لوگوی کاردون

بررسی مهم ترین نکات خرید لباسشویی دست دوم (انواع برندها)

tips of buying a used washing machine
فهرست محتوا

مهم ترین نکات خرید لباسشویی دست دوم

آیا به دنبال خرید ماشین لباسشویی دست دوم مناسب هستید؟ این کار می‌تواند راه‌حلی مقرون به صرفه باشد و در عین حال، کیفیت و عملکرد مورد نظر شما را برآورده کند. بنابراین باید با دانش و احتیاط لازم به این کار دست بزنید و خرید عاقلانه‌ای انجام دهید. راهنمای خرید لباسشویی دست دوم شما را با مهم‌ترین نکات خرید این محصول ضروری آشنا می‌کند.

نکات خرید ماشین لباسشویی دست دوم

The-most-important-tips-for-buying-a-used-washing-machine

خرید ماشین لباسشویی دست دوم نیاز به بررسی و ارزیابی دقیق دارد. بررسی ظاهری دستگاه و آزمایش عملکرد آن، از مراحل بسیار مهم هستند. علاوه بر این، انجام تحقیقات کامل در مورد برند و مدل و خرید از یک فروشنده معتبر، به همان اندازه اهمیت دارند. با پیروی از نکات کلیدی زیر می‌توانید یک خرید عاقلانه و آگاهانه داشته باشید.

۱) تحقیق و آماده‌سازی

قبل از ورود به دنیای ماشین‌های لباسشویی دست دوم باید بدانید که به دنبال چه محصولی هستید. آیا شما یک خانواده بزرگ با یک کوه از لباس‌های شسته نشده دارید؟ یا به عنوان یک فرد مجرد، فقط باید چند لباس را تمیز کنید؟ شناسایی نیازها، به محدود کردن گزینه‌های شما کمک می‌کند.

پول علاوه بر گرداندن دنیا، نوع ماشین لباسشویی شما را هم تعیین خواهد کرد! پس بودجه‌ای را در نظر بگیرید و به آن پایبند باشید. خرید ماشین لباسشویی دست دوم به این معنا نیست که باید به چیزی بسنده کنید که در آخرین مراحل زندگی خود قرار دارد. با کمی حوصله و خلاقیت، دستگاه خوبی را که در محدوده قیمت موردنظر شما است، پیدا کنید.

ماشین‌های لباسشویی حتی در صورت دست دوم بودن هم یکسان نیستند. برخی از برندها به دلیل دوام و عملکرد خود، شهرت فوق‌العاده‌ای دارند. در حالی که برخی دیگر ممکن است سابقه‌ای نه چندان برابر داشته باشند. پس زمانی را به تحقیق در مورد برندها و مدل‌های مختلف اختصاص دهید.

جستجو در بازارهای خرید و فروش آنلاین مانند دیوار و شیپور می‌تواند کمک بسیاری به شما کند. حتی اگر قصد ندارید که ماشین لباسشویی دست دوم خود را به صورت اینترنتی پیدا کنید، با چرخیدن میان آگهی‌های موجود در این وب‌سایت‌ها هم از قیمت‌ حدودی دستگاه‌های دست دوم باخبر می‌شوید و هم احتمال با جزئیات دستگاه‌های موجود آشنایی پیدا می‌کنید. ضمن اینکه می‌توانید گزینه مناسب خود را نیز از میان این آگهی‌ها پیدا کنید.

۲) بررسی و آزمایش

پس از شروع به‌کارگیری نکات خرید ماشین لباسشویی دست دوم اکنون زمان آن است که از نزدیک با ماشین لباسشویی آشنا شوید. نمای بیرونی را برای هرگونه علائم سایش و ضربه بررسی کنید. مراقب فرورفتگی، خراش یا هر آسیب دیگری باشید که ممکن است بر عملکرد کلی لباسشویی تاثیر بگذارد. چند جای زخم برای یک ماشین دست دوم، طبیعی است. اما اگر به نظر می‌رسد تازه از جنگ برگشته است، ممکن است بخواهید گزینه‌های دیگری را در نظر بگیرید!

فراموش نکنید که به داخل ماشین لباسشویی هم نگاه کنید. نگاهی به درام و سایر اجزای داخلی لباسشویی بیندازید تا مطمئن شوید که تمیز و در شرایط خوبی هستند. اگر متوجه کپک، زنگ‌زدگی یا هر چیز دیگری شبیه به یک آزمایش علمی اشتباه شدید، احتمالا بهتر است به سراغ گزینه بعدی بروید.

حالا وقت آن است که لباسشویی را آزمایش کنیم. از فروشنده بپرسید که آیا امکان اجرای چرخه شستشوی آزمایشی وجود دارد تا حداقل عملکردهای اساسی ماشین لباسشویی را آزمایش کنید؟ برای این کار، لباسشویی را پر از آب کنید و یک چرخه خالی را آغاز کنید. لباسشویی باید به درستی بچرخد و به درستی تخلیه شود. هرگونه صدا یا ارتعاش غیرعادی می‌تواند نشان‌دهنده یک مشکل اساسی باشد.

۳) ارزیابی فروشنده

یکی از نکات خرید ماشین لباسشویی دست دوم این است که بدانید با چه کسی طرف هستید. اگر از یک فروشگاه سمساری خرید می‌کنید، شهرت فروشنده را بررسی کنید. اگر فروشنده، سابقه نامطمئن بودن یا فروش لوازم خانگی معیوب را دارد، بهتر است از این کار خودداری شود. به یاد داشته باشید که خرید ماشین لباسشویی دست دوم نباید با پشیمانی و سردرد همراه باشد.

اگر فروشنده یک شخص حقیقی است، از سوال پیچ کردن او (البته به صورت مودبانه) در مورد گذشته ماشین لباسشویی نترسید. درباره سن، سابقه تعمیرات، نحوه نگهداری و هرگونه تعمیرات قبلی سوال بپرسید. هرچقدر اطلاعات بیشتری جمع‌آوری کنید، تصمیم‌گیری شما آگاهانه‌تر خواهد بود. خود را به عنوان یک کارآگاه در تعقیب قاتل زنجیره‌ای در نظر بگیرید!

اگر خودتان نمی‌توانید ماشین لباسشویی را به صورت فیزیکی بازرسی کنید، از یک فرد خبره بخواهید که شما را همراهی کند. یک فرد متخصص می‌تواند نگاه دقیق‌تری به وضعیت و عملکرد لباسشویی داشته باشد. به علاوه، داشتن همراه، همیشه سرگرم‌کننده است؛ حتی اگر فقط برای خرید یک لباسشویی دست دوم باشد.

۴) مذاکره و چانه‌زنی

Valuable tips for buying a used washing machine

قبل از وارد شدن به چانه‌زنی، بازارهای آنلاین را بررسی کنید. همچنین از دوستان یا اعضای خانواده خود که اخیرا لوازم دست دوم خریداری کرده‌اند، پرس‌وجو کنید. بدین ترتیب، درک بهتری از قیمت منصفانه خواهید داشت و برای مذاکره مجهزتر خواهید بود.

یکی از جنبه‌های کلیدی در راهنمای خرید لباسشویی دست دوم شناسایی هرگونه نقص، ایراد یا فرسودگی در ماشین لباسشویی است. دستگاه را به طور کامل و از نظر نشتی، صداهای عجیب و غریب یا هرگونه نشانه‌ای از خرابی بررسی کنید. از پرسیدن سوال از فروشنده نترسید؛ زیرا این به شما اهرمی برای مذاکره می‌دهد. به یاد داشته باشید، هدف شما ایجاد معامله‌ای است که وضعیت دستگاه را به‌خوبی منعکس کند.

پس از بررسی قیمت‌ها و ارزیابی مشکلات احتمالی، نوبت به ارائه پیشنهاد می‌رسد (اگر فروشنده قیمت تعیین نکرده باشد). هنگام ارائه قیمت یا چانه‌زنی باید سن، وضعیت و مارک ماشین لباسشویی را در نظر گرفت و کاملا منطقی و منصف بود.

با پیشنهادی کمتر از حداکثر بودجه خود شروع کنید تا فضایی برای مذاکره باقی بماند. فقط به یاد داشته باشید که فروشنده نیز می‌خواهد سود کند. بنابراین هدف نهایی باید یافتن حد وسطی باشد که هر دو طرف معامله را راضی کند.

۵) حمل‌ونقل و نصب

هنگامی که معامله را نهایی کردید، نوبت به حمل‌ونقل ایمن ماشین لباسشویی به خانه است. فروشنده، شما یا مسئول حمل باید دستگاه را به درستی بسته‌بندی کنید تا از هرگونه آسیب احتمالی در حین حمل‌ونقل جلوگیری شود. برای جلوگیری از خراشیدگی یا فرورفتگی در بدنه لباسشویی، از پتو و عایق مناسب استفاده کنید.

حمل‌ونقل ماشین لباسشویی می‌تواند یک کار مشکل باشد؛ به‌خصوص اگر حجیم یا سنگین است. در صورت امکان، از دوستان، همسایگان یا اعضای خانواده کمک بگیرید تا این روند راحت‌تر شود. اگر مایل به عرق ریختن نیستید، با باربری‌های حرفه‌ای در حمل‌ونقل لوازم خانگی تماس بگیرید.

وقتی بالاخره با ماشین لباسشویی دست دوم خود به خانه رسیدید، باید آن را به درستی نصب کنید. برای نصب باید از دستورالعمل‌های سازنده، اتصالات مناسب به منابع آب، برق و زهکشی تبعیت شود. فراموش نکنید که دستگاه را کاملا تراز یا بالانس کنید تا از هرگونه لرزش ناخواسته یا عدم تعادل آن جلوگیری شود. اگر وقت، حوصله یا دانش لازم برای نصب درست ماشین لباسشویی را ندارید، از نصابان حرفه‌ای کمک بگیرید.

۶) نگهداری و مراقبت

برای اینکه ماشین لباسشویی دست دوم شما بدون مشکل کار کند، تمیز کردن و نگهداری منظم آن بسیار مهم است. کشوی جاپودری، درام و درزگیرهای لاستیکی درب را به طور منظم تمیز کنید تا از ایجاد کپک و بو جلوگیری شود. علاوه بر این، دستگاه را به شکل دوره‌ای رسوب‌زدایی کنید تا گیر کردن سیستم تخلیه رخ ندهد. با صرف زمان کمی برای تعمیر و نگهداری، می‌توانید عمر لباسشویی دست دوم مورد علاقه خود را افزایش دهید.

همچنین دستورالعمل‌های سازنده برای ظرفیت بار، استفاده از مواد شوینده و دمای مناسب آب را دنبال کنید. بارگذاری بیش از حد دستگاه یا استفاده نادرست از مواد شوینده، منجر به نتایج ضعیف شستشو و آسیب احتمالی به لباسشویی خواهد شد. با ماشین لباسشویی دست دوم خود با احتیاط رفتار کنید تا با لباس‌های تمیز و خوشبو به شما پاداش دهد.

حتی با بهترین روش مراقبت، ماشین‌های لباسشویی گاه به گاه با مشکل مواجه می‌شوند. مشکلات رایج مانند گرفتگی فیلترها، عدم تخلیه یا بارهای نامتعادل قابل رفع شدن هستند. اما برای رفع مشکلات اساسی‌تر باید از خدمات تکنسین‌های واجد شرایط بهره برد.

مزایا و معایب خرید لباسشویی دست دوم

پس از بررسی نکات خرید ماشین لباسشویی دست دوم وقت آن رسیده است که به مزایا و معایب آن بپردازیم. خرید ماشین لباسشویی دست دوم می‌تواند مزایای متعددی علاوه بر کاهش هزینه‌ها داشته باشد. با این حال، چندین معایب هم دارد که قبل از خرید باید آن‌ها را در نظر گرفت. در جدول زیر، نگاهی گذرا به مهم‌ترین مزایا و معایب خرید لباسشویی دست دوم خواهیم داشت.

مزایا

معایب

بسیار مقرون به صرفه‌تر در مقایسه با همتایان جدیدتر

عدم اطمینان در مورد روش استفاده و نگهداری توسط مالک قبلی

فرصتی عالی برای خرید یک مدل رده بالاتر با قیمت کمتر

فقدان ویژگی‌ها و فناوری‌های پیشرفته در مدل‌های جدیدتر

کاهش اثرات زیست محیطی، کاهش ضایعات و به حداقل رساندن تقاضا برای تولیدات جدید

خطر تحمیل هزینه‌های اضافی برای تعمیر و نگهداری

گزینه‌ای عالی برای اقامت‌های کم‌هزینه و کوتاه‌مدت، مثل زندگی دانشجویی یا کار در شهر دیگر

عدم وجود ضمانت یا گارانتی در صورت خرابی لباسشویی دست دوم

دسترسی راحت‌تر در پلتفرم‌های مختلف مانند بازارهای آنلاین، آگهی‌ها و فروشگاه‌های لوازم دست دوم

مصرف بالاتر آب و برق در مقایسه با مدل‌های جدیدتر و کم‌مصرف‌تر

 

اضافه شدن عنصر عدم اطمینان و ریسک به خرید و بالاتر بودن احتمال کشف نقص یا مشکلات پنهان پس از معامله

جمع‌بندی

با رعایت نکات خرید ماشین لباسشویی دست دوم می‌توانید تصمیمی آگاهانه بگیرید و دستگاه مناسبی را برای رفع نیازهای خود بیابید. به یاد داشته باشید که با در نظر گرفتن بودجه و نیازهای خود، لباسشویی را به طور کامل بازرسی و ارزیابی کنید. درنهایت، هوشمندانه بر سر قیمت چانه بزنید و از حمل‌ و نقل ایمن و نصب مناسب محصول اطمینان حاصل فرمایید. لطفا سوالات و تجربیات خود را درباره خرید ماشین لباسشویی دست دوم با ما در میان بگذارید. در صورتی که لباسشویی شما دچار مشکل شد می توانید از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی در تهران کاردون استفاده کنید.

سوالات متداول

خرید یک ماشین لباسشویی دست دوم می‌تواند گزینه‌ای قابل اعتماد باشد؛ البته اگر بااحتیاط به این فرآیند نزدیک شوید و مراحل لازم را دنبال کنید.

بررسی قیمت محصولات مشابه و شناسایی هرگونه نقص یا مشکل در دستگاه، ضروری است. با داشتن این اطلاعات و بر اساس شرایط و ارزش دستگاه می‌توانید یک پیشنهاد معقول‌تر به فروشنده ارائه دهید.

برای نگهداری از ماشین لباسشویی دست دوم باید آن را به طور مرتب تمیز کنید. از مواد شوینده مناسب بهره ببرید و از بارگذاری بیش از حد دستگاه خودداری فرمایید.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها