لوگوی کاردون

روش‌های ریست کردن ماشین ظرفشویی در تمامی برندها

Methods of resetting the dishwasher
فهرست محتوا

شما به طور مرتب از ماشین ظرفشویی خود برای تمیز کردن ظروف استفاده می‌کنید. بنابراین وقتی ماشین ظرفشویی شما روشن نمی‌شود یا دچار اختلال می‌گردد، باعث دردسرهای زیادی برای شما خواهد شد. اگر دکمه شروع، به دفعات متوالی فشار داده شود اما چرخه شستشو آغاز نگردد، ممکن است نیاز به تنظیم مجدد یا ریست کردن ماشین ظرفشویی باشد. این مطلب وب‌سایت تعمیرات لوازم خانگی کاردون را برای راهنمایی بیشتر در مورد نحوه راه‌اندازی مجدد ماشین ظرفشویی بخوانید.

ریست کردن ماشین ظرفشویی به چه معنا است؟

What does it mean to reset the dishwasher

تمامی دستگاه‌های دارای برد الکترونیکی، از کارکرد ظریفی برخوردار هستند و گهگاه عملکرد آن‌ها دچار اختلال می‌شود. دستگاه‌هایی مانند رایانه، لپ تاپ و موبایل جزء این دسته از دستگاه‌ها هستند. به همین دلیل، گزینه‌ای به نام ریست در آن‌ها در نظر گرفته شده است تا عملکرد آن‌ها به حالت اولیه برگردد.
ماشین ظرفشویی نیز یک دستگاه دارای برد الکترونیکی است که از عملکرد ریست برخوردار می‌باشد. با این عملکرد می‌توانید دستگاه خود را در صورت بروز اختلال، به حالت نرمال برگردانید. این کار معمولا با قطع جریان برق از دستگاه برای مدتی محدود (تا 15 دقیقه) رخ می‌دهد. در برخی از دستگاه‌های مدرن‌تر، دکمه‌ای مخصوص به ریست در دستگاه تعبیه شده است تا کار شما راحت‌تر شود.

زمان نیاز به ریست کردن ماشین ظرفشویی

گهگاه وقتی برنامه شستشوی ظروف را در ماشین انتخاب می‌کنید یا دکمه‌های پنل را فشار می‌دهید، دستگاه شروع به کار نمی‌کند. همچنین ممکن است مشکلات دیگری مثل قفل شدن پنل کاربری، گرم نشدن آب و غیره نیز در دستگاه به وجود بیایند. گاهی اوقات نیز هنگام شستشوی ظروف توسط دستگاه، ناگهان برق منزل قطع می‌شود و سیکل شستشو دچار اختلال می‌گردد. ریست کردن ظرفشویی در چنین مواقعی اولین اقدام برای عیب‌یابی دستگاه خواهد بود.
همچنین در هنگام اضافه یا کم کردن ظروف داخل دستگاه یا تغییر برنامه شستشوی نیز از ریست استفاده می‌شود. در عین حال، ارور دادن ماشین ظرفشویی امری بسیار رایج است. ارورها در ماشین ظرفشویی به صورت چشمک زدن چراغ ال.ای.دی یا نمایش کد خطا روی نمایشگر نشان داده خواهند شد. در چنین مواقعی باید ابتدا باید ظرفشویی را ریست کرد تا در برخی از موارد، ارور دستگاه رفع شود.

روش‌های ریست کردن ماشین ظرفشویی

دلایل زیادی وجود دارند که موجب می‌شوند ماشین ظرفشویی به ریست نیاز پیدا ‌کند. از یک مشکل ساده مانند قفل کثیف درب گرفته تا فشار دادن بد دکمه‌ها می‌توانند عاملی برای ریست باشند. قبل از تماس با تعمیرکاران کاردون می‌توانید ماشین ظرفشویی خود را به روش‌های زیر ریست کنید.

۱) ریست ماشین ظرفشویی با دکمه ریست

بسیاری از مدل‌های جدید ماشین ظرفشویی در حال حاضر برای راحتی استفاده کاربران، دارای دکمه ریست (Reset) روی پنل کاربری هستند. شما می‌توانید این دسته از ماشین‌های ظرفشویی را با فشار دادن یا نگه داشتن دکمه ریست به مدت چند ثانیه راه‌اندازی مجدد کنید. بعد از این کار، چند دقیقه طول می‌کشد تا دستگاه دوباره راه‌اندازی مجدد شود. در عین حال اگر مشکل شما بعد از ریست دستگاه رفع نشد، باید از خدمات کاردون برای تعمیر ماشین ظرفشویی کمک بگیرید.
اگر روی ماشین ظرفشویی شما دکمه ریست هست، کار شما بسیار راحت می‌شود و می‌توانید ادامه مطلب را نخوانید. اما اگر این دکمه در پنل کاربری ظرفشویی شما نیست یا فشار دادن آن مشکل را برطرف نمی‌کند، پس ادامه مطلب را بخوانید.
در برخی از مدل‌های ماشین ظرفشویی، دکمه ریست به صورت مجزا وجود ندارد در این صورت، قابلیت ریست کردن ماشین ظرفشویی به عنوان عملکرد دوم در یک دکمه دیگر از ظرفشویی قرار گرفته است. دکمه‌های پاور، استارت یا شروع، انصراف یا کنسل و تخلیه از جمله این دکمه‌ها هستند. اگر این دکمه‌ها را به صورت عادی فشار دهید، عملکرد اصلی خود را بروز می‌دهند. اما اگر برای 3 تا 5 فشار داده شوند، به ریست دستگاه منجر خواهند شد. برای شناخت چنین دکمه‌هایی و زمان فشار دادن آن‌ها، باید به کتابچه راهنمای ماشین ظرفشویی خود مراجعه کنید.

۲) ریست ماشین کردن ظرفشویی بدون دکمه ریست

در اکثر ماشین‌های ظرفشویی قدیمی‌تر شاهد وجود دکمه ریست روی کنترل پنل دستگاه نیستیم. در این دستگاه‌ها باید کار ریست را به صورت دستی انجام دهید. برای این کار باید دستگاه را خاموش کنید و سپس آن را به مدت 1 تا 15 دقیقه (بسته به مدل دستگاه) از برق جدا نمایید. اگر هم به دلیل بروز اختلال امکان خاموش کردن دستگاه وجود ندارد، کافی است آن را از برق جدا کنید. راهکار بعدی، استفاده از دکمه‌های ترکیبی می‌باشد که در کتابچه راهنمای ظرفشویی شما به آن اشاره شده است. شما می توانید برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود از متخصصین کاردون کمک بگیرید.

۳) ریست ماشین ظرفشویی با قطع برق

قطع جریان برق دستگاه برای مدتی کوتاه، یک روش سنتی و ساده برای ریست کردن ظرفشویی محسوب می‌شود. این روش برای اکثر مدل‌ها جوابگو خواهد بود و ارورهای دستگاه را رفع خواهد کرد. برای ریست کردن ماشین ظرفشویی به این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:
ابتدا باید کلید روشن و خاموش یا پاور آن را فشار دهید و دستگاه را خاموش کنید. سپس باید دو شاخه ماشین ظرفشویی را به مدت 1 الی 15 دقیقه از برق جدا نمایید. در مرحله بعد، کابل برق ظرفشویی را به پریز متصل کنید و دکمه پاور را پس از 30 ثانیه فشار دهید. بدین ترتیب، دستگاه ریست شده است و باید مشکل آن برطرف شده باشد. در غیر این صورت، می‌توانید با کاردون تماس بگیرید و مشکل دستگاه خود را با ما در میان بگذارید.

۴) ریست ماشین ظرفشویی با ترکیب دکمه‌های پنل

اگر ماشین ظرفشویی شما دکمه ریست نداشت، می‌توانید از ترکیب کردن دکمه‌های پنل و انتخاب الگویی از آن‌ها نیز برای ریست کردن دستگاه استفاده کنید. این روش پس از قطع جریان برق و در صورت قابل استفاده نبودن آن، به کار می‌آید. این الگوها و کلیدهای ترکیبی در هر برند، متفاوت هستند و در کتابچه راهنمای ماشین ظرفشویی شما مورد اشاره قرار گرفته‌اند. در ادامه مطلب به این روش ریست کردن ماشین ظرفشویی در برخی از برندهای معتبر اشاره خواهیم کرد.

۵) هارد ریست

گاهی اوقات برد اصلی ماشین ظرفشویی دچار مشکل شده است. بنابراین هیچ یک از روش‌های ریست کردن بالا که به نوعی سافت ریست محسوب می‌شوند، مفید واقع نخواهند شد. در چنین شرایطی باید به هارد ریست از طریق بورد دستگاه روی آورد. این روش بسیار فنی است و فقط باید توسط یک تکنسین واجد شرایط و با دانش فنی کافی انجام پذیرد. بنابراین توصیه می‌کنیم بدون داشتن دانش فنی لازم وارد کار نشوید و اجزای داخلی دستگاه را مورد بررسی قرار ندهید. تکنسین‌های کاردون با یک تماس از سوی شما در محل حاضر می‌شوند و در صورت نیاز، هارد ریست ماشین ظرفشویی را انجام خواهند داد.

ريست کردن ماشین ظرفشویی ال جی

Resetting the LG dishwasher

برای ریست کردن یا تنظیم مجدد ماشین ظرفشویی ال جی باید دکمه روشن و خاموش یا پاور صفحه کنترل را نگه دارید تا دستگاه خاموش شود. سپس برق دستگاه را با جدا کردن دوشاخه یا خاموش نمودن جعبه‌فیوز به مدت 10 ثانیه قطع کنید. پس از گذشت 10 ثانیه، برق دستگاه را دوباره وصل نمایید و یک چرخه خالی را شروع کنید.

ریست ماشین ظرفشویی ایندزیت

وقتی ماشین ظرفشویی ایندزیت شما خاموش است، درب آن را باز و ماشین ظرفشویی را روشن کنید. وقتی ماشین ظرفشویی خاموش شد، دکمه P را فشار دهید و آن را به مدت 3 ثانیه نگه دارید. در نهایت، دکمه شروع یا مکث را فشار دهید تا ماشین ظرفشویی روشن شود.

ريست ماشین ظرفشویی سامسونگ

گاهی اوقات افرادی که دارای ماشین ظرفشویی سامسونگ هستند، با یک کد خطا مواجه می‌شوند که از بین نمی‌رود یا با چرخه شستشوی ظروف مشکل دارند. در چنین مواقعی است که تنظیم مجدد می‌تواند همان راه‌حل دقیقی باشد که برای بازگرداندن کارها به حالت عادی نیاز دارید.
برای تنظیم مجدد ماشین ظرفشویی سامسونگ، دکمه شروع یا ریست را که در کنترل پنل قرار دارد، پیدا کنید. این دکمه معمولا برای شروع چرخه ماشین ظرفشویی استفاده می‌شود. اما باید آن را برای سه ثانیه نگه دارید و رها کنید. سپس آن را دوباره فشار دهید و بدین ترتیب، ماشین ظرفشویی سامسونگ شما بازنشانی یا ریست می‌شود.
اگر دکمه ریست ماشین ظرفشویی سامسونگ را فشار می‌دهید و پس از تکمیل فرآیند بالا، ریست نمی‌شود، ممکن است لازم باشد تا ریست را به صورت دستی انجام دهید. برای این کار، برق ماشین ظرفشویی را از پریز جدا کنید و اجازه دهید دستگاه 5 تا 10 دقیقه بدون برق بماند. پس از گذشت زمان، برق دستگاه را وصل کنید و ببینید آیا مشکل ماشین ظرفشویی سامسونگ شما رفع شده است یا خیر. در غیر این صورت می‌توانید برای دریافت خدمات حرفه‌ای، با کاردون تماس بگیرید.

ريست ماشین ظرفشویی بوش

Bosch dishwasher reset

ماشین ظرفشویی بوش به عنوان یکی از بهترین ماشین‌های ظرفشویی موجود در بازار شناخته می‌شود. دستگاه‌های این شرکت بسیار قابل اعتماد و بادوام هستند و بی سر و صدا کار می‌کنند. علاوه بر این، بارگیری آن‌ها بسیار آسان است و توانایی فوق‌العاده‌ای در تمیز کردن ظروف دارند.
اگر می‌خواهید ماشین ظرفشویی بوش خود را ریست کنید، باید دکمه Start آن را فشار دهید و از سه تا پنج ثانیه نگه دارید. اگر مدل قدیمی‌تری از ماشین ظرفشویی بوش دارید، ممکن است لازم باشد دکمه‌های کنسل یا تخلیه را برای سه تا پنج ثانیه فشار دهید و نگه دارید. در مدل‌های قدیمی‌تر ماشین‌های ظرفشویی بوش، دکمه شستشوی معمولی را به همراه دکمه‌های شستشو و هولد به طور هم‌زمان برای سه تا پنج ثانیه فشار دهید. اطمینان حاصل کنید که درب ماشین ظرفشویی در طول این فرآیند بسته بماند.
در این مرحله صدای ریست ماشین ظرفشویی بوش را می‌شنوید، زیرا پمپ تخلیه فعال می‌شود که تمام آب را از ماشین ظرفشویی خارج می‌کند. پس از اتمام این فرآیند تخلیه، علامتی را روی صفحه کنترل ماشین ظرفشویی خواهید دید که چرخه ریست کامل یا انجام شده است. در این مرحله، ماشین ظرفشویی وارد حالت استندبای خواهد شد.

ریست ماشین ظرفشویی دوو

در ماشین ظرفشویی دوو ابتدا باید یک ریست کلی انجام دهید. دستگاه را خاموش نمایید و پس از یک دقیقه صبر کردن، آن را دوباره روشن کنید. اگر تغییری مشاهده نکردید، می‌توانید مستر ریست را امتحان کنید. این کار می‌تواند همه اجزای داخلی ماشین ظرفشویی دوو را ریست کند، اما اغلب توسط تکنسین‌های لوازم خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای این کار باید درب ماشین لباسشویی را 6 بار و در عرض 12 ثانیه باز و بسته کنید. سپس، چرخه شستشو را بدون ظرف اجرا نمایید تا ببینید آیا مشکلات شما حل شده‌اند یا خیر. اگر دستگاه تخلیه گردید، پس مشکل حل شده است. اگر نه، باید با کاردون تماس بگیرید.

ریست کردن ماشین ظرفشویی ویرپول

انجام ریست در ماشین‌های ظرفشویی ویرپول باید به صورت دستی انجام شود، زیرا دکمه مستقل ریست ندارند. در این حالت شما باید دستگاه را خاموش و برق آن را از پریز جدا کنید. حدود ده دقیقه صبر کنید و سپس دستگاه را مجددا به پریز برق بزنید. سپس حدود 30 ثانیه صبر کنید و دکمه روشن یا پاور دستگاه را فشار دهید. در اینجا، مرحله ریست ظرفشویی ویرپول به پایان می‌رسد. برای اطمینان خاطر می‌توانید یک چرخه خالی را در ماشین ظرفشویی اجرا کنید تا ببینید که مشکل آن رفع شده است یا خیر. اگر مشکل دستگاه ویرپول کماکان باقی بود، می‌توانید با کاردون تماس بگیرید.

ریست کردن ماشین ظرفشویی پاکشوما

بعد از آشنایی با ریست انواع ماشین‌های ظرفشویی پرفروش خارجی، می‌خواهیم شما را با نحوه ریست کردن ظرفشویی ایرانی پاکشوما آشنا کنیم. ممکن است بعضی اوقات تنظیمات ماشین ظرفشویی شما بر اثر یک اتفاق ناخواسته مانند قطع برق در میان چرخه شستشو به هم بریزد. در این مواقع، ریست کردن دستگاه به شما کمک خواهد کرد تا ماشین ظرفشویی پاکشوما را به تنظیمات اولیه آن برگردانید.
اگر دکمه ریست در ماشین ظرفشویی پاکشوما از سوی سازنده تعبیه شده باشد، کار شما بسیار آسان خواهد شد. زیرا می‌توانید دستگاه را با فشار دادن دکمه ریست، به تنظیمات اولیه خود باز گردانید. اما اگر دکمه ریست روی لباسشویی تعبیه نشده باشد، می‌توانید دستگاه را به مدت چند دقیقه از برق بکشید و سپس مجددا به برق وصل کنید.

ریست ماشین ظرفشویی اسنوا

ماشین ظرفشویی اسنوا دیگر برند داخلی موجود در بازار است. در ماشین ظرفشویی اسنوا می‌توانید عمل ریست کردن را به صورت دستی انجام دهید. برای این امر باید دستگاه را خاموش کنید و از برق بکشید. سپس حدود 15 دقیقه صبر کنید و جریان برق را دوباره برقرار سازید. این کار موجب می‌شود برد الکترونیکی دستگاه ریست شود و بتواند عملکرد صحیح خود را بازیابی کند. پس از اینکه دستگاه را به برق وصل کردید، یک چرخه شستشوی خالی را اجرا کنید تا اثر ریست کردن مشاهده شود. اگر مشکل قبلی کماکان پابرجا بود، احتمالا مشکل دستگاه جدی است و باید مورد ارزیابی تکنسین‌های متخصص قرار گیرد.

سوالات متداول

خیر. اما از ریست کردن ماشین ظرفشویی تنها باید هنگام مواجه شدن با اختلال استفاده کرد.

برخی از ماشین ظرفشویی‌ها دکمه ریست دارند. اما بسیاری از آنها فاقد این دکمه هستند و برای ریست کردن باید از روش‌هایی نظیر نگه داشتن دکمه پاور به مدت چند ثانیه، دکمه‌های ترکیبی یا باز و بسته کردن متوالی درب ماشین ظرفشویی استفاده کرد.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها