لوگوی کاردون

علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال چیست؟

علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال چیست؟
فهرست محتوا

تعمیرات یخچال و فریزر همیشه یکی از تخصصی ترین فعالیت ها محسوب می شود زیرا تعمیرات این وسیله خانگی شامل دو بخش مکانیکی و الکتریکی است. در صورتی که صفحه نمایش یخچال شما نیاز به تعمیرات دارد باید بگوییم خارج از تخصص شماست و نیاز به تخصص فنی دارد بنابراین کار را به کاردون بسپارید تا از پرداخت هزینه های اضافی جلوگیری نمایید.

چرا صفحه نمایش یخچال خاموش می شود؟

Why does the refrigerator screen turn off

یکی از مشکلات اصلی که یخچال های امروزی با آن مواجه می شوند خاموش شدن صفحه نمایش است. علت اصلی خاموش شدن نمایشگر یخچال قطعی سیستم برق صفحه نمایش و یا سوختن آن است. خوشبختانه یخچال های امروزی دارای صفحه نمایش هستند که ارور ها و خطاهای به وجود آمده در یخچال را به شما نمایش می دهد و می توانید برای رفع آن ها دست به کار شوید. اما در صورتی که صفحه نمایشگر چشمک می زند و خطوط افقی بر روی آن نمایش داده می شود. بدانید یک خطا داخل یخچال رخ داده است.

دلیل چشمک زدن چراغ نمایشگر یخچال چیست؟

What is the reason for flashing the display light of the refrigerator

اگر می خواهید دلایل چشمک زدن نمایشگر یخچال را بدانید با ما باشید. لازم است بدانید تمامی این موارد در دفترچه راهنمای یخچال ذکر شده است. از جمله موارد که باعث چشمک زدن صفحه نمایش می شود دمای یخچال است. هنگامی که دمای یخچال به سرعت بالا می رود نمایشگر یخچال شروع به چشمک زدن می کند اما به محض آنکه دما به حالت عادی می رسد چراغ چشمک زن خاموش می شود. در صورت ریست کردن یخچال تا زمانی که دمای یخچال به حالت عادی برسد چراغ نمایشگر یخچال چشمک زن است. وقتی در قسمت فریزر دچار خرابی یا مشکل باشید چراغ چشمک می زند.

سنسور یخ ساز یخچال یکی از مواردی است که باعث چشمک زدن چراغ صفحه نمایش یخچال می شود در صورتی که دمای یخچال بیشتر از 150 درجه سانتی گراد و یا کمتر از  منفی 58 درجه سانتی گراد باشد این ارور بر روی صفحه نمایش ظاهر شود و چراغ صفحه نمایش چشمک زن می شود. اگر می خواهید علت روشن شدن چراغ را بدانید باید بگوییم سنسور یخ ساز شکسته است و یا قطع جریان برق داشته ایم. سنسور برفک زدایی هم مانند سنسور یخ ساز می باشد بنابراین در صورت شکسته شدن و یا خرابی آن چراغ صفحه نمایش چشمک زن می شود.

اگر از یخچال برند امرسان استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، می توانید از سرویس تعمیر یخچال امرسان کاردون استفاده کنید.

بهتر است با قطعات یخچال بیشتر آشنا شویم!

برد الکترونیکی یخچال به مغز دستگاه شهرت دارد زیرا اجزای اصلی یخچال مانند کمپرسور و فن یخچال را کنترل می کند. باید بگوییم اگر برد الکترونیکی به درستی کار نکند یخچال خنک نمی شود بنابراین سایر بخش ها هم فعالیت شان مختل می شود و به خوبی کار نمی کند. در نتیجه صفحه نمایشگر یخچال از کار می افتد.

چگونه تشخیص دهیم برد الکترونیکی خراب است؟

How to recognize that the electronic board is broken

اگر ساکن تهران هستید، می توانید از سرویس تعمیر یخچال در تهران کاردون استفاده کنید.

برای تشخیص عیب برد الکترونیکی برق را قطع کنید. یخچال را از برق جدا کنید. فضایی را فراهم کنید تا به برد یخچال دسترسی داشته باشید. پوشش روی صفحه برد الکترونیکی را بردارید. قبل از جدا کدن سیم ها عکس بگیرید تا برای متصل کردن مجدد به مشکل نخورید. برد الکترونیکی را از یخچال جدا کنید. و با کمک یک تعمیرکار و متخصص در زمینه تعمیرات یخچال عیب را بیابید و دوباره برد الکترونیکی را به یخچال وصل کنید.

سوالات متداول

علت اصلی خاموش شدن نمایشگر یخچال قطعی سیستم برق صفحه نمایش و یا سوختن آن است.

برد الکترونیکی یخچال به مغز دستگاه شهرت دارد زیرا اجزای اصلی یخچال مانند کمپرسور و فن یخچال را کنترل می کند.

اگر برد الکترونیکی به درستی کار نکند یخچال خنک نمی شود بنابراین سایر بخش ها هم فعالیت شان مختل می شود و به خوبی کار نمی کند. در نتیجه صفحه نمایشگر یخچال از کار می افتد.

به تعمیر یخچال نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی یخچال

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

13 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مسلم
2 سال قبل

سلام یخچال ما الکترو استیل هست چندوقتی هستش که بزفک میزنه و درجه های دمای یخچال بالا وپایین میشه و یکی دو روزی طول میکشه تا بخواد عادی بشه.اونم باید یخچال کامل خالی کنم تا خوب بشه دوباره.تا گوشتی وسیله ای میذارم که حدود 10 یا 15 کیلو باشه سریع صفحه نمایش خاموش میشه و درجه اش کم میشه بخاطر چی اینجوری میشه.الان حدود 4.5ماهی هستش اینجوری شده.یه تعمیرکارم اوردم نگاه کرد و یخورده دستکاری کرد وگفت مشکلی نیست جلو هواکششو فقط نبندید

a.nazari
مدیر
پاسخ به  مسلم
2 سال قبل

سلام
دوست عزیز یخچال های الکترواستیل معمولا به اینصورت هستند که دمای یخچال باتوجه به دمای محیط تغییر میکند و بالا و پایین میشود منتها شما برای تست یخچال فریزر یک لیوان آب در طبقه وسط بگذارید اگر تا 5ساعت یخ زد که یخچال مشکلی ندارد و موضوع بعد اینکه شما میبایست حجم مواد غذایی داخل یخچال رو با توجه به گنجایش یخچال بگذارید تا یخچال فضای خالی برای چرخش دما داشته باشد.

مهدی
2 سال قبل

سلام یخچال ما سینجره الان چند روزه که صفحه نمایشگر یکدفعه عدد صفر و نشون میده و مدامچشمک میزنه و پس از مدتی خاموش میشه و دمای یخچال و نشون میده البته یخچال برای خودش اتومات میزنه و کار میکنه در ضمن یه ماه پیش بردش خراب شده بود وتعمیر کردیم از همون موقع بعضی مواقع این طوری میشه

a.nazari
مدیر
پاسخ به  مهدی
2 سال قبل

برد دیسپلی یخچال شما خراب شده است و ارتباطی به کارکرد دستگاه ندارد و نشان دهنده وضعیت دستگاه هست
باید تکنسین مراجعه و مشکل بررسی بشه میتونید با 021۴۷۱۰۰تماس بگیرید.

شیدا
2 سال قبل

سلام خسته نباشید یخچال ما الکترو استیل هستش صفحه نمایشگرش روشن نمیشه ولی وقتی درب و باز میکنیم آلارم میده بعد دوم اینکه چند وقتی بود که طبقه بالای یخچال خوب سرد نمیکرد ولی فریزر خوب بود الان حدیدا صدای موتورش خیلی زیاد شده اتومات هم دیر میزنه میخواستم دلیل اینو ببپرسم یکی روشن نشدن نمایشگر باوجود اینکه آلارم رو میده و صدای موتور و اتومات یر و چرا طبقه بالا سرد نمی کنه

a.nazari
مدیر
پاسخ به  شیدا
2 سال قبل

سلام روز بخیر دستگاه شما باید بازدید شود لطفا با شماره 1604 تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

زینب
2 سال قبل

سلام یخچال ما الکترواستیل هست، چند روزع که صفحه نمایشگرش چشمک میزنه، و دمای فریزرش پایینه
ویخچالمون صدا میده، ببخشید یعنی ممکنه چه مشکلی داشته باشه؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  زینب
2 سال قبل

حتمالا مشکل از هیتر دستگاهتون هست برای بررسی بیشتر با 1604 تماس بگیرید تا ثبت رسید انجام شود

حسن چراغی
1 سال قبل

با سلام یخچال ماوایت هاوس است گاهی علایم صفحه نمایشگر بی‌نظم ویا خاموش میشود وقتی از برق میکشیم ومجددا به برق می‌زنیم درست میشود وپس از مدتی مثلاً دو ساعت ویا دو روز وحتی یک هفته دوباره نمایشگر خاموش ویا علایم آن بی‌نظم میشود البته در کارکرد یخچال مشکلی وجود ندارد
لطفاً علت چه میتواند باشد

a.nazari
مدیر
پاسخ به  حسن چراغی
1 سال قبل

سلام. دستگاه ایراد دارد و اروو می ‌دهد، شما زمانی که از برق می‌کشید ارور پاک می‌شود ولی باید یک متخصص دستگاه را ببینید و ایراد را پیدا کند.

مهمان
1 سال قبل

سلام یخچال فریز الکترواستیل صفح نمایش همه اعداد رونشون میده وسالمه ولی تاریک هست مثل قبل صفحه نمایش روشن وواضح نیست کم کم تاریک شده خدا روشکر دیگ مشکلی نداره

منصوره *
2 ماه قبل

سلام یخچال من مارک دیپونت مدل دیسکاور است لامپ داخل یخچال هی خاموش و روشن میشود و شیشه بزرگ درب بار هم داخل یخچال وپشت سر هم نشون میده چکار کنم آخه باید بازدنه دوتا ضربه درب بار یخچال روشن بشه توی یخچال و نشون بده خودش هی روشن میشه خاموش میشه چکار کنم نسوزه
به نظرتون مشکل از سوییچ یخچاله تعمیر کار اومد دید گفت مشکل از قسمت در بار قسمت حس گره هر بار که روشن خاموش میشه صدای روشن شدن کلید لمسی درب بار شنیده میشه شایدم صدای سوییچ درش باشه یک صدایی میده

آخرین ویرایش 2 ماه قبل توسط منصوره *
پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  منصوره *
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر
با توجه به بررسی تعمیرکار و برطرف نشدن مشکل لطفا با شماره 1604 تماس بگیرید با متخصص فنی ما دستگاه را دقیق تر بررسی کنند.
باتشکر