لوگوی کاردون

علت لک شدن لباس در ماشین لباسشویی

علت لک شدن لباس در ماشین لباسشویی
فهرست محتوا

هدف ماشین لباسشویی تمیز کردن لباس است، نه بدتر کردن آن. بنابراین، علت لک شدن لباس در ماشین لباسشویی چیست و چه عاملی باعث شده که لباسشویی شما لباس های شما را لکه دار کند؟ چگونه می توانید آن را اصلاح کنید؟

دلسردکننده است هنگامی که از ماشین لباسشویی انتظار تمیزی داریم اما با لکه های جدیدی که قبلا وجود نداشته است بر روی لباس ها، روبرو می شویم. چندین دلیل مختلف وجود دارد که در آن ماشین لباسشویی می تواند لباس ها را لکه دار کند، یکی از آنها نشت روغن است. بسیاری از ماشین های لباسشویی مدرن حاوی روغن هستند تا به روغن کاری یاتاقان ها و اجزای داخلی کمک کنند.

لباسشوییم تمیز نمیشوره

علت لک شدن لباس در ماشین لباسشویی

به طور معمول، این روغن در یک محفظه جداگانه نگهداری می شود، ممکن است پس از خارج شدن لباس ها از لباسشویی، لکه های کوچک تیره رنگ در بعضی از لباس های خود مشاهده کنید. از آنجا که روغن با آب شسته نمی شود، لکه ها پس از چند بار شستشو معمولاً باقی می مانند. متأسفانه، رفع نشت روغن ماشین لباسشویی همیشه کار ساده ای نیست.

برای دسترسی به فضای داخلی باید بخشی از آن را جدا کنید، در آن زمان می توانید به دنبال مسیرهای روغنی باشید که به منبع منتهی می شوند. اگر در انجام این کار مطمئن نیستید، با یک شرکت تعمیر ماشین لباسشویی حرفه ای تماس بگیرید.

هنگامی که در اطراف لاستیک درب ماشین لباسشویی کپک زده باشد، ممکن است لباس ها را لکه دار کند. این اتفاق به ویژه در ماشین های لباسشویی درب از جلو مشکل ساز است، زیرا آب به طور مداوم در اطراف درب ورودی قرار دارد. اگر قبلاً چنین کاری نکرده اید، داخل درب ماشین لباسشویی خود را بازرسی کنید، به دنبال نشانه هایی از کپک باشید.

این قسمت را معمولاً می توانید با یک مسواک کوچک یا قدیمی تمیز کنید. پس از تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی، دیگر نباید لکه ای روی لباس های شما ایجاد شود با فرض اینکه این مسئله مشکل ایجاد کرده باشد.

علت بد چرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

کمک! لباسشویی من لباسهای من را لکه دار می کند!

آیا ماشین لباسشویی شما لباس های شما را کثیف کرده است؟ دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود روی لباس شما لکه یا اثر بگذارد. واشر قدیمی با رنگ تراش خورده، نرم کننده بیش از حد پارچه یا لاستیک درب کثیف می تواند دلیل این امر باشد.

این دلایل ممکن است هنگام شستشو لباس شما را کثیف یا لکه دار کند. دلیل احتمالی لکه دار شدن لباسشویی شما وجود آب سخت است. برخی از مواد شیمیایی، مواد معدنی و ناخالصی های موجود در آب می توانند لکه های قابل توجهی روی لباس ایجاد کنند. اکثر سیستم های آب شهری حداقل برخی ناخالصی ها را دارند که کاملا طبیعی است. با این حال، جایی که غلظت قابل توجهی از آب سخت وجود دارد، می تواند اثرات نامطلوبی هنگام شستن لباس داشته باشد.

ماشین لباسشویی قرار است لباس شما را تمیز کند و لک نشود. شما باید با بازرسی از قطعات داخلی لباسشویی متوجه شوید که چه چیزی باعث ایجاد این مشکل شده است. گاهی اوقات ماشین لباسشویی می تواند به دلیل تجمع نرم کننده و مواد شوینده در درام و دیگ باعث ایجاد لکه در لباس شما می شود.

ممکن است درام لباسشویی دارای چربی، نرم کننده پارچه، مواد شوینده یا روغنی باشد که از لباسهای قبلی شسته شده وجود دارد. بهتر است بعد از پاک کردن قسمت داخلی درام لباسشویی، مجدد برنامه شستشو را برای لباسشویی خالی با آب گرم و یک فنجان سفید کننده اجرا کنید. با این کار هر نوع نرم کننده یا چربی که ممکن است باعث لک شدن لباس شما شود از بین می رود.

سوالات متداول

وجود آب سخت است. برخی از مواد شیمیایی، مواد معدنی و ناخالصی های موجود در آب می توانند لکه های قابل توجهی روی لباس ایجاد کنند. 

هنگامی که در اطراف لاستیک درب ماشین لباسشویی کپک زده باشد، ممکن است لباس ها را لکه دار کند.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها