنت امکان‌پذیر است. بسیاری از تلویزیون‌های سامسونگ دارای Wi-Fi داخلی هستند و به شما امکان می‌دهند خیلی راحت به اینترنت متصل شوید.

آخرین مطالب مرتبط

دیدگاه ها

2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرهاد
9 ماه قبل

اگر تلویزیون سامسونگ رو به اینترنت وصل کنیم خودش تغییرات ساعت سالانه رو اعمال میکنه؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  فرهاد
9 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
بله در صورتی که از گزینه ی تنظیم اتوماتیک استفاده کنید، تلویزیون به صورت هوشمند تنظیم میشه.