لوگوی کاردون

بررسی علت گیر کردن تلویزیون روی لوگو + نحوه رفع مشکل

Investigating the reason why the TV is stuck on the logo

آنچه در این مطلب خواهید خواند

علت گیر کردن تلویزیون روی لوگو

عدم پخش تصویر پس از نمایش لوگو در تلویزیون مشکلی است که کاربران گاهی با آن مواجه می‌شوند. گیر کردن تلویزیون روی صفحه آرم، عملا تلویزیون را بلااستفاده می‌کند. این خطا می‌تواند به دلایل گوناگونی مانند اشکالات نرم افزاری، نقص سخت افزاری یا عدم به‌روزرسانی سیستم‌عامل رخ دهد. مراحل عیب‌یابی هم شامل قطع و وصل مجدد برق، انجام بازنشانی کارخانه یا کمک گرفتن از تکنسین‌های واجد شرایط خواهد بود.

دلایل گیر کردن تلویزیون روی لوگو

Software tv problem

عدم عملکرد تلویزیون پس از نمایش لوگو ممکن است چند دلیل عمده داشته باشد. این موارد شامل اشکالات نرم افزاری، مشکلات سخت افزاری، برنامه‌ها یا تنظیمات ناسازگار، مشکلات اتصال به شبکه، تداخل دستگاه خارجی و مشکلات منبع تغذیه هستند. با عیب‌یابی و رسیدگی به این دلایل بالقوه، معمولا می‌توانید مشکل را حل کنید و دوباره از تلویزیون استفاده کنید.

۱) مشکل نرم افزاری

نرم‌افزاری که روی تلویزیون‌های هوشمند شما اجرا می‌شود، مانند هر برنامه کامپیوتر دیگری است. بنابراین گاهی اوقات ممکن است با خطاهایی مواجه شود که از راه‌اندازی صحیح آن جلوگیری می‌کند. این اشکالات اغلب با راه‌اندازی مجدد تلویزیون یا انجام به‌روز‌رسانی نرم افزار قابل حل هستند.

۲) مشکل سخت افزاری

مشکل تلویزیون متوقف شده روی لوگو ممکن است به سخت افزار دستگاه برگردد و از اجزای داخلی تلویزیون مانند برد اصلی یا منبع تغذیه باشد. اگر هر یک از این اجزا معیوب شوند یا به درستی کار نکنند، فریز شدن تلویزیون روی صفحه لوگو دور از انتظار نیست.

۳) برنامه‌ها یا تنظیمات منسوخ و ناسازگار

برنامه‌ها یا تنظیمات منسوخ و ناسازگار نیز می‌توانند منجر به گیر کردن تلویزیون روی صفحه آرم شوند. اگر مشکل پس از نصب یک برنامه جدید روی تلویزیون رخ داده است، احتمالا همان برنامه اشکال دارد. پس باید در هنگام نصب برنامه‌ها در تلویزیون خود بسیار مراقب و هوشیار باشید.

۴) مشکلات اتصال به شبکه

در موارد نادر، مشکلات اتصال به شبکه هم می‌تواند منجر به قفل شدن تلویزیون روی لوگو شوند. امروزه تلویزیون‌ها اغلب از اتصال به اینترنت بهره می‌برند. اگر تلویزیون شما نتواند یک اتصال پایدار به اینترنت برقرار کند، ممکن است در صفحه لوگو یا نشان‌واره گیر کند.

۵) مشکل دستگاه‌های خارجی

دستگاه‌های خارجی متصل به تلویزیون، مانند کنسول‌های بازی یا پخش‌کننده‌های DVD هم گاهی اوقات باعث گیر کردن دستگاه روی صفحه لوگو می‌شوند. این دستگاه‌های ناسازگار یا معیوب در فرآیند راه‌اندازی تلویزیون اختلال ایجاد می‌کنند.

۶) خرابی یا ناپایداری منبع تغذیه

The reasons for the TV getting stuck on the logo

درنهایت، خرابی منبع تغذیه یا منبع تغذیه ناپایدار می‌تواند دلیل عدم پخش تصویر پس از نمایش لوگو در تلویزیون باشد. برق ناکافی یا نوسانات برق، در راه‌اندازی تلویزیون ایجاد اختلال می‌کند و درنتیجه، دستگاه در هنگام روشن شدن گیر خواهد کرد.

راهکار های رفع مشکل گیر کردن تلویزیون روی لوگو

اگر تلویزیون شما روی لوگو گیر کند، نمی‌توانید به برنامه‌ها و سرویس‌های مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید. اگرچه بسیاری از مردم سریال، فوتبال یا برنامه مورد علاقه خود را روی گوشی هوشمند یا تبلت نگاه می‌کنند. اما تجربه پخش در یک صفحه نمایش کوچک می‌تواند دست و پا گیر باشد. بهترین راهکارهای رفع مشکل گیر کردن تلویزیون روی لوگو در ادامه آمده‌اند.

۱) راه‌اندازی مجدد

معمولا به‌راحتی می‌توانید تلویزیون خود را با استفاده از کنترل از راه دور راه‌اندازی مجدد کنید. برای این کار باید دکمه پاور را فشار دهید و نگه دارید، سپس گزینه ری استارت را از منوی به نمایش درآمده در تلویزیون انتخاب کنید.

در تلویزیون‌هایی که امکان راه‌اندازی مجدد ندارند، باید به صورت دستی وارد عمل شوید. برای این کار ابتدا تلویزیون را خاموش و آن را از پریز برق جدا کنید. سپس مدتی (با توجه به مدل تلویزیون، از 30 ثانیه تا دو دقیقه) صبر کنید و تلویزیون را روشن کنید. این روش برای تلویزیون متوقف شده روی لوگو موثر است اما همیشه کارایی ندارد، پس به ادامه راهکارها بروید.

۲) بررسی کابل HDMI

آیا از اندروید باکس برای هوشمند کردن تلویزیون خود استفاده می‌کنید؟ پس باید کابل HDMI مورد استفاده برای اتصال اندروید باکس به تلویزیون را بررسی کنید. اگر اتصال شل یا بریدگی قابل توجهی در هر دو طرف وجود داشته باشد، ممکن است در راه‌اندازی تلویزیون خود با مشکلاتی مواجه شوید. بهتر است یک کابل HDMI جدید بگیرید و دوباره امتحان کنید.

۳) استفاده از منبع برق جدید

اگر تلویزیون شما برق ناکافی دریافت کند، ممکن است در صفحه لوگو متوقف شود. پس در اولین فرصت به دفترچه راهنمای تلویزیون خود مراجعه کنید و نیازهای منبع تغذیه را بررسی کنید. اگر اطلاعات برق دستگاه برای شما گیج‌کننده است، از یک برقکار یا تکنسین کمک بگیرید.

۴) جلوگیری از داغ شدن تلویزیون

اگر تلویزیون شما همیشه در حال پخش برنامه‌ها است، گاهی اوقات دمای آن به طور غیرعادی افزایش می‌یابد. ضمنا گذاشتن تلویزیون روی حالت استندبای در هنگام خاموش بودن هم یک خطای دیگر است. این روش استفاده نادرست می‌تواند شما را با مشکل آزاردهنده قفل شدن تلویزیون روی لوگو روبرو کند. این پدیده در مناطق با دمای بالا در طول تابستان بیشتر رخ می‌دهد. گردگیری مداوم تلویزیون هم می‌تواند از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری کند.

۵) بررسی اتصالات شبکه

اگر مشکلات اتصال شبکه در تلویزیون هوشمند شما وجود داشته باشد، ممکن است در صفحه لوگو گیر کند. در این حالت، باید سرعت اینترنت را در دستگاه‌های دیگر بررسی کنید و در صورت نیاز، روتر را مجددا راه‌اندازی کنید.

۶) جداسازی لوازم جانبی متصل

اگر وصل کردن درایو USB، حافظه اکسترنال و سایر دستگاه‌ها به تلویزیون عامل مشکل‌زا باشد، باید آن‌ها را به‌دقت مورد بررسی قرار دهید. برای این کار باید هرکدام را یک به یک از تلویزیون جدا کنید و اثر کار خود را مشاهده فرمایید. با این کار می‌توانید دستگاه خراب را شناسایی کنید و نسبت به تعمیر آن اقدام فرمایید.

۷) تماس با متخصصان

اگر مشکل عدم پخش تصویر پس از نمایش لوگو در تلویزیون همچنان پابرجا است، پس تماس با متخصصان آخرین راه‌حل شما خواهد بود. برای این کار فقط از تکنسین‌های واجد شرایط و دارای تخصص در تعمیرات تلویزیون کمک بگیرید.

اختلال در EEPROM و گیر کردن تلویزیون روی لوگو

اختلال در EEPROM می‌تواند منجر به مشکلات مختلفی مانند گیرکردن تلویزیون روی صفحه لوگو شود. EEPROM مخفف عبارت «حافظه فقط خواندنی قابل برنامه‌ریزی با قابلیت پاک کردن الکتریکی» نوعی تراشه حافظه است. این تراشه برای ذخیره نرم افزارها و داده‌های مهم در بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی ازجمله تلویزیون‌ها استفاده می‌شود.

بروز اختلال در EEPROM می‌تواند باعث اختلال در عملکرد تلویزیون‌ها شود و مشکلاتی مانند عدم عملکرد تلویزیون پس از نمایش لوگو ایجاد شود. این اختلال می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی نظیر نوسانات برق، خرابی تنظیمات یا حتی آسیب فیزیکی به تراشه رخ دهد. برای حل این مشکل، اغلب باید EEPROM را از طریق مداخله دستی توسط متخصصان حرفه‌ای، تنظیم دوباره یا برنامه‌ریزی مجدد کرد.

جمع‌بندی

 مشکل متوقف شدن تلویزیون بر روی لوگو چه ناشی از اشکالات فنی باشد و چه مشکلات نرم افزاری، بسیار آزار دهنده است. برای حل این مشکل می‌توان از روش‌های عیب‌یابی مانند ریست دوباره، بررسی کابل‌ها یا بررسی اتصالات شبکه استفاده کرد. اگر تمام روش‌ها ناموفق بودند، می توانید از سرویس تعمیر تلویزیون در تهران کاردون استفاده کنید.

سوالات متداول

شایع ترین دلیل گیر کردن تلویزیون روی لوگو را باید مشکلات نرم افزاری و عدم به‌روزرسانی سیستم‌عامل به حساب آورد.

بله گیر کردن تلویزیون روی لوگو می‌تواند ناشی از خرابی بورد تلویزیون هم باشد. اما این موضوع کمتر رایج است و باید در مراحل آخر مورد بررسی قرار گیرد.

آخرین مطالب مرتبط

دیدگاه ها

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها