لوگوی کاردون

از برق کشیدن یخچال به مدت طولانی

از برق کشیدن یخچال به مدت طولانی
فهرست محتوا

یخچال یکی از اعضای ضروری آشپزخانه است؛ سال‌هاست نمی‌شود زندگی را بدون یخچال تصور کرد. مهم‌ترین نکته برای افزایش طول عمر و حفظ کیفیت یخچال، مراقب درست از آن است.

یکی از سوالات متداولی که درباره یخچال پرسیده می شود درباره از برق کشیدن یخچال به مدت طولانی می باشد. شاید برای شما هم سوال باشد! این بار می خواهیم درباره نگهداری یخچال خاموش به مدت طولانی به شما مخاطبین همیشگی کاردون اطلاعاتی کاربردی بدهیم. با دانستن این اطلاعات می توانید به افزایش بازدهی یخچال کمک نمایید همین طور از خرابی یخچال جلوگیری نمایید. زیرا گاهی اوقات ممکن است به دلیل مهاجرت و یا سفرهای طولانی مجبور شوید یخچال خود را به مدت طولانی از برق بکشید لازم است بدانید در این شرایط چگونه رفتار کنید با کاردون همراه شوید تا در این باره شما را راهنمایی نماید.

در صورتی که قصد تعمیر یخچال خود در منزل را دارید، کافیست از سرویس تعمیر یخچال در منزل کاردون استفاده کنید.

از برق کشیدن یخچال به مدت طولانی

Unplugging the refrigerator for a long time

حتماً تا به حال در شرایط مختلف برای‌تان سوال شده که آیا می‌توانید یخچال را از برق بکشید؟ آيا در صورتی که یخچال را از برق بکشید، آسیب می‌بیند و نیاز به تعمیر کار یخچال پیدا می‌کنیم؟

کاردون به شما توصیه می‌کند در صورتی که غیبت طولانی مدت دارید، یخچال را از برق بکشید. همچنین اگر در شهر یا محله‌تان، نوسانات برقی شدیدی وجود دارد، کشیدن یخچال از برق به عمر بیشترش کمک می‌کند.

چند توصیه مهم برای نگهداری از یخچال و فریزر

با توجه به اینکه یخچال یکی از لوازم خانگی پرمصرف می باشد و صد البته این روزها یک کالای سرمایه ای به حساب می آید می توانید با دانستن برخی از نکات که در اینجا برایتان توضیح خواهیم داد مصرف انرژی را کاهش داده و بر عمر یخچالتان بیافزایید. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به دلیل اسباب کشی مجبور به جابه جایی وسایل و لوازم خود هستید لازم است در مورد یخچال بیشتر دقت کنید و بای خارج کردن دوشاخه یخچال از برق سیم آن را نکشید بلکه با گرفتن دو شاخه سعی بر جدا کردن آن از برق داشته باشید.

مراقب باشید در حین جابجایی آسیبی به دوشاخه برق وارد نشود. سعی کنید همیشه برای نصب یخچال فضایی را در نظر بگیرید که تراز باشد همین طور در معرض مستقیم نور آفتاب نباشد بهتر است دمایی محیطی که یخچال در آن قرار داده می شود زیر 5 درجه سانتی گراد نباشد زیرا ممکن است عملکرد یخچال دچار اختلال شود. توجه داشته باشید اگر از سرویس های دوره ای یخچال فراری هستید لازم است سالی دو بار لوله های پشت یخچال را گردگیری نمایید تا به کارایی بهتر یخچال کمک نمایید.

باز گذاشتن در یخچال خاموش

گاهی ممکن است که به هر دلیلی مجبور باشید، یخچال را به مدت طولانی از برق بکشید. مانند زمانیکه قصد سفر طولانی برای حداقل یکماه را دارید. پس بهتر است که، گزینه از برق کشیدن یخچال به مدت طولانی را برای کاهش هزینه های مصرف انرژی داشته باشید.

از مهم ترین موارد در نگهداری یخچال خاموش این است که، باز گذاشتن در یخچال خاموش را عملی نمایید. بهتر است که درب یخچال شما کمی باز باشد تا فضایی برای گذر هوا مهیا گردد. این کار باعث می شود تا، یخچال شما بوی بدی نگیرد و نگهداری بهتری از آن شود.

برای باز گذاشتن در یخچال خاموش می توانید، حوله ای در میان یخچال و درب های قرار دهید. می توانید کشوها را باز نمایید تا باعث بازماندن درب یخچال شما شود.

در نظر داشته باشید که برای یخچال های مدرن و جدید که دارای فن اوری اینورتر هستند، برای مدت زمان 2 تا 4 هفته، از برق کشیدن یخچال کار عاقلانه ای نیست. زیرا این مدل از یخچال ها مصرف برق کمی دارند و اما خاموش بودن یخچال به مدت طولانی و بیشتر از یکماه برای این مدل یخچال ها بهتر است انجام شود.

برای یخچال هایی با سیستم قدیمی که دارای خنک سازی مستقیم و مصرف برق بالاتر هستند، بهتر است که، برای مدت زمان 2 تا 4 هفته هم بخچال را خاموش کرده و از برق بکشید.

آیا بازماندن درب یخچال روشن باعث خالی شدن گاز می شود؟

بسیاری افراد می پندارند که بازماندن درب یخچال بدون خاموش بودن یخچال به مدت طولانی باعث خالی شدن گاز می شود اما باید بگوییم که این تفکر از پایه اشتباه است.

بازماندن درب یخچال در زمانی غیر از خاموش بودن یخچال به مدت طولانی، می تواند باعث ایجاد آسیب به موتور شود. به دلیل آنکه هوای خنک از آن خارج می شود، موتور در فشار بیشتری قرار می گیرد تا هوای داخل یخچال را خنک کند. فشار وارد امدن به موتور باعث خرابی و ضعیف شدن آن می شود.

علت بوق زدن یخچال چیست؟

به طور کلی از دلایل و علت بوق زدن یخچال می توان به، وجود ایرادات و مشکلات در کارکرد آن است. در برخی از مدل های یخچال فریزر الکتریکی و نوفراست، بوق زدن یخچال و هشدار دادن آن همراه با اعلام کد خطا است. از موارد رایج در بوق زدن یخچال گزینه های زیر می باشد.

  • بازماندن در یخچال
  • خرابی فن
  • از برق کشیدن یخچال و قطعی برق
  • نشتی گاز
  • خرابی در برد
  • ایراد در سوئیج درب
  • قرار دادن مواد غذایی زیاد و در حجم بالا در یخچال
  • اتصالی در برد الکترونیکی

همان طور که می دانید لازم نیست در سفرهای کوتاه مدت یخچال خود را از برق جدا کنید اما بهتر است مواد غذایی فاسد شدنی را سریع تر مصرف کنید. اما اگر قصد دارید برای مدت طولانی خانه را ترک کنید لازم است یخچال را از مواد غذایی خالی نمایید و تمامی قفسه ها را تمیز و خشک کنید و یخچال را از برق بکشید. نکته مهم این است که درب یخچال را در این شرایط باز بگذارید تا هوا در داخل یخچال جریان داشته باشد و از ایجاد بو در داخل یخچال جلوگیری نمایید.

همچنین اگر قرار است از برق کشیدن یخچال برای مدت طولانی باشد، بهتر است داخلش را تمیز کند؛ تکه‌های غذا و مواد خوراکی در طولانی‌مدت ممکن است باعث بو گرفتن فضای یخچال شوند.

همان طور که می دانید قرار دادن مواد غذایی درون یخچال و محیط خنک به دلیل جلوگیری از رشد باکتری ها صورت می گیرد اما نکته مهم اینجاست که این دما در چه حالتی نرمال و مناسب می باشد؟ معمولا دمای یخچال بر روی 4 درجه سانتی گراد و یا پایین تر تنظیم می شود که این دما مناسب می باشد. همان طور که می دانید هر یک از قسمت های یخچال دمای متفاوتی دارند و می توانید از مواد غذایی در قسمت های مختلف استفاده نمایی یکی از قسمت های گرم تر در یخچال درب های دستگاه می باشد بنابراین باید از مواد غذایی که مقاومت بیشتری نسبت به خرابی و فاسد شدن دارند در این قسمت قرار گیرد.

شاید همه ما بر این باور غلط و اشتباه هستیم که درب یخچال مکان مناسبی برای قرار دادن مواد لبنی و تخم مرغ می باشد اما باید بدانید که به دلیل باز و بسته شدن درب یخچال و با توجه به گرم بودن درب یخچال به نسبت سایر قسمت ها نمی توان این مواد را در این بخش قرار داد زیرا سریع تر فاسد می شوند.

اگر از یخچال برند پارس استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، می توانید از سرویس تعمیرات یخچال پارس کاردون استفاده نمایید.

بهترین مکان برای نگه‌داری یخچال خاموش کجاست؟

Where is the best place to keep the refrigerator off

اگر می‌خواهید یخچال را برای مدتی طولانی از برق بکشید، باید در نگه‌داری‌اش دقت کنید تا یخچال دچار افت کیفیت نشود. برای مراقبت از یخچال در دوران خاموشی، بهتر است یخچال را در سطح صاف قرار دهید، محلی دور از نور خورشید در نظر بگیرید و هم‌چنین بهتر است یخچال در معرض رطوبت نباشد. با این مراقبت‌ها می‌توانید یخچال را در دوران مرخصی‌اش هم بیمه کنید و برای استفاده‌ي دوباره از آن نیاز به تعمیرکار یخچال نداشته باشید.

از برق کشیدن طولانی مدت یخچال ساید مشکلی ندارد؟

برای از برق کشیدن طولانی مدت یخچال ساید، در گام اول شیر آب را ببندید چون ممکن است آب نشت کند و یا فیلتر آب یخچال سوراخ شود. باکس یخ را خالی کنید و یخساز یخچال را خاموش کنید؛ با رعایت این نکات می‌توانید با خیال راحت به یخچالتان مرخصی بدهید. در ضمن اگر بعد از روشن کرد متوجه مشکلی در عملکرد یخچال شدید، نیاز به تعمیر یخچال ساید دارید.

یخچال‌ها عضو حیاتی و کاربردی آشپزخانه‌ی ما هستند، مراقب از آن‌ها باعث حفظ کیفیت‌شان و هم‌چنین صرفه‌جویی در مخارج خودتان می‌شود. از برق کشیدن یخچال به مدت طولانی، به خودی خود مشکلی ندارد، ولی بهتر است در این مدت از یخچال خوب نگه‌داری کنید تا بتوانید دوباره از آن استفاده کنید.

اگر یخچال خاموش باشد خراب می شود؟

اگر یخچال برای مدت کوتاهی خاموش باشد، به طور کلی خراب نمی‌شود اما با این حال، باید به چند نکته توجه کرد:

  • مدت زمانی که یخچال خاموش است بسیار مهم است. اگر یخچال تنها برای چند ساعت خاموش شود، احتمالاً مشکلی به وجود نخواهد آمد. اما اگر برای مدت طولانی ‌تری خاموش باشد، ممکن است دمای داخلی بیش از حد افزایش یابد و مواد غذایی در داخل آن خراب شوند.
  • محتویات داخل یخچال نیز بسیار مهم است. مواد غذایی حساس به دما مانند گوشت، ماهی، شیر و محصولات لبنی و … ممکن است در صورت خاموشی یخچال به سرعت خراب شوند.
  • شرایط دمایی محیط نیز بسیار مهم است. اگر در محیطی با دمای بسیار بالا یا پایین زندگی می‌کنید، خاموش کردن یخچال ممکن است به مشکلاتی برای محتویات داخل آن منجر شود.

به طور کلی، اگر یخچال برای مدت کوتاهی خاموش شود، مشکلی به وجود نخواهد آمد. اما اگر برای مدت طولانی ‌تری خاموش باشد، ممکن است به مشکلاتی برای محتویات داخلی آن منجر شود. بنابراین، بهتر است در صورت نیاز، یخچال را در محدوده زمانی کوتاهی خاموش کنید و به مواد غذایی داخل آن توجه کافی داشته باشید.

چند وقت یکبار باید یخچال را خاموش کرد؟

اصولاً، یخچال‌ها به طور معمول نیازی به خاموش کردن دوره‌ای ندارند و بهتر است همیشه روشن باشند. اما در برخی موارد، ممکن است نیاز به خاموش کردن دوره‌ای یخچال باشد، به عنوان مثال برای تمیز کردن داخل یخچال یا انجام تعمیرات و نگهداری‌های دوره‌ای.

در صورتی که نیاز به خاموش کردن یخچال برای تمیز کردن داخل آن دارید، بهتر است آن را به مدت حداقل ۴ تا ۶ ساعت خاموش کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را در انجام این کار بدست آورید. در این زمان، می‌توانید داخل یخچال را با محلول ضد عفونی کننده تمیز کنید.

جمع بندی

با توجه به ارائه نکات و موارد کاربردی در ارتباط با از برق کشیدن یخچال به مدت طولانی باز گذاشتن در یخچال خاموش و یخچال روشن و دلیل به صدا درامدن آلارم و علت بوق زدن یخچال می توانید نگهداری اصولی و درستی را از یخچال و فریزر خود داشته باشید تا مجبور به پرداخت هزینه های تعمیرات و تعویض قطعات برای یخچال خانه خود نشوید. 

سوالات متداول

دمایی محیطی که یخچال در آن قرار داده می شود زیر 5 درجه سانتی گراد نباشد زیرا ممکن است عملکرد یخچال دچار اختلال شود.

 در سفرهای کوتاه مدت یخچال خود را از برق جدا کنید اما بهتر است مواد غذایی فاسد شدنی را سریع تر مصرف کنید.

 به دلیل باز و بسته شدن درب یخچال و با توجه به گرم بودن درب یخچال به نسبت سایر قسمت ها نمی توان این مواد را در این بخش قرار داد زیرا سریع تر فاسد می شوند.

به تعمیر یخچال نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی یخچال

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

135 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
2 سال قبل

سلام.شغل من اقماریه
یعنی دو هفته خونه هستم و دو هفته خونه نیستم
هر ماه دو هفته یخچال از برق کشیده میشه
آیا برای یخچال مشکلی پیش نمیاد
با تشکر

a.nazari
مدیر
پاسخ به  محمد
2 سال قبل

سلام
دوست عزیز هیچ مشکلی برای دستگاه پیش نمیاد .

محد
2 سال قبل

با سلام، اگه شش ماه از یخچال استفاده نشود و یخچال از برق کشیده نشود برای یخچال مشکلی پیش نمیاد؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  محد
2 سال قبل

سلام
بهتر است که یخچال از برق کشیده شود زیرا ممکن است در این مدت نوسان برق پیش بیاید که به یخچال آسیب بزند.

مهیمن
2 سال قبل

سلام خسته نباشید یخچال من تقریبا دوسه ساله از برق کشیده شده وآیا مشکلی پیش میاد اگه روشنش کنم؟و شاید یه سال دیگه هم مجبور بشم همینجوری بذارمش چیکارکنم روشنش کنم؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  مهیمن
2 سال قبل

سلام برای دستگاه مشکلی پیش نخواهد آمد.

محمد ظاهر خزاعی
پاسخ به  مهیمن
2 سال قبل

با سلام اگر برای مدت طولانی از یخچال خریداری شده استفاده نگردد مشکلی مانند گار خالی کردن ونشتی یا غیر برایش پیش میاد؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  محمد ظاهر خزاعی
1 سال قبل

سلام وقت شما بخیر
خیر مشکلی ایجاد نمیشود
موفق باشید

ناشناس
2 سال قبل

سلام ببخشید من قراره یک ماه برم مسافرت یخچالم تازه خریدم از برق نکشم مشکلی پیش میاد

a.nazari
مدیر
پاسخ به  ناشناس
2 سال قبل

سلام بهتر است مواد غذایی داخلش را خالی کنید چون با نوسان برق اگر برق دستگاه قطع شود مواد غذایی فاسد می شود.

a.nazari
مدیر
پاسخ به  ناشناس
2 سال قبل

سلام مشکلی پیش نمیاد ولی بهتر است از برق کشیده شود در غیر اینصورت مواد غذایی داخلش نباشه

Maryam fetri
2 سال قبل

سلام خسته نباشید یخچال من ساید بای ساید سامسونگ hm34 هستش زیر یخچال و بغلای یخچال داغ هستش مشکلش چیه؟؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  Maryam fetri
2 سال قبل

با سلام
اگر بدنه ها خیلی داغ می شود غیر طبیعی می باشد و بهتر است از دستگاه شما بازدید شود.
با شماره 1604 تماس بگیرید .

M
پاسخ به  a.nazari
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
من یخچال نو خریدم
از وقتی به برق وصلش کردم یکسره داره کار میکنه.
مشکل از چیه؟؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  M
2 سال قبل

سلام ایراد مربوط به پنل میباشد و نیازمند بررسی متخصص میباشد در صورت نیاز با شماره 1604 تماس بگیرید.

احمدشیروانی
پاسخ به  a.nazari
1 سال قبل

ممنون میشم جهت اطلاع دلیل اینکه یخچال جای رطوبت دار نباشه علمی وفنی توضیح بدین

a.nazari
مدیر
پاسخ به  احمدشیروانی
1 سال قبل

سلام.
علت زنگ زدگی قطعات دستگاه می‌شود و باعث خراب شدن دستگاه می‌شود.

sima
پاسخ به  Maryam fetri
1 سال قبل

سلام دقیقا یخچال منم سامسونگhm34هست وخیلی وحشتناک داغ میشه.شمامشکل یخچالتون برطرف شد؟

ليلا
2 سال قبل

سلام
من تهران هستم و هر ماه دوبار به شمال ميرم و چند روزي ميمونم و يخچالم در شمال رو تو اون چند روز روشن و مجدد موقع برگشت خالي تميز و خاموش ميكنم ايا اينكار عمر بخچال رو كوتاه ميكنه؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  ليلا
2 سال قبل

سلام
نه مشکلی ندارد ولی حتما درب دستگاه رو باز بزارید.
در صورت نیاز به توضیحات بیشتر با شماره 1604 تماس بگیرید.

یاس
2 سال قبل

سلام من یخچال دارم هیمالیا میخوام ۱۰سال بزارمش ایا مشکلی هست؟!!

a.nazari
مدیر
پاسخ به  یاس
2 سال قبل

سلام در این مورد مقاله مفصلی در کاردون قرار دارد در گوگل به این نحو جستجو فرمائید و مطالعه گردد (از برق کشیدن یخچال به مدت طولانی کاردون)

یاس
2 سال قبل

سلام خسته نباشید من یخچال هیمالیا دارم میخوام ۲سال از برق بکشم صلاح هست یا نه؟!!!

a.nazari
مدیر
پاسخ به  یاس
2 سال قبل

سلام در این مورد مقاله مفصلی در کاردون قرار دارد در گوگل به این نحو جستجو فرمائید و مطالعه گردد (از برق کشیدن یخچال به مدت طولانی کاردون)

بهابک
2 سال قبل

برای حدود یک ماه یخچال خاموش بود، وقتی دوباره روشن کردم دیدم که یخچال سرد نمی کند و یکسره کار می کند؟ یک نفر گفت که چون در یخچال بسته بوده گازش خالی شده است؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  بهابک
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
اینکه درب یخچال بسته بوده و باز نشده است مربوط به یکماه باز نشدن درب نمیشود
در حال حاضر شما نیاز به یک متخصص برای تعمیر احتمالی دستگاه دارید

حمیدی
2 سال قبل

سلام
اگر برای تمیز کردن یخچال را از برق بکشیم مشکلی پیش نمیاد؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  حمیدی
2 سال قبل

سلام
دوست عزیز مشکلی پیش نمی آید ولی در جریان با شید که بعد از اینکه مجدد به برق زدید تا چند ساعت درب یخچال را باز نکنید که دمای یخچال به حالت اولیه برگردد.

سید
2 سال قبل

فریزر ۱سال خاموش بود،الان که روشن کردم صدای موتور طبیعی،سرمایش هم خوب،ولی با گذشت۱۲ساعت هنوز اتومات نکرد و موتورش یکسره کار میکند ایا طبیعی هست؟چند ساعت دیگه باید کار کند تا اتومات کند؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  سید
2 سال قبل

بله مشکلی نیست طبیعی می باشد.

مهسا
2 سال قبل

سلام يخچال سايد من ٤ در است كه سه سال و نيم ازش استفاده كردم اما الان سه ماهي از برق كشيدم و چندماه ديگه باز ميخوام استفاده كنم.
الان ٤ تا درش رو تو جابه جايي باز كردم و نبستم.
شنيدم كه سه ماه يك بار يك ساعت بايد به برق زد آيا اين صحت داره؟
و اينكه درهاي يخچال روش نصب نيست اينطوري يك ساعت به برق باشه آسيب نميبينه؟

Support
پاسخ به  مهسا
2 سال قبل

در مورد اینکه اگر دستگاه بلاراستفاده باشد از نظر فنی مشکلی پیدا نمیکند
البته شرایط محیطی و نگهداری خیلی مهم میباشد
نمور و مرطوب نباشد در مجاورت گرد و غبار نباشد
در مورد اینکه یکساعت بدون درب دستگاه کار کند قاعدتا کار خیلی اشتباهی میباشد در ضمن درب دستگاه روی دستگاه وصل شود بهتر هست هم داخل دستگاه تغییر رنگ نمیدهد و هم درب محافظت بهتری میگردد

سيد راضى حشمتى
2 سال قبل

براى يخچال خاموش وخالى تا مدت طولانى كدام بهتر براى سلامت نوار دربش باز ماندن يا بستن درب

Support
پاسخ به  سيد راضى حشمتى
2 سال قبل

اکر یخچال و یا ساید شما داری لوله هات لاین باشد یعنی کنار دربها در هنگام کارکرد دستگاه گرم باشد که نوارها طول عمر زیادی دارد در هنگام کارکرد دستگاه
در مورد جواب کلی سوال شما
شرایط نگهداری خیلی مهم میباشد برای نگهداری از یک تا سه سال مشکلی در شرایط مطلوب پیش نمی آید
در صورت نیاز به توضیحات بیشتر لطفا با شماره 1604 تماس بگیرید.

مهرداد
2 سال قبل

سلام من یخچالمون رو بیشتر از 12 ساعت از برق کشدیه بودم،الان که زدم برق چقدر زمان میبره تا وسایل داخلش از جمله آب که گذاشتم خنک بشه،مدل یخچال جنرال استیل هستش،ممنون

a.nazari
مدیر
پاسخ به  مهرداد
2 سال قبل

سلام
از زمان اتصال به برق تا خنک شده آب سه ساعت تقریبا زمان میبره ولی برای یخ زدگی زمان بیشتری مورد نیاز است
بستگی به دما انتخابی شما هم داره
در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با شماره 1604 تماس بگیرید

صالحی
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
من یخچال فریزرم سیلوان هست…حدود دوماه خونه نبودم…الان که اومدم دیدم فریزر صدای اخطار میده ونمایشگرشم خاموشه ولی چند تا بسته سبزی که داشتم مثل قبل یخ زده بودن هوای داخل فریزرهم سرده…ولی الان بوق اخطارش یکسره میزنه بعد چند لحظه قطع میشه…صفحه نمایشگرم هنوز خاموشه…مشکلش کجاست؟؟
درضمن دوباره آب گذاشتم تو فریزر یخ زد…
خیلی ممنون

a.nazari
مدیر
پاسخ به  صالحی
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر ابتدا باید ایراد نمایشگر برطرف بشه تا مشخص بشه ارور دستگاه چی هست و اقدام به تعمیر شود در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با شماره 1604 تماس بگیرید

دشتی
2 سال قبل

سلام یخچال من جی پلاس هستش یه چند روزی رفتم مسافرت قبل رفتن اشتباهی برق یخچال قطع کردم حالا که برگشتم همه مواد خراب شده تمییز کردم زدم به برق قسمت فریزر کار میکنه و یخ بسته ولی قسمت یخچال خنک نیست مثل قبل و اینکه بو هم گرفته حالا یخچال مشکلی داره و بوی اون چه جوری رفع میشه

a.nazari
مدیر
پاسخ به  دشتی
2 سال قبل

سلام خدمت شما . نیاز هست متخصص مسیر هوای فریزر به یخچال رو بررسی کنه و بعد هم چند تکه ذغال داخل یخچال بگذارید تا بو گرفته بشه. در صورت نیاز با شماره 1604 تمس بگیرید

مونا
2 سال قبل

سلام یخچال من جی پلاس هستش..طوریکه سه ماه خاموشه و دو سه ماه روشنه ..موقعی ک نیستم طبق فرمایشاتون خاموش و تمیز میکنم و مشکلم اینکه خیلی صدا میده ..موتور یخچال صداهای مختلف داره نمیدونم حالا طبیعیه یا بخاطر سنگین شدن فریزرشه..صداهایی مثه تق و توق ازش در میاد آیا مشکل داره یا طبیعی هست و انقدر صداهاش زیاده ک موقع خوابیدن اذیت میشیم

a.nazari
مدیر
پاسخ به  مونا
2 سال قبل

سلام
این صدا ها مربوط میشه انقباض و انبساط بدنه دستگاه گه به هنگام روشن شدن هیتر دیفراست دستگاه این صدا بوجود میاد و طبیعی میباشد.
در صورت نیاز به بازدید کارشناس با شماره 1604 تماس بگیرید.

آرش
2 سال قبل

سلام خسته نباشید.
مدل یخچال من فیلور هستش و ی مدت منزل نبودم و یخچالم رو روشن گذاشته بودم.
بعد ک برگشتم دیدم ک محافظ یخچال از کار افتاده و یخچال خاموش شده و تمام مواد غذایی داخلش فاسد شده و بوی بسیاااااااار بدی گرفته و تمام یخچال و مواد غذایی درونش کرم و پشه زده.
چندین بار یخچال رو شستم اما بوی بسیار بد اون از بین نرفته.
میشه راهنمایی کنید ک چیکار کنم!
ایا با روشن کردنش بوی اون از بین میره؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  آرش
2 سال قبل

سلام لطفا دستگاه را روشن کنید و داخل دستگاه مقداری ذغال قرار بدید و اجازه بدید کار انجام بده . این بو به مرور زمان از بین میره (در طول زمانی که دستگاه روشن هست مواد غذایی در باز داخل یخچال قرار ندید )

مصرف کننده
2 سال قبل

من یخچال را چندماه از برق کشیده بودم و درب آنرا باز گذاشتم که بو نگیرد ولی متاسفانه داخل یخچال تغییر رنگ داده و زرد شده چکار بایدبکنم که زردی آن ازبین برود؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  مصرف کننده
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر از جوش شیرین استفاده بفرمایید جهت تمیز شدن اگر مورد بر طرف نشد در خدمت هستیم

الی
2 سال قبل

سلام من یخچالم نیکسان هستش،چن روز ب طور یکسره کار میکنه و اتومات نکرده ،به توصیه نماینده بیشتر از 12ساعت خاموش بود،وقتی هم روشن کردم الان حدود 1ساعت شده اتومات نکرده بازم ,چیکار کنم؟؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  الی
2 سال قبل

سلام . اتومات نکردن دستگاه به چند علت بستگی داره . میتونه از سنسور باشه و حتی میتونه از سیکل چرخش گاز هم باشه . نیازمند بررسی متخصص میباشد

الی
2 سال قبل

سلام ، یخچالم نیکسان هستش چن روزی بطور یکسره کار کردوبه سفارش نماینده بیشتر از ۱۲سااعت از برق کشیدم . الان نزدیک ب ۱ساعت و نیم هستش که بازم یکسره کارمیکنه و اتومات نکرده؟؟!!!! چیکار کنم؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  الی
2 سال قبل

سلام . اتومات نکردن دستگاه به چند علت بستگی داره . میتونه از سنسور باشه و حتی میتونه از سیکل چرخش گاز هم باشه . نیازمند بررسی متخصص میباشد

مامان کیارش
2 سال قبل

سلام
یخچال بزرگتر خریدم اما یخچال قبلی ام را می‌خواهم نگه دارم

چکار کنم سالم بماند
ده سال باهاش کار کرده بودم و تابحال تعمیر هم نیاز نداشته؟
لطفا منو راهنمایی کنید .سپاس گزارم

a.nazari
مدیر
پاسخ به  مامان کیارش
2 سال قبل

سلام درب یخچال مقداری با بماند . روی دستگاه هم پارچه ای انداخته شود در صورت نیاز به راهنمایی تخصصی با شماره 1604 تماس بگیرید

احمد عطایی
2 سال قبل

سلام من هرشب یخچاله از بر میکشم صبح دوباره وصل میکنم ایا مشکلی پیش میاد واسه یخچال

a.nazari
مدیر
پاسخ به  احمد عطایی
2 سال قبل

سلام . بله ممکن است در انتقال سرما مشکل ایجاد کند.

مجید
2 سال قبل

با سلام اگر که یخچال نو خریداری شده به مدت ۴ الی ۵ سال خاموش بماند و از ابتدا روشن نشود برای دستگاه مشکلی ایجاد میکند ؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  مجید
2 سال قبل

سلام نخیر مشکلی ندارد در صورت نیاز راهنمایی بیشتر با شماره تماس 1604 تماس بگیرید

الهام
2 سال قبل

سلام یخچال ما ۸ ماه خاموش بوده و چندبارم جابجا شده تو خونه…الان که زدم به برق هیچ صدایی از موتورش نیومد…فقط لامپش روشن میشه درشو که باز میکنم یعنی خراب شده؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  الهام
2 سال قبل

سلام و وقت بخیر
احتمالا ایراد دستگاه شما خرابی برد یا تایمر یخچال است، جهت تشخیص دقیق تر باید توسط متخصص بررسی شود.

نامدار
پاسخ به  الهام
2 سال قبل

سلام من یه یخچال فریزر دوو گرفتم نیازی بهش ندارم فقط برا گارانتی چند دقیقه روشن کردم الان میخوام اونو بمدت چند سال خاموش کنم بزرام توکارتنش مشکلی پیش نمیاد

ممنون

admin
مدیر
پاسخ به  نامدار
2 سال قبل

سلام و وقت بخیر
خیر هیچ مشکل فنی برای دستگاه شما ایجاد نخواهد شد

قاسم
2 سال قبل

با سلام و احترام
ما میخوایم به مدت سه ماه یخچال قدیمی بوژان خاموش نگهداری کنیم
درب یخچال رو باز نگه دارم یا ببندیم
ممنونم از راهنمایی شما

قاسم
2 سال قبل

با سلام و احترام
ما به مدت سه ماه میخواهیم یخچال بوژان قدیمی مان را خاموش نگه داریم درب یخچال را باز کنیم یا ببندیم تو این مدت ممنونم از راهنمایی شما

a.nazari
مدیر
پاسخ به  قاسم
2 سال قبل

با عرض سلام
دوست عزیز پیشنهاد می شود در مدتی که قصد دارید یخچال خود را به صورت خاموش نگهداری کنید درب یخچال را کمی باز نگه دارید، نیازی نیست به طور کامل باز باشد همین که کمی لای درب یخچال باز بماند کافی است.

صالحی
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
ببخشید تک فریزر چند ساعت یکبار باید اتومات کنه؟؟
با یخچال فرق می کنه؟؟

جوادزاده
2 سال قبل

سلام یخچال ساید بای ساید گرفتیم دو ساعت بعد از برق کشیدم و دوباره وصل کردم ایا برای یخچال مشکلی پیش میاید ؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  جوادزاده
2 سال قبل

سلام و وقت بخیر، اگر در این مدتی که از برق کشیدید درب دستگاه باز نباشد خیر مشکلی ندارد

مریم
2 سال قبل

سلام یخچال فریزر کنوود ۱۲ ساله داشتم که به باغ منتقل کردم . ولی محافظ یخچال برایش نگذاشتم بعد از دو ماه دیدم خاموش شده هم نمایشگر و هم موتور . از برق کشیدم و پس از یک ساعت به برق زدم که روشن شد و به کار افتاد. برایش محافظ یخچال گرفتم . تا چند روزی که در باغ بودم به خوبی کار می کرد . دوباره بعد از ۱۰ روز مراجعه کردم که خاموش شده بود و پس از یک ساعت که از برق کشیدم دوباره به برق زدم به کار افتاد . علت چیست ؟ چه اشکالی برایش پیش آمده ؟

سپاسگزارم

admin
پاسخ به  مریم
2 سال قبل

سلام و قت بخیر
این ایراد به احتمال زیاد مربوط به خرابی برد هست و نیازمند بررسی متخصص برای تشخیص کامل مشکل

Ayda
پاسخ به  admin
2 سال قبل

سلام ببخشید من به مدت یکماه یخچال رو ازبرق کشیدیم الان بهم گفتن ک داخل فریزر کپک یا منگ زده مشکل ازکجابوده

admin
مدیر
پاسخ به  Ayda
2 سال قبل

سلام و وقت بخیر
دلیل ایجاد کپک نبودن جریان آزاد هوا است
بهتر است یا یخچال را در محلی خشک نگاه دارید یا در صورت خاموش کردن دستگاه درب دستگاه را کمی باز بگذارید تا هوا به راحتی جا به جا شود

علی
2 سال قبل

سلام وقت تون بخیر .ما یخچال دوقلو MGI گرفتیم موتورش به شدت صدا میده مخصوص فریزر و طوری که شب نمیتونیم استراحت کنیم.میخواستم بپرسم اگه مشکلی پیش نمیاد شب ها موقع خواب از برق بکشم و صبح بزنم؟

admin
مدیر
پاسخ به  علی
2 سال قبل

سلام و وقت بخیر
دوست عزیز خاموش کردن دستی دستگاه به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود، بهتر هست مشکل یخچال خود را بررسی و رفع کنید

رها
پاسخ به  علی
1 سال قبل

دوست عزیز یخچال منم همین مشکل رو داره و مجبورم شبا از برق بکشم میشه لطفا بگید شما چیکار کردید ؟
تعمیر شد ؟یا همچنان شبا از برق میکشید

مینا کریمی
2 سال قبل

سلام فریزر پارس دارم .به علت کمبود جا داخل خونه مجبور شدم بزارمش توی بالکن که سقفشم شیروونیه.میخوام سه یا چهار ماه سرد سال رو خاموش کنم و بقیه ماها روشن بزارمش.اینطوری مشکلی برای فریزر پیش میاد؟(چون بیرون هوا سرده دماش بالا و پایین میشه واسه همین میخوام در فصول سرد سال خاموشش کنم)ممنون

admin
مدیر
پاسخ به  مینا کریمی
2 سال قبل

خیر هیچ ایرادی ندارد، فقط دستگاه رو در معرض تابش مستقیم خورشید قرار ندهید و مطمئن شوید در فصول بارانی دستگاه شما خیس نشود

زهرا اکبری
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر. بنده الان ۹ ماه منزل نبودم و یخچال روشن بود سامسونگ هست و همیشه موقع کار صدا تولید می‌کرد و کناره های یخچال گرم بود الان که رفتم خونه دیدم نه صدا داره و هم گرم نیست .
در یخچال رو باز نکردم و الان هم منزل نیستم .
آیا مشکلی برای دستگاه پیش میاد یا خیر
ممنون میشم پاسخ بدید

admin
مدیر
پاسخ به  زهرا اکبری
2 سال قبل

سلام و وقت بخیر
خیر مشکلی برای دستگاه پیش نخواهد آمد، در صورتی حجم مواد غذایی درون دستگاه شما کم می باشد پیشنهاد میشود درجه دستگاه رو کم کنید

سلماز
2 سال قبل

سلام
من یخچال فریزر ال جی دارم که در انباری گذاشتم به مدت 6-7 سال میخواستم ببینم ممکنه استفاده نکردن از بهش آسیب برسونه؟ ماشین لباسشویی چطور؟

admin
مدیر
پاسخ به  سلماز
2 سال قبل

خیر در صورت نگهداری صحیح وهمچنین وارد نشدن ضربه به دستگاه، نگهداری طولانی مدت هیچ ایراد فنی برای یخچال شما ایجاد نمی کند
اطمینان حاصل کنید محل نگهداری بیش از حد مرطوب نباشد
در مورد لباسشویی نیز خیر مشکلی نیست

امیر
2 سال قبل

سلام خسته نباشید .یخچال ما فریزردودر هست مدل گلسان دیشب داشت کارمی کرد بعد اخرای شب فن داخل یخجال کارمی کرد ولی موتور تاروشن میشد تق صدامیدادخاموش می شد نیم ساعت ازپریز کشیدم ودوباره به برق زدم یخچال کارکرد مشکل ازفیوز برق ماست یا یخچال خراب شده

admin
مدیر
پاسخ به  امیر
2 سال قبل

سلام و وقت بخیر
پیشنهاد می کنیم یخچال را به یک پریز دیگر متصل کنید، و یا در صورت استفاده از سه راهی با محافظ از سه راهی یا محافظ دیگر نیز امتحان کنید
اگر مشکل ادامه دار بود برای بررسی تخصصی تر به متخصص مراجعه شود

الهام
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
یخچال سامسونگ دارم
۵سال استفاده کردم الانم ۱ماهه
که خاموشه معلوم نیست تا کی قرار خاموش بمونه آیا گاز خالی میکنه

a.nazari
مدیر
پاسخ به  الهام
1 سال قبل

سلام وقت شما هم بخیر.
مشکلی ایجاد نمی‌شه، نگران نباشید.
موفق باشید.

مهنودیان
1 سال قبل

سلام من یک ماه سفر بودم یخچالمو از برق کشیده بودم درشم گذاشتم باز الان که وصل کردم سرد نمیکنه لطفا راهنمایی کنید متشکرم

a.nazari
مدیر
پاسخ به  مهنودیان
1 سال قبل

سلام
دستگاه ایراد فنی دارد و نیازمند بررسی متخصص است. برای هماهنگی تو سایت درخواست‌تون رو ثبت کنید.
با تشکر

مسعود
1 سال قبل

با سلام. یه یخچال الکترواستیل داریم که در فریزش نزدیک نصف روز یه مقدار باز بوده و بعدش دمای فریز خنک شد ولی از -5 بالاتر نمیررفت زنگ زدم به تعمیرکار مجاز گفت 24 ساعت از برق بکشش و در فریزر رو باز بزار مشکل رفع میشه. دمای یخجال هم از 12 پایین تر نمیره. آیا این راه حلی که گفتن کارسازه؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  مسعود
1 سال قبل

سلام. بله راه حلی که فرمودن در بسیاری از موارد کارساز است.

محمدحسین
1 سال قبل

سلام من ۳ سال یخچال دوقولوی سامسونگ رو در انباری بدون کارتون گذاشتم و اینکه کمی انباری نمور هست اما در طول ۳ سال به برق نخورده الان اگر به برق بزنم یا کار بیاندازم یخچال رو مشکلی پیش می‌آید یا امکان خرابی وجود دارد؟؟؟؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  محمدحسین
1 سال قبل

سلام. خیر مشکلی براش پیش نمیاد.

الیاس
1 سال قبل

سلام ما درخانه خود موقعی زمستان یخچال خود را برای چهار یا پنج ماه خاموش میکنیم ایا برای یخچال اسیب نمیرسد

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  الیاس
1 سال قبل

سلام خدمت شما.
خیر مشکلی برای یخچال شما پیش نمیاد

علی
1 سال قبل

سلام..یخچال ما بعد از دو سال روشن کردیم..۵ دقیقه کار میکنه..۵ دقیقه اف میکنه..خنک میکنه.سرما داره ولی فریزرش یخ نمیزنه

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  علی
1 سال قبل

سلام وقت بخیر. سیکل تبرید مشکل پیدا کرده . حتما باید متخصص بررسی و عیب‌یابی کنه.

نسترن
1 سال قبل

سلام من یخچال سایت الجی هستش در طول روز نزدیک سه چهار دفعه یخچال از برق میکشم بخاطر کولر چون اگه نکشم هپ وقتی کولر روشن میکنم یخچال خاموش میشه باز دوباره روشن میشه آیا ممکن مشکل پیدا کنه بعد امروز هم دو بار خود به خود یخچال هی خاموش روشن میشه

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  نسترن
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر. شما مشکل ولتاژ برق ورودی دارین. با نصب استابلایزر در ورودی برق این مشکل رو میتونین برطرف کنین. برای اطلاعات بیشتر با 1604 تماس بگیرین.

مجید
1 سال قبل

سلام من یخچال قصابی دارم و برای مدت چندیدن ماه شاید از آن استفاده نکنم اگه خاموش باشه مشکلی داره یا نه؟؟ ممنون

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  مجید
1 سال قبل

سلام. خیر مشکلی پیش نمیاد براش.

فاطمه
1 سال قبل

سلام و عرض ادب
یخچال فریزر دوروز بود صدای خرخر میداد که بعداز یک روز کلا کار نکرد
از برق کشیدم تعمیر کار بیاد
دوساعت بعد دوشاخه یخچال رو زدم برق کار کرد
مشکل این یخچال چی هست و چکار کنم

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  فاطمه
1 سال قبل

سلام. ممکن است سنسور یا قطعه‌ی دیگر دستگاه ایراد داشته باشه و این مشکل دوباره برگرده. باید تعمیر کار دستگاه رو ببینه.

یاسمن
1 سال قبل

سلام یخچال من امرسان هستش . خونه ی من اهوازه . قراره یک ماهی برم و یخچالمو خاموش کنم . خب مسلما دمای خونه خیلی گرم میشه . آیا برای یخچال خاموش اتفاقی میوفته تو دمای زیاد ؟

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  یاسمن
1 سال قبل

سلام. خیر مشکلی نداره، فقط دستگاه رو یه خرده جلو بکشین که پشت دستگاه هوا هم بخوره بهتره.

فاطمه
1 سال قبل

سلام یخچال ما صنعتی و به مدت ۳ سال بدلیل کوتاه بودن ارتفاع روی یک میز خوابانده شده وحالا بعد از سرپا کردنش به مدت ۱ روز به برق زدیم روشن میشه برفکم زده ولی یخچال داغ کرده مشکلش چیه چه کار کنیم

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  فاطمه
1 سال قبل

سلام. بهتر بود بعد از سرپا کردن یخچال اون رو یکی دو روز خاموش نگه میداشتین و بعد روشن می‌کردین. الان دستگاه مشکل سرمایش نداره؟

Nila
1 سال قبل

من تعدادی یخچال صنعتی دارم که واس کارم بود، الان کارم رو تعطیل کردم و مجبورم به مدت طولانی از یخچال ها استفاده نکنم،آیا خاموشی این یخچال های صنعتی مشکلی واسشون پیش نمیاره؟

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  Nila
1 سال قبل

سلام. مشکلی وجود نداره و شما می‌تونین دستگاه‌هاتون رو خاموش کنین. فقط بهتره یک هفته درب دستگاه رو باز بذارین تا رطوبت از یخچال خارج بشه.

Safora
1 سال قبل

ببخشید یخچاله من ساید الکترو استیل هستش میخوام بدونم اگه برای چند سال از برق بکشم براش مشکلی پیش نمیاد؟

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  Safora
1 سال قبل

سلام. نه مشکلی پیش نمیاد. فقط به مدت یک هفته درب یخچال خاموش رو باز نگه دارید تا رطوبت از داخل یخچال کامل خارج بشه .

کیانی
1 سال قبل

سلام یخچال ما دسته دوم گرفتیم الان یه روزه زدیم برق خاموش نمیکنه همینجوری کارمیکنه مشکلش چیه ممنون

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  کیانی
1 سال قبل

سلام یخچال در ابتدای کار برای اینکه به دمای مناسب برسه یکسره کار میکنه و این طبیعی است. به محض اینکه به دمای مطلوب رسید کارش متفاوت میشه.

کیانی
1 سال قبل

برند سام هستش و یه درجه هم تو فریزرش هست دست زدم صداش کم شد اما خاموش نکرد فریزرشم یخ نمیزنه

admin
مدیر
پاسخ به  کیانی
1 سال قبل

دوست عزیز متوجه مشکل شما نشدیمُ لطفا سوال خود را با ذکر دقیق مشکلتان بیان کنید تا بتوانیم شما را راهنمایی کنیم