لوگوی کاردون

یخچال ساید چند تا فیلتر دارد

یخچال ساید چند تا فیلتر دارد
فهرست محتوا

خشک کن هایی که خشک نمی شوند، جاروبرقی هایی که تمیز نمی شوند و تهویه های مطبوع که خنک نمی کنند ممکن است با مشکل مشابهی روبرو شوند که آن مشکل فیلتر مسدود یا کثیف است. برای نگه داشتن بسیاری از لوازم خانگی به شکل مناسب، باید فیلتر را تمیز یا تعویض کنید. در حقیقت، این اولین چیزی است که باید بررسی شود وقتی چیزی به نظر نادرست می رسد. حال سوال اینجاست که یخچال ساید چند تا فیلتر دارد و برای برطرف کردن مشکل باید کدام فیلتر را تمیز یا تعویض کنیم تا تعمیر یخچال و فریزر را به تعویق بیاندازیم؟

یخچال ساید چند تا فیلتر دارد؟

Side refrigerator has several filters

این همیشه کار آسانی نیست. تعویض فیلتر یکی از مواردی است که ما آن را به عنوان بخشی از امتیاز سهولت استفاده در نظر می گیریم. در نهایت، هر وسیله ای با فیلتر که هوا یا آب را تمیز می کند، نیاز به توجه دارد. اینکه هر چند وقت یکبار به میزان استفاده از دستگاه و مواردی که سازنده برای داشتن عملکرد بهینه توصیه می کند بستگی دارد.

اگر در یخچال خود یک مخزن برای آب یا یخساز دارید، برای از بین بردن ذرات ریز یا آلودگی ها مانند سرب و کلر و ناخالصی هایی که باعث ایجاد طعم و بوی نامطبوع می شوند، به فیلتر نیاز دارید. فیلترها باید طبق دستورالعمل های کتابچه راهنمای یخچال، اغلب دو بار در سال تعویض شوند. اگر خط تأمین آب یخچال از فیلتر استفاده می کند، آن را نیز تعویض کنید. بنابراین تا به اینجا متوجه شده اید که فیلتر یخچال ساید دو مدل است فیلتر داخلی و فیلتر بیرونی که در صورت روشن شدن چراغ فیلتر لازم است هر دو فیلتر را تعویض نمایید.

فیلترهای آب بسته به نوع طول عمر متفاوتی دارند. عدم تعویض دوره ای فیلتر می تواند منجر به کثیفی آب نسبت به قبل از فیلتر کردن آن شود. برخی از فیلترهای آب به خط آب زیر سینک ظرفشویی متصل می شوند یا روی شیر آب نصب می شوند تا رسوبات، سرب و سایر آلودگی ها را فیلتر کند. فیلترها باید بطور دوره ای عوض شوند، معمولاً بعد از 100 گالن یا حدود چهار ماه. برخی از آنها دارای نشانگرهای داخلی هستند که به شما اطلاع می دهند که وقت تعویض آن فرا رسیده است.

فیلتر آب یخچال چیست؟

What is a refrigerator water filter

در صورتی که ساکن تهران هستید می توانید از سرویس تعمیر یخچال در تهران کاردون استفاده کنید.

فیلترهای آب یخچال ارزان نیستند. آنها نیازی به تغییر دو بار در سال ندارند. سالی یک بار شاید! البته این موضوع کاملا بستگی به منطقه ای که در آن زندگی می کنید دارد گاهی اوقات سختی آب منطقه سبب مسدود شدن فیلتر می شود و این موضوع بدان معناست که دیگر زمان تعویض فیلتر یخچال رسیده است.

خوشبختانه در یخچال های امروزی با توجه به طراحی های جدید و اضافه شدن امکانات اضافی شما می توانید از زمان تعویض فیلتر یخچال مطلع شوید زیرا در صورت خرابی و یا کثیف بودن یخچال آلارم تعویض فیلتر را به شما نمایش می دهد.

در صورتی که از یخچال برند سامسونگ استفاده می کنید، برای انجام تعمیرات آن می توانید از خدمات تعمیرات یخچال سامسونگ کاردون استفاده کنید.

تعویض فیلتر آب یخچال و فریزر در صورت نیاز به تعویض، باعث می شود همیشه مزه آب و یخ عالی باشد. تعویض فیلتر آب آسان است و خودتان می توانید این کار را انجام دهید. اگر مطمئن نیستید کدام فیلتر را برای یخچال خود استفاده کنید، لطفاً با کاردون در ارتباط باشید و از متخصصین کاردون برای برطرف کردن مشکل کمک بخواهید.

پیدا کردن و تعویض فیلتر یخچال

اگر فیلتر آب یخچال به سختی کار می کند تا آب آشامیدنی تمیز و تازه باشد و زمان تعویض فیلتر رسیده است می توانید درپوش فیلتر آب یخچال را که در گوشه سمت راست بالای داخل یخچال قرار گرفته جدا کنید. درب فیلتر را به سمت بالا بردارید. فیلتر را بیرون آورده و دور بریزید. فیلتر جدید را باز کنید و پوشش های محافظ را از حلقه های O خارج کنید. پس از برداشتن پوشش، اطمینان حاصل کنید که حلقه های O هنوز در جای خود قرار دارند.

هنگام قرار دادن فیلتر جدید در شیار، اطمینان حاصل کنید که فلش به سمت بالا باشد. فیلتر آب را به زور جا نیندازید. اگر به راحتی سر نخورد، آن را بچرخانید تا جایی که به درستی با شیارها تراز شوند. درب فیلتر را فشار دهید تا در جای خود قرار گیرد. پس از تعویض فیلتر، چهار گالن آب از داخل خط عبور دهید تا فیلتر جدید به درستی شستشو شود.

سوالات متداول

اگر در یخچال خود یک مخزن برای آب یا یخساز دارید، برای از بین بردن ذرات ریز یا آلودگی ها مانند سرب و کلر و ناخالصی هایی که باعث ایجاد طعم و بوی نامطبوع می شوند، به فیلتر نیاز دارید.

اگر فیلتر آب یخچال به سختی کار می کند تا آب آشامیدنی تمیز و تازه باشد و زمان تعویض فیلتر رسیده است.

به تعمیر یخچال نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی یخچال

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

6 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناصر
10 ماه قبل

ببخشید فیلتر‌ آب یخچال هرچند وقت یکبار باید عوض بشه؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  ناصر
10 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
بهتر هست که فیلتر آب یخچال هر ۶ ماه یکبار عوض بشه.

نفیسه
9 ماه قبل

آیا امکانش هست جای عوض کردن فیلتر یخچال، فیلتر رو بشوریم؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  نفیسه
9 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
خیر این کار اصلا توصیه نمی شود به این علت که فیلتر یخچال پس از گذشت زمان انقضای خود محل تجمع باکتری ها و رسوبات آب است.

محمدرضا
1 ماه قبل

سلام من یه یخچال ۳۲ فوت الجی دارم یه فیلتر بیرونی داره تعویض میکنم بازم فیلتر داره جر اون یدونه؟

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  محمدرضا
27 روز قبل

سلام وقت بخیر
لطفا مدل دستگاه را ذکر کنید.
باتشکر