لوگوی کاردون

محل ریختن مایع لباسشویی کجاست؟

Where is the washing liquid spilled
فهرست محتوا

یافتن محل ریختن مایع لباسشویی معمولا پیچیده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. بسیاری از افراد، ماده شوینده را در محفظه جاپودری می‌ریزند؛ برخی نیز درام ماشین لباسشویی را ترجیح می‌دهند. ریختن مواد شوینده در هردو محل می‌تواند نتایج شستشوی متفاوتی را رقم بزند. اما مایع لباسشویی نباید در محل اشتباه ریخته شود تا بهترین نتیجه شستشو به دست آید.

محل صحیح ریختن مایع لباسشویی

The correct place to pour the washing liquid

محل صحیح ریختن مایع لباسشویی در کشوی توزیع‌کننده مواد شوینده (دیسپنسر) یا مستقیما در درام دستگاه (دیگ لباسشویی) است. محفظه جاپودری را باید محل معمول برای افزودن مایع شوینده لباسشویی دانست. این محفظه در سمت جلو و بالای دستگاه قرار دارد و معمولا به کشوهای مختلفی برای انواع مواد شوینده تقسیم می‌شود. پودر یا مایع لباسشویی باید در محفظه اصلی با نشان II ریخته شود.

یکی از مزایای استفاده از کشوی دیسپنسر را باید امکان استفاده از مواد شوینده به صورت اندازه‌گیری شده دانست. محفظه‌ها دارای علامت‌هایی برای حجم لباس‌ها هستند تا مقدار صحیح مواد شوینده مشخص شود. ضمنا با استفاده از دیسپنسر می‌توان مواد شوینده را جدا از لباس‌ها نگه داشت و امکان باقی ماندن مواد شوینده را روی آن‌ها کاهش داد. با این حال، تمیز نگه داشتن کشو و اطمینان از گرفتگی آن مهم است؛ زیرا این امر می‌تواند در توزیع مناسب مواد شوینده اختلال ایجاد کند.

برخی افراد ترجیح می‌دهند محل ریختن مایع لباسشویی آن‌ها درون درام دستگاه باشد. اما این روش شوینده را در تماس مستقیم با لباس‌ها قرار می‌دهد و امکان توزیع بهتر مواد شوینده را در طول چرخه شستشو از بین می‌برد. ضمنا ریختن مواد شوینده در درام، خطر استفاده زیاد یا کم از مایع لباسشویی را به همراه دارد.

اهمیت انتخاب مخزن مناسب برای ریختن مایع لباسشویی

اهمیت استفاده از محل مناسب برای ریختن مایع لباسشویی را نمی‌توان نادیده گرفت. انتخاب محل مناسب، توزیع یکنواخت مواد شوینده را تضمین می‌کند که منجر به لباس‌های تمیزتر و تازه‌تر می‌شود. ریختن مایع لباسشویی در محفظه مواد شوینده، بسیار مناسب است. این محفظه به‌گونه‌ای طراحی شده است تا مواد شوینده را در زمان مناسب در طول چرخه شستشو آزاد کند. بنابراین مایع لباسشویی کاملا با آب مخلوط می‌شود و به پارچه نفوذ می‌کند تا کثیفی و لکه‌ها را از بین ببرد.

همچنین انتخاب مناسب‌ترین محل ریختن مایع لباسشویی از آسیب‌های احتمالی به خود ماشین لباسشویی نیز جلوگیری می‌کند. بسیاری از ماشین‌های لباسشویی دارای محفظه‌ها یا دستگاه‌های مخصوص نرم‌کننده، سفیدکننده و مواد شوینده هستند. هنگامی که مواد شوینده را در محل صحیح می‌ریزیم، از گرفتگی یا آسیب رساندن به سایر قسمت‌های دستگاه جلوگیری می‌کنیم.

تنظیمات ماشین لباسشویی برای استفاده از مایع لباسشویی

تنظیمات ماشین لباسشویی برای استفاده از مایع لباسشویی، اهمیت بالایی دارد. برای شروع، باید توجه داشت که مقدار مایع لباسشویی کاملا مناسب باشد. مقدار مایع لباسشویی به میزان لباس‌های شسته شده بستگی دارد. استفاده غیرمتناسب از مایع لباسشویی می‌تواند منجر به ایجاد لک مواد شوینده روی لباس‌ها و همچنین هدر رفتن مایع لباسشویی شود.

علاوه بر این، قبل از شروع کار باید تنظیمات دما و سرعت ماشین لباسشویی را بررسی کنیم. معمولا روی بسته مایع لباسشویی، دما و سرعت مناسب برای شستشو نوشته شده است. انتخاب درست دما و ماکزیمم سرعت، به مایع لباسشویی امکان می‌دهد تا لباس‌ها را بهتر تمیز کند.

انتخاب نوع مایع لباسشویی متناسب با برنامه شستشو

انواع مختلف پارچه‌ها نیاز به برنامه شستشوی خاص خود دارند و هرکدام از انواع مایع لباسشویی نیز برای رفع نیازهای آن‌ها فرموله شده است. پارچه‌های ظریف مانند ابریشم یا پشم به مایع شستشوی ملایم‌تری نیاز دارند که به الیاف آسیبی نرساند. در حالی که لباس‌های به‌شدت کثیف و لکه‌دار را باید با مایع لباسشویی قوی‌تری شست. با در نظر گرفتن برنامه شستشو و الزامات لباس، می‌توان تصمیمی آگاهانه‌تر در مورد انتخاب نوع مایع لباسشویی داشت. برای انجام کلیه تعمیرات ماشین لباسشویی خود می توانید از کارشناسان کاردون کمک بگیرید.

نحوه جلوگیری از رسوب جرم در مخزن مایع لباسشویی

برای جلوگیری از رسوب در مخزن مایع لباسشویی باید چند کار ساده را درباره محل ریختن مایع لباسشویی انجام دهید. اول، همیشه مخزن مایع لباسشویی را به طور منظم تمیز کنید. برای انجام این کار، کشوی دیسپنسر را از سر جای آن بردارید و آن را با آب گرم و صابون بشویید. از یک مسواک یا برس کوچک برای پاک کردن رسوبات سرسخت آن استفاده کنید. سپس کشوی دیسپنسر را با آب خالی بشویید تا تمام آثار مایع لباسشویی از بین برود.

نکته دیگر برای جلوگیری از رسوب جرم در مخزن مایع لباسشویی، استفاده از مقدار مناسب مواد شوینده است. استفاده بیش از حد مواد شوینده می‌تواند منجر به تجمع مایع لباسشویی در دیسپنسر و درنهایت، رسوب جرم شود. ضمنا فقط از یک مایع لباسشویی باکیفیت استفاده کنید. در کل، شوینده‌های مایع راحت‌تر از پودر حل می‌شوند و کمتر بقایایی از خود باقی می‌گذارند.

نحوه تنظیم مقدار مناسب مایع لباسشویی

تنظیم مقدار مناسب مایع لباسشویی نیز مانند محل ریختن مایع لباسشویی ضروری است. همچنین از آسیب احتمالی به لباسشویی یا لباس‌ها جلوگیری می‌کند. استفاده کم از مایع لباسشویی باعث تمیز نشدن لباس‌ها به طور کامل می‌شوند. در حالی که استفاده زیاد می‌تواند کف بیش از حد و رسوب جرم را در دستگاه ایجاد کند.

مقدار لازم مایع شستشو را می‌توان با استفاده از یک فنجان مخصوص اندازه‌گیری انجام داد. این فنجان معمولا همراه با مایع لباسشویی ارائه می‌شود. ضمنا خود محفظه مایع لباسشویی دستگاه نیز درجه اندازه‌گیری دارد. در نظر گرفتن سختی آب منطقه شما نیز در هنگام تعیین مقدار مناسب مایع لباسشویی بسیار مهم است. آب سخت اغلب به مواد شوینده بیشتری نیاز دارد؛ زیرا حاوی سطوح بالاتری از مواد معدنی است.

نحوه تمیز کردن و رسوب زدایی مخزن مایع لباسشویی

کار تمیز کردن و رسوب زدایی مخزن مایع لباسشویی را با خارج کردن سینی دیسپنسر از ماشین شروع کنید. آن را زیر آب گرم بشویید تا هرگونه کثیفی و رسوبات شل از بین برود. در مرحله بعد، مخلوطی از مقدار مساوی آب گرم و سرکه سفید تهیه کنید. سینک یا یک لگن را با این محلول پر کنید و مخزن مایع لباسشویی را در آن فرو کنید. اجازه دهید حدود 30 دقیقه در این محلول بماند تا سرکه هرگونه رسوب معدنی سرسخت را حل کند.

پس از دوره خیساندن، از یک برس نرم یا مسواک برای زدودن باقیمانده‌های رسوب در مخزن مایع لباسشویی استفاده کنید. گوشه و شکاف‌ها را به‌دقت تمیز کنید. سپس مخزن مایع لباسشویی را کاملا زیر آب گرم بشویید تا باقی مانده سرکه از بین برود. درنهایت، قبل از مونتاژ مجدد مخزن مایع لباسشویی در دستگاه باید آن را کاملا خشک کنید.

تفاوت استفاده از مایع و پودر لباسشویی

شوینده مایع و پودر لباسشویی دو گزینه رایج برای تمیز کردن لباس‌ها هستند و هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. به طور کلی، تفاوتی در محل ریختن مایع لباسشویی و پودر لباسشویی وجود ندارد و هردو را می‌توان در محفظه جاپودری اصلی ماشین لباسشویی ریخت.

تفاوت اصلی بین این دو در شکل فیزیکی و ترکیب شیمیایی آن‌ها نهفته است. شوینده مایع همانطور که از نام آن پیدا است، از قبل حل می‌شود و اندازه‌گیری و ریختن آن آسان‌تر خواهد بود. از طرف دیگر، پودر لباسشویی جامد است. بنابراین قبل از استفاده باید در آب حل شود.

از نظر ترکیب، شوینده مایع معمولا حاوی سورفکتانت‌های بیشتری است که عوامل پاک‌کننده و مسئول از بین بردن کثیفی و لکه هستند. این سورفکتانت‌ها معمولا در دماهای پایین‌تر موثرتر هستند و می‌توانند راحت‌تر به پارچه‌ها نفوذ کنند. از طرف دیگر، پودرهای لباسشویی حاوی آنزیم‌ها و سفیدکننده هستند که می‌توانند در از بین بردن لکه‌های سرسخت و سفید کردن لباس‌ها موثرتر باشند.

سوالات متداول

برای جلوگیری از رسوب جرم در مخزن مایع لباسشویی باید از مواد شوینده باکیفیت و با میزان مناسب استفاده کرد. ضمنا هر از چند گاهی باید مخزن مایع لباسشویی را تمیز کرد.

تفاوتی بین مخزن مایع و پودر لباسشویی وجود ندارد و هردو ماده شوینده را می‌توان در محفظه اصلی با نشان II ریخت.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها