لوگوی کاردون

روش سریع اب شدن برفک یخچال

روش سریع اب شدن برفک یخچال
فهرست محتوا

وقتی گرسنه هستید و برای درست کردن غذا به آشپزخانه می روید، هیچ چیز آزار دهنده تر از آن نیست که بفهمید درب فریزر بسته است. فریزرها به دلایل زیادی می توانند از تجمع یخ آسیب ببینند: خرابی درب فریزر، مسدود شدن دریچه ها یا مسدود شدن تخلیه از علل شایع است. نگهداری منظم فریزر مهم است و این به معنی یخ زدایی فریزر است.

در حالی که این می تواند یک کار خسته کننده باشد این مطلب روش سریع اب شدن برفک یخچال را توصیف می کند شاید از خودتان سوال می کنید چه مدت طول می کشد تا فریزر یخ زدایی شود؟ اگر فریزر را خاموش کرده و درها را باز بگذارید، باید 24 ساعت وقت بگذارید تا فریزر کاملاً یخ زدایی شود.

روش سریع اب شدن برفک یخچال

The quick method of defrosting the refrigerator

اگر وقت کافی ندارید و می خواهید فریزر خود را در اسرع وقت یخ زدایی کنید، ابتدا فریزر را خاموش کنید و سپس غذای داخل آن را خارج کنید. در صورت امکان کشوها را برداشته و با گذاشتن حوله هایی در اطراف و کف فریزر عملیات یخ زدایی را شروع کنید. هر چند ساعت حوله ها را تعویض کنید تا از خیس خوردن آنها جلوگیری شود. حتی می توانید کاسه های آب جوش را در قفسه ها قرار دهید تا روند کار سریعتر شود و از کاردک چوبی برای از بین بردن یخ ها استفاده کنید، اگر چه این کار باید با احتیاط انجام شود تا به دیواره دستگاه آسیب نرسد. قبل از اتصال مجدد فریزر، مطمئن شوید که سطح داخلی خشک است.

فرآیند یخ زدایی به حفظ کارایی فریزر کمک می کند و باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود و همچنین فضای بسیار مهم فریزر به منظور جلوگیری از ایجاد یخ زدگی در یخچال فریزر، درب دستگاه است که هرچه محکم تر بسته شود عملکرد دستگاه بهتر خواهد بود. اگر متوجه شده اید که فریزر به سرعت دچار یخ زدگی می شود، ممکن است مشکلی در تخلیه یا منافذ وجود داشته باشد. برای هماهنگی و بررسی یخچال لازم است با یک متخصص برای تعمیر یخچال تماس بگیرید.

شما می توانید جهت تعمیر یخچال خود، از سرویس تعمیر یخچال در محل کاردون استفاده نمایید.

چطور برفک یخچال را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن برفک یخچال می‌توانید به روش‌های زیر عمل کنید:

  • خاموش کردن یخچال: ابتدا باید یخچال را خاموش کنید و اجازه دهید که دمای داخل آن به دمای اتاق برسد.
  • خالی کردن یخچال: سپس محتویات داخل یخچال را خالی کنید و آن‌ها را در یک جای دیگر نگه داری کنید.
  • تمیز کردن قفسه‌ها: قفسه‌های داخل یخچال را با یک حوله مرطوب تمیز کنید و از کمک گرفتن از انواع مواد شیمیایی خودداری کنید.
  • تمیز کردن برفک: برفک‌های داخل یخچال را با استفاده از یک تیغه یا ابزار دیگری که نرم باشد، بردارید. سپس با یک حوله مرطوب، دیواره‌های داخلی یخچال را تمیز کنید.
  • پاک کردن درب: درب یخچال را با یک حوله مرطوب تمیز کنید و از مواد شیمیایی استفاده نکنید.
  • روشن کردن یخچال: پس از تمیز کردن یخچال، آن‌را روشن کنید و محتویات داخل آن را دوباره به داخل آن برگردانید.

توصیه می‌شود که این کار را به طور منظم انجام دهید تا یخچال شما همیشه تمیز باشد و عملکرد بهتری داشته باشد.

برای مثال اگر یخچال شما از برند ال جی است یکی از دلایل می‌تواند تنظیم نبود دما باشد، به همین علت در صورت ادامه دار شدن مشکل یخچال می‌توانید از سرویس تعمیر یخچال LG کاردون استفاده کنید.

آب كردن برفك يخچال با سشوار

استفاده از سشوار برای آب کردن برفک یخچال توصیه نمی‌شود. این کار ممکن است باعث آسیب به داخل یخچال شود، همچنین باعث ایجاد رطوبت زیاد در داخل یخچال شده و ممکن است باعث خرابی قطعات الکتریکی داخل یخچال شود.

نحوه یخ زدایی از فریزر بدون خاموش شدن آن

How to defrost the freezer without turning it off

یخچال و فریزر ورزشکاران استقامتی هستند. آنها باید غذا را خنک کنند و همیشه آن را تازه نگه دارند. مواقعی وجود دارد که باید یخچال را برای مدت زمان طولانی خاموش کنید. هنگامی که به تعطیلات طولانی می روید یا وقتی اسباب کشی می کنید. هنگام کشیدن دوشاخه چه نکاتی را باید در ذهن داشته باشید؟ خاموش کردن یخچال کاملاً ساده به نظر می رسد: همه مواد غذایی را بردارید، دستگاه را از برق جدا کنید. در اصل، واقعاً به همین راحتی است، اما اگر این کاری باشد که قبل از خاموش کردن دستگاه برای مدت زمان طولانی انجام می دهید، می توانید غافلگیر کننده شوید: بوی نامطبوع می تواند در پلاستیک ایجاد شود. خلاص شدن از شر آنها سخت است.

همه مواد فاسدشدنی را بردارید و دستگاه را خاموش و یا آن را از پریز برق جدا کنید. برای جلوگیری از مشکلات بو یا کپک زدگی، دستگاه خود را کاملا تمیز کنید. مهمترین نکته ای که باید بخاطر بسپارید این است که پس از تمیز کردن دستگاه خود، باید درب یخچال را باز بگذارید. این باعث می شود بوی بد داخل یخچال ایجاد نشود.

اگر دستگاه شما مجهز به IceMaker است، لطفا اطمینان حاصل کنید که IceMaker را در وضعیت تمیز کردن خود قرار داده اید. اطلاعات مربوط به نحوه انجام این کار را می توان در دفترچه راهنمای دستگاه بیابید. در این وضعیت، سینی مکعب یخ رو به پایین است این امر همچنین مانع از ورود آلودگی به سینی مکعب یخ در هنگام خاموش بودن دستگاه می شود. هنگامی که IceMaker در موقعیت تمیز کردن قرار گرفت، دستگاه را از برق بکشید و هم دستگاه و هم IceMaker را تمیز کنید.

سوالات متداول

اگر متوجه شده اید که فریزر به سرعت دچار یخ زدگی می شود، ممکن است مشکلی در تخلیه یا منافذ وجود داشته باشد.

همه مواد فاسدشدنی را بردارید و دستگاه را خاموش و یا آن را از پریز برق جدا کنید.

می توانید کاسه های آب جوش را در قفسه ها قرار دهید تا روند کار سریعتر شود.

اگر از یخچال برند امرسان استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، می توانید از سرویس تعمیر یخچال امرسان کاردون استفاده کنید.

به تعمیر یخچال نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی یخچال

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها