لوگوی کاردون

چگونه کندانسور یخچال را تمیز کنیم

Basic cleaning of the refrigerator condenser
فهرست محتوا

برای آنکه بدانیم چگونه کندانسور یخچال را تمیز کنیم ابتدا لازم است بدانیم کندانسور چیست و در کجا تعبیه شده است و اینکه چگونه کار می کند؟ کندانسور همان خنک کننده می باشد که وظیفه خنک سازی داخل یخچال را برعهده دارد شاید شنیده اید که می گویند باید برای عملکرد بهتر یخچال کندانسور را تمیز کنید و یا از کثیف نبود یخچال مطمئن شوید به همین منظور توصیه می شود سرویس های دوره ای یخچال را فراموش نکنید و برای عملکرد بهتر یخچال را سرویس کنید همان طور که می دانید برای انجام سرویس باید فیلتر ها و بخش هایی از یخچال تمیز شود.

کندانسور یخچال چیست و چگونه کار می کند؟

What is a refrigerator condenser and how does it work

 همان طور که می دانید سرد سازی داخل یخچال بر عهده کندانسور می باشد به این منظور هوای اتاق را به لوله ها برده و گرمای گاز را به بیرون منتقل می کند و در حین اجرای این پروسه گردو غبار محیط بر روی لوله ای کندانسور می ماند و در صورت بی توجهی شما ممکن است عملیات خنک سازی دچار اختلال شود. در این شرایط به موتور فشار زیادی وارد می شود بنابراین لازم هر دو سال یکبار برای تمیز کردن کندانسور اقدام نمایید تا از آسیب دیدن موتور یخچال جلوگیری نمایید.

در یخچال های قدیمی از کنداسورهایی به رنگ سیاه استفاده می شد که به صورت ایستاده و توری شکل پشت یخچال تعبیه شده بود به این نوع از کندانسورها هوایی یا بیرونی گفته می شد اما با گذشت زمان از کندانسورهای استوانه ای و یا مکعبی به همراه یک فن در یخچال های امروزی استفاده می شود این فن خنک کننده کنار کندانسور تعبیه شده است تا گرما را به فضای بیرون منتقل نمایید.

حال می خواهیم به صورت قدم به قدم و مرحله ای آموزش تمیز کردن کندانسور یخچال را برایتان به اشتراک بگذاریم. همان طور که می دانید کندانسورها انواع مختلفی دارند که تمیز کردن هر یک از آن ها باید به شکل متفاوتی انجام شود بنابراین لازم است ابتدا شما را با انواع کندانسور آشنا سازیم . اگر یخچال شما قدیمی است و از کندانسور سیاه رنگ ایستاده در پشت آن استفاده شده است توصیه می کنیم هر شش ماه یکبار با استفاده از دستمال اقدام به تمیز کردن آن نمایید.

چگونه کندانسور یخچال را تمیز کنیم؟

اما برای تمیز کردن هر نوع کندانسوری باید ابتدا یخچال را از برق بکشید سپس پنلی که به عنوان محافظ مقابل کندانسور و موتور یخچال قرار گرفته است را باز کنید که معمولا در تمامی یخچال ها باز کردن این پنل بسیار ساده است و به راحتی می توانید کویل ها و پره های سرد کننده را مشاهده نمایید. حالا می توانید با استفاده از جاروبرقی تمام گردو غبار ها را تمیز کنید فقط در هنگام تمیز کردن کندانسور باید دقت داشته باشید تا پره ها دچار آسیب نشوند. تا جایی که ممکن است پره ها را تمیز کنید سپس با استفاده از یک پارچه مرطوب گرد و خاک روس پره ها را تمیز کنید توجه داشته باشید پارچه نباید خیس باشد.

حالا می توانید پنل پشت یخچال را سرجایش قرار دهید و یخچال را مجددا به برق وصل کنید تا شروع به کار کند. لازم است بگوییم اگر نمی توانید کندانسور یخچال و فریزر ساید خود را تمیز کنید می تونید برای اینکار از کاردون و تیم متخصص آن کمک بخواهید برای اینکار در وب سایت و یا اپلیکیشن کاردون ثبت سفارش نمایید و منتظر اعزام همکاران ما باشید. تمیز کردن کندانسور یخچال را جدی بگیرید زیرا عملکرد نادرست این قطعه می توانید به موتور و یا کمپرسور یخچال فشار زیادی وارد نماید همین طور می تواند منجر به سوختن آن شود. اگر قصد تعمیر یخچال خود را دارید، می توانید از سرویس تعمیرات یخچال در محل کاردون استفاده کنید.

How to clean the refrigerator condenser

اسپری تمیز کننده کندانسور یخچال

با استفاده از اسپری های تمیزکننده شما می توانید رسوبات و جرم های داخل کندانسور را با فشار اسپری خارج نمایید به صورتی که هیچ مشکلی برای فین ها به وجود نیاید. کار با آن نیز بسیار ساده است فقط کافیست که محلول اسپری را به صورت مورب و از بالا بر روی کندانسور اسپری کنید و پس از مصرف نیازی به آبکشی کندانسور نمی باشد.

 

انواع کندانسور یخچال

کندانسورهای یخچال را می توان به سه دسته کلی هوایی، آبی و تبخیری تقسیم کرد که هرکدام از آن ها نیز انواع مختلفی دارند. برای مثال کندانسور هوایی ۲ نوع ایستاده  و فن دار دارد که در بسیاری از یخچال ها استفاده می شود. کندانسور آبی نیز در سه مدل پوسته لوله ای، پوسته کویلی و دو لوله ساخته می شود، این نوع کندانسور با آب خنک می شود. کندانسور تبخیری یا ترشحی با مخلوطی از آب و هوا که با هم ترکیب می شوند خنک می شود.

سوالات متداول

با استفاده از اسپری های تمیزکننده شما می توانید رسوبات و جرم های داخل کندانسور را با فشار اسپری خارج نمایید.

کندانسورهای یخچال را می توان به سه دسته کلی هوایی، آبی و تبخیری تقسیم کرد.

سرد سازی داخل یخچال بر عهده کندانسور می باشد.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تینا
3 سال قبل

سلام
من کندانسور یخچال و خودم با جاروبرقی تمیز کردم ولی متاسفانه خیلی از جاها رو نتونستم تمیز کنم مشکلی نداره ؟ ولی از اول که یخچال و خریده بودم تا به امروز این کارو انجام نداده بودم فک کنم حدود 10 ساله

Support
پاسخ به  تینا
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
توصیه میکنیم حتما برای سرویس دوره ای دستگاه از طرف کارشناس اقدام کنید. کثیف بودن دستگاه راندمان و کارایی اون رو خیلی پایین میاره.
موفق باشید