لوگوی کاردون

نکات مهم جابجایی یخچال ساید بای ساید

Important points of moving the refrigerator side by side
فهرست محتوا

نکات جابجایی یخچال ساید با ساید

یکی از گران‌ترین وسیله های برقی یخچال ساید بای ساید است. برای بسته‌بندی لوازم برقی برای اسباب کشی فارغ از این که چه ابعادی داشته باشند، باید دقت و توجه کافی به خرج دهید و یخچال یکی از مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود.

هنگام جابجایی یخچال فریزرتان برای راحتی بیشتر و حمل آسان‌تر گاهی اوقات نیاز است که درب‌های دستگاه جدا شود. برای انجام این کار باید نکات ایمنی رعایت شود. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا نکات مهم جابجایی یخچال ساید را بدانیم.

جابجایی در یخچال‌های ساید عموما یکسان است و فرقی ندارد که برند دستگاه شما الجی، سامسونگ، اسنوا یا هر برند دیگری باشد.

مراحل جابجایی یخچال ساید بای ساید

۱. ابتدا دستگاه را از برق بکشید توجه داشته باشید که این کار باید چند ساعت قبل از جابجایی انجام شود.

۲. داخل هر دو درب ساید را خالی کنیم؛ از آنجایی که طبقات و کشو‌های دستگاه عموما از جنس شیشه بوده و احتمال شکستن آنها در برابر ضربه وجود دارد، توصیه می‌کنیم طبقات را خارج و با نایلون حباب‌دار از آنها محافظت کنید.

۳. فیلتر یخچال را جدا کنید. یخچال‌های ساید بای ساید دارای دو نوع فیلتر هستند: فیلتر داخلی و فیلتر بیرونی. در صورتی که برای ساید بای ساید از فیلتر بیرونی استفاده می کنید، حتما باید فیلتر را باز کنید تا از نشت آب جلوگیری شود.

۴. یخساز دستگاه را خارج و کاملا تخلیه کنید. اگر ساید بای ساید شما دارای مخزن آب دستی است، آن را خارج و تخلیه کنید.

بازکردن درب ساید بای ساید

تا این مرحله مطالبی گفته شد که شما خود به تنهایی نیز می‌توانید انجام دهید. اما توصیه ما برای ادامه روند کار کمک گرفتن از یک متخصص فنی یا نصاب ساید‌بای‌ساید است تا جداسازی درب به درستی انجام شود. به این نکته توجه داشته باشید که حمل و جابجایی یخچال ساید بای ساید باید به آرامی و با دقت انجام شود.
بعد از خارج کردن فیلتر، به بازکردن درب یخچال می‌رسیم. در قسمت بالای یخچال، روی سقف آن و در نزدیکی لولای درب یخچال، قابی وجود دارد. درون هر قاب پیچ وجود دارد که این پیچ‌ها باید باز شوند. بعد از باز کردن پیچ‌ها به اتصالاتی برمی‌خوریم که همه‌ی اتصالات باید با احتیاط جدا شوند. می توانید قبل از جدا کردن عکس بگیرید که بعدا دچار سردرگمی نشوید.

قبل از باز کردن پیچ های بالای درب فریزر، باید شیلنگ‌های آب متصل به آن که زیر درب سمت چپ است را خارج کنید. در صورتی که شیلنگ‌ها را خارج نکنید و درب را باز کنید درب فریز باید تعمیر یا کاملا عوض شود.
بعضی از یخچال‌های ساید دارای پایه هستند که شیلنگ‌های وارد شده به درب فریز را می پوشاند. ابتدا باید پایه را خارج و بعد شیلنگ را در بیاورید. در صورتی که دستگاه پایه نداشت، می‌توانید با دست آنها را در زیر دستگاه لمس و جدا کنید.
بعد از جدایی شیلنگ‌ها و فتینگ‌ها می‌توانید درب فریز را هم باز کنید.
بهتر است بدنه دستگاه برای جلوگیری از خط و خش و آسیب کاور شود.

نکته طلایی حمل درب فریزر

به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است درب‌ها بعد از باز شدن به صورت عمودی حمل شوند. درب فریز به هیچ عنوان نباید برعکس شود چون امکان برگشت آب به قسمت نمایشگر دستگاه و خرابی آن زیاد است. همچنین هنگامی که درب فریزر را جدا کردید، به علت وجود شیلنگ‌ها در قسمت پایین درب یونولیت یا شی‌ای قرار دهید که وزن درب روی شیلنگ نباشد و باعث آسیب دیدگی آن نشود.

دستگاه‌هایی که هشت تا ده سال از نصب آنها می‌گذرد، شیلنگ‌های فرسوده‌تری دارند و احتمال خرابی آن ها بیشتر است.

 

حمل یخچال ساید در راه پله

جابه‌جایی یخچال ساید در راه پله به علت گردش پله‌ها بسیار سخت خواهد بود. برای راحتی کار می‌توانید از چرخ دستی استفاده کنید. این کار باعث می‌شود وزن ساید به چرخ‌ها منتقل و از سنگینی وزن دستگاه کاسته شود. دقت کنید که دستگاه را افقی روی چرخ قرار ندهید؛ باید به صورت عمودی یا با کمی زاویه روی چرخ قرار بگیرد تا روغن موتور وارد لوله‌های خنک کننده نشود.

نصب درب ساید بای ساید

بعد از جابجایی اگر یخچال به صورت کاملا عمودی حمل شده بود، می توانید آن را به برق بزنید ولی بنا بر احتیاط لازم است دستگاه به مدت سه یا چهار ساعت به برق زده نشود.

اگر دستگاه به صورت افقی یا زاویه دار حمل شده بود باید به مدت ۸ ساعت ساید بای ساید شما به صورت عمودی و در محلی که قرار است نصب آن انجام شود، باقی بماند و بعد راه‌اندازی شود.

هنگام نصب مجدد ابتدا شیلنگ‌ها را متصل کنید، سپس پیچ و قاب‌های بالای دستگاه را ببندید. بعد می‌توانید یخچال فریزرتان را روشن کنید. البته بهتر است چند ساعتی دستگاه خالی روشن باشد تا خنک شود. در انتها می‌توانید آبریز دستگاه را وصل کنید. تمامی موارد گفته شده به همراهی و کمک فرد متخصص نیاز دارد؛ شما می‌توانید از کاردون درخواست خدمات حمل و نصاب ساید بای ساید دهید.

نکات مهم

  • اگر بعد از نصب درب‌ها بالا و پایین بودند، جای نگرانی نیست و درب ها فقط نیاز به رگلاژ دارند.
  • در هنگام نصب شیلنگ‌ها به این نکته توجه داشته باشید که شیلنگ‌های همرنگ باید به هم وصل شوند.
  • بهتر است قبل از پر کردن یخچال فریزرتان از مواد غذایی، داخل آن را با آب و جوش شیرین تمیز کنید. این کار باعث تمیزی و خوش بو شدن دستگاه‌تان می شود.
  • هنگام نصب دستگاه، لولا‌ها و پیچ‌ها را جایی بگذارید که قابل دسترس باشد و مراقب باشید آنها را گم نکنید.
  • دستگاه هنگام قرار گرفتن در آشپزخانه نباید از پشت و پهلو‌ها کاملا به دیوار چسبیده باشد.
  • اگر درب‌ها را هنگام جابه‌جایی جدا نمی‌سازید، مراقب باشید هنگام جابجایی فشار زیادی به درب ها وارد نشود، چون آنها استحکام کمی دارند.

بهتر است یخچال را داخل کارتن خودش بگذارید تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود. در صورتی که کارتن آن را ندارید می توانید از پتو و یا مقوا استفاده کنید. در زمان جابجایی یخچال همیشه خطر در کمی است، در صورت بروز هر مشکل و ایراد، می‌توانید برای تعمیر یخچال در انواع برند رو کاردوم حساب کنید.

سوالات متداول

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های جابجایی یخچال به این شیلنگ ها مربوط است. در صورتی که آنها را قبل از باز کردن درب خارج نکنید، احتمال آسیب دیدگی زیاد است.

بهتر است به صورت عمودی حمل شوند ولی به این نکته توجه داشته باشید به علت وجود شیلنگ در زیر درب فریزر، باید یونولیت یا شی دیگری در زیر آن قرار دهید تا موجب آسیب دیدگی نشود.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها