لوگوی کاردون

معنی دکمه های روی ماشین ظرفشویی بکو {انواع مدل ها}

The meaning of the buttons on the Beko dishwasher
فهرست محتوا

دانستن معنی دکمه های روی ماشین ظرفشویی بکو، نقش مهمی در تضمین شستشوی تمیز و کارآمد لباس‌ها دارد. از دکمه روشن/خاموش که چرخه تمیز کردن را شروع می‌کند تا تنظیمات گوناگون برای برنامه‌های مختلف شستشو و خشک کن، هر دکمه عملکرد خاصی را انجام می‌دهد. درک عملکرد این دکمه‌ها، برای به حداکثر رساندن کارایی ماشین ظرفشویی بکو کلیدی است و درنهایت منجر به ظروف تمیز و درخشان با حداقل تلاش می‌شود.

دکمه خشک کن ماشین ظرفشویی بکو

Beko dishwasher dryer button

دکمه خشک‌کن ماشین ظرفشویی بکو (Beko)، برای فعال‌سازی چرخه خشک‌کردن ظروف به‌کار می‌رود. چرخه خشک‌کردن موجب می‌شود تا ظروف شما خشک و عاری از لکه‌های آب از دستگاه خارج گردند. دکمه خشک‌کن ماشین ظرفشویی بکو، بر روی کنترل پنل دستگاه قرار دارد.

این دکمه ممکن است با عنوان «Dry»، «Drying» یا نماد خشک‌کردن (معمولا یک فن کوچک یا یک نماد شبیه به خورشید) مشخص شده باشد. شما باید دکمه خشک‌کن را بزنید و سپس دکمه شروع یا «Start» را فشار دهید تا خشک‌کردن ظروف پس از چرخه شستشو آغاز شود. درنهایت، به ماشین ظرفشویی اجازه دهید تا مرحله خشک‌کردن را کامل کند.

دکمه تخلیه آب ماشین ظرفشویی بکو

از جمله دکمه های روی ماشین ظرفشویی بکو، باید به دکمه تخلیه آب اشاره کرد. این دکمه خاص، برای شروع دستی فرآیند تخلیه آب استفاده می‌شود. اگر نیاز دارید تا آب ماشین ظرفشویی را قبل از کامل شدن یک برنامه شستشو خالی کنید، باید از دکمه تخلیه آب ماشین ظرفشویی بکو استفاده کنید. چرا که خود دستگاه به‌صورت خودکار و پس از اتمام چرخه شستشو اقدام به خالی نمودن آب از طریق لوله زهکشی خواهد کرد.

دکمه تخلیه ممکن است به صراحت و با عنوان «Drain» برچسب‌گذاری شده باشد. در عین حال، این احتمال وجود دارد نمادی مانند یک قطره آب با یک فلش رو به پایین داشته باشد که زهکشی را نشان دهد. شما باید دکمه تخلیه را فشار دهید تا فرآیند تخلیه آب از ماشین ظرفشویی آغاز شود. در این لحظه، صدای شروع پمپ تخلیه را می‌شنوید که یعنی ماشین ظرفشویی بکو شروع به تخلیه آب کرده است. شما می توانید برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود از متخصصین کاردون کمک بگیرید.

ترجمه دکمه های ماشین ظرفشویی بکو

دکمه های روی ماشین ظرفشویی بکو، با زبان انگلیسی نوشته می‌شوند تا در کل جهان قابل استفاده باشند. با این حال، برخی افراد در درک معنای این عبارات مشکل دارند. بنابراین، دانستن ترجمه این دکمه‌ها به شما کمک می‌کند تا بهترین استفاده را از ماشین ظرفشویی خود ببرید. در جدول زیر، به مرور تمام دکمه های ماشین ظرفشویی بکو، ترجمه و عملکرد آن‌ها پرداخته‌ایم.

عبارت روی دکمه

ترجمه

عملکرد

On / Off

روشن / خاموش

ماشین ظرفشویی را روشن و خاموش می‌کند

Start / Stop

شروع / توقف

برنامه شستشو را آغاز و متوقف می‌کند

Half Load

نیمه بار

در زمان شستشو با یک طبقه از ماشین ظرفشویی به کار می‌رود

Programs

برنامه‌ها

برنامه شستشو را انتخاب می‌کند

Time Delay

شروع تاخیری

برای تاخیر آغاز شستشو تا زمان معین کاربرد دارد

Eco

اقتصادی

شستشو با مصرف کم آب و برق

Auto

خودکار

شستشوی خودکار با استفاده از سنسور تشخیص کثیفی

Intensive

متمرکز

شستشوی قوی با دمای بالای آب برای ظروف کثیف و بزرگ

Clean & shine

تمیز و درخشان

شستشوی ظروف نیمه چرب با دمای 65 درجه

Quick & Clean

سریع و تمیز

شستشوی روزمره همه نوع ظروف با زمان یک ساعت

Mini 30

کوچک 30 دقیقه‌ای

شستشوی سریع ظروف کم‌تر کثیف

Pre Wash

پیش شستشو

شستشوی ظروف خیلی کثیف قبل از چرخه اصلی

Rinse

خیساندن

خیساندن ظروف قبل از شروع چرخه اصلی

دکمه میوه شور ماشین ظرفشویی بکو

Beko dishwasher passion fruit button

در میان دکمه های روی ماشین ظرفشویی بکو، دکمه میوه‌شور اختصاصی دیده نمی‌شود. چرا که به‌طور کلی شستن میوه‌ها در ماشین ظرفشویی توصیه نمی‌شود. اما، برخی از افراد از ماشین ظرفشویی بکو خود برای تمیز کردن میوه‌ها و صرفه‌جویی در زمان استفاده می‌کنند.

اگر می‌خواهید از ماشین ظرفشویی بکو خود برای شستن میوه‌ها بهره ببرید. مطمئن شوید که دستگاه روی چرخه آبکشی سرد و بدون مواد شوینده تنظیم شده باشد. ضمنا، میوه‌ها با هیچ ظرفی تماس نداشته باشند. سپس میوه‌ها را در قسمت یا سبد پایینی ماشین ظرفشویی قرار دهید.

میوه‌ها را در یک ردیف بچینید و روی هم قرار ندهید تا به‌صورت یکنواخت تمیز شوند. ضمنا، از قرار دادن میوه‌های ظریفی مانند گیلاس که ممکن است در اثر فشار آب ماشین ظرفشویی آسیب ببینند، خودداری کنید.

کوتاه‌ترین برنامه شستشو با ملایم‌ترین فشار و دمای آب را برای جلوگیری از آسیب رساندن به میوه‌ها برگزینید. این برنامه، می‌تواند آبکشی صرف «Pre Wash»، شستشو و تمیزی سریع «Quick & Clean» یا برنامه 30 دقیقه‌ای «Mini 30» باشد. حالا دکمه استارت را فشار دهید تا چرخه شستشوی میوه‌ها در ماشین ظرفشویی بکو شروع شود. درنهایت، از افزودن مواد شوینده خودداری کنید و فقط از آب برای تمیز کردن میوه‌ها بهره ببرید.

دکمه قابلمه شور ماشین ظرفشویی بکو

از دکمه های روی ماشین ظرفشویی بکو، می‌توان برای شستشوی قابلمه‌ها در دستگاه استفاده کرد. اولین دکمه، آبکشی صرف یا Pre Wash نام دارد که استفاده از آن برای پیش شستشوی قابلمه‌ها لازم است. چرا که قابلمه‌ها معمولا کثیفی و چربی عمیق‌تری دارند و ذرات غذا به آن‌ها می‌چسبند. در این مرحله، ماشین ظرفشویی بکو هیچ‌گونه مواد شوینده‌ای به‌کار نمی‌برد. بلکه، با خیساندن قابلمه در آب به شل شدن رسوبات غذا در ظرف کمک خواهد کرد.

در مرحله دوم، باید از دکمه شستشوی متمرکز یا Intensive برای شستشوی نهایی قابلمه‌ها بهره ببرید. برنامه شستشوی متمرکز، قدرتمندترین گزینه در ماشین ظرفشویی بکو است. این برنامه، برای تمیز کردن انواع ظروف به‌خصوص اقلام دارای چربی زیاد مانند قابلمه‌ها و تابه‌ها ایده‌آل و بسیار مناسب محسوب می‌شود. دمای آب در این برنامه به 70 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و با مصرف 14.4 لیتر آب به‌مدت 115 دقیقه کار می‌کند. پس از آن قابلمه شما کاملا تمیز و خوشبو از ماشین ظرفشویی بکو خارج خواهد شد.

دکمه جرم گیری ماشین ظرفشویی بکو

Beko dishwasher descaling button

فرآیند رسوب‌زدایی برای ماشین ظرفشویی بکو شامل استفاده از محلول رسوب‌زدایی و اجرای چرخه خاصی است که برای این منظور طراحی شده است. با این حال، ماشین ظرفشویی بکو دکمه اختصاصی جرم‌گیری یا رسوب‌زدایی ندارد. در عوض، می‌توانید با دنبال کردن مراحل کلی زیر ماشین ظرفشویی Beko خود را جرم‌گیری کنید:

  1. محلول رسوب‌زدایی را انتخاب کنید که برای ماشین ظرفشویی مناسب است.
  2. همه ظروف را از داخل ماشین ظرفشویی بردارید.
  3. محفظه مواد شوینده را با محلول رسوب‌زدا پر کنید.
  4. یک چرخه طولانی با بالاترین درجه حرارت (Intensive) را به مرحله اجرا درآورید.

قبل از شروع جرم‌گیری بهتر است به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی خود مراجعه کنید. اگر در ماشین ظرفشویی خود با مشکلاتی مانند تمیز نکردن صحیح ظروف یا رسوب آب بیش از حد مواجه هستید، حتما از یک نرم‌کننده آب یا نمک مخصوص ماشین ظرفشویی بهره ببرید.

سوالات متداول

تنظیم دمای آب در ماشین ظرفشویی بکو، به‌صورت دستی امکان‌پذیر نیست. با این حال، می‌توانید برنامه‌هایی را انتخاب کنید که دمای دلخواه شما را دارند.

برای استفاده از عملکرد خشک‌کن در ماشین ظرفشویی بکو کافیست دکمه «Dry»، «Drying» یا با علامت خشک‌کن را بزنید. البته، این عملکرد فقط در برخی مدل‌های ماشین ظرفشویی بکو وجود دارد.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها