لوگوی کاردون

آموزش نحوه شستن شلوار لی با لباسشویی + (نکات بسیار مهم آن)

How to wash leggings with a washing machine
فهرست محتوا

نحوه شستن شلوار لی با لباسشویی

از لباس های همیشه ترند و پراستفاده برای همه افراد در همه سنین، شلوار لی است. شلوار لی جنس محکم و مقاومی دارد که البته به کیفیت متریال آن هم بستگی دارد. اما اگر نحوه شستن شلوار لی با لباسشویی را اصولی بدانید و با نکات و زیر و بم روش شستشوی درست آن آشنا باشید، ماندگاری آن بیشتر خواهد بود.

شستن شلوار لی با لباسشویی

این روزها برای راحتی بیشتر و تمیزی بیشتر لباس ها از ماشین لباسشویی استفاده می شود. البته که شستن شلوار لی با دست اصلا کار راحتی نیست و شستن آن با ماشین لباسشویی بسیار معقول‌تر به نظر می‌رسد. اما یک نکته اهمیت دارد و آن این است که، نحوه شستن شلوار لی با لباسشویی چگونه است و کدام حالت تنظیمات لباسشویی برای  شستن شلوار لی با لباسشویی مناسب است؟ همراه ما باشید تا در ادامه این مطلب پاسخ سوال را بیابیم.

نکات مهم درباره شستن شلوار لی با لباسشویی

اگر شستن شلوار لی با لباسشویی درست و اصولی انجام نشود، عمر و ماندگاری شلوار کمتر می شود و خیلی زود دچار پوسیدگی و پارگی می شود. در ادامه به نکات مهم درباره شستن شلوار لی با لباسشویی اشاره می کنیم.

  • پشت و رو کردن شلوار جین
  • خالی کردن جیب ها
  • استفاده از آب ولرم و سرد برای شستن شلوار لی با لباسشویی
  • از مواد شوینده مخصوص شلوار جین به مقدار لازم و مناسب استفاده نمایید تا روی شلوار، لک و سفیدی ایجاد نشود.
  • استفاده از مواد شوینده مناسب برای شستن شلوار جین با لباسشویی
  • شستشوی شلوار لی با برنامه دستی
  • استفاده نکردن از مواد سفیدکننده مانند وایتکس را برای شستن شلوار جین رعایت نمایید زیرا باعث اسیب به بافت پارچه می شود و رنگ لباس هم تغییر خواهد کرد.
  • از کمترین مقدار لباس در هنگام شستن شلوار لی با لباسشویی استفاده شود تا فواصل کافی برای شستشو وجود داشته باشد تا قسمت زیپ و دوخت شلوار سالم بماند
  • استفاده از نرم کننده لباس در شستشوی شلوار جین با لباسشویی

نحوه شستن شلوار لی با لباسشویی در حالت دستی

Important tips about washing leggings with a washing machine

از برنامه های موجود در هر لباسشویی، برنامه شستشو دستی و نحوه شستن شلوار لی با لباسشویی در حالت دستی است. در این حالت فشار زیادی به لباس ها وارد نمی شود و در حالت آرام و ملایم تری شستشوی لباس انجام می گیرد. برای شستن شلوار لی با لباسشویی می توان از این برنامه استفاده نمود.

اگر شلوار جین شما دوخت حساسی دارد و یا خیلی کثیف نیست و به شستشوی خیلی عمیق نیاز ندارد، می توانید از این برنامه برای شستن شلوار جین، استفاده نمایید.

برنامه Hand Wash و یا همان شستشوی دستی در لباسشویی، بیشتر برای لباس های حساس و ظریف استفاده می شود. این برنامه شستشو از لباسشویی معمولا برای لباس های ظریف که زیاد به شستشوی عمیق نیازی ندارند، استفاده می شود.

نحوه استفاده از مواد شوینده مناسب برای شستن شلوار لی

برای شستن شلوار لی با لباسشویی حتما باید از مواد شوینده مناسب که مخصوص شستشوی شلوار جین است، استفاده شود. استفاده از مواد شوینده مناسب برای شستن شلوار لی این مزیت را دارد که باعث خرابی و فرسودگی زودتر شلوار جین نمی شود و حالت خود را مانند روز اول حفظ می کند.

توصیه می شود از مواد شوینده مناسب برای شستن شلوار لی که مخصوص همین کار است، استفاده شود.

اگر شوینده مخصوص شلوار جین در دسترس نیست می توانید از شوینده هایی که مخصوص شستن لباس های تیره هستند، استفاده نمایید. با این کار، از رنگ پس دادن و کم رنگ شدن لباس خود جلوگیری می‌نمایید.

از دیگر مواد شوینده مناسب برای شستن شلوار لی می توان به صابون و شامپو بچه اشاره کرد که جایگزین خوبی برای شوینده مخصوص شلوار لی باشد. استفاده از سرکه سفید و مایع لباسشویی هم گزینه خوبی برای شستن شلوار لی است که آسیبی به بافت پارچه وارد نشود.

یک نکته خیلی مهم و کاربردی را در نحوه شستن شلوار لی با لباسشویی در حالت دستی و هر تنظیمات دیگری در نظر داشته باشید که، از پودر لباس برای شستشو استفاده نکنید؛ زیرا باعث آسیب به بافت پارچه می شود. اگر قصد تعمیر لباسشویی خود را دارید، می توانید از سرویس تعمیر ماشین لباسشویی در کاردون استفاده کنید.

نحوه رفع لکه های سخت در شلوار لی با لباسشویی

بعضی مواقع لکه های سخت مانند لکه های جوهر و روغنی روی شلوار جین ایجاد می‌شود که با آگاهی از نحوه رفع لکه های سخت در شلوار لی با لباسشویی می توانید به راحتی آن را از بین ببرید.

متریالی که در لباس جین استفاده می شود از پنبه است که الیاف کشی همراه با آن وجود دارد. برای از بین بردن و پاک کردن انواع لکه ها از روی شلوار جین می توانید مانند اصول لباس های نخی و پنبه ای انجام دهید. یک مورد بسیار مهم برای پاک کردن لکه ها زمان است. یعنی بهتر است که بعد از ایجاد لکه هر چه زودتر اقدام به از بین بردن و پاک کردن لکه بنمایید تا لکه راحت تر از روی شلوار شما پاک شود.

 برای از بین بردن لکه گریس و روغن که بسیار سخت است بهتر است که از محلول تینر استفاده کنید. قسمت لک شده لباس را در یک ظرف بگذارید و تمام قسمت لکه را در تینر فرو ببرید و تا ۴۵ دقیقه در همان حالت باقی بگذارید تا لکه ازبین برود. در ادامه لباس را با لباسشویی شستشو دهید.

برای از بین بردن روغن از روی شلوار جین می‌توانید از سرکه هم استفاده کنید. برای بهترین حالت شستشوی و پاک کردن روغن از شلوار لی می‌توانید آن را در سرکه قرار دهید و در ادامه در ماشین لباسشویی بیندازید. از نشاسته هم برای از بین بردن چربی‌های قدیمی استفاده نمایید. برای از بین بردن لکه خون بر روی شلوار جین می توانید از خمیر جوش شیرین و یا نشاسته استفاده نمایید.

راه حل دیگری برای از بین بردن لکه از روی شلوار لی این است که از متانول یا همان الکل صنعتی استفاده نمایید. مقداری از اتانول و یا الکل صنعتی را روی لکه سخت ریخته و تا جایی که لکه پاک شود آن را ماساژ دهید.

تنظیمات ماشین لباسشویی برای شستن شلوار لی

برای شستن شلوار جین با ماشین لباسشویی به اصول و نکاتی می پردازیم، که بهتر است آنها را رعایت کنید تا به تمیز شدن کامل شلوار با کیفیت بالا و حفظ رنگ و حالت اولیه لباس بیانجامد.

برای شستشوی ماشین با ماشین لباسشویی باید تنظیمات ماشین لباسشویی برای شستن شلوار لی تنظیم گردد. دمای پایین جلوی تمیز شدن جین را می‌گیرد و دمای بسیار بالا هم کیفیت و حالت بافت و پارچه را از بین می‌برد و به رنگ آن آسیب وارد می کند.

بهتر است که برای شستشوی شلوار لی با ماشین لباسشویی، آب را روی دمای ۳۰ درجه قرار داده و اگر لباسشویی دمای آب را بیش از حد نیاز افزایش می‌دهد و یا چرخه تندی دارد با یک کارشناس برای تعمیر و تنظیم دستگاه خود در ارتباط باشید.

نحوه شستن شلوار لی در لباسشویی در حالت حساس

برخی از لباس ها دارای بافت و پارچه حساسی هستند و برای اینکه به آن ها در شستشو با ماشین لباسشویی آسیب وارد نیاید، بهتر است از برنامه شستشو در حالت حساس و یا Delicates استفاده شود.

می توان با آگاهی از نحوه شستن شلوار لی در لباسشویی در حالت حساس، از آسیب وارد آمدن به لباس جین خود جلوگیری نمایید.

گردش پارچه در تنظیمات حالت حساس لباسشویی بسیار کند است و در ایمن ترین حالت، لباس شسته می شود. معمولا برای پارچه هایی با بافت حساس مثل، ابریشم و حریر از این برنامه شستشو استفاده می‌شود؛ اما برای شستن شلوار لی هم می توان از این تنظیمات استفاده نمود.

اگر شلوار جین بافت حساس و دوخت خاصی دارد و خیلی کثیف نیست، آن را در حالت حساس با لباسشویی، شستشو نمایید تا عمر و ماندگاری شلوارتان بیشتر شود. بهتر است از مایع لباسشویی برای این کار استفاده شود.

شستن شلوار لی با لباسشویی و استفاده از نرم کننده

برای رفع لکه های سخت در شلوار لی با لباسشویی می توانید پس از استفاده از مواد شستشو و از بین برنده لکه، از نرم کننده مخصوص و ملایم استفاده نمایید تا لطافت و نرمی به لباس برگردد و فرسودگی و پوسیدگی لباس به تاخیر بیافتد. اما از نرم کننده های ملایم استفاده نمایید. اگر هم استفاده از نرم کننده برای شلوار لی شما خیلی نیاز نیست، بهتر است از آن استفاده نفرمایید.

جلوگیری از ساییدگی شلوار لی در لباسشویی

Preventing wear of underwear in the washing machine

از موارد مهمی که باید در نحوه شستن شلوار لی با لباسشویی رعایت نمایید، جلوگیری از ساییدگی شلوار لی در لباسشویی است. برای این کار بهتر است تنظیمات لباسشویی را روی دور کند قرار دهید. چرخه ملایم باعث جلوگیری از ساییدگی شلوار لی در لباسشویی می شود.

از دیگر راه های جلوگیری از ساییدگی شلوار جین در لباسشویی این است که از خشک کن لباسشویی برای خشک کردن شلوار لی استفاده نشود و یا از دور کند آن استفاده شود. بهترین کار برای خشک کردن شلوار جین، قرار دادن آن  در نور غیر مستقیم آفتاب است.

سوالات متداول

برای جلوگیری از ساییدگی شلوار جین در لباسشویی بهتر است، لباسشویی را در برنامه ای با دور ملایم برای شستشو و خشک کردن، تنظیم نمود.

انتخاب برنامه لباسشویی برای شستن شلوار جین در لباسشویی به مقدار کثیفی و مقاومت شلوار بستگی دارد اما بهتر است در دمای ۳۰ درجه و دور ملایم و برنامه کتان شستشو انجام شود.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها