لوگوی کاردون

بررسی نکات جا به جایی یخچال که حتما باید رعایت کنید

Tips for moving the refrigerator
فهرست محتوا

نکات جا به جایی یخچال

از مهم ترین موارد در نگهداری از یخچال که باعث افزایش طول عمر آن می شود و ماندگاری بیشتر و بهتری خواهد داشت، رعایت اصول جا به جایی یخچال است. در این مطلب خیلی کامل به بررسی نکات جابجایی یخچال که حتما باید رعایت کنید، می پردازیم تا در اثر جا به جایی اشتباه دستگاه شما، به موتور و بدنه و دیگر قطعات آسیب وارد نیاید. همراه ما باشید!

نکات جابجایی یخچال قدم به قدم

همانطور که در بخش مقدمه هم اشاره شد، برای اینکه جابجایی یخچال درست و اصولی انجام شود، موظف به رعایت یکسری نکات ساده هستید. از مهم ترین نکات جابجایی یخچال می تواند موارد زیر باشد.

  • در زمان جابجایی یخچال باید همه مواد غذایی را از یخچال خارج نمایید.
  • حداقل سه ساعت قبل از زمان جا به جایی یخچال باید آن را از برق بکشید تا موتور دستگاه خنک شود.
  • برای اینکه وزن یخچال کم شود، همه کشوها و طبقات و قفسه ها را خالی نمایید. قسمت آب سرد کن را هم فراموش نکنید.
  • از نکات جابجایی یخچال این است که در صورت امکان درب یخچال جدا شود تا جابجایی راحت تر انجام شود اما اگر امکان جدا شدن درب یخچال وجود ندارد، با چسب در یخچال را به خوبی بسته تا در هنگام جا به جایی باز نشود.
  • بهتر است برای جابجایی یخچال خود در سطحی هموار از پایه چرخ دار استفاده نمایید. برخی از یخچال ها خودشان دارای پایه چرخ دار هستند و جا به جایی را روی سطح صاف، راحت تر می‌کند. پایه چرخ دار را می توان از دستگاه های جابجایی مناسب برای یخچال دانست.
  • جابجایی درست یخچال اینگونه است که، یک نفر آن را به صورت عمود بلند کرده و نفر دیگر، از سویی دیگر، یخچال را بلند کند. از این روش برای حمل یخچال روی پله ها هم استفاده می شود تا آسیبی به یخچال شما وارد نشود. اگر یخچال وزن بالایی داشته باشد باید از چند نفر برای جابجایی آن کمک گرفت.

انتخاب محل مناسب برای جابجایی یخچال

Choosing the right place to move the refrigerator

قرار گرفتن یخچال در آشپزخانه و انتخاب محل مناسب برای جابجایی یخچال به فضای مورد نظر و سلیقه افراد بستگی دارد؛ اما اصولی هم در این رابطه وجود دارد که خوب است درباره آن برای دکوراسیون بهتر آشپزخانه بدانیم.

در دکوراسیون آشپزخانه، اصولی به نام مثلت کار یا مثلث طلایی وجود دارد. مثلت طلایی فاصله ای مابین یخچال و گاز و سینک ظرفشویی است. این سه جزء با هم مثلت کار را در آشپزخانه تشکیل می دهند.

  • بر اساس مثلت کار که در پاراگراف قبل به آن اشاره داشتیم، بهترین انتخاب محل مناسب برای جابجایی یخچال، در نزدیکی در ورودی می باشد.
  • برای یخچال های ساید بای ساید که حجم بالایی دارند و کمی قرار دادن آن ها در فضای آشپزخانه سخت تر است، پیشنهاد می کنیم آن را درون قابی از جنس کابینت قرار دهید تا زیبایی بیشتری برای دکوراسیون آشپزخانه ایجاد شود و مانند یک غول بزرگ در آشپزخانه تک و تنها نباشد. قرار دادن یخچال در قاب کابینتی باعث می شود که فضا هماهنگ و یکدست و زیباتر شود.
  • از نکات خیلی مهم دیگر در جابجایی یخچال و انتخاب محل مناسب برای جابجایی یخچال این است که فضای کافی برای تهویه یخچال وجود داشته باشد تا موتور برای خنک کردن یخچال، تهویه لازم را داشته باشد.
  • یخچال ساید بای ساید باید در نزدیکی لوله آب قرار گیرد تا پمپ یخچال برای آبسردکن، خراب نشود.
  • یخچال را در کنار پنجره و هر جایی که نور مستقیم خورشید وجود دارد، قرار ندهید تا اسیبی به دستگاه شما وارد نشود.
  • محل مناسب برای قرارگیری یخچال بدون رطوبت و نم زدگی است.

بررسی اندازه درب و مسیر جابجایی یخچال چگونه انجام می شود؟

معمولا حمل و نقل یخچال های بزرگ و مخصوصا ساید بای ساید کمی سخت است و باید با رعایت اصول ایمنی انجام شود. با بررسی اندازه درب و مسیر جابجایی یخچال، هیچ گونه اسیبی به بدنه و یخچال شما وارد نخواهد آمد. از بهترین راه کارها در جابجایی یخچال، باز کردن و جداسازی درب یخچال است. با این روش جابجایی راحت تر و با ایمنی بیشتر انجام می شود.

بر اساس اندازه درب و مسیر جابجایی باید تنظیمات و اصول لازم را در جابجایی یخچال در نظر داشته باشید که این کار با افرادی که تخصص در جابجایی یخچال دارند، راحت تر انجام می شود. برای تعمیر یخچال خود، می توانید از سرویس تعمیرات یخچال کاردون استفاده کنید.

مراقبت از درب و قطعات داخلی یخچال در حین جابجایی

برای مراقبت از درب و قطعات داخلی یخچال در حین جابجایی بهتر است طول مسیر جابجایی را در نظر داشته باشید. مسیر ممکن است کوتاه و یا طولانی باشد.

از مهمترین نکات جابجایی یخچال این است که اگر یخچال قرار است در مسیر کوتاه جابجایی داشته باشد، کف اتاق و محل را در نظر داشته باشید. اگر مسیر کوتاه است نیازی به بلند کردن یخچال وجود ندارد و با گذاشتن پتو و پارچه در زیرپایه های دستگاه، می توانید راحت و ایمن آن را جا به جا نمایید.

دقت داشته باشید که برای جابجایی یخچال در مسیر کوتاه، یخچال بیشتر از 45 درجه به سمت زمین خم نشود. بهتر است برای جابجایی دو نفر با هم این کار را انجام دهند تا به یخچال اسیب وارد نشود و با دقت بیشتری این کار انجام شود.

در جابجایی یخچال در مسیرهای طولانی بهتر است از دستگاه های جابجایی مناسب برای یخچال استفاده شود. در این صورت مراقبت از درب و قطعات داخلی یخچال در حین جابجایی صورت می گیرد.

بهتر است قفسه ها و کشوها و قطعات قابل جدا شدن از یخچال را خارج کرده تا به ان ها اسیب وارد نیاید. در بسیاری از یخچال ها، درب یخچال جدا می شود و این کمک بزرگی در جابجایی یخچال می باشد.

استفاده از دستگاه های جابجایی مناسب برای یخچال

Using suitable handling devices for the refrigerator

از دستگاه های جابجایی مناسب برای یخچال می توان به ترالی اشاره کرد. ترالی از انواع چرخ دستی است که برای جابجایی وسیله از ان استفاده می شود. وزن ترالی بسیار کم است و دارای چهار چرخ روان می باشد که حمل و نقل وسایل را آسانتر و ایمن تر می کند.

ترالی از متریال پلاستیک محکم و مقاوم ساخته شده است که در هنگام استفاده هیچگونه صدایی ندارد.

در هنگام استفاده از ترالی حتما کمک داشته باشید و به تنهایی این کار را انجام ندهید که خطرناک است و امکان دارد که به شما آسیب وارد شود.

ابزارهای حفاظتی برای جلوگیری از خراشیدن یخچال در زمان جابجایی

بسته بندی و استفاده از ابزارهای حفاظتی برای جلوگیری از خراشیدن یخچال در زمان جابجایی بسیار اهمیت دارد زیرا از اسیب رسیدن به یخچال شما جلوگیری به عمل می آید. بهتر است که دور یخچال را با سلفون مخصوص اسباب کشی پوشانیده و دور آن هم پارچه ای ضخیم ققرار دهید تا از خراشیده شدن یخچال هنگام جابجایی جلوگیری شود.

از کارتن هم می توان برای حفاظت از بدنه یخچال استفاده کرد تا هنگام حمل و نقل اسیبی به بدنه یخچال وارد نشود. برای اینکه با بهترین شکل ایمنی، یخچال را جا به جا نمایید، باید از دو لایه محافظ برای بسته بندی بدنه یخچال استفاده نمایید. لایه اول باید از سلفون حباب دار باشد.

قفسه های یخچال پس از تمیز شدن باید در پلاستیک های حباب دار بسته بندی شوند تا خراشیده و شکسته نشوند.

نحوه مراقبت از رنگ و پوشش یخچال در حین جابجایی

How to care for the color and coating of the refrigerator during moving

از نکات مهم در جابجایی یخچال این است که از رنگ و پوشش یخچال محافظت نمایید. برای این کار باید در ابتدا درب های یخچال را با طناب محکم ببندید و دور تا دور یخچال را طناب پیچ نمایید. اگر یخچال دارای دو درب است، ابتدا درب ها به هم ببندید و بعد با طنابی دیگر، دور تا دور یخچال را طناب پیچی محکمی انجام دهید.

برای محافظت از رنگ و بدنه یخچال، طناب از چسب بهتر است زیرا ممکن است در هنگام کندن چسب ها، رنگ یخچال هم بلند شود.

انتقال یخچال با کمک چرخ های ثابت

در قسمت های پیشین این مقاله به چرخ های ثابت روانی اشاره شد که برای حمل و نقل راحت یخچال استفاده می شود. اسم این وسیله کاربردی، ترالی است که بسیار سبک و روان است. برای جابجایی یخچال می توان ان را روی چرخ ها گذاشت و روی سطح مسطح و صاف، جابجایی راحتی را انجام داد. با این وسیله به بدنه یخچال هم اسیب وارد نمی آید.

خرید چرخ های ثابت را می توانید از ابزارفروشی ها داشته باشید. برای حمل و نقل یخچال از پله، می توان از چرخ های ثابت هم استفاده نمود اما باید ان ها را با طناب به یخچال وصل نمایید تا در شیب راه پله مشکلی ایجاد نشود و جابجایی راحت انجام شود.

جابجایی یخچال ساید بای ساید

جابجایی برای یخچال های ساید بای ساید کمی دقت بیشتری لازم دارد. وزن این یخچال ها بیشتر است و سختی بیشتری در جابجایی دارد. معمولا یخچال های ساید جدید، پایه چرخ دار دارند.

برای جابجایی یخچال ساید بای ساید، مانند یخچال های ساده عمل می کنید. یعنی از همان اول باید، مواد غذایی خارج شود و بین 4 تا 5 ساعت هم یخچال از برق کشیده شود.

تمامی متعلقات درون یخچال که قابلیت جداشدن دارند را جدا نمایید و با سلفون بپوشانید. در سطح صاف می توان از پایه های چرخ دار برای جابجایی استفاده نمود و یا از هل دادن کمک گرفت. در جاییکه مجبور به بلند کردن یخچال هستید، باید یک نفر یخچال را از سمت بالا به حالت خوابیده درآورد و نفر دیگری آن را بلند کند.

برای گذاشتن یخچال ساید بر روی خودرو از پایه چرخ دار استفاده می شود یا با یک سطح شیب دار این کار انجام می شود. یخچال نباید در حمل و نقل، با زاویه زیاد و به مدت طولانی خوابیده باشد. دقت نمایید که پس از اتمام جابجایی یخچال، تا حداقل 6 ساعت آن را به برق نزنید.

سوالات متداول

برای جابجایی یخچال بهتر است از پایه های چرخ دار استفاده شود و بسته بندی اصولی داشته باشد.

با استفاده از دو لایه روکش در جابجایی یخچال که لایه اول سلفون حباب دار باشد و دیگری پارچه ای ضخیم، می توان از خراشیده شدن یخچال و اسیب به رنگ و بدنه آن جلوگیری نمود.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Reyhaneh
5 ماه قبل

سلام وقت بخیر
برای جابجایی یخچال ساید حتما در دستگاه باید باز شود؟

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  Reyhaneh
5 ماه قبل

باسلام
بستگی به فضای جابجایی شما دارد در صورتی که فضای کافی برای چرخش دستگاه در فضای خانه و راه پله ها دارید باز کردن درب ضروری نیست در غیر این صورت بهتر است درها باز شود.