لوگوی کاردون

ارورهای لباسشویی کنوود (KENWOOD) + روش های رفع کردن آن ها

Kenwood washing machine error codes
فهرست محتوا

کد های خطا لباسشویی کنوود

اگر ماشین لباسشویی شما برند کنوود است، احتمالا با ارورهای ماشین لباسشویی kenwood مواجه شده‌اید. معمولا بیشتر افراد علت انواع ارور لباسشویی کنوود را نمی‌دانند؛ از‌این‌رو ممکن است اقدامات نادرستی داشته باشند. بدین‌ترتیب ما به‌منظور آشنایی شما با انواع کد خطا لباسشویی کنوود، علت‌ها و راه‌حل‌ برطرف کردن هریک از این ارورها را در این مقاله ذکر کرده‌ایم. پس از مطالعه این مطلب به‌راحتی می‌توانید علت ارورهای ماشین لباسشویی kenwood را شناسایی کرده و اقدامات لازم برای برطرف کردن آن‌ها را انجام دهید.

کد خطای E-1 ماشین لباسشویی کنوود

لباس‌شویی مدل کنوود در طول شستن لباس‌ها و هنگام روشن یا تنظیم کردن ممکن است ارور‌های مختلفی را نمایش دهد. یکی از این ارور‌ها کد خطای  E-1 است. نمایش این ارور به معنی باز بودن درب ماشین لباسشویی با بسته نشدن کامل آن است. 

به‌منظور رفع این کد خطا لباسشویی کنوود باید درب دستگاه را به‌درستی ببندید تا صدای کلیک شنیده شود. در‌صورتی‌که با انجام این کار ارور برطرف نشد، ماشین را خاموش کنید و آن را از برق بکشید و با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

ارور

علت 

راه‌حل

E-1 

باز بودن درب ماشین لباسشویی

درب را محکم ببندید تا صدای کلیک به گوش برسد

کد خطای E-2 ماشین لباسشویی کنوود

ارور E-2 لباسشویی kenwood مربوط به آبگیری نکردن ماشین لباسشویی و کاهش فشار آب است. برای رفع این خطا ابتدا آب ورودی، شیلنگ آب و شیر آب ورودی را بررسی کنید. یکی از دلایل این مشکل می‌تواند هیدروستات دستگاه باشد که به درستی فشار آب را به برد دستگاه اعلام نمی‌کند. در‌صورت نیاز باید فشار آب ورودی از طریق شلنگ‌‌ها تنظیم شود.

ارور

علت 

راه‌حل

E-2

کم بودن فشار آب

چک کردن بخش هیدروستات

کد خطای E-3 ماشین لباسشویی کنوود

Kenwood washing machine error code E-3

یکی دیگر از ارورهای ماشین لباسشویی kenwood خطای E-3 است که به علت مشکلات پمپ به وجود می‌آید. به‌منظور رفع خطای E-3 بهتر است ابتدا فیلتر پمپ را تمیز کنید تا از مسدود نبودن فیلتر مطمئن شوید.در صورتی که مشکل همچنان پابرجاست باید پمپ را تعمیر کنید و برای این کار بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

ارور

علت 

راه‌حل

E-3

خرابی پمپ یا انسداد فیلتر

نظافت فیلتر و تعمیر یا تعویض پمپ

کد خطای E-4 ماشین لباسشویی کنوود

Kenwood washing machine error code E-4

ارور لباسشویی کنوود به‌صورت E-4 به معنی مشکل در سیستم آبرسانی ماشین لباسشویی است و احتمالا هیدروستات یا مدار برد الکترونیکی آن دچار مشکل شده است؛ زیرا این خطا نشان‌دهنده وجود مشکل در سیستم آبرسانی ماشین لباسشویی است. در واقع در این حالت آب بیش از حد مورد‌نیاز وارد دیگ لباسشویی شده و برای تعمیر این مشکل باید حتما با یک تعمیرکار تماس بگیرید. 

ارور

علت 

راه‌حل

E-4

بالا بودن بیش از حد سطح آب

بررسی هیدروستات یا برد الکترونیکی

کد خطای E-5 ماشین لباسشویی کنوود

بروز خطای E-5 نشان‌دهنده ایراد در قسمت سنسور حرارتی ماشین لباسشویی کنوود است. در‌صورتی‌که مشکل از سنسور حرارتی نباشد باید مدار برد الکترونیکی چک شود. رفع این مشکل (بررسی سنسور حرارتی یا سیم‌کشی دستگاه) باید حتما توسط یک تعمیرکار حرفه‌ای و با دقت بالا انجام شود.  

ارور

علت 

راه‌حل

E-5

مشکل از گرم‌کننده دستگاه یا سنسور حرارتی

بررسی المنت هیتر یا حسگر حرارتی با مولتی‌متر

کد خطای E-6 ماشین لباسشویی کنوود

ارور E-6 یکی از خطاهای جدی ماشین لباسشویی kenwood است که آسیب‌های مربوط به موتور دستگاه را نشان می‌دهد. در‌صورتی‌که به موتور ماشین لباسشویی آسیب دیده باشد باید توسط تعمیرکاری ماهر بررسی و تعمیر شود. 

ارور

علت 

راه‌حل

E-6

آسیب به موتور

احتیاج به بررسی توسط تکنسین

کد خطای E-7 ماشین لباسشویی کنوود

هنگامی که در نمایشگر ماشین لباسشویی کنوود خطای E-7 نمایان می‌شود، به معنی وجود مشکل در مونتاژ و اتصالات پیکربندی ماشین لباسشویی است. توجه داشته باشید خطایی که در مونتاژ دستگاه وجود دارد باید توسط تکنسین متخصص بررسی و رفع شود.

ارور

علت 

راه‌حل

E-7

خطای پیکربندی

بررسی توسط تکنسین تعمیرکار

کد خطای E-8 ماشین لباسشویی کنوود

Kenwood washing machine error code E-8

نمایش کد خطای  E-8 ماشین لباسشویی کنوود به‌ معنی وجود ایراد در موتور دستگاه است. بدین‌منظور بهتر است اقدام اضافه‌ای انجام ندهید و فقط پس از کشیدن لباسشویی از برق، برای حل مشکل با تعمیرکار تماس بگیرید. 

ارور

علت 

راه‌حل

E-8

معیوب شدن موتور

بررسی توسط تکنسین تعمیرکار

کد خطای E-9 ماشین لباسشویی کنوود

Kenwood washing machine error code E-9

نمایش کد خطا لباسشویی کنوود به‌صورت E-9 به معنی کم یا زیاد بودن اندازه ولتاژ منبع تغذیه است.  هنگامی که ولتاژ منبع تغذیه کمتر از 150 ولت یا بیشتر از 260 ولت باشد، این ارور در صفحه نمایش دستگاه ظاهر می‌شود و ماشین لباسشویی به‌صورت خودکار متوقف می‌شود. پس از بهبود میزان ولتاژ، دستگاه عملیات خود را ادامه می‌دهد. 

ارور

علت 

راه‌حل

E-9

نوسان ولتاژ ورودی در ماشین لباسشویی کنوود

عدم استفاده در ساعت پیک مصرف برق

کد خطای E-10 ماشین لباسشویی کنوود

Kenwood washing machine error code E-10

پس از مشاهده ارور لباسشویی کنوود به‌صورت E-10 بهتر است باید شیر ورودی ماشین لباسشویی را کم و زیاد کرده و مشکلات فشار آب را برطرف کنید. زیرا این ارور به معنی بروز مشکلات آب ورودی هنگام شست‌وشو است. به‌منظور رفع این خطا نیاز است که فیلتر ورودی را نیز مورد‌ بررسی قرار دهید. 

ارور

علت 

راه‌حل

E-10

مشکلات آب ورودی هنگام شست‌وشو

بررسی شیر آب

کد خطای E-12 ماشین لباسشویی کنوود

نمایش کد خطا E-12 در ماشین لباسشویی Kenwood ممکن است دلایل متعددی داشته باشد. به‌عنوان مثال خراب شدن قفل، بسته شدن شیرهای ورودی، از کار افتادن موتور یا مشکل تخلیه آب از دلایل اصلی نمایش این ارور هستند. به‌منظور رفع کد خطا E-12 ابتدا بهتر است دستگاه را ریست کنید و در‌صورت برطرف نشدن با تعمیرکار تماس بگیرید. 

ارور

علت 

راه‌حل

E-12

اشکال در قفل درب دستگاه

بسته بودن شیر ورودی

توقف موتور

تخلیه آب در وضعیت خطا

ریست دستگاه

بررسی شیرهای ورودی

بررسی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

بررسی برد الکترونیکی

کد خطای E-21 ماشین لباسشویی کنوود

Kenwood washing machine error code E-21

ارور E-21 ماشین لباسشویی کنوود مرتبط با مشکلات آب در دستگاه است. در‌این‌صورت احتمال دارد تخلیه آب به درستی صورت نگرفته باشد؛ در این شرایط ممکن است آسیب جدی به پمپ دستگاه وارد شده باشد. برای برطرف کردن ارور E-21 باید پمپ تخلیه را چک کنید تا ببینید دچار انسداد شده است یا خیر؛ در‌صورت خراب بودن پمپ تخلیه باید آن را تعویض کرد که بهتر است این کار توسط یک متخصص انجام شود. 

ارور

علت 

راه‌حل

E-21

عدم تخلیه آب هنگام شست‌و‌شو

رفع انسداد پمپ تخلیه

در صورت لزوم تعویض پمپ تخلیه

کد خطای E-30 ماشین لباسشویی کنوود

Kenwood washing machine error code E-30

کد خطای E-30 نشان دهنده وجود مشکل در قفل درب ماشین لباسشویی است که ممکن است ایراد از موارد زیر باشد:

  • خراب شدن میکروسوئیچ
  • ایراد در زبانه درب
  • خراب شدن دستگیره درب ماشین لباسشویی


هنگامی که درب ماشین لباسشویی بسته است، باید چک کنید که آیا لباس‌ها بین درب قرار گرفته‌اند یا خیر؛ علاوه‌‌بر این، بهتر است میکروسوئیچ نیز بررسی شود.

ارور

علت 

راه‌حل

E-30

مشکل قفل در ماشین لباسشویی

درب با صدای کلیک بسته شود

لباس را ازبین در بیرون بکشید

بررسی میکروسوئیچ

کد خطای E-60 و E-61 ماشین لباسشویی کنوود

Kenwood washing machine error code E60 and E61

یکی دیگر از ارورهای ماشین لباسشویی kenwood، کد خطای E-60 است. این کد خطا ممکن است نشان‌دهنده چندین مشکل از جمله قفل درب، شیر ورودی یا تخلیه آب و از کار افتادن موتور باشد. در‌این‌صورت باید سیم کشی‌های موتور، مسیر تخلیه آب، شیر ورودی و شیلنگ‌ها بررسی شوند.

ارور

علت 

راه‌حل

E-60 

E-61

خرابی قفل درب ماشین لباسشویی

بسته شدن شیر ورودی

از کار افتادن موتور

مشکل تخلیه آب

تنظیم پی سی بی

چک کردن سیم موتور

در صورت لزوم تعویض موتور

جمع‌بندی

با شناخت علت انواع ارور های لباسشویی کنوود می‌توانید به‌ راحتی مشکلات این دستگاه را را رفع کنید. توجه داشته باشید که گاهی اوقات نیاز است از یک تعمیرکار کمک بخواهید تا مشکل را به‌صورت تخصصی برطرف کند. در صورت نیاز به تعمیرکار، از خدمات تعمیر در محل کاردون استفاده کنید.

عیب‌یابی و تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی کنوود با هزینه‌ای مناسب را از ما بخواهید. تعمیرکاران متبحر کاردون با داشتن سابقه درخشان در زمینه تعمیرات، به‌صورت کاملا تضمینی مشکلات لباسشویی Kenwood شما را برطرف می‌کنند. همین حالا از طریق تماس با ما درخواست تعمیر را ثبت کنید. کارشناسان و تعمیرکاران ما در کوتاه‌ترین زمان به محل مورد‌نظر شما اعزام خواهند شد. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه تعمیر ماشین لباسشویی مراجعه کنید.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها