لوگوی کاردون

بررسی کامل تلویزیون های مناسب دوربین مداربسته (انواع برندها)

TVs suitable for CCTV cameras

آنچه در این مطلب خواهید خواند

تلویزیون های مناسب دوربین مداربسته

کاربرد دوربین‌های مداربسته در زندگی روزمره ما برای اهداف نظارتی و امنیتی روز به روز بیشتر می‌شود. این دوربین‌ها در اماکن مختلف مانند خانه‌ها، مشاغل و فضاهای عمومی کاربرد دارند. به طور کلی، مانیتور برای رصد دوربین‌های مداربسته بهتر از تلویزیون است. اما برای افزایش کارایی این دوربین‌ها می‌توان از ویژگی‌های تلویزیون‌های صفحه بزرگ استفاده کرد؛ به طوری که ساخت تلویزیون های سازگار با دوربین مداربسته رواج بیشتری می‌یابند.

ویژگی های تلویزیون مناسب برای دوربین مداربسته

TV features suitable for CCTV cameras

گنجاندن ویژگی‌های تلویزیون در دوربین‌های مداربسته، مزایای بی‌شماری در برنامه‌های نظارتی و امنیتی دارد. ممکن است فکر کنید که یک تلویزیون معمولی انتخاب خوبی برای دوربین‌های مدار‌بسته است؛ اما این‌طور نیست. از جمله مهم‌ترین مواردی که باید در خرید تلویزیون با ورودی HDMI برای دوربین مداربسته به آن توجه کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱) اندازه

ممکن است فکر کنید که هر چه تلویزیون مخصوص دوربین مداربسته بزرگ‌تر باشد، بهتر است. زیرا دیدن محیط تحت پوشش دوربین راحت‌تر خواهد بود. اما در 99 درصد مواقع نیازی به بررسی جزییات ریز در فیلم وجود ندارد و یک تلویزیون با تصویر کوچک یا متوسط نیز می‌تواند نیاز شما را برطرف کند.

البته اگر چندین دوربین در محل مورد نظر خود نصب کرده‌اید، باید تصویر تلویزیون به چند قسمت تقسیم شود. با این کار می‌توان تمامی دوربین‌ها را به طور همزمان بررسی کرد. در این صورت باید یک تلویزیون با صفحه نمایش بزرگ‌تر خریداری کنید.

اکثر دوربین‌های مدار بسته از کیفیت تصویر بالایی برخوردار نیستند. بنابراین استفاده از تلویزیون بسیار بزرگ باعث تار شدن تصاویر می‌شود و اندازه صفحه نمایش بزرگ عملا بی‌فایده خواهد بود.

۲) وضوح و کیفیت تصویر

The resolution and quality of the television image of the CCTV camera

وضوح و کیفیت تصویر نکته دیگری است که هنگام خرید تلویزیون با قابلیت اتصال دوربین مداربسته باید به آن توجه کنید. این موضوع به‌ویژه برای شناسایی چهره افراد و دیدن پلاک خودروها بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل، اگر دوربین مداربسته را در مکانی نصب می‌کنید که شناسایی دقیق چهره افراد و پلاک خودروها بسیار مهم است، تلویزیونی را انتخاب کنید که رزولوشن بسیار بالایی داشته باشد.

۳) سیاه و سفید یا رنگی

اکثر تلویزیون‌های امروزی رنگی هستند، اما برای استفاده از دوربین مداربسته واقعا نیازی به استفاده از این نوع تلویزیون ندارید. خرید تلویزیون‌های رنگی برای اتصال به دوربین مداربسته درواقع پرداخت هزینه اضافی است. همچنین دوربین‌های دید در شب همگی سیاه و سفید هستند و رنگ‌ها را تشخیص نمی‌دهند.

اگر کمی جستجو کنید، می‌توانید یک تلویزیون با پشتیبانی از دوربین مداربسته سیاه و سفید مناسب بخرید تا هزینه بیشتری برای تلویزیون رنگی نپردازید. البته اگر نیاز به تشخیص رنگ لباس افراد یا رنگ ماشین‌ها دارید، باید بیشتر هزینه کنید و یک تلویزیون رنگی و همچنین یک دوربین مداربسته رنگی بخرید.

۴) کیفیت بلندگو

با توجه به اینکه اکثر دوربین‌های مدار بسته صدا را منتقل نمی‌کنند، کیفیت بلندگوی تلویزیون تاثیر خاصی برای شما نخواهد داشت. بنابراین پیشنهاد ما این است که تلویزیون‌هایی با کیفیت صدای دالبی نخرید.

۵) نوع صفحه نمایش

در حال حاضر، تلویزیون‌های موجود در بازار دارای صفحه نمایش‌های LCD ،LED ،OLED یا QLED هستند. این تلویزیون‌ها بر اساس فناوری استفاده شده، گران‌تر می‌شوند. پیشنهاد ما خرید تلویزیونی است که صفحه نمایش آن LCD باشد. چرا که قیمت پایین‌تری نسبت به مدل‌های دیگر دارد. در عین حال، نیاز شما برای دیدن تصاویر ارسالی از دوربین مداربسته را هم به خوبی برآورده می‌کند.

۶) اتصالات و ارتباطات

Smart TVs suitable for CCTV cameras

به این نکته توجه کنید که تلویزیون های سازگار با دوربین مداربسته باید چند ورودی داشته باشند تا به راحتی به انواع دوربین‌های مداربسته متصل شوند. بنابراین تلویزیونی مناسب است که انواع پورت‌های مورد نیاز برای اتصال به انواع مدل‌های دوربین مدار بسته را داشته باشند.

پورت‌های VGA ،CVBS و HDMI از مهم‌ترین اتصالات ورودی مورد نیاز دوربین‌های مداربسته هستند. چرا که می‌توان آن‌ها را به اکثر دوربین‌های موجود در بازار متصل کرد. امکان اتصال به لپ تاپ یا کامپیوتر از مواردی است که یک تلویزیون مناسب دوربین مدار بسته باید داشته باشد.

۷) قیمت مناسب

موضوع دیگری که باید در انتخاب تلویزیون برای دوربین مداربسته به آن توجه کنید، قیمت مناسب آن است. قیمت تلویزیون‌های آخرین مدل می‌تواند بسیار بالا باشد. همچنین احتمالا به امکاناتی زیاد و پیشرفته مانند صدای دالبی، رزولوشن 4K و نمایشگر OLED نیاز ندارید.

درواقع فقط کافی است به دنبال تلویزیون های با تکنولوژی مرتبط با دوربین مداربسته باشید. پس سعی کنید تلویزیونی بخرید که فقط به امکانات به کار رفته در آن نیازمند هستید. این مدل‌ها معمولا ارزان‌تر و با کارایی ساده‌تر هستند. ضمنا قطعات آن‌ها ارزان‌تر است و آسان‌تر هم پیدا می‌شوند. اگر هم در آینده نیاز به تعمیر تلویزیون خود داشته باشید، نیازی به پرداخت هزینه‌های گزاف نخواهید داشت.

۸) قابلیت نصب روی دیوار

به طور معمول، تلویزیون‌های مرتبط با دوربین مدار بسته روی میز قرار می‌گیرند. اما در صورت کمبود جا باید به فکر نصب تلویزیون روی دیوار باشید. پس اگر فضای کافی برای قرار دادن تلویزیون روی میز ندارید، در هنگام خرید تلویزیون حتما باید به قابلیت نصب آن روی دیوار توجه فرمایید. اگر ساکن تهران هستید و می خواهید تلویزیون خود را تعمیر کنید، می توانید از سرویس تعمیر تلویزیون در محل کاردون استفاده کنید.

تلویزیون های هوشمند مناسب دوربین مداربسته

استفاده از تلویزیون هوشمند برای دوربین مداربسته کاملا مناسب است. بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند مدرن مجهز به برنامه‌های داخلی هستند یا قابلیت دانلود برنامه‌های شخص ثالث برای کار با دوربین مداربسته دارند. این سازگاری بین تلویزیون‌های هوشمند و سیستم‌های دوربین‌های امنیتی با ادامه پیشرفت فناوری، آسان‌تر هم شده است.

برای تماشای دوربین‌های امنیتی در تلویزیون هوشمند، معمولا باید برنامه ارائه شده توسط سازنده سیستم دوربین امنیتی مربوطه را نصب کنید. با این برنامه‌ها می‌توانید تلویزیون هوشمند خود را از طریق اتصال سیمی یا بی‌سیم به دوربین‌های امنیتی خود متصل کنید. پس از اتصال، می‌توانید فیلم زنده دوربین‌های امنیتی خود را مستقیما روی صفحه تلویزیون هوشمند خود ببینید.

البته سازگاری تلویزیون‌های هوشمند با سیستم‌های دوربین امنیتی به برند و مدل تلویزیون و سیستم دوربین امنیتی بستگی دارد. بنابراین، توصیه می‌شود قبل از خرید حتما مشخصات و سازگاری تلویزیون هوشمند و سیستم دوربین امنیتی خاص خود را بررسی کنید.

امروزه برخی از تلویزیون‌های هوشمند دارای ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند کنترل صدا، تشخیص حرکت و تشخیص چهره هستند؛ امری که می‌تواند کیفیت تماشای فیلم دوربین‌های امنیتی را افزایش دهد. علاوه بر این، برخی از تلویزیون‌های هوشمند امکان مشاهده همزمان چندین فید دوربین را هم دارند. بنابراین می‌توانید مناطق مختلف ملک خود را روی یک صفحه نمایش واحد نظارت کنید.

تلویزیون های 4K مناسب دوربین مداربسته

4K televisions suitable for CCTV cameras

تلویزیون های 4K به دلیل کیفیت و وضوح بالای نمایشگر خود، گزینه‌ای عالی و تا حدی تجملی برای مشاهده فیلم دوربین‌های مداربسته هستند. جزییات تصویر در رزولوشن 4K که به عنوان Ultra HD نیز شناخته می‌شود، چهار برابر تلویزیون‌های استاندارد است. بنابراین بینندگان می‌توانند فیلم دوربین‌ها را با وضوح باورنکردنی ببینند؛ امری که آن‌ها را قادر می‌سازد تا اشیا، افراد یا هرگونه فعالیت مشکوکی را به طور موثرتری تجزیه و تحلیل کنند.

اگر تلویزیون‌های 4K با اندازه صفحه نمایش بزرگ‌تر نیز همراه شوند، امکان مشاهده دقیق‌تر و همه‌جانبه‌تر را فراهم می‌کنند؛ امری که به‌ویژه می‌تواند هنگام نظارت بر مناطق بزرگ یا فضاهای شلوغ مفید باشد. البته کیفیت دوربین‌های مداربسته هم باید بالا باشد.

قابلیت‌های پیشرفته تولید رنگ و کنتراست نیز در تلویزیون های 4K برای دوربین مداربسته کیفیت بصری فیلم‌ها را بیشتر می‌کند. بنابراین تشخیص جزییات مهم مانند رنگ لباس، ویژگی‌های صورت و شماره پلاک‌ها آسان‌تر خواهد شد.

بسیاری از تلویزیون‌های 4K چندین ورودی HDMI دارند که امکان اتصال همزمان به چندین دوربین مداربسته را فراهم می‌کند. این امر به کاربران کمک می‌کند تا بدون نیاز به تجهیزات اضافی یا تنظیمات پیچیده، به طور همزمان بر چندین ناحیه یا زاویه نظارت داشته باشند.

تلویزیون های LED مناسب دوربین مداربسته

تلویزیون های ال.ای.دی به دلیل کیفیت تصویر برتر خود، انتخاب مناسبی برای دوربین‌های مداربسته هستند. فناوری LED با نمایشگرهای روشن و شفاف خود، فیلم‌های نظارتی را با حداکثر وضوح نمایش می‌دهد. نسبت وضوح و کنتراست بالا در تلویزیون‌های LED امکان تشخیص حتی کوچک‌ترین جزییات را می‌دهد. امری که شناسایی افراد یا اشیای ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته را آسان‌تر می‌کند.

تلویزیون های LED برای دوربین مداربسته در مقایسه با تلویزیون‌های LCD انرژی کمتری مصرف می‌کنند. بنابراین گزینه‌ای مقرون به صرفه برای نظارت مستمر هستند؛ زیرا سیستم‌های دوربین مداربسته اغلب به صورت 24/7 کار می‌کنند. بهره‌وری انرژی در تلویزیون‌های LED نه‌تنها مصرف برق را کاهش می‌دهد، بلکه گرمای کمتری تولید می‌کند. بنابراین تلویزیون در استفاده طولانی‌مدت، بیش از حد گرم نمی‌شود.

از طرف دیگر، بسیاری از تلویزیون‌های LED مدرن مجهز به ورودی HDMI هستند که امکان اتصال آسان به سیستم‌های دوربین مداربسته را فراهم می‌کند. این امر دو فناوری را یکپارچه می‌کند و کاربران قادر هستند تا به‌سرعت فیلم را روی صفحه تلویزیون LED نمایش دهند.

تلویزیون‌های ال‌ای‌دی اغلب زاویه دید گسترده‌ای هم دارند. بنابراین فیلم‌های نظارتی را می‌توان از موقعیت‌های مختلف در یک اتاق، بدون به خطر انداختن کیفیت تصویر مشاهده کرد. درنهایت، تلویزیون‌های ال.ای.دی معمولا طراحی باریک و سبکی دارند و به‌راحتی روی دیوارها نصب می‌شوند.

تلویزیون های LCD مناسب دوربین مداربسته

LCD TVs suitable for CCTV cameras

تلویزیون‌های ال.سی.دی با توجه به قیمت پایین‌تر خود گزینه‌ای ایده‌آل برای مشاهده فیلم‌های دوربین مداربسته هستند. صفحه نمایش‌های با وضوح بالای تلویزیون‌های LCD کیفیت تصویر خوبی دارند و تصاویر واضح و دقیق را از دوربین‌های مدار بسته ضبط می‌کنند. این امر به کارکنان امنیتی اجازه می‌دهد تا افراد یا اشیا را به طور دقیق در فیلم شناسایی کنند.

از طرف دیگر، تلویزیون‌های LCD در مقایسه با سایر انواع صفحه‌نمایش، زاویه دید وسیع‌تری دارند. بنابراین فیلم‌های دوربین مداربسته را می‌توان از موقعیت‌های مختلف در اتاق کنترل مشاهده کرد. تلویزیون های با تکنولوژی مرتبط با دوربین مداربسته نیاز به طراحی کوچک دارند. طراحی باریک و براق تلویزیون‌های LCD آن‌ها را به گزینه‌ای کم‌فضا برای تنظیمات نظارتی تبدیل می‌کند. بنابراین می‌توان چندین تلویزیون را در کنار هم برای نظارت همزمان چندین دوربین مداربسته نصب کرد.

بسیاری از تلویزیون‌های LCD مجهز به پورت‌های HDMI ،VGA و USB هستند. امری که امکان اتصال آسان با دستگاه‌های DVR ،NVR و سایر تجهیزات نظارتی را فراهم می‌کند. کاربران با این انعطاف‌پذیری در اتصال می‌توانند بدون نیاز به آداپتورها یا مبدل‌های اضافی، فیلم زنده یا ضبط شده دوربین مداربسته را روی صفحه تلویزیون مشاهده کنند. درنهایت، تلویزیون‌های LCD اغلب ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند قابلیت‌های تقسیم صفحه هم دارند.

تلویزیون های OLED مناسب دوربین مداربسته

تلویزیون‌های OLED به دلیل کیفیت فوق‌العاده نمایشگر و ویژگی‌های بسیار پیشرفته خود معمولا برای دوربین‌های مداربسته استفاده نمی‌شوند. درواقع تلویزیون های OLED و دوربین مداربسته معمولا ترکیب ناموزونی هستند. با این حال، اگر دوست دارید بهترین کیفیت ممکن را داشته باشید، تلویزیون‌های OLED را انتخاب کنید.

یکی از مزایای کلیدی فناوری OLED توانایی آن در تولید رنگ‌های غنی و مشکی بسیار عمیق است تا به نسبت کنتراست بی‌نظیری برسد. این ویژگی برای سیستم‌های دوربین مداربسته راهگشا است؛ زیرا به کاربران امکان می‌دهد اشیا، افراد یا وسایل نقلیه را به‌وضوح در محیط‌های کم‌نور تشخیص دهند.

یکی دیگر از مزایای قابل توجه تلویزیون‌های OLED برای استفاده از دوربین مدار بسته، زمان پاسخگویی سریع آن‌ها است. پنل‌های OLED زمان‌های پاسخ پیکسلی و فوق‌العاده سریعی دارند که به از بین بردن تاری حرکت کمک می‌کند. درنتیجه، تصاویر واضح و شفافی ایجاد خواهد شد. این امر به‌ویژه برای سیستم‌های دوربین مداربسته که نیاز به نظارت مداوم بر اجسام متحرک دارند، مفید است.

تلویزیون‌های OLED نرخ رفرش یا تازه‌سازی بالایی دارند تا هرگونه تاخیر در فید ویدیو از بین برود. بنابراین کاربران می‌توانند فیلم‌های امنیتی از دوربین‌های مداربسته باکیفیت را بدون هیچ‌گونه تحریف یا تاخیر مشاهده کنند. درنهایت، تلویزیون‌های OLED را باید گزینه‌ای گران برای دوربین مداربسته دانست.

تلویزیون های QLED مناسب دوربین مداربسته

QLED TVs suitable for CCTV cameras

اکثر تلویزیون‌های QLED و OLED دارای رزولوشن یکسان و 4K هستند، اما هردو می‌توانند به وضوح 8K نیز دست یابند. به طور کلی، فناوری نمایش، کیفیت تصویر و قابلیت‌های بصری پیشرفته‌تری نسبت به تلویزیون‌های QLED در بازار وجود ندارد. این تلویزیون‌ها از فناوری نقطه کوانتومی استفاده می‌کنند که رنگ‌های زنده‌تر و دقیق‌تری تولید می‌کند. امری که اجازه می‌دهد فیلم‌های دوربین مداربسته با دقت بیشتری نمایش داده شوند. نقاط کوانتومی در تلویزیون‌های QLED نور روشن‌تر و خالص‌تری از خود ساطع می‌کنند که درنتیجه، کنتراست بهبودیافته و رنگ سیاه بهتری ایجاد می‌شود.

از طرف دیگر، با تلویزیون های QLED و دوربین مداربسته می‌توان به زمان پاسخگویی سریع‌تری دست یافت و تاری حرکت را در تصاویر متحرک کاهش داد. این ویژگی هنگام نظارت بر مناطق با ترافیک زیاد و جابجایی مداوم مانند پارکینگ‌ها یا فضاهای عمومی به کار می‌آید. این امر برای اطمینان از این است که هیچ یک از جزئیات مهم از قلم نیفتد.

سایز مناسب تلویزیون برای دوربین مدار بسته

The right size of TV for CCTV

برای انتخاب تلویزیون های با سایز مناسب برای دوربین مداربسته باید چندین فاکتور را در نظر گرفت. اولا فاصله دید نقش مهمی در تعیین اندازه مناسب تلویزیون دارد. درواقع صفحه تلویزیون باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا فیلم دوربین مداربسته را به وضوح نشان دهد. در عین حال، نه آن‌قدر بزرگ که دیدن تمام صفحه سخت شود یا بیننده را مجبور به فشار آوردن به چشمان خود کند.

بنابراین قاعده کلی این است که اندازه تلویزیون باید متناسب با فاصله دید باشد. به عنوان مثال، اگر فاصله دید تقریبا 2 تا 3 متر باشد، یک تلویزیون 32 تا 40 اینچی مناسب است. برعکس، اگر فاصله دید بیشتر از 3.5 متر باشد، به تلویزیون بزرگ‌تر مانند 50 تا 65 اینچ نیاز خواهید داشت.

علاوه بر فاصله دید، وضوح و کیفیت دوربین مداربسته هم باید در نظر گرفته شود. یک تلویزیون با وضوح بالا (HD) با رزولوشن حداقل p1080 برای نمایش فیلم‌های دوربین مداربسته شفاف و معمولی ایده‌آل است. با این تنظیمات می‌توان جزییات موجود در ویدیو، مانند چهره یا شماره پلاک خودرو را به راحتی تشخیص داد. پس سرمایه‌گذاری روی خرید تلویزیونی با وضوح بالاتر، مانند 4K فقط برای فواصل دید بزرگ‌تر یا برای برنامه‌های نیازمند به مشاهده جزییات دقیق توجیه دارد.

جمع بندی

انتخاب تلویزیون های سازگار با دوربین مداربسته مستلزم در نظر گرفتن چند فاکتور کلیدی است. انتخاب یک تلویزیون با رزولوشن مناسب، دارای پورت‌های ورودی مناسب و سازگار با سیستم دوربین مداربسته، دارای زاویه دید گسترده و ساختار محکم برای اطمینان از عملکرد نظارت بهینه ضروری است. با در نظر گرفتن دقیق این جنبه‌ها، می‌توان تلویزیونی را پیدا کرد که فیلم‌های دوربین مداربسته را به‌خوبی به نمایش بگذارد.

سوالات متداول

انتخاب بهترین نوع تلویزیون مناسب دوربین مداربسته به کاربرد مد نظر و کیفیت دوربین مداربسته بستگی دارد. تلویزیون‌های ال.سی.دی مقرون به صرفه‌ترین و تلویزیون‌های QLED برترین انتخاب موجود هستند.

بهترین رزولوشن تلویزیون برای دوربین مداربسته HD با رزولوشن p1080 است. با این حال، اگر کیفیت فیلم دوربین بالاتر است، می‌توانید رزولوشن تلویزیون را هم بالاتر انتخاب کنید.

آخرین مطالب مرتبط

دیدگاه ها

2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ستاره
1 ماه قبل

سلام.من یه تلویزیون ۴۳اینچ4kمدلMGSبرای دوربین ها گرفتم که متاسفانه بعداز ۳روز استفاده برد تلویزیون سوخت.پشتیبانی گفتند چون نوع جدید تلویزیونها با مصرف انرژی کمتر سازگار با برق خانگی هستند با نوسانات DVRدوربین که یک دستگاه صنعتی هست مشکل پیدا کرده وسوخته واقعا این مطلب درسته؟؟

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  ستاره
1 ماه قبل

باسلام
خیر درست نیست دستگاه باید برای علت دقیق سوختن برد بررسی شود. لطفا با شماره 1604 در تماس باشید.