لوگوی کاردون

چرا ماشین ظرفشویی کدر میشوره

چرا ماشین ظرفشویی کدر میشوره
فهرست محتوا

شاید یکی از اتفاقات ناخوشایند برای یک خانم خانه دار روبرویی به ظرف های جمع شده در ماشین ظرفشویی باشد که انتظار تمیزی آن ها را می کشد اما بعد از پایان فرآیند شستشو با ظرف هایی کدر روبرو شود. به راستی مشکل کجاست! چرا ماشین ظرفشویی کدر میشوره؟ دلیل تمیز نشدن ظروف چیست؟ آیا می توان برای این مشکل راهکاری پیشنهاد کرد؟ اگر تا انتهای این مطلب با کاردون همراه شوید می توانید علت و راهکار مشکل را بیابید.

چرا ماشین ظرفشویی کدر میشوره؟

Why does the dishwasher wash cloudy

اگر از تمیز نشدن و یا کدر بودن ظروف در ماشین ظرفشویی شاکی هستید و همیشه ماشین ظرفشویی و مدل و برند آن را متهم کرده اید باید بگوییم اشتباه می کنید. زیرا کثیف شستن و یا کدر بودن ظروف در ماشین ظرفشویی دلیل فنی داشته و هیچ ارتباطی به برند و مدل دستگاهتان ندارد. یکی از شایع ترین مشکلات در ماشین ظرفشویی این است که چرا ظروف را کدر می شوید؟ اگر ماشین ظرفشویی شما ظروف را کدر میشوره و یا از تمیز نشستن ظرف ها شاکی هستید باید بدانید خرابی و ایراد در قطعات دستگاهتان می تواند این مشکل را برایتان به بار آورد.

البته لازم است بدانید گاهی اوقات هم دلایل غیر فنی وجود دارد که عدم رعایت آن ها می تواند منجر به ایجاد لکه و یا کدر شسته شدن ظروف شود بنابراین بهتر است قبل از هر اقدامی دلایل غیر فنی را با هم بررسی کنیم تا اگر کاری از ما بر می آید دست به کار شویم. همان طور که می دانید برای شستن ظروف در ماشین ظرفشویی شوینده های زیادی وجود دارد که در صورت انتخاب شوینده نامناسب شما با ظروفی کدر و یا شسته نشده روبرو خواهید شد باید این را بدانید که هر یک از مواد شویند کارایی مخصوصی دارد و استفاده نامناسب از هر یک می تواند منجر به ایجاد لکه بر روی ظروف و یا کدر شدن آن ها شود.

لازم است بگوییم استفاده از مواد شوینده نامرغوب و بی کیفیت و یا تاریخ مصرف گذشته می تواند برایتان دردسر ایجاد نماید و دلیل اصلی کدر شدن ظروف شما باشد بهتر است در انتخاب ماده شوینده مناسب برای ماشین ظرفشویی خود دقت نمایید.

اگر ساکن تهران هستید و قصد تعمیر ماشین ظرفشویی خود را دارید، می توانید از سرویس تعمیرات ماشین ظرفشویی در تهران کاردون استفاده نمایید.

بررسی دلایل غیر فنی تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

Investigating the non-technical reasons for dishes not being cleaned in the dishwasher

گاهی اوقات ممکن است در اثر سهل انگاری شما ظروف کدر شسته شود و یا تمیز شده نشود چرا که تنظیم درجه سختی آب و برنامه شستشو توسط شما انجام می شود و اگر این کار را به درستی انجام ندهید در پایان کار از نتیجه راضی نخواهید بود بنابراین توصیه ما به شما این است که قبل از استفاده از ماشین ظرفشویی حتما دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه نمایید تا به طور کامل کار با دستگاه را آموزش ببینید.

یکی دیگر از دلایل تمیز نشدن و یا کدر شسته شدن ظورف چیدن نامناسب ظروف می باشد. گاهی اوقات ممکن است به دلیل جمع شدن بیش از حد ظروف انتظار نابجایی از ظرفشویی داشته باشید و تمامی ظروف را به طور نامناسب در ماشین ظرفشویی قرار دهید شما با این کار مطمئنا از نتیجه کار رضایت نخواهید داشت. بنابراین هیچ گاه بیش از ظرفیت داخل دستگاه ظرف قرار ندهید و همین طور در چیدن ظروف حتما دقت کنید.

اگر به سرویس دوره ای ماشین ظرفشویی خود اهمیت نمی دهید سعی کنید هر چند وقت یکبار خودتات به تمیر کردن فیلتر های دستگاه بپردازید زیرا مسدود شدن فیلتر ها به وسیله باقی مانده غذاها می تواند نتیجه بدی به همراه داشته باشد علاوه بر شستشوی کدر ظروف می تواند ایجاد بوی بد هم به همراه داشته باشد. خوشبختانه برای تمیز کردن فیلتر ها می توانید خودتان هم دست به کار شوید و آن ها را از دستگاه خارج کنید و با آب و صابون بشویید سپس در جای خود قرار دهید.

سوالات متداول

کثیف شستن و یا کدر بودن ظروف در ماشین ظرفشویی دلیل فنی داشته و هیچ ارتباطی به برند و مدل دستگاه ندارد.

 گاهی اوقات ممکن است به دلیل جمع شدن بیش از حد ظروف انتظار نابجایی از ظرفشویی داشته باشید و تمامی ظروف را به طور نامناسب در ماشین ظرفشویی قرار دهید شما با این کار مطمئنا از نتیجه کار رضایت نخواهید داشت.

مسدود شدن فیلتر ها به وسیله باقی مانده غذاها می تواند نتیجه بدی به همراه داشته باشد علاوه بر شستشوی کدر ظروف می تواند ایجاد بوی بد هم به همراه داشته باشد.

اگر از ماشین ظرفشویی برند ال جی استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، می توانید از سرویس تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی کاردون استفاده نمایید.

به تعمیر ماشین ظرفشویی نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی ماشین ظرفشویی

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها