لوگوی کاردون

راهنمای کامل شستن کت و شلوار با ماشین لباسشویی

wash a suit with a washing machine

آنچه در این مطلب خواهید خواند

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که آیا می‌توان کت و شلوار را با ماشین لباسشویی شست؟ شستن کت و شلوار در ماشین لباسشویی راهی مناسب و کارآمد برای تمیز کردن لباس رسمی شما است. با این حال، باید احتیاط کنید و دستورالعمل‌های مراقبتی را برای جلوگیری از آسیب به کت و شلوار رعایت فرمایید. با اتخاذ این اقدامات احتیاطی و شناخت روش‌های شستشوی کت و شلوار با ماشین لباسشویی می‌توانید از یک لباس تمیز، شفاف و البته سالم لذت ببرید.

روش شستشوی کت و شلوار با ماشین لباسشویی

How to wash a suit with a washing machine

شستن کت و شلوار در ماشین لباسشویی ممکن است یک کار خطرناک به نظر برسد، زیرا پارچه ظریف و جزییات پیچیده آن به راحتی آسیب می‌بینند. با این حال، با اتخاذ روش درست و انجام اقدامات احتیاطی مناسب، می‌توان کت و شلوار را هم با استفاده از ماشین لباسشویی تمیز کرد. در ادامه، به پنج مرحله ضروری برای شستن کت و شلوار در ماشین لباسشویی با حفظ کیفیت و طول عمر آن خواهیم پرداخت.

۱) تنظیمات ماشین لباسشویی

در آغاز کار، تنظیمات ماشین لباسشویی را برای اطمینان از سالم ماندن کت و شلوار، روی چرخه ملایم بگذارید. لباسشویی را طوری تنظیم کنید که از آب سرد و چرخه شستشوی ظریف یا دستی استفاده کند. به هیچ وجه از آب داغ یا چرخه قوی استفاده نکنید؛ زیرا باعث جمع شدن، رنگ دادن یا اعوجاج در پارچه کت و شلوار خواهد شد. با انتخاب یک چرخه ملایم، کت و شلوار تکان خوردن کمتری را تجربه می‌کند و آسیب نخواهد دید.

۲) آماده‌سازی کت و شلوار

در مرحله بعد باید کت و شلوار را با خالی کردن تمام جیب‌ها، باز کردن دکمه‌ها و وارونه کردن آن، برای شستشو آماده کنید. وارونه کردن کت و شلوار می‌تواند پارچه بیرونی را از اصطکاک بیش از حد در طول چرخه شستشو محافظت کند. بستن هرگونه زیپ یا قلاب را برای جلوگیری از گیر کردن آن‌ها به لباس‌های دیگر یا آسیب رساندن به خود کت و شلوار، از یاد نبرید.

۳) شوینده مناسب

یک نکته مهم در روش‌های شستشوی کت و شلوار با ماشین لباسشویی، استفاده از شوینده مناسب است. شوینده مورد استفاده شما باید ملایم، غیر سفیدکننده و به طور خاص برای لباس‌های ظریف طراحی شده باشد. بنابراین از به کار بردن مواد شیمیایی خشن یا غلیظ که می‌توانند به پارچه آسیب برسانند، حتما خودداری کنید. مقدار مناسب ماده شوینده را طبق دستورالعمل اندازه بگیرید و آن را در محفظه شوینده یا مستقیما داخل درام ماشین لباسشویی بریزید.

۴) استفاده از لایه محافظ

قبل از شروع چرخه شستشو، بهتر است کت و شلوار را در داخل یک کیسه شستشوی لباس قرار دهید. این لایه اضافی می‌تواند به عنوان مانع و محافظ عمل کند و اصطکاک بین لباس و وان دستگاه را به حداقل برساند. استفاده از کیسه یا روبالشی به‌ویژه برای محافظت از کت و شلوارهای گشاد با دکمه‌های ظریف یا طرح‌های پیچیده موثر است. برای جلوگیری از لیز خوردن کت و شلوار در طول چرخه شستشو هم باید کیسه را محکم ببندید.

Dry the suit after washing in the laundry

۵) خشک کردن کت و شلوار

هنگامی که چرخه شستشو کامل شد، کت و شلوار را فورا از ماشین لباسشویی خارج کنید. زیرا ماندن آن در ماشین برای مدت طولانی می‌تواند منجر به چروک شدن بیش از حد شود. کت و شلوار را به آرامی روی یک سطح صاف یا چوب لباسی پهن کنید تا در هوای آزاد خشک شود.

استفاده از خشک‌کن لباسشویی برای کت و شلوار اصلا توصیه نمی‌شود. زیرا گرما و تکان دادن سریع کت و شلوار می‌تواند آسیب قابل توجهی به پارچه لباس وارد کند. همچنین از وجود تهویه مناسب در ناحیه خشک شدن کت و شلوار اطمینان حاصل کنید تا از ایجاد هرگونه بوی نم و رطوبت در آن جلوگیری شود. برای تعمیر ماشین لباسشویی به صورت تخصصی با کارشناسان کاردون تماس بگیرید.

آسیب های احتمالی شستشوی کت و شلوار با ماشین لباسشویی

شستن لباس‌ها بخشی از کارهای روزمره ما است؛ اما همه لباس‌ها برای چرخش در ماشین لباسشویی کاملا مناسب نیستند. یکی از این نمونه‌ها، لباس رسمی کت و شلوار است. البته درباره خطرات شستشوی کت و شلوار با ماشین لباسشویی نمی‌توان اغراق کرد. زیرا اگر به شکل درست صورت گیرد، از آسیب‌های احتمالی زیر جلوگیری خواهد شد.

The dangers of washing a suit with a washing machine

۱) آسیب به پارچه

ماشین لباسشویی با هدف از بین بردن کثیفی و لکه، لباس‌ها را به شدت تکان می‌دهد. با این حال، این عمل مکانیکی می‌تواند برای پارچه‌های ظریف مورد استفاده در کت و شلوار بسیار خشن باشد. اصطکاک ناشی از درام چرخان می‌تواند باعث سایش و پارگی شدید پارچه شود یا نازک شدن برخی نواحی و حتی ایجاد سوراخ‌هایی در لباس را در پی داشته باشد. چنین آسیب‌هایی کاملا غیرقابل جبران هستند و کت و شلوار را کاملا غیرقابل استفاده می‌کنند. بنابراین حتما باید از ملایم‌ترین چرخه ماشین لباسشویی استفاده شود.

استفاده از مواد شوینده و دمای بالای آب نیز برای پارچه و آستر کت و شلوار مضر است. شوینده‌های قوی با پارچه‌های ظریف کنار نمی‌آیند و باعث پاره شدن یا از دست دادن درخشندگی آن‌ها می‌شوند. به طور مشابه، آب داغ هم پارچه را منقبض می‌کند یا کش می‌آورد.

آسترهای کت و شلوار که راحتی و ساختار لباس را فراهم می‌کنند نیز در اثر شستشوی تهاجمی در ماشین آسیب می‌بینند و باعث افتادگی یا پارگی لباس می‌شوند. بنابراین برای شستشوی لباس در ماشین لباسشویی حتما از آب سرد و مواد شوینده ملایم بهره ببرید.

۲) آسیب به رنگ

یکی دیگر از خطرات شستشوی کت و شلوار با ماشین لباسشویی احتمال از بین رفتن یا محو شدن رنگ لباس است. کت و شلوارها اغلب طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها مانند مشکی تا آبی دارند و شستن آن‌ها در ماشین ممکن است باعث محو شدن رنگ آن‌ها شود.

۳) تغییر شکل

علاوه بر آسیب فیزیکی و از بین رفتن رنگ، شستن کت و شلوار در لباسشویی می‌تواند شکل آن را نیز تغییر دهد. کت و شلوارها معمولا به گونه‌ای طراحی می‌شوند که دقیقا متناسب با اندازه و ویژگی‌های خاص بدن فرد باشند. چرخش شدید ماشین لباسشویی می‌تواند این نسبت‌ها را مخدوش کند و کت و شلوار، شکل و ساختار خود را از دست بدهد. بنابراین استفاده از کیسه مخصوص شستشو و چرخه ملایم را فراموش نکنید.

۴) آسیب‌های خشک‌کن

فرآیند خشک کردن کت و شلوار با ماشین لباسشویی بسیار خطرناک است. غلت زدن لباس در خشک‌کن می‌تواند باعث انقباض، کشش و اعوجاج بیشتر آن شود. چرا که گرما و حرکت خشک‌کن به الیاف لباس فشار بیشتری وارد می‌کند.

اتو کردن کت و شلوار شسته شده در ماشین لباسشویی برای از بین بردن چین‌وچروک‌ها نیز مشکل‌ساز است. زیرا گرمای اتو می‌تواند پارچه را بسوزاند و آثار نامطلوبی بر جای بگذارد. برای حفظ ظرافت و ماندگاری این لباس رسمی، رعایت روش‌های مناسب خشک کردن آن بسیار مهم است.

روش‌های شستشوی کت و شلوار با ماشین لباسشویی برای افراد دارای آلرژی

Methods of washing a suit with a washing machine for people with allergies

در وهله اول توصیه می‌شود از شوینده ملایم و بدون عطر استفاده کنید که مخصوص پوست‌های حساس است. این کار باعث کاهش خطر بروز هرگونه محرکی می‌شود که می‌تواند حساسیت پوستی ایجاد کند.

قبل از ادامه شستشوی کت و شلوار با ماشین لباسشویی برای افراد دارای آلرژی، خواندن برچسب مراقبت از لباس برای تعیین دمای مناسب شستشو ضروری است. به طور معمول بهتر است کت و شلوار در آب سرد شسته شوند تا از چروک شدن و تغییر شکل آن‌ها جلوگیری به عمل آید. علاوه بر این، استفاده از یک چرخه ظریف یا ملایم در ماشین لباسشویی در به حداقل رساندن تکان‌ها و جلوگیری از آسیب دیدن پارچه موثر است.

پس از اتمام شستشو باید کت و شلوار را در هوای آزاد خشک کنید تا از قرار گرفتن آن در معرض حرارت زیاد در خشک‌کن جلوگیری شود. آویزان کردن کت و شلوار به بند رخت یا قفسه‌ای به دور از نور مستقیم خورشید، خشک شدن آرام و طبیعی لباس را تضمین می‌کند.

یادگیری روش‌های شستشوی کت و شلوار با ماشین لباسشویی و استفاده صحیح از آنها‌ در جلوگیری از آسیب به لباس گران و رسمی شما ضروری است. بنابراین اگر اطمینان چندانی به لباسشویی ندارید، بهتر است از روش خشک‌شویی برای تمیز کردن لباس خود بهره ببرید. در پایان، پاسخگوی نظرات و سوالات شما عزیزان در بخش کامنت‌ها هستیم.

سوالات متداول

شستن کت و شلوار با ماشین لباسشویی لزوما به خراب شدن آن منجر نمی‌شود. اما این کار مستلزم رعایت اقدامات احتیاطی مانند استفاده از شوینده و چرخه مناسب است تا به کت و شلوار آسیبی نرسد.

بهترین روش شستن کت و شلوار با ماشین لباسشویی استفاده از ملایم‌ترین چرخه و شوینده موجود به همراه آب سرد و کیسه مخصوص شستشو است. پس از شستن نیز باید کت و شلوار را در هوای آزاد خشک نمود.

آخرین مطالب مرتبط

دیدگاه ها

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها