لوگوی کاردون

چرا ماشین ظرفشویی سامسونگ تمیز نمیشوره؟

Why does Samsung dishwasher not wash clean
فهرست محتوا

دلایل رایج تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی سامسونگ

Common reasons for not cleaning dishes in a Samsung dishwasher

ماشین ظرفشویی سامسونگ به فناوری‌ها و ویژگی‌های پیشرفته مجهز شده است تا فرآیند شستشو را کارآمدتر و راحت‌تر کند. با این حال، هنوز دلایل رایجی وجود دارد که چرا از تمیز کردن ظروف در ماشین ظرفشویی سامسونگ خبری نیست. با ادامه مطلب همراه باشید تا دلایل رایج تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی سامسونگ را بررسی کنیم.

۱) مشکلات مربوط به فیلترها و بازوهای آب‌پاش

یکی از دلایل رایجی که ظروف در ماشین ظرفشویی سامسونگ به طور موثر تمیز نمی‌شوند، گرفتگی فیلترها یا عملکرد نادرست بازوهای آبپاش است. فیلترهای موجود در ماشین ظرفشویی برای جمع‌آوری ذرات و زباله‌های مواد غذایی و جلوگیری از برگشت آن‌ها به ظروف در طول چرخه شستشو طراحی شده‌اند. با این حال، این فیلترها به مرور زمان با بقایای غذا یا سایر زباله‌ها مسدود می‌شوند.

مشکل بالقوه دیگری که می‌تواند بر عملکرد تمیز کردن ماشین ظرفشویی سامسونگ تاثیر بگذارد، خرابی بازوهای آبپاش است. بازوهای آبپاش مسئول پاشیدن آب روی ظروف در طول چرخه شستشو هستند. اما اگر آسیب دیده باشند یا آزادانه حرکت نکنند، ظروف به اندازه کافی تمیز نمی‌شوند. علاوه بر این، ماشین ظرفشویی باید به درستی بارگیری شود تا امکان گردش آب مناسب و عدم تماس بازوهای آبپاش با ظروف فراهم شود.

۲) مشکلات مربوط به مواد شوینده و تنظیمات برنامه

یکی دیگر از دلایل تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی سامسونگ به استفاده از مواد شوینده نامناسب برمی‌گردد. استفاده از نوع نامناسب مواد شوینده یا عدم استفاده از مواد شوینده کافی می‌تواند از تمیز کردن مناسب ظروف جلوگیری کند. بنابراین باید استفاده از مقدار و نوع مواد شوینده توصیه شده را در دستور کار خود قرار دهید.

استفاده از چرخه یا تنظیمات اشتباه در ماشین ظرفشویی سامسونگ نیز می‌تواند منجر به تمیز نشدن ظروف منجر شود. برای اطمینان از تمیز کردن مناسب ظروف باید به تنظیمات متفاوت هر دسته از ظروف توجه کرد. انتخاب چرخه و تنظیمات مناسب برای ظروف در حال شستشو، به جلوگیری از تمیز نشدن آن‌ها در ماشین ظرفشویی سامسونگ می‌انجامد.

۳) مشکلات مربوط به سنسورها و سوئیچ‌ها

یکی از دلایل اصلی که ماشین ظرفشویی سامسونگ نمی‌تواند به طور موثر ظروف را تمیز کند، معیوب بودن سنسورها و سوئیچ‌ها است. این قطعات وظیفه تشخیص میزان کثیفی ظروف و کنترل جریان آب و دمای داخل ماشین ظرفشویی را بر عهده دارند. اگر این سنسورها و سوئیچ‌ها به درستی کار نکنند، ماشین ظرفشویی نمی‌تواند سطح آب و مواد شوینده را به درستی تشخیص دهد. همین امر این باعث می‌شود ظروف همچنان کثیف یا دارای رسوب باقی بمانند.

از طرف دیگر، عملکرد نادرست سنسورها و سوئیچ‌ها نیز باعث می‌شود ماشین ظرفشویی چرخه‌های خاصی را رد کند یا برای مدت زمان مناسب فعال نباشد. بنابراین عدم شستن و ضدعفونی مناسب ظروف رخ می‌دهد. برای اطمینان از عملکرد بهینه ماشین ظرفشویی سامسونگ، سنسورها و سوئیچ‌ها باید به طور مرتب بررسی شوند. اگر از ماشین ظرفشویی برند سامسونگ استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، می توانید از سرویس تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ کاردون استفاده نمایید.

۴) مشکلات مربوط به پمپ تخلیه و ورودی آب

مشکلات مربوط به پمپ تخلیه و ورودی آب هم می‌توانند عامل تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی سامسونگ باشند. پمپ تخلیه پس از هر چرخه شستشو وظیفه حذف آب از ماشین ظرفشویی را بر عهده دارد. بنابراین اگر با زباله، ذرات غذا یا به هر دلیلی مسدود شود، عملکرد کلی تمیز کردن دستگاه به خطر می‌افتد. تعمیر و نگهداری منظم و تمیز کردن پمپ تخلیه می‌تواند به جلوگیری از این مشکل کمک کند و ظروف به شکل تمیز و درخشان بیرون آیند.

یکی دیگر از دلایل احتمالی، خرابی شیر یا سیستم ورودی آب است. این سیستم وظیفه وارد کردن آب تمیز به ماشین ظرفشویی در طول چرخه شستشو را بر عهده دارد. بنابراین اگر به درستی کار نکند، ظروف هم به درستی شسته نمی‌شوند. مشکلات مربوط به ورودی آب می‌تواند ناشی از گرفتگی در خط لوله آب تا یک شیر معیوب، شیر برقی خراب یا سایر موارد باشد.

۵) مشکلات مربوط به گرمایش و خشک کردن

Problems with heating and drying

از دیگر دلایل رایجی که ماشین ظرفشویی سامسونگ نمی‌تواند ظروف را به خوبی تمیز کند، مشکلات مربوط به عملکرد گرمایش و خشک کردن است. ماشین ظرفشویی به آب داغ و بخار متکی است تا به طور موثر ذرات غذا و باکتری‌ها را از ظروف محو کند. اگر عنصر گرمایش در ماشین ظرفشویی خراب باشد یا به دمای مناسب نرسد، ظروف به طور کامل تمیز نمی‌شوند. علاوه بر این، اگر چرخه خشک کردن دستگاه به درستی کار نکند، ظروف به شکل مرطوب و ضدعفونی نشده باقی می‌مانند.

برای رفع مشکلات مربوط به عملکردهای گرمایش و خشک کردن در ماشین ظرفشویی سامسونگ باید به طور منظم این قطعات را بررسی و نگهداری کرد. اطمینان از تمیز و سالم بودن عنصر گرمایش و همچنین بررسی هرگونه مانع در چرخه خشک کردن، به بهبود عملکرد ماشین ظرفشویی سامسونگ کمک می‌کند.

۶) راهکارهای رفع مشکل تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی سامسونگ

اگر ماشین ظرفشویی سامسونگ شما ظروف را به درستی تمیز نمی‌کند، می‌توانید چند راهکار زیر را امتحان کنید.

  • مطمئن شوید که آب گرم ورودی به ماشین ظرفشویی روی 50 درجه سانتی‌گراد تنظیم شده باشد. همچنین قبل از راه‌اندازی ماشین ظرفشویی، آب داغ سینک آشپزخانه خود را به مدت 30 تا 60 ثانیه باز کنید.
  • از چرخه شستشو و تکنیک‌های بارگیری صحیح ماشین ظرفشویی استفاده کنید.
  • از مواد شوینده و کمک شستشو طبق دستورالعمل محصولات استفاده کنید. آبکشی بیش از حد قبل از شستشوی ظروف می‌تواند ظروف را مات کند.
  • فیلتر ماشین ظرفشویی خود را به طور مرتب تمیز کنید تا ذرات غذا به ظروف تمیز شده نچسبند.
  • بازوهای آبپاش ماشین ظرفشویی را بررسی و تمیز کنید تا از عدم انسداد آن‌ها مطمئن شوید.
  • اگر آب کافی در ماشین ظرفشویی وجود ندارد، شیر ورودی آب ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد.
  • اگر آب سخت دارید، یک سیستم نرم‌کننده آب تهیه کنید تا با هر بار شستشو از ایجاد لکه‌های سفید جلوگیری شود.

به یاد داشته باشید، ذرات بزرگ غذا را باید قبل از بارگیری پاک کنید، اما وجود کمی چربی و کثیفی روی ظروف می‌تواند به عملکرد بهتر مواد شوینده کمک برساند. اگر این مراحل مشکل را حل نکرد، وقت آن رسیده است تا با پشتیبانی سامسونگ یا تکنسین‌های حرفه‌ای تماس بگیرید.

نکات مهم برای استفاده صحیح از ماشین ظرفشویی سامسونگ

Important tips for the correct use of the Samsung dishwasher

در اینجا چند نکته مهم برای استفاده صحیح از ماشین ظرفشویی سامسونگ آورده شده است. رعایت این نکات به شما کمک می‌کند تا از نتایج بهینه تمیز کردن اطمینان حاصل کنید.

  • کارد و چنگال و ظروف را در قفسه‌های مناسب خود قرار دهید. ظروف باید قابل شستشو در ماشین ظرفشویی باشند و فضای کافی بین آن‌ها برای پاشش آب وجود داشته باشد.
  • ماشین ظرفشویی سامسونگ را با مقدار مناسب مواد شوینده و کمک شستشو پر کنید. قبل از راه‌اندازی ماشین ظرفشویی، درب آن را محکم ببندید.
  • چرخه شستشو و سایر گزینه‌ها را با توجه به سطح کثیفی ظروف خود انتخاب کنید. مثلا برای اقلام بسیار کثیف باید از چرخه سنگین‌تر بهره ببرید.
  • پس از تکمیل چرخه شستشو و باز شدن خودکار درب دستگاه، ظروف را فورا تخلیه نکنید و بگذارید کامل خشک شوند. ضمنا ابتدا قفسه پایینی را خالی کنید تا از چکیدن آب از قفسه بالایی روی ظروف خشک جلوگیری شود.
  • ماشین ظرفشویی سامسونگ خود را به طور مرتب پاک کنید. از سفیدکننده در ماشین‌های ظرفشویی با فضای داخلی فولاد ضدزنگ استفاده نکنید.
  • همیشه برای دستورالعمل‌های خاص مربوط به مدل ماشین ظرفشویی سامسونگ خود به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید.

سوالات متداول

خیر، زیرا استفاده از مواد شوینده برای تمیز شدن ظروف سبب شکنندگی ظروف چوبی می شود زیرا مواد شوینده به دلیل قدرت پاک کنندگی داراری سختی و مقاومت بالایی هستند.

زیرا آب گرم و مواد شوینده به مرور زمان خاصیت این نوع قابلمه ها را از بین می برند و  دیگر مانند گذشته عمل نمی کند.

زیرا آب گرم و مواد شوینده سبب خردگی بافت مس خواهد شد و بر روی سطح مس حفره هایی ایجاد می کند که دیگر قابلیت ترمیم هم نخواهد داشت.

به تعمیر ماشین ظرفشویی نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی ماشین ظرفشویی

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها