لوگوی کاردون

چگونه ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم

چگونه ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم
فهرست محتوا

شاید نگرانی در مورد نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی عجیب به نظر برسد. به هر حال، ماشین ظرفشویی وسیله ای است که وظیفه شستن ظرف ها را بر عهده دارد. سوال این است که چگونه ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم؟ بله، درست است! وسیله ای که ظرف های شما را شست وشو می کند، هر از گاهی به نظافت خاص خود نیاز دارد. با این دستورالعمل های گام به گام تمیز کردن و نکات مفید برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی، نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی و مقابله با بوی ماشین ظرفشویی را بیاموزید.

اما این ماشین های مفید دقیقاً مانند سایر وسایل آشپزخانه شما به نظافت روتین نیاز دارند. دلیل این امر این است که در هر بار قرار دادن ظروف کثیف، اثر انگشت شما بر روی دستگاه می ماند همین طور فضای داخلی ماشین ظرفشویی (به ویژه گوشه ها و شکاف ها) باقیمانده مواد تشکیل دهنده ذرات غذا، چربی و کف صابون را جمع می کند. این رسوبات نه تنها بد به نظر نمی رسند، بلکه به دلیل باکتری هایی که در مکان های گرم، مرطوب و تاریک رشد می کنند، در نهایت باعث بدبختی ماشین ظرفشویی شما می شوند. تمیز کردن ماشین ظرفشویی بدبو کار زیادی نمی برد و نیازی نیست که خیلی اوقات انجام شود. در واقع، تمیز کردن ماهانه می تواند به افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی شما بیافزاید.

تمیز کردن بدنه ماشین ظرفشویی

از مهم ترین مراحل برای تمیز کردن ظرفشویی، تمیز کردن بدنه ماشین ظرفشویی است. در این قسمت می خواهیم بدانیم که، چطور ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم؟

در ابتدا باید بگوییم که تمیز کردن ظرفشویی و بدنه آن به جنس و نوع ظرفشویی بستگی دارد. جنس ماشین ظرفشویی شما می تواند از فلز رنگ شده و یا پلاستیک یا استیل ضد زنگ باشد. هر کدام هم روش تمیز شدن خود را دارند.

تمیز کردن بدنه ماشین ظرفشویی پلاستیکی و فلز رنگ شده

اگر متریال استفاده شده در بدنه ماشین ظرفشویی شما از پلاستیک یا فلز رنگ شده است باید مراحل زیر را در نظر داشته باشید.

پارچه میکروفیبر یا اسفنج را به مایع ظرفشویی آغشته کنید و روی درب‌ها و دسته‌ها و بدنه ظرفشویی به آرامی بکشید. در ادامه با یک پارچه نرم مرطوب مایع ظرفشویی جا مانده روی بدنه را پاک کنید. در مرحله بعد از یک پارچه خشک و نرم برای خشک کردن ماشین ظرفشویی استفاده کنیم.

تمیز کردن بدنه ماشین ظرفشویی استیل ضد زنگ

 اگر متریال استفاده شده در بدنه ماشین ظرفشویی شما از استیل ضد زنگ است مراحل زیر را عمل کنید.

از یک ماده تمیز کننده استیل ضد زنگ و یک پارچه میکروفیبر یا اسفنج برای این کار استفاده کنید طبق دستورالعمل‌های ماده تمیز کننده باید بدنه دستگاه را تمیز نمایید.

یک مورد در تمیز کردن بدنه ماشین ظرفشویی و تمیز کردن ظرفشویی بسیار اهمیت دارد که وقتی جنس آن استیل ضد زنگ است در جهتی که دانه‌های فلزی وجود دارند دستمال بکشید اگر ماده تمیز کننده مخصوص در دسترس شما نمی‌باشد می‌توانید از مایع ظرفشویی ملایم که کمی با آب رقیق شده است برای تمیز کردن ظرفشویی استفاده کنید.

تمیز کردن دکمه‌های ظرفشویی

 دکمه‌ها یا صفحه‌هایی برای کنترل و تنظیمات مختلف در جلوی دستگاه یا بالای دستگاه قرار دارند که همیشه در معرض آلودگی و کثیفی هستند. از آن نباید غافل شد!

برای تمیز کردن دکمه‌های ظرفشویی کمی صبور باشید و وقت بیشتری بگذارید. از یک مسواک قدیمی تمیز و نرم می‌توانید برای این کار استفاده کنید. مسواک را به آب و صابون آغشته کنید و چربی‌ها و کثیفی‌ها را با دقت از بین ببرید.

نکات کاربردی در تمیز نگه داشتن کردن ظرفشویی

برای اینکه تمیز کردن ظرفشویی برای شما سخت و زمان گیر نباشد و از طرفی دستگاه شما ماندگاری بهتر و بیشتری داشته باشد، بهتر است درباره نکات کاربردی در تمیز نگه داشتن کردن ظرفشویی بیشتر بدانیم. پس همراه شو!

  • باید ماشین ظرفشویی شما باید یک نظافت دوره‌ای داشته باشد
  • اگر نظافت دوره‌ای و ماهانه را انجام ندادید و با نشانه‌هایی مانند بوی نامطبوع، وجود چربی و تمیز نشدن ظروف مواجه گشتید، هرچه زودتر دستگاه خود را تمیز کنید.
  • بهتر است ته مانده‌های مواد غذایی را قبل از قرار دادن ظروف در دستگاه، با یک دستمال پاک کنید و یا آبکشی نمایید. تا دستگاه سالم و تمیز بماند.
  • از قرار دادن ظروف زیاد در ماشین ظرفشویی خودداری کنید، تا گردش آب به خوبی انجام شود
  • در دستگاه‌هایی که جنس بدنه آن از استیل است، از وایتکس برای تمیز کردن ظرفشویی استفاده نشود. وایتکس و مواد سفید کننده با درک تولید گاز سمی می‌کند
  • برای اینکه رسوبات را در ماشین ظرفشویی از بین ببرید، می‌توانید از اسید سیتریک موجود در آب پرتقال استفاده کنید تا ذرات رسوب در ماشین ظرفشویی پاک شوند.
  • ممکنه است شلنگ خروجی فاضلاب دارای ته مانده‌های غذا باشد. بهتر است هر چند وقت یکبار شلنگ خروجی فاضلاب را بررسی نمایید.

ضدعفونی کردن ماشین ظرفشویی با سرکه

در اثر استفاده مکرر از ماشین ظرفشویی و وجود آب سخت، رنگ قطعات داخلی ماشین ظرفشویی ممکن است تغییر کند. همچنین ممکن است ماشین ظرفشویی شما بوی بدی بگیرد. برای رفع بوی بد داخل ظرفشویی و برگرداندن رنگ قطعات داخلی دستگاه ، بهتر است از سرکه سفید استفاده کنید که این مشکلات را به راحتی از بین می‌برد.

برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی با سرکه، ۱ تا ۲ پیمانه سرکه سفید را در یک ظرف تمیز ریخته و در وسط کشوی بالایی دستگاه قرار دهید. ماشین ظرفشویی را بدون قرار دادن مواد شوینده و قرص و مایع ظرفشویی روی درجه آب بالا قرار دهید و آن را روشن کنید. با این کار دستگاه شما تمیز و ضدعفونی می شود و رسوبات از روی قطعات ظرفشویی از بین می رود.

چگونه ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم؟

How to clean the filter and accessories of the dishwasher

در مرحله اول درب ماشین ظرفشویی را تمیز کنید. برای پاک کردن درب ماشین ظرفشویی از یک تمیز کننده خانگی استفاده کنید. 1/4 فنجان جوش شیرین را با 1 لیتر آب مخلوط کنید. از پاک کننده های خشن یا پد های تمیز کننده خیلی سخت که ممکن است باعث خش در ماشین ظرفشویی شود خودداری کنید. هنگامی که درب تمیز است، آن را با یک پارچه نرم خشک کنید. با کمی مالش الکل روی پارچه ای نرم و خشک، اثر انگشت و لکه های حیله گر را پاک کنید. درب ماشین ظرفشویی را باز کنید تا بتوانید در قسمت بالایی و کناری آن قرار بگیرید. یک مسواک کوچک را به آب گرم و صابون آغشته کنید و دور درب بمالید. مطمئن شوید که در شیارهای لاستیک و هر شکاف دیگر از جمله لولاها هیچ گونه کثیفی باقی نماند.

اگر قصد تعمیر ماشین ظرفشویی خود را دارید، می توانید از سرویس تعمیر ماشین ظرفشویی در محل کاردون استفاده نمایید.

ماشین ظرفشویی‌تان روشن نمی‌شود؟ آب داخل محفظه ماشین ظرفشویی شما می‌ماند؟ ظرف‌های‌تان به خوبی شسته نمی‌شوند؟ اگر ماشین ظرفشویی شما به درستی کار نمی‌کند، می‌توانید خدمات تخصصی تعمیر، نصب و سرویس دوره‌ای ماشین ظرفشویی‌تان را در منزل از کاردون بخواهید. تعمیرات تخصصی ماشین ظرفشویی کاردون سرویس ضمانت ۳ ماهه دارد. در صورت تعویض قطعه، از قطعات اصلی استفاده می‌شود و قطعات تا ۶ ماه ضمانت دارند. همه‌ی قیمت‌ها و هزینه‌های خدمات کاردون منصفانه و رقابتی هستند.

قبل از شروع به تمیز کردن محفظه داخلی ماشین ظرفشویی، از یک دستمال حوله ای استفاده کنید تا هر گونه زباله از داخل ماشین ظرفشویی را بردارید. می توانید یک چرخه شستشو برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی اجرا کنید دقت داشته باشید باید ظرفشویی خالی باشد. برای تمیز کردن دستگاه می توانید از یکی از چندین تمیز کننده ماشین ظرفشویی استفاده کنید. اگر می خواهید از روش های خانگی بهره مند شوید به سادگی یک فنجان سرکه سفید ساده و قابل شستشو در ماشین ظرفشویی روی صفحه بالا قرار دهید.گرمترین آب ممکن را برای ضد عفونی کردن انتخاب کنید. وقتی چرخه شستشو تمام شد، داخل ماشین ظرفشویی را با حوله های کاغذی یا یک پارچه خشک و تمیز پاک کنید.

چگونه فیلتر و لوازم جانبی ماشین ظرفشویی را تمیز کنید

در مرحله بعد لوازم و قطعات ماشین ظرفشویی را تمیز کنید. قفسه ها و نگهدارنده های ظروف را بیرون بیاورید. ذرات غذا یا باقی مانده باقی مانده غذا را پاک کنید. بازوی اسپری را با یک برس نرم یا مسواک پاک کنید تا گرفتگی آن برطرف شود. برای دسترسی به فیلتر ماشین ظرفشویی، قفسه پایین را تا انتها بیرون بکشید. فیلتر معمولاً در یکی از گوشه های پایین و پشتی دستگاه قرار دارد. اگر فیلتر شما قابل جابجایی است، آن را بچرخانید تا از ماشین ظرفشویی خارج شود و زیر آب داغ بشویید تا ذرات غذا و سایر مواد زائد از بین برود.

اگر از ماشین ظرفشویی برند بوش استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، می توانید از سرویس تعمیر ماشین ظرفشویی بوش کاردون استفاده نمایید.

قسمت زیر فیلتر داخل ماشین ظرفشویی را با یک دستمال مرطوب، اسفنج یا مسواک پاک کنید. پس از تمیز کردن، فیلتر ماشین ظرفشویی تمیز را دوباره به محل خود اضافه کنید. توجه داشته باشید که فیلترها در وسایل مختلف بسیار متفاوت است. برای راهنمایی های خاص در مورد نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید.

سوالات متداول

در واقع، تمیز کردن ماهانه می تواند به افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی شما بیافزاید.

بازوی اسپری را با یک برس نرم یا مسواک پاک کنید تا گرفتگی آن برطرف شود.

قبل از شروع به تمیز کردن محفظه داخلی ماشین ظرفشویی، از یک دستمال حوله ای استفاده کنید تا هر گونه زباله از داخل ماشین ظرفشویی را بردارید.

به تعمیر ماشین ظرفشویی نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی ماشین ظرفشویی

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها