لوگوی کاردون

مهم ترین نکات نگهداری از ساید بای ساید که باید بدانید!

فهرست محتوا

نکات نگهداری از ساید بای ساید

یخچال‌های ساید بای ساید به دلیل طراحی جادار و چیدمان مناسب خود، به گزینه‌ای محبوب برای بسیاری از خانواده‌ها تبدیل شده‌اند. این دستگاه‌ها دارای یک محفظه یخچال و فریزر مجزا هستند که امکان دسترسی آسان به مواد غذایی تازه و منجمد را فراهم می‌کنند. با این حال، یخچال‌های ساید بای ساید نیاز به نگهداری مناسب دارند تا از عملکرد مطلوب و طول عمر آن‌ها اطمینان حاصل شود. با محافظت از یخچال ساید با ساید به شکل درست می‌توان در هزینه‌های خانوار صرفه‌جویی کرد.

نکات مراقبت از ساید بای ساید

Side by side care tips

اگر از یخچال فریزرهای ساید بای ساید به درستی نگهداری شود، مدت زمان زیادی دوام خواهند آورد. در اینجا برخی از بهترین راه‌های نگهداری از این یخچال‌ها مورد بحث قرار خواهند گرفت. این روش‌ها چندان دشوار نیستند. درواقع، برای انجام این نکات ساده تعمیر و نگهداری که طول عمر یخچال شما را افزایش می‌دهند، به هیچ تکنسین یا متخصص تعمیراتی نیاز ندارید.

۱) نظافت و سازماندهی فضای داخلی یخچال ساید بای ساید

کار نگهداری از ساید بای ساید را باید از نظافت و سازماندهی فضای داخلی آن شروع کرد. اول قفسه‌ها و کشوهای یخچال را بردارید. آن‌ها را با آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید و قبل از قرار دادن در یخچال، کاملا خشک کنید. این عمل به از بین بردن هرگونه بوی بد و ماندگار در یخچال کمک می‌کند و مانع رشد باکتری‌ها خواهد شد.

سازماندهی مناسب ساید بای ساید برای به حداکثر رساندن ظرفیت آن توصیه می‌شود. مواد غذایی مشابه را در کنار هم قرار دهید و از ظروف شفاف برای نگهداری باقی‌مانده غذاها استفاده کنید. ضمنا اقلام را برچسب‌گذاری کنید تا به دور از توجه شما فاسد نشوند. نوشیدنی‌ها را در یک بخش اختصاصی ذخیره کنید تا از واژگونی و ریختن آن‌ها در یخچال جلوگیری شود.

ریزش گاه و بیگاه مواد غذایی، مخصوصا در یخچال‌های شلوغ اجتناب‌ناپذیر است. اما این مواد باید به‌سرعت تمیز شوند. از یک شوینده ملایم و آب گرم برای پاک کردن هرگونه لکه بهره ببرید. مواد غذایی تاریخ‌مصرف گذشته یا فاسد را هم دور بریزید تا از ایجاد بوی نامطبوع در یخچال جلوگیری شود. همچنین می‌توانید یک جعبه درب باز جوش‌شیرین را در یخچال قرار دهید تا هرگونه بوهای ماندگار را به خود جذب کند.

۲) نگهداری صحیح اجزای خارجی یخچال ساید بای ساید

Correct maintenance of the external components of the side-by-side refrigerator

تمیز نگه داشتن سطوح بیرونی یخچال نه‌تنها ظاهر آن را بهبود می‌بخشد، بلکه در افزایش طول عمر ساید بای ساید گران‌قیمت شما موثر خواهد بود. پس قسمت بیرونی آن را هر از چند گاهی با یک پارچه یا اسفنج نرم و آب و شوینده ملایم پاک کنید. به هیچ وجه از پاک‌کننده‌های ساینده و غلیظ یا مواد زبر مانند سیم ظرفشویی استفاده نکنید؛ چرا که بدنه یخچال را خراش می‌دهند.

دستگیره‌های درب یخچال بیش از سایر قسمت‌های بدنه آن لمس می‌شوند و در معرض کثیفی هستند. پس آن‌ها را به طور مرتب و با یک شوینده چندمنظوره ملایم یا مخلوطی از سرکه و آب تمیز کنید. دستگیره‌ها باید کاملا محکم باشند. پس پیچ‌های شل آنها را محکم کنید تا از کنده شدن دستگیره‌ها جلوگیری شود.

برخی یخچال‌های ساید بای ساید دارای پخش‌کننده خودکار آب و یخ هستند. ناحیه آبریز (محل چکه یا ریخته شدن آب) باید به طور منظم تمیز شود تا احیانا زنگ‌زدگی رخ ندهد. فیلتر آب را هم طبق توصیه دفترچه راهنمای یخچال تعویض کنید تا کیفیت آب توزیع شده حفظ شود.

۳) تنظیمات دمای یخچال ساید بای ساید

Side by side refrigerator temperature settings

تازه و ایمن نگه داشتن غذای شما مستلزم حفظ دمای مناسب در یخچال ساید بای ساید است. دمای فریزر معمولا باید بین 18- درجه سانتی‌گراد تا 22- درجه سانتی‌گراد یا کمتر از آن باشد. در حالی که دمای یخچال باید بین 1 درجه سانتی‌گراد تا 4 درجه سانتی‌گراد تنظیم شود. این محدوده دمایی می‌تواند تازه ماندن غذاها، عدم رشد باکتری‌ها و مراقبت از ساید بای ساید را تضمین کند.

در فصول مختلف و با مقادیر مختلف غذا در یخچال، ممکن است نیاز به تغییر در تنظیمات دمایی پیش آید. در ماه‌های گرم‌تر سال یا زمانی که یخچال پر است، باید دما را کمی کاهش دهید. با این حال، دما را خیلی کم نکنید تا خطر یخ زدن کاهو یا تبدیل شیر به بلوک یخ به وجود نیاید!

بهتر است دمای یخچال ساید بای ساید را هر از چند گاهی و با استفاده از یک دستگاه دماسنج بررسی کنید. برای خوانش دقیق دماسنج باید آن را در یک لیوان آب در یک قفسه میانی یخچال قرار دهید. اگر اختلاف دمای یخچال و دماسنج قابل توجه بود، زمان آن فرا رسیده است با یک متخصص تعمیرات یخچال تماس بگیرید.

۴) بررسی لاستیک دور درب یخچال ساید بای ساید

لاستیک دور درب یخچال ساید بای ساید، هوای خنک را در داخل یخچال و هوای گرم را در خارج آن حفظ می‌کند. پس آن را به طور منظم بررسی کنید و هرگونه نشانه‌ای از سایش، ترک یا نشتی را جدی بگیرید. یک بررسی ساده بصری می‌تواند یخچال را از هدر رفتن انرژی، خرابی مواد غذایی و آسیب به کمپرسور در درازمدت نجات دهد.

برای حفظ یکپارچگی درزگیر واشر درب، آن را تمیز و عاری از هرگونه کثیفی نگه دارید. لاستیک درب را به آرامی و با استفاده از محلول شوینده ملایم یا مخلوطی از سرکه و آب پاک کنید. از به‌کارگیری پاک‌کننده‌های ساینده یا نیروی بیش از حد خودداری کنید.

اگر متوجه شدید که درزگیر و واشر درب یخچال غیرقابل تعمیر یا آسیب دیده است، وقت تعویض آن با مدل جدید فرا رسیده است. شما می‌توانید قطعه جایگزین را به صورت آنلاین یا در فروشگاه‌های لوازم یدکی منزل پیدا کنید. با کمک برخی دستورالعمل‌های ساده می‌توانید لاستیک درب یخچال خود را در کمترین زمان ممکن نو کنید. اگر حوصله یا وقت این کار را ندارید، از کمک تکنسین‌های حرفه‌ای بهره ببرید.

۵) عیب‌یابی و رفع مشکلات رایج یخچال ساید بای ساید

Diagnosing and solving common side-by-side refrigerator problems

آیا بستنی شما مانند گذشته سفت نیست یا نوشیدنی‌ها به همان اندازه سابق سرد نیستند؟ نوسانات دما در یخچال ساید بای ساید بسیار ناامیدکننده است. اما چند نکته وجود دارد که قبل از تماس با تکنسین واجد شرایط باید آن‌ها را بررسی کنید.

  • دریچه‌های هوای یخچال مسدود نشده باشند.
  • سیم‌پیچ‌های کندانسور پشت یخچال تمیز باشند.
  • درب یخچال به درستی بسته شده باشد.

آیا یخچال ساید بای ساید شما صداهای غیرمنتظره‌ای تولید می‌کند یا بیش از حد می‌لرزد؟ احتمالا به کمی تراز شدن نیاز دارد. پایه‌ها را سفت کنید تا یخچال به‌درستی تراز شود. گاهی اوقات هم وسایل بالای یخچال تکان می‌خورند و لرزش ایجاد می‌کنند. پس آن‌ها را بردارید و از صدای شیرین سکوت یا حداقل یک یخچال بسیار آرام‌تر لذت ببرید. اگر رعایت نکات نگهداری از ساید بای ساید مشکلات آن را رفع نکرد، در اولین فرصت با تکنسین‌های واجد شرایط تماس بگیرید که برای این کار می توانید از سرویس تعمیر یخچال در تهران کاردون استفاده کنید.

نکاتی برای افزایش طول عمر ساید بای ساید

یخچال ساید بای ساید یک وسیله گران است؛ بنابراین برای اطمینان از عمر طولانی آن، باید نکاتی را رعایت کرد. رعایت نکات زیر می‌تواند در افزایش طول عمر یخچال ساید بای ساید شما موثر باشد.

  • یخچال را به صورت مرتب تمیز کنید.
  • تمیز نگه داشتن کویل‌های کندانسور در پشت یخچال بسیار مهم است.
  • درب یخچال را زیاد باز نگذارید.
  • تنظیم یخچال روی دمای مناسب ضرورت دارد.
  • توجه به درزگیر یا واشر درب را از یاد نبرید.
  • از پر کردن بیش از حد مواد غذایی در یخچال خودداری کنید.
  • از قرار دادن مستقیم غذای گرم در یخچال خودداری کنید.
  • وجود تهویه و گردش هوای مناسب در اطراف یخچال مهم است.
  • بازرسی و نگهداری منظم توسط یک تکنسین حرفه‌ای ضرری ندارد.

سوالات متداول

حداقل هر سه ماه یک بار باید داخل یخچال ساید بای ساید خود را تمیز کنید. با این حال، اگر ریزش مواد غذایی رخ داد، یخچال را برای جلوگیری از بو و رشد باکتری‌ها به‌سرعت تمیز کنید.

برای تمیز کردن سطوح بیرونی یخچال بهتر است از مواد پاک‌کننده ملایم و غیر ساینده یا مخلوطی از آب و سرکه استفاده کنید. استفاده از مواد شیمیایی خشن، به پوشش بدنه یخچال آسیب می‌رساند.

اگر متوجه هرگونه ترک، پارگی یا علائم قابل مشاهده سایش در لاستیک درب یخچال شدید یا اگر احساس کردید هوای سرد از لابه‌لای درب یخچال خارج می‌شود، درزگیر یا واشر یخچال نیاز به تعویض دارد.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها