لوگوی کاردون

نحوه تنظیم تایمر ماشین لباسشویی ال جی چگونه است؟

How to set the LG washing machine timer
فهرست محتوا

آموزش تنظیم تایمر ماشین لباسشویی ال جی

تایمر ماشین لباسشویی ال جی به کاربر اجازه می‌دهد تا مدت زمان چرخه شستشو را تنظیم کند. بنابراین شناخت نحوه استفاده موثر از تایمر می‌تواند کارایی و راحتی لباسشویی را افزایش دهد. پس اگر یک ماشین لباسشویی ال جی جدید خریده‌اید یا روش استفاده از تایمر دستگاه کنونی خود را بلد نیستید، راهنمای تنظیم تایمر ماشین لباسشویی ال جی برای شما مفید خواهد بود؛ یک راهنما که نحوه تنظیم تایمر و کاربرد آن را مشخص کند.

نحوه تنظیم تایمر ماشین لباسشویی ال جی

How to set the LG washing machine timer

تایمر ماشین لباسشویی ال جی معمولا در قسمت بالایی یا جلوی دستگاه قرار دارد و با افزایش زمان مشخص می‌شود. برای تنظیم تایمر باید دکمه یا ولوم کنترل را روی مدت زمان مورد نظر برای چرخه شستشو قرار دهید.

اما چگونه تایمر ماشین لباسشویی ال جی را تنظیم کنیم؟ در ابتدا برنامه شستشوی مورد نظر را برای لباس های خود انتخاب کنید. سپس، ولوم یا کلید تایمر ماشین لباسشویی ال جی را طوری تنظیم کنید که متناسب با مقدار لباس‌های در حال شستشو و میزان کثیفی آنها باشد. پس از تنظیم زمان شستشو یا همان تایمر ال جی باید دکمه شروع را فشار دهید.

اگر متوجه شدید که شستشو به صورت دلخواه شما انجام نشده است، باید تایمر را به حالت پیشفرض برگردانید. با این کار اجازه می‌دهید که برنامه شستشو زمان تنظیم شده خود را به اتمام برساند. توجه داشته باشید که تایمر برخی از چرخه‌های شستشوی پیشفرض را در برخی مدل‌ها نمی‌توان تغییر داد.

برخی از ماشین‌های لباسشویی ال جی دارای گزینه‌های اضافی مانند امکان پیش‌شستشو و خیس شدن قبل از شروع چرخه شستشوی اصلی هستند. برای گنجاندن این گزینه ها در چرخه شستشو، کافی است دکمه کنترل را روی زمان مورد نظر برای پیش شستشو یا خیساندن بچرخانید و برنامه مناسب را انتخاب کنید.

کاربرد تایمر ماشین لباسشویی ال جی

تایمر ماشین لباسشویی ال جی یکی از اجزای حیاتی دستگاه است که وظیفه کنترل زمان چرخه شستشو را بر عهده دارد. در واقع تایمر یک سیستم کنترل مرکزی است. این سیستم به کاربر اجازه می‌دهد تا مدت زمان چرخش شستشو را بر اساس نیازهای خود تنظیم کند.

کاربران ماشین لباسشویی ال جی با استفاده از تایمر می‌توانند مدت زمان شستشو، آبکشی و چرخانده شدن لباس‌های خود را تعیین کنند.  علاوه بر این، تایمر ماشین لباسشویی ال جی کاربران را قادر می‌سازد تا چرخه شستشو را برنامه‌ریزی کنند. در واقع کاربران با این تایمر می‌توانند زمان شروع و پایان چرخه شستشوی لباس‌ها را روی یک زمان مشخص تعیین کنند. این ویژگی مخصوصا برای افرادی مناسب است که سبک زندگی پرمشغله دارند.

تایمر ماشین لباسشویی ال جی امکان تخصیص دقیق زمان هر چرخه را فراهم می‌کند. بنابراین لباس‌ها در زمان دقیق و بدون افراط و تفریط شسته می‌شوند. همچنین کاربران زمان‌های کوتاه‌تری را برای لباس‌های کمتر کثیف خود انتخاب کنند تا در مصرف آب و برق صرفه‌جویی شود. بنابراین شناخت راهنمای تنظیم تایمر ماشین لباسشویی ال جی بسیار راهگشا خواهد بود. برای تعمیر ماشین لباسشویی خود می توانید از کارشناسان با تجربه کاردون کمک بگیرید.

تنظیم تایمر ماشین لباسشویی ال جی برای شروع شستشوی خودکار

تنظیم تایمر ماشین لباسشویی ال جی برای شروع شستشوی خودکار به کاربران این امکان را می‌دهد تا لباس‌های خود را در زمان خاصی بدون نیاز به روشن کردن دستی دستگاه شستشو دهند. برای شروع، ابتدا باید مطمئن شد که دستگاه به منبع برق متصل است. سپس باید دکمه پاور را فشار داد تا ماشین لباسشویی روشن شود.

در مرحله بعد، باید با چرخاندن دکمه انتخاب چرخه، چرخه شستشوی مورد نظر خود را انتخاب کرد. پس از این کار، باید تایمر را با چرخاندن ولوم آن روی زمان شروع دلخواه شستشوی خودکار تنظیم کرد. درنهایت باید دکمه استارت را فشار داد تا تایمر اتوماتیک معکوس فعال شود. ماشین لباسشویی در زمان مشخص شده روشن خواهد شد و لباس‌ها را خواهد شست.

البته توجه به این نکته ضروری است که همه ماشین های لباسشویی ال جی از عملکرد تایمر خودکار برخوردار نیستند. پس کاربران باید به دفترچه راهنمای کاربری دستگاه خود مراجعه کنند تا ببینند که آیا مدل لباشویی آنها این ویژگی را دارد یا خیر. اگر هم این ویژگی را دارد اما کار نمی‌کند، می‌توان از ریست ماشین لباسشویی برای رفع مشکل استفاده کرد. برای آشنایی با این روش به مقاله نحوه ریست ماشین لباسشویی ال جی مراجعه کنید.

تنظیم تایمر ماشین لباسشویی ال جی برای شروع شستشوی با تاخیر

شستشوی با تاخیر در ماشین لباسشویی ال جی یک ویژگی بسیار جالب است. با استفاده از این ویژگی می‌توان شروع چرخش شستشو را تا زمان دلخواه به تعویق انداخت. مثلا می‌توان تعیین کرد که چرخه شستشو پس از گذشت مدت 1 تا 24 ساعت آغاز شود. تنظیم تایمر ماشین لباسشویی ال جی برای شروع شستشوی با تاخیر شامل مراحل زیر است.

  • لباس‌ها و مواد شوینده یا نرم‌کننده را در ماشین لباسشویی قرار دهید و سپس درب را ببندید.
  • دکمه Settings را در کنترل پنل فشار دهید.
  • از دکمه پیکان برای رفتن به Delay End استفاده کنید و سپس OK را فشار دهید.
  • زمان مورد نظر برای شروع شستشوی با تاخیر را با استفاده از دکمه پیکان انتخاب کنید و سپس OK را فشار دهید.
  • دکمه Prev را برای بازگشت به صفحه چرخه فشار دهید و دکمه Start را بزنید.
  • سپس دستگاه، شمارش معکوس برای شروع شستشوی با تاخیر پس از زمان تعیین شده را نمایش می‌دهد.

اما مزیت شروع شستشوی با تاخیر در ماشین لباسشویی ال جی چیست؟ با این ویژگی می‌توانید لباس‌ها را در زمان فراغت خود درون ماشین لباسشویی قرار دهید. اما شروع چرخش شستشو را به زمان دلخواه ( مثلا ساعات کم باری مصرف برق یا زمان برگشتن به منزل) موکول کنید.

نکاتی برای تنظیم صحیح تایمر ماشین لباسشویی ال جی

Tips for properly setting the LG washing machine timer

نکات راهنمای تنظیم تایمر ماشین لباسشویی ال جی به شرح زیر هستند.

  • قبل از تنظیم تایمر باید لباس‌های خود را بر اساس رنگ و پارچه جدا کنید.
  • برچسب‌های روی لباس‌های خود را به دقت بخوانید تا مناب‌ترین تنظیمات شستشو را تعیین فرمایید.
  • تایمر ماشین لباسشویی ال جی باید با توجه به نوع پارچه، سطح کثیفی و برنامه شستشوی موردنظر تنظیم شود.
  • فقط زمانی می‌توانید تایمر را تنظیم کنید که برنامه شستشوی مورد نظر خود را انتخاب کرده باشید. اگر برنامه‌ای را انتخاب نکنید، تایمر کار نخواهد کرد.
  • برخی از ماشین‌های لباسشویی ال جی برنامه‌هایی با زمان پیشفرض دارند. یعنی نمی‌توان مدت زمان شستشوی آنها را تغییر داد.
  • برای تنظیم تایمر، باید از یک ولوم استفاده کنید که در بالای دستگاه قرار دارد، بنابراین پیدا کردن آن آسان است.
  • اعداد روی ولوم به شما نشان می دهند که شستشو چقدر طول می‌کشد. فقط دکمه را به شماره‌ای که می‌خواهید، بچرخانید و تمام!
  • زمان تعیین‌شده نباید از حداکثر زمان مجاز شستشو بیشتر شود. لباس‌های خود را با شستن طولانی‌مدت خراب نکنید!

سوالات متداول

کاربرد تایمر ماشین لباسشویی ال جی شامل تنظیم زمان چرخه شستشو، برنامه‌ریزی آبکشی و خیساندن لباس‌ها، زمان شروع شستشوی خودکار و شستشوی با تاخیر است.

با تنظیم تایمر ماشین لباسشویی ال جی می‌توان زمان دلخواه برای شستشوی لباس‌ها را تعیین کرد. مثلا زمان شستشو را در ساعات کم باری مصرف برق قرار داد تا هزینه قبض کاهش یابد.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها