لوگوی کاردون

علت یخ نزدن فریزر ساید سامسونگ

علت یخ نزدن فریزر ساید سامسونگ
فهرست محتوا

یخچال را جزو لوازم خانگی ضروری می دانید اگر قسمتی از فریزر ساید سامسونگ شما نیاز به تعمیر دارد برای تعمیر آن به سرعت اقدام نمایید. زیرا فریزر یکی از مهم ترین بخش های یخچال می باشد و اگر به موقع مشکل را برطرف نکنید ممکن است با مواد غذایی فاسد شده مواجه شوید. اگر مواد غذایی در فریزر ساید سامسونگ شما آب شده اند. بهتر است اطلاعاتی درباره عیب یابی یخچال فریزر ساید سامسونگ کسب نمایید. ممکن است مشکل خیلی هم بزرگ نباشد و دستگاه نیاز به تعمیر نداشته باشد جالب است گاهی اوقات خودتان می توانید مشکل را برطرف نمایید فقط کافی است اطلاعات خود را افزایش دهید و در اینترنت علت یخ نزدن فریزر ساید سامسونگ را جستجو نمایید.

شاید دلیل جستجو کردن شما در اینترنت یکی باشد و همه به دنبال دلیل و علت یخ نزدن فریزر ساید سامسونگ هستید! باید بدانید فرقی نمی کند فریزر شما از چه مدل و چه برندی باشد حتی اینکه ساید باشد یا یک فریزر جدا باشد هم فرقی ندارد زیرا عملکرد همه فریزرها یکی است و با هم تفاوتی ندارد.

چرا فریزر ساید سامسونگ یخ نمی زند؟

The reason why the Samsung freezer side does not freeze

سیستم سرمایشی فریزر در همه مدل ها یکسان عمل می کند بنابراین تفاوتی ندارد فریزر ساید سامسونگ شما خراب است یا فریزر امرسان! برای تعمیر فریزر و علت یخ نزدن آن پیشنهاد می کنیم کمی وقت بگذارید و از یک تعمیرکار مجرب و با تجربه بخواهید تا برای رفع مشکل به شما کمک کنند زیرا فریزر یکی از بخش های اصلی یخچال می باشد و بسیار حساس است در صورت نداشتن آگاهی در مورد قطعات آن می توانید خرابی های دیگری به وجود بیاورید.

دلیل اصلی و رایخ یخ نزدن فریزر و یا خوب منجمد نشدن مواد غذایی موجود در فریزر از کار افتادن فن فریزر و یا کمپرسور است. البته گاهی اوقات کاهش شارژ گاز فریزر هم می تواند دلیل یخ نزدن فریزر باشد.

در صورتی که ساکن تهران هستید می توانید از سرویس تعمیر یخچال کاردون استفاده کنید.

قبل از اینکه با تعمیر کار یخچال تماس بگیرید از محکم بسته شدن درب فریزر مطمئن شوید زیرا گاهی اوقات فرسوده شدن لاستیک درب یخچال مانع کامل بسته شدن درب فریزر می شود و همین موضوع می تواند دلیل یخ نزدن فریزر شود زیرا هوای سرد از درون فریزر خارج می شود.

علت یخ نزدن فریزر ساید سامسونگ را می دانید؟

گاهی اوقات به طور ناگهانی درب فریزر را باز می کنید و متوجه آب شدگی مواد غذایی درون فریزر می شوید این موضوع به شما هشدار خرابی فریزر را می دهد! به دنبال دلیل آن هستید؟ همان طور که می دانید یخچال و فریزر ساید بای ساید یکی از پرطرفدارترین هاست زیرا به دلیل زیبایی و کارکرد یخچال و فریزر به طور همزمان این محصول بسیار رایج گشت و سنت شکنی کرد! در گذشته یخچال و فریزر به صورت جدا عرضه می شد و هنوز هم طرفداران خود را دارد. در صورتی فریزر ساید شما به مشکل می خورد حتما برای تعمیر آن باید از یک متخصص کمک بخواهید زیرا نمی توانید با دفترچه راهنما کار خود را راه بیاندازید!

البته می توانید نکات و موارد اولیه را چک کنید در صورت برطرف نشدن مشکل حتما کار را به کاردون بسپارید. اگر بخواهید یکی دیگر از دلایل یخ نزدن فریزر را بدانید باید بگوییم خرابی برد کنترل دما می تواند میزان ولتاژ لازم را به کمپرسور و موتور فن فریزر نرساند در نتیجه منجر به اختلال در عملکرد دستگاه شود. شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که با تعمیر یک قطعه از یخچال مشکل شما برطرف نشود و بعد از چند روز مجدد با تعمیرکار تماس بگیرید و از او بخواهید برای تعمیر فریزرتان مراجعه نماید. این موضوع اتفاقی طبیعی است زیرا یخ نزدن فریزر می تواند یکی از مشکلات جدی باشد که برای یخچال و یا ساید شما می تواند اتفاق بیافتد.

چرا فریزر ساید سامسونگ فریز نمی کند؟

Why does the Samsung freezer side not freeze

اول از همه باید بگوییم عملکرد تمامی یخچال و فریزر ها یکسان می باشد و به برند یخچال شما هیچ ارتباطی ندارد بنابراین نوع یخچال فریزر اصلا مطرح نمی باشد زیرا عملکرد تمامی یخچال ها گرفتن گرما از هوا و تبدیل آن به هوای خنک می باشد. شاید گاهی اوقات کار نکردن و یا اختلال در عملکرد خنک سازی فریزر برایتان دردسر ساز و یا شاید نگران کننده باشد کاردون می خواهد این نگرانی را تا حدی برایتان حل نماید و شما را به راه حل برطرف کردن مشکل نزدیک نماید.

 این بار هم ترموستات اولین قطعه ای است که باید به عملکرد آن مشکوک شویم زیرا خرابی ترموستات می تواند منجر به فریز نکردن مواد غذایی شود. البته باید بدانید همیشه خرابی ترموستات نیست گاهی اوقات کمبود شارژ گاز فریزر و از کار افتادن فن و یا کمپرسور می تواند دلیل فریز نکردن مواد غذایی باشد بنابراین بهتر است برای تشخیص درست از کاردون کمک بخواهید.

با توجه به اینکه در تمامی موارد در مورد تعمیر یخچال با خرابی ترموستات سروکار داریم تصمیم داریم در این مطلب با انتشار ویدیویی از نحوه تعمیر ترموستات یخچال شما را با پیچیدگی این قطعه آشنا نماییم و باز هم یادآوری کنیم در صورت نداشتن دانش فنی اقدام به تعمیر و یا تعویض قطعه ای از یخچال خود نکنید.

سوالات متداول

دلیل اصلی و رایخ یخ نزدن فریزر و یا خوب منجمد نشدن مواد غذایی موجود در فریزر از کار افتادن فن فریزر و یا کمپرسور است. 

کمبود شارژ گاز فریزر و از کار افتادن فن و یا کمپرسور می تواند دلیل فریز نکردن مواد غذایی باشد.

اگر از یخچال برند پارس استفاده می کنید و قصد تعمیر آن را دارید، می توانید از سرویس تعمیر یخچال پارس کاردون استفاده کنید.

به تعمیر یخچال نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی یخچال

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

61 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهتاب
3 سال قبل

من تازگی ساید سامسونگ خریدم ولی نمی دونم چرا مواد غذایی داخلش یخ نمی زنه یعنی به نحوه نصب ارتباطی داره ؟

Support
پاسخ به  مهتاب
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
چقدر از نصب گذشته؟ بهتره کارشناس دستگاه شما رو بررسی کنند.
موفق باشید

زهرا عبادی
3 سال قبل

یخچال من مدل قدیمی سامسونگ هست اخرین بار که برفک زد تمیز کردم دیگه برفک نمیزنه ولی یخچال خنک میکنه ایا یخچال من خراب شده ؟

Support
پاسخ به  زهرا عبادی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
اگه هیچ مشکلی در کارکرد دستگاه مشاهده نمیکنید ایرادی نداره و جای نگرانی نیست. در نظر داشته باشین میزان برفک زدن طبیعی یخچال هم نباید از نیم سانت یا یک سانت ضخامت بیشتر باشه و در صورتی که بیش از این اندازه برفک بزنه نیاز به بررسی داره.
موفق باشید

سینا اکبری
3 سال قبل

سیستم تعدیل کننده چیه ؟

Support
پاسخ به  سینا اکبری
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
سیستم تعدیل کنننده در چه دستگاهی؟ لطفا دقیق‌تر بفرمایید.
متشکریم

بهرام
3 سال قبل

چرا میوه ها توی یخچال یخ می زنن ؟

Support
پاسخ به  بهرام
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
میوه و سبزیجات نوعی از مواد غذایی هستن که به طور کلی در مقابل سرما واکنش سریع‌تری دارن. لازمه در کشوی جامیوه‌ای قرار بگیرن.
موفق باشید

فرزانه
3 سال قبل

ببخشید یه سوال داشتم من دو تا ساید توی خونه دارم و یک فریزر بالا بودن قبض برق به خاطر اینه ؟ و اینکه به خاطر خرابی یخچال هاست ؟ راهی هست که هزینه برق پایین بیاد؟

Support
پاسخ به  فرزانه
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
به طور کلی دستگاه‌های مثل یخچال و کولرگازی که کمپرسور دارن و با سیستم تبرید سرمایش ایجاد میکنن نسبت به باقی دستگاه‌ها برق بیشتری ممکنه مصرف کنن. دفعات باز و بسته کردن در یخچال، میزان مواد غذایی که داخلش قرار میدید، درجه انتخابی، دمای اتاق که دستگاه در اون قرار داره، رعایت فواصل استاندارد از اطراف دستگاه در مصرف برق تاثیر داره. غذایی خیلی گرم رو هم داخل دستگاه نذارید.
موفق باشید

علت یخ زدن لوله پشت یخچال - کاردون
3 سال قبل

[…] بیشتر بخوانید : علت یخ نزدن فریزر ساید سامسونگ […]

سهیل
3 سال قبل

سلام یخچال فریزر امرسان دو درب پایین فریزر، ۲روز خود به خود از چند دقیقه خاموش و روشن میشه داخل یخچالم خیلی معمولیه خنک نمیشه

Support
پاسخ به  سهیل
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لازمه دستگاهتون بررسی بشه. ممکنه ایراد مربوط به قطعات متفاوتی باشه که به این شکل امکان تشخیص وجود نداره. میتونید برای بررسی دستگاه درخواست ثبت کنید.
موفق باشید

ایدا
3 سال قبل

سلام میخواستم بپرسم یخچال من اواپراتو قسمت فریزر کلا یخ میزنه / اواپراتو قسمت یخچال هم بعد از اون یخ میزنه / حدودا ۲۰ روز طول میکشه این عمل / نوار درب یخچال سالمه / خروجی اب سالمه / میشه بگین مشکل از چی میتونه باشه ممنون از سایت خوبتون

Support
پاسخ به  ایدا
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه مشکل از سنسور، اتصالات، برد یا باقی قطعات باشه ولی به طور کلی لازمه دستگاه بررسی بشه و بعد در مورد ایراد اون اعلام نظر بشه. میتونید برای بررسی دستگاه سفارش ثبت کنید.
موفق باشید

حمیدرضا
3 سال قبل

سلام یخچال ما ساید سامسونگه الان چند وقته که تمام وسایله درونش کلا رطوبت میگیره و هی باید درارن خشک کنن دوباره بزارن داخلش غیره این مشکله دیگه ای نداره میشه بگید مشگلش چیه

Support
پاسخ به  حمیدرضا
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه درب دستگاه رو زیاد باز و بسته می‌کنید و یا غذای خیلی گرم داخل یخچال قرار می‌دید. لازمه میوه و سبزی‌ها رو حتما توی کشوی جامیوه‌ای قرار بدید. وسایل گرمازای نزدیک یخچال هم میتونه روی این مورد تاثیر گذار باشه. این موارد رو رعایت کنید و در صورت تکرار ایراد ثبت سفارش انجام بدید تا برای عیب یابی دستگاهتون مراجعه بشه.
موفق باشید

دلارام
3 سال قبل

سلام یخچال ساید سامسونگ ما درجه روی ۲۰ وایساده و تغییر نمیکنه و با تغییر هم مجدد ۲۰ نشان داده میشود در صورتی که همیشه روی ۳ بوده

Support
پاسخ به  دلارام
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
مطمئنید دمای فریزر رو مشاهده نمیکنید؟ احتمالا دمای فریزر هست و منفی 20. دمای 3 دمای کابین یخچاله.
موفق باشید

alan
3 سال قبل

سلام ببخشید اگر ممکنه طریقه تنظیم کم بیش کردن دمای یخچال فریزر تکسان دیجیتالی را آموزش دهید. متشکرم

Support
پاسخ به  alan
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
بستگی به مدل دستگاهتون داره چون تنظیمات در هر مدل فرق داره. معمولا یکی از روشهای زیر هست:
اگه تنظیم بصورت ولومی داخل یخچال قرار دارد که دو گزینه COLD و COLDEST رو داره هرچه به سمت COLD بره گرمتر و به سمت COLDEST بره سردتر میشه.
بعضی تنظیمات ولومی که MAX و MIN داره ، هرچه به سمت MAX بره سردتر و هرچه به سمت MIN بره گرمتر میشه.
اگه خطی یا نقطه ای باشه هرچی تعداد خط و نقطه کمتر بشه گرمتر و هرچه تعداد خط و نقطه بیشتر بشه سردتر میشه.
اگه بصورت خطی و هم بصورت عددی نمایش داده میشه هرچی عدد بیشتر بشه، خط کمتر و سرما هم کمتر میشه و برعکس.
در تنظیم دمای فریزر اگر ولومی بود(مدلهای فریزر بالا که معمولا” بین 1 تا 7 و یا بین 1 تا 10 می باشد) داخل فریزر هست و عدد نرمال بین 3 تا 5 است ، هرچه عدد کمتر بشه سرما کمتر و هرچه عدد بیشتر بشه سرما هم بیشتر میشه.
اگه بصورت درجه سانتی گراد باشه در یخچال: معمولا” بیشترین سرما {صفر و یا 1-} هست و کمترین سرما {6درجه }که نرمال 2 تا 4درجه هست.
در فریزر : کمترین سرما 15- درجه و بیشترین سرما 23- درجه که نرمال 19- یا 18- درجه هست.

Meysam2000
3 سال قبل

با سلام من یک یخچال ساید گرفتم قسمت یخچال بعد از نیم ساعت به دمای تنظیمی رسید ولی قسمت فریزر تغییر محسوسی نداشت و گرم هست.میخواستم بدونم چه مدت طول میکشه تا فریزر هم به دما مورد نظر برسه.مدتش طولانی هست یا مشکلی وجود داره؟

Support
پاسخ به  Meysam2000
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
اگر دستگاه تازه نصب شده حدودا مدت 72 ساعت زمان میبره تا کامل خنک بشه و این مورد طبیعی هست.
موفق باشید

omid
پاسخ به  Support
2 سال قبل
معصوم خانی
3 سال قبل

سلام قسمت فریزر ساید من یخ نمیزنه و درجه اون روی صفره البته گاهی روی ۱ هم میره اما دوباره میره روی صفر چراغ داخل روشنه و اصلا در زیاد بازو بسته نشده لطف میکنید راهنمایی کنید

Support
پاسخ به  معصوم خانی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
اگر تمامی مواد غذایی یخ نمیبنده نیاز هست دستگاه شما از طرف کارشناس بررسی بشه اما اگر مواد غذایی مثل بستنی ذوب میشه به دلیل ایراد دستگاه نیست.
موفق باشید

علوی
3 سال قبل

با سلام یخچال ما ساید سامسونگه فریزر یخ نمی زنه البته تایمرش خرابه و چیزی را نشان نمیده چگونه متوجه بشویم دمای داخل بخچال و فریزر چقدر است؟

Support
پاسخ به  علوی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
پیشنهاد میشه برای تعمیر دستگاه اقدام کنید تا زمان تنظیم دما بتونید ساده‌تر این کار رو انجام بدید. به این شکل بدون استفاده از ترمومتر نمیشه درجه دما رو تشخیص داد.
موفق باشید

محمد
2 سال قبل

باسلام.فریزر یخچال ساید ما یک روزه که یخ نمیزنه.نمایشگر دمای منفی ۲۰ نشون میده ولی مواد غذایی یخش آب شده.ایرادش کجاست؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  محمد
2 سال قبل

با سلام
دوست عزیز لطفا برای تست یخچال یک لیوان آب در طبقه وسط یخچال گذاشته و به مدت ۲ساعت زمان بدهید اگر به حالت نیمه منجمد درآمد بگذارید که کامل یخ بزند تا ۵ساعت در این صورت یخچال شما سالم هست ولی اگر یخ نزد که ممکن است تبرید یخچال به مشکل برخورده در این صورت با شماره 1604 تماس بگیرید تا همکاران بنده شما را راهنمایی کنند.

فقیه
2 سال قبل

با سلام
من یخچال فریزر ساید سامسونگ دارم چند روزیه یخچالش درست کار میکنه ولی فریزرش هرچقدز روی دمای -18 ،-17 تنظیمش میکنم دوبازه همون 14 خودشه و خنک نمیکنه

a.nazari
مدیر
پاسخ به  فقیه
2 سال قبل

سلام احتمالا ایراد سنسور و یا برد می‌باشد که باید متخصص مراجعه کند لطفا با شماره 1604 تماس بگیرید.

طاها
پاسخ به  فقیه
2 سال قبل

سلام
یخچال من ساید سامسونگ کشو آخر فریرز یخ نمیزنه سرد هست و گوشت چرخی یک روز تو یخجال بود یخ نزده و گوشت خراب شده بود مشکل ازچیه ۱

a.nazari
مدیر
پاسخ به  طاها
2 سال قبل

سلام باید کارشناس دستگاه را بازدید کنند احتمال شارژ گاز وجود دارد. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با شماره تماس 1604 تماس بگیرید .

طاها
2 سال قبل

سلام
یخچال من ساید سامسونگ کشو آخر فریرز یخ نمیزنه سرد هست و گوشت چرخی یک روز تو یخجال بود یخ نزده و گوشت خراب شده بود مشکل ازچیه

a.nazari
مدیر
پاسخ به  طاها
2 سال قبل

سلام باید کارشناس دستگاه را بازدید کنند احتمال شارژ گاز وجود دارد

امیر آزاد
2 سال قبل

با سلام
من یخچال ساید سامسونگ مدل RS223KVSW دارم.
چند روزی هست که مرتبا در سطح کشور برق ها قطع می‌شوند. امروز متوجه شدم زیر یخچال آب ریخته و این آب ناشی از آب شدن مقداری از یخهای مخزن یخ فریزر بود. مابقی یخها را خالی کردم ولی درجه فریزر مانده روی 20 ولی یخچال کاملاسالم روی 3 هست. تا درجه را کم میکنم سریعا 20_ می‌آید ولی بعد چند ثانیه مجددا 20 می‌شود. نکته جالب اینکه قسمت بالایی فریزر آب در ظرف شکل دار ظرف یخ ساز گرم است در حد آب شیر. و زیر مخزن یخ دقیقا در بالاترین طبقه فریزر مواد غذایی مانند بستنی شل شده، طبقه پایین‌تر یخ هنوز سفت است تا برسد کف فریزر که واقعا هنور 20_ است در واقع طبقات هر چه پایین بیاید سرد تر میشود
کلید Power freeze را هم میزنم بعد از چند دقیقه ای خاموش می‌شود. یکبار هم از برق خارج کردم که ریست شود و مجدد زمان اتصال فریزر 21 بود ولی الان باز 20 شد بعد از 4 ساعت (نکته آخر اینکه دما در فریزر خیلی پایین‌تر از دمای 20 درجه ای است که نشان می‌دهد ” البته بجز در مخزن یخ ساز” و نکته جالب اینکه شیر آب یخچال مثل همیشه خوب خنک هست.!!
یک برودتی ابر مانند همیشه تولید می‌کرد که من الان نمیبینم و فکر کنم از برودت ساز بالایی باشه.
شرمنده من با جزئیات توضیح دادم. سپاسگذار شما خواهم بود اگر راهنمایی بفرمایید

a.nazari
مدیر
پاسخ به  امیر آزاد
2 سال قبل

سلام
وقتتون بخیر
با توجه به توضیحات شما در مورد نشان دادن دما فریزر نشان ندادن علامت منفی مربوط به برد دیسپلی میباشد
ولی در مورد عدم سرمایش باید کارشناس مراجعه کند و به وسیله ترنومتردرجه واقعی چک شود و مراحل تعمیر شروع شود

امیر آزاد
پاسخ به  a.nazari
2 سال قبل

با عرض سلام و سپاس از توضیح و کمک جنابعالی.
با توجه به صحبت شماکارشناس آوردم و با یک حرکت ساده و عجیب فریزر سالم شد که خوب دیدم بگویم تا اگر عزیزی مشکل من را پیدا کرد شاید به کارش بیاید.
راه حل این کارشناس عزیز این بود که 24 ساعت تمام یخچال کاملا خاموش شود و درب های باز باشد، و بعد از این کار یخچال کاملا مثل روز اول شد.
فقط تذکر اینکه این کار فقط و فقط در صورتی جوابگوی این مدل از ساید سامسونگ است که بالای فریزر کاملا گرم و هر طبقه پایین‌تر که بیاییم سرما و برودت بیشتر شود تا کف فریزر که دمای انجماد همیشگی تنظیم شده است.
و دلیل این ایراد هم اروری است که به واسطه خاموش روشن شدن های زیاد ایجاد می‌شود و این روزها که برق دائما قطع و وصل می‌شود ممکن است برای بسیاری از ساید های سامسونگ پیش بیاید.
باز هم تشکر از وقت و زمانی که می‌گذارید.

omid
2 سال قبل

با سلام۔من یه ساید سامسونگ دارم الان دو روزه که یخچال به خوبی کار میکنه ولی قسمت فریزر همه چی از حالت انجماد درومده ۔با اینحال نشانگر دما هنوز ۱۸_ سابق رو نشون میده ولی دمای داخل فریزر مطمعنن از ۲،۳ درجه پایینتر نیست ۔محبت میکنید اگه راهنماییم کنید

a.nazari
مدیر
پاسخ به  omid
2 سال قبل

سلام، قسمت اواپراتور دستگاه باید بررسی شود و همینطور قسمت موتور خانه احتمال خرابی ترموفیوز و یا المنت نیز میباشد، جهت اعلام نظر دقیق تر باید توسط متخصص بررسی گردد

حمید
1 سال قبل

سلام، مشکلی قبلی که آقای امید مطرح کردند رو ساید ما هم پیدا کرده، همزمان خطای سنسور دیفراست یخچال (5E) داد و فریزر شروع به گرم شدن کرد، سنسور رو تعمیرکار عوض کرد و خطای نمایش داده برطرف شد، اما فریزر مشکل داره.
دمای فریزر شروع به پایین آمدن می کنه (فکر کنم تا حداقل 10- هم میرسه یا پایینتر)، حتی کمی هم یخ تولید می کنه، اما نمایشگر روی پایین ترین درجه می مونه(مثلا 20-)، که درجه واقعی نیست، اگر برای چند ثانیه دستگاه رو خاموش و روشن کنم، درجه نمایش داده شد درست میشه و مثلا عدد 3 درجه رو نشون میده، سنسور محیطی رو هم عوض کردم، تاثیری نداشت. فن هم درست کار می کنه. تهران نیستم و دسترسی به تعمیرکار ماهر ندارم. ممنون میشم راهنمایی کنید.

a.nazari
مدیر
پاسخ به  حمید
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
لطف می کنید برند و مدل دستگاه رو بفرمایید
با تشکر

حمید
پاسخ به  a.nazari
1 سال قبل

سلام، سامسونگ RS12SW

حمید
پاسخ به  حمید
1 سال قبل

سلام، ممنون میشم، پاسخ دهید.

a.nazari
مدیر
پاسخ به  حمید
1 سال قبل

سلا و وقت بخیر
احتمالا از فن دستگاه است که نمی‌تواند کار کند و سرمایش دستگاه را تامین کند.

حمید
1 سال قبل

سلام، مشکلی قبلی که آقای امید مطرح کردند رو ساید ما هم پیدا کرده، سامسونگ RS12SW، همزمان خطای سنسور دیفراست یخچال (5E) داد و عجیب بود که فریزر شروع به گرم شدن کرد، سنسور دیفراست یخچال رو تعمیرکار عوض کرد و خطای نمایش داده برطرف شد، اما فریزر مشکل داره.
دمای فریزر شروع به پایین آمدن می کنه (فکر کنم تا حداقل 10- هم میرسه یا پایینتر)، حتی کمی هم یخ تولید می کنه، اما نمایشگر روی پایین ترین درجه می مونه(مثلا 20-)، که درجه واقعی نیست، اگر برای چند ثانیه دستگاه رو خاموش و روشن کنم، درجه نمایش داده شد درست میشه و مثلا عدد 3 درجه رو نشون میده، سنسور محیطی رو هم عوض کردم، تاثیری نداشت. فن هم درست کار می کنه. قاب جلوی فریزر رو باز کردم، اواپراتور تا نیمه بالایی برفکی میشه، اما ظاهرا بعد از حدود 2 ساعت هیتر روشن میشه و همه رو آب می کنه و درجه میره بالا، تهران نیستم و دسترسی به تعمیرکار ندارم. ممنون میشم راهنمایی کنید.

علیرضا۰۹۰۱۷۷۶۰۵۳۵
پاسخ به  حمید
1 سال قبل

سلام یخچال ماسایدباسایدمدل سامسونک است چندروزقسمت فریزریخ نمیکنه ویخ هم نمیسازه مشکلش چیه

a.nazari
مدیر
پاسخ به  علیرضا۰۹۰۱۷۷۶۰۵۳۵
1 سال قبل

سلام دستگاه شما عدم سرمایش داره که معمولا به دلیل شارژ پایین گاز یا خرابی برد است.

رضا رفیعی
1 سال قبل

سلام ما هم سامسونگ RS12SW داریم و مشکل بالا برای ما هم پیش اومده
یخچال درسته ولی فریزر دماش روی حدود 17 درجه هست و سرد نمیشه
منطقا کمپروسور کار می کنه که دمای یخچال به 2 درجه می رسه
فریزر خالی است. ظاهرا گاز مشکلی نداره چون وقتی خاموش میکنم صدای بازگشت گاز میاد
فن داخلی پشت پنل هم درست کارمیکنه. برد اینورتر رو چک کردم یه چراغ داره که روشنه و چشمک نمیزنه یعنی سالمه
کوندانسور پشت رو دست زدم دمای عادی داره نه گرمه به سرد
مشکل از کجاست؟ تشکر

ریاحی
1 سال قبل

آب یخ میزند ولی نان یخ نمزند

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  ریاحی
1 سال قبل

سلام. دستگاه شما مشکلی نداره احتمالا

نادری
1 سال قبل

با عرض سلام و تشکر از شما.
بنده به تازگی ساید سامسونگ گرفتم. بعد از ۲۴ ساعت از نصب و راه‌اندازی، قسمت یخچال سرد هستش ولی قسمت فریزر هنوز کامل آبی که گذاشتیم توش، یخ نبسته؟ دمای فریزر روی ۱٨ و یخچال ۴ هستش

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  نادری
1 سال قبل

سلام.
در بعضی از دستگاه ها اول یخچال خنک می‌کنه بعد فریزر و این حالت طبیعیه. اگه بعد از ۲۴ ساعت هنوز این مشکل وجود داره، باید دستگاه شما بررسی بشه.
موفق باشید

مریم
1 سال قبل

سلام. من ساید سامسونگ مدل RS71دارم یک ماهی استفاده کردم دما به صورت پیش فرض یخچال ۳ و فریزر ۱۹- هستش جدیدا دیدم ردیف بالای طبقه اول مواد شل شدن سریع گذاشتم روی حالت پاور فریز و اوکی شد بعد از ۱۰ ساعت پاور فریز خاموش کردم تا چند روز خوب بود ولی دوباره دیدم انجماد مواد طبقه اول داره آب میشه. احساس میکنم وقتی که ساید میره روی حالت اتومات دوباره به مدار بر نمیگرده مگر اینکه دکمه پاور فریز بزنم تا کمپرسور کار کنه و مواد منجمد بشن. ممنون میشم راهنمایی کنید.

سارا
1 سال قبل

سلام فریزر من چند وقتیه که یک روز یخ میزنه یک روز خوب یخ نمیزنه و مواد غذایی شل میشن, تعمیرکار گاز یخچال و سنسور یخچال رو عوض کرده ولی هنوز مشکل رفع نشده, بنظرتون مشکلش از چی هست ?ممنونم

Maya
7 ماه قبل

سلام روز بخیر یخچالم ساید بای ساید سامسونگ هستش درجه فریزر تا صفر میاد زیر صفر نمیشه دلیلش چیه؟ممنون میشم پاسخ بدید من آلمان هستم اینجا تعمیرات بلد نیستن و خیلی کم انجام میدن

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  Maya
6 ماه قبل

با سلام
در تمامی یخچال ها درجه یخچال از صفر تا +6 تنظیم می شود که 0 کمترین درجه و +6 بیشترین درجه است.

عباس
4 ماه قبل

ساید بای ساید سامسونگ در موقع جابجایی یخچالش خوب کار میکند ولی فریزر آن از کار افتاده و یخ نمیزنه علت چیست ضمنأ این یخچال فریزر ساید سامسونگ در ایران نیست و در اسپانیا تعمیر کار خوب پیدا نمیشه لطفاً اصل عیب را بفرمایید که اگر از بردش است برد را باز کنند بفرستند ایران برای تعمیر. آیا ممکنه کمبود گاز باشه

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  عباس
3 ماه قبل

باسلام و احترام
می تواند هر دو مورد باشد برای عیب یابی دقیق تر باید توسط تکنسین فنی دستگاه چک شود.
باتشکر

عباس
4 ماه قبل

با سلام ببخشید مدل یخچال فریزر ساید سامسونگ که عرض کردم قسمت فریزر آن یخ نمیزنه . SR-S24NTD می‌باشد با تشکر عرض کردم در اسپانیا است