لوگوی کاردون

نحوه شستن پردهای حریر در لباسشویی سامسونگ

How to wash silk curtains in a Samsung washing machine
فهرست محتوا

پردهای حریر حس زیبایی فوق‌العاده‌ای را به هر اتاقی اضافه می‌کنند. اما وقتی زمان تمیز کردن آن‌ها فرا می‌رسد، بسیاری از افراد درباره نحوه انجام آن سردرگم می‌شوند. خوشبختانه با امکانات و تکنولوژی‌های پیشرفته به کار رفته در ماشین‌های لباسشویی سامسونگ می‌توانید این پرده‌ها را با خیال راحت بشویید. اما برای این کار ابتدا باید با نحوه شستن پردهای حریر در لباسشویی سامسونگ آشنا شوید.

برنامه شستن پردهای حریر در ماشین لباسشویی سامسونگ

Program for washing silk curtains in a Samsung washing machine

لطفا قبل از قرار دادن پردهای حریر در ماشین لباسشویی سامسونگ خود به دستورالعمل‌های مراقبت از پرده‌ها مراجعه کنید. مثلا اگر پرده‌ها دارای تزیینات، دوخت تزیینی یا زیورآلات هستند، بهتر است با دست یا خشکشویی شسته شوند. در غیر این صورت، می‌توانید از برنامه شستن پردهای حریر در ماشین لباسشویی سامسونگ استفاده کنید.

  • در ابتدا مقدار کمی ماده شوینده ملایم به ماشین لباسشویی اضافه کنید. در این مرحله از سفیدکننده استفاده نکنید؛ مگر اینکه رنگ پرده‌ها کاملا سفید باشد.
  • پرده‌ها را با توجه به ظرفیت ماشین لباسشویی در درام دستگاه قرار دهید.
  • اگر درباره عملکرد ماشین لباسشویی در شستن پرده‌ها اطمینان ندارید، ابتدا یک پرده را بشویید و نتیجه کار را بررسی کنید. اگر از نحوه شستشو راضی بودید، می‌توانید در مرحله بعد دو پرده یا بیشتر (به اندازه ظرفیت دستگاه) را به شکل همزمان در ماشین لباسشویی سامسونگ بشویید.
  • درنهایت، از برنامه شستشوی «ظریف» یا «دستی» ماشین لباسشویی سامسونگ به همراه آب ولرم یا خنک استفاده کنید.

نکات مهم برای شستن پردهای حریر در ماشین لباسشویی سامسونگ

نحوه شستن پردهای حریر در لباسشویی سامسونگ باید با دقت بالا و رعایت تمامی جوانب همراه شود. نکات مهم برای شستن پردهای حریر در ماشین لباسشویی سامسونگ به شرح زیر هستند.

  • پرده‌ها باید با توجه به میزان کثیفی خود هر 3 تا 6 ماه یکبار تمیز شوند.
  • پیش از آغاز شستشو، بهتر است پرده‌ها به وسیله جاروبرقی گردگیری شوند.
  • گرد و غبارهای سخت‌تر را می‌توان با استفاده از یک برس نرم از روی پرده‌ها پاک کرد.
  • فقط امکان شستشوی پرده‌های سبک در ماشین لباسشویی سامسونگ وجود دارد.
  • پرده‌های سنگین را می‌توان با استفاده از بخارشو یا خشکشویی تمیز کرد.
  • پرده‌های ظریف و دارای تزیینات، بهتر است با دست شسته شوند.
  • قبل از قرار دادن پرده‌ها در لباسشویی حتما نسبت به جداسازی گیره‌ها اقدام شود.
  • برای شستشو پردهای حریر حتما از آب ولرم یا سرد، مواد شوینده ملایم و دور کند لباسشویی استفاده شود.

نحوه جلوگیری از چروک شدن پردهای حریر در لباسشویی سامسونگ

پردهای حریر، زیبایی و لوکسی خاصی دارند؛ اما ظریف هستند و هنگام شستن به راحتی چروک می‌شوند. نحوه شستن پردهای حریر در لباسشویی سامسونگ باید به صورتی باشد که از چروک شدن جلوگیری شود. بدین منظور باید چند نکته زیر را حتما مد نظر داشته باشید. برای انجام سرویس ها و  تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ می توانید از کارشناسان کاردون کمک بگیرید.

۱) برچسب مراقبت از پارچه

اولا برچسب مراقبت روی پرده‌ها را حتما بررسی کنید. اگر در آن نوشته شده است که پرده‌ها قابل شستشو در ماشین لباسشویی نیستند، بهتر است آن‌ها را نزد یک خشکشویی حرفه‌ای ببرید. با این حال، اگر بتوان آن‌ها را در لباسشویی سامسونگ شستشو داد، استفاده از چرخه ملایم با آب سرد بسیار مهم است.

۲) کیسه شستشو

استفاده از کیسه شستشو مشبک یا روبالشی برای محصور کردن پرده‌ها می‌تواند یک لایه محافظتی اضافی ایجاد کند. این کار از گره خوردن یا آسیب دیدن پرده‌ها در طول شستشو جلوگیری می‌کند.

۳) رعایت ظرفیت

یکی دیگر از نکات کلیدی برای جلوگیری از چروک شدن پردهای حریر این است که از شلوغی بیش از حد ماشین لباسشویی سامسونگ جلوگیری کنید. زیرا پرده‌ها باید فضای کافی برای حرکت آزادانه در ماشین لباسشویی را داشته باشند. ازدحام بیش از حد منجر به اصطکاک زیادتر می‌شود و چروک شدن پرده‌ها یا حتی آسیب به آن‌ها را در پی دارد.

۴) مواد شوینده

توصیه می‌شود از شوینده ملایم و مخصوص پارچه حریر استفاده کنید که حاوی مواد شیمیایی خشن نباشد. شوینده‌های خشن می‌توانند الیاف پرده را ضعیف کنند و در چروک شدن آن موثر باشند.

۵) خشک کردن صحیح

بسیار مهم است که هنگام برداشتن پرده‌ها از ماشین لباسشویی، با احتیاط کامل رفتار کنید. آن‌ها را به آرامی تکان دهید و فورا آویزان کنید تا در هوای آزاد خشک شوند. از پیچاندن یا چلاندن پرده خودداری کنید؛ زیرا می‌تواند منجر به ایجاد چین و چروک شود.

به طور کلی، ایده‌آل‌ترین نحوه شستن پردهای حریر در لباسشویی سامسونگ، بدون استفاده از خشک‌کن است. اما اگر اصرار به انجام این کار دارید، فقط از دور کُند یا دمای پایین خشک‌کن لباسشویی بهره ببرید. ضمنا مسئولیت آسیب رسیدن به پرده‌ها بر عهده خودتان است.

۶) اتو

اگر قصد اتو کردن پرده‌ها را دارید، قبل از پایان چرخه شستشو آن‌ها را از ماشین لباسشویی درآورید و روی بند رخت آویزان کنید. اتوی پرده‌ها فقط با بررسی برچسب مراقبت از پارچه پرده موجه است. اگر چنین برچسبی وجود ندارد، حتما از اتو کردن پرده‌ها خودداری کنید.

نحوه جلوگیری از رنگ دهی پردهای حریر در لباسشویی سامسونگ

How to prevent dyeing of silk curtains in Samsung washing machine

نحوه جلوگیری از رنگ دهی پردهای حریر در لباسشویی سامسونگ به رعایت یک سری نکات نیاز دارد. اولا باید از قابل شستشو بودن پرده‌ها در ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید. زیرا در بیشتر موارد پرده‌های حریر را باید به صورت دستی، با استفاده از بخارشو یا خشکشویی شست. با این حال، می‌توانید از کندترین و کم دماترین برنامه شستشوی ماشین لباسشویی سامسونگ برای شستن پرده‌ها استفاده کنید.

همچنین جداسازی پرده‌های حریر از پارچه‌های دیگر در نحوه شستن پردهای حریر در لباسشویی سامسونگ اهمیت بسیار بالایی دارد. زیرا پارچه حریر به راحتی می‌تواند رنگ را از پارچه‌های دیگر جذب کند. به‌خصوص پارچه‌هایی که قابلیت رنگ دهی بالایی داشته باشند. با این اقدام می‌توان خطر رنگ دهی پردهای حریر در لباسشویی سامسونگ را به حداقل رساند. علاوه بر این، هرگز از مواد شوینده خشن یا سفیدکننده استفاده نکنید. چراکه به الیاف ظریف پرده‌های حریر آسیب می‌زنند و باعث رنگ دهی آن می‌شوند.

دمای مناسب برای شستن پردهای حریر در لباسشویی سامسونگ

دمای مناسب برای شستن پردهای حریر در لباسشویی سامسونگ کمی بالاتر از ۳۰ درجه سانتیگراد است. به طور کلی، پارچه حریر بسیار ظریف است و باید در دمای پایین شستشو شود. استفاده از آب سرد برای شستشوی این پرده‌ها در لباسشویی سامسونگ بسیار عالی است. چرا که از انقباض پارچه و آسیب به الیاف ظریف آن جلوگیری می‌کند. ضمنا آب سرد در حفظ درخشش و رنگ طبیعی پرده حریر نیز تاثیر دارد.

سوالات متداول

بهترین برنامه شستشو برای شستن پرده‌های حریر در لباسشویی سامسونگ، چرخه ظریف یا دستی است.

حداکثر دمای مناسب آب برای شستشوی پردهای حریر، کمی بیش از ۳۰ درجه سانتیگراد است. به هیچ وجه از آب گرم برای این کار استفاده نکنید.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها