لوگوی کاردون

معرفی ۱۴ جایگزین گوگل پلی برای دانلود اپلیکیشن های اندرویدی

معرفی جایگزین گوگل پلی - google playe store
فهرست محتوا

فروشگاه گوگل پلی، اولین انتخاب اکثر کاربران برای دانلود و نصب برنامه‌های تلفن همراه هوشمند محسوب می‌شود. با این‌ حال، مواقعی پیش می‌آید که برنامه موردنظر خود را در این سرویس پیدا نمی‌کنید یا خود گوگل پلی به گوشی شما خدمات نمی‌دهد. این امر می‌تواند به دلیل محدودیت‌های منطقه‌ای یا مطابقت نداشتن آن برنامه یا برند موبایل با شرایط و ضوابط گوگل باشد. در این مواقع باید فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث دیگری را نصب کنید تا برنامه‌ها را درست مانند فروشگاه گوگل پلی برای شما نصب نمایند. همچنین ممکن است شما بخواهید از طریقی از خود گوگل پلی برنامه‌ای را دریافت کنید؛ برای این منظور باید از سایت‌ها و روش‌های واسطه استفاده کنید. ۳ مورد پایانی مقاله، برای این منظور به کار می‌روند. در این مطلب به معرفی بهترین برنامه‌های جایگزین گوگل پلی خواهیم پرداخت. 

علت مطرح شدن برنامه‌های جایگزین گوگل پلی

اگر یک دستگاه اندرویدی دارید، در اکثر مواقع فروشگاه گوگل پلی انتخاب اول شما خواهد بود، البته به شرطی که به دستگاه شما سرویس بدهد. مثلاً شرکت گوگل مدتی است که به دلایل مختلف از ارائه خدمات خود به گوشی‌های هواوی سر باز میزند. البته گوگل پلی را می‌توان با ترفندهایی خاص و پیچیده، بر روی گوشی‌های هواوی نصب نمود. اما این کار از حوصله کاربران خارج است و امکان بروز مشکلاتی در تنظیمات گوشی نیز وجود خواهد داشت. بنابراین یافتن جایگزین گوگل پلی در هواووی یکی از مهم ترین دلایل رفتن کاربران به سوی فروشگاه های دیگر است.

در عین‌حال ردپای سرویس‌ها و فریم ورک گوگل پلی در حال حجیم‌تر شدن است. این امر برای گوشی‌های با حافظه داخلی کم، بسیار مضر خواهد بود. برنامه‌های جایگزین گوگل پلی که در این مطلب ذکر خواهندشد، منابع سیستمی و فضای ذخیره‌سازی کمتری مصرف می‌کنند. در عین‌حال استفاده از آن‌ها کاملاً ایمن است و به حریم خصوصی شما نیز تجاوز نمی‌کنند. در ادامه مطلب به معرفی چند فروشگاه برنامه معتبر خواهیم پرداخت.

فروشگاه های جایگزین گوگل پلی

۱. فروشگاه Aurora

فروشگاه Aurora Store یک فروشگاه برنامه اندروید متن باز است که هر برنامه‌ای را بخواهید، در خود جای داده است. رابط کاربری پیش‌فرض این برنامه دارای زمینه‌ای تیره‌رنگ است، اما به طیف گسترده‌ای از انتخاب‌های مختلف تجهیز شده است. استفاده از این برنامه، بسیار ساده و آسان است و چیزی که شما را شگفت‌زده خواهد کرد، کتابخانه برنامه‌ها است. زیرا انتخاب برنامه‌ها هیچ شباهتی به فروشگاه‌های دیگر با برنامه‌های زائد ندارد.

در صفحه اصلی برنامه، بخش‌های «برای شما»، «نمودارهای برتر» و «دسته‌بندی‌ها» را خواهید یافت. این فروشگاه همچنین برنامه‌های نصب‌شده شما را به‌روز نگه خواهد داشت. به‌طورکلی، فروشگاه Aurora store یکی از بهترین برنامه های جایگزین گوگل پلی است که می‌توانید در اینترنت پیدا کنید. برای دانلود store Aurora می‌توانید به وب‌سایت رسمی Aurora مراجعه نمایید.

aurora store جایگزین گوگل پلی

۲. فروشگاه Aptoide

از بهترین جایگزین های گوگل پلی می‌توان به فروشگاه Aptoide اشاره کرد. طراحی فروشگاه Aptoid با استانداردهای گوگل مطابقت دارد و دارای رابط کاربری خوش ساختی است. بنابراین تجربه کاربری آن تقریباً به‌خوبی گوگل پلی است. فروشگاه Aptoide یک برنامه اندروید متن باز با بیش از هفتصدهزار برنامه برای انتخاب است که بیش از 3 میلیارد دانلود از آن انجام شده است. از زمان راه‌اندازی این فروشگاه در سال 2009، بیش از 150 میلیون کاربر در سراسر جهان از آن استفاده کرده‌اند.

Aptoide به شما امکان می‌دهد فایل‌های APK را مستقیماً در دستگاه خود بارگیری و آن‌ها را نصب کنید. این فروشگاه یک برنامه ایمن و ساده برای اندروید است که می‌توانید از آن به‌عنوان جایگزین گوگل پلی استفاده کنید. چندین نسخه از فروشگاه Aptoid موجود است که عبارتند از:

  • اپلیکیشن Aptoide برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها
  • نسخه اندروید تی وی برای تلویزیون‌های هوشمند
  • فروشگاه‌های Aptoide VR و Aptoide Kids مخصوص دستگاه‌های کودکان

۳. فروشگاه APKPure

اگر به دنبال برنامه‌ها یا بازی‌هایی هستید که در فروشگاه گوگل پلی در دسترس نیستند، به ‌احتمال ‌زیاد، آن‌ها را در APKPure خواهید یافت. اگر برنامه‌ای هم در کشورمان ممنوع باشد، امکان دارد بتوانید با مراجعه به فروشگاه APKPure آن را پیدا و نصب کنید.

این برنامه دارای دسته‌بندی‌های بسیار بیشتری نسبت به فروشگاه گوگل پلی و رابط کاربری مناسب برای پیمایش بین برنامه‌ها است. فروشگاه APKPure از محبوب‌ترین برنامه‌های جایگزین گوگل پلی محسوب می‌شود و می‌تواند برای به‌روز نگه داشتن برنامه‌های اندرویدی شما مورداستفاده قرار گیرد.

Apkpure

۴. فروشگاه APKMirror

فروشگاه APKMirror به شما این امکان را می‌دهد که هزاران فایل APK رایگان اندروید را دانلود کنید. جالب توجه است که هیچ برنامه پولی در آن موجود نیست. با این ‌حال، APKMirror یک برنامه اختصاصی برای اندروید ندارد. کاربران برای دانلود برنامه‌ها باید به وب‌سایت APKMirror مراجعه و فایل APK آن‌ها را دریافت کنند.

برنامه‌های موجود در این جایگزین گوگل پلی بدون بدافزار هستند و به ترتیب زمان انتشار، در صفحه اصلی قرار گرفته‌اند. همچنین شما می‌توانید برنامه‌ها را بر اساس نمودار محبوبیت ماهانه، هفتگی و روزانه دسته‌بندی کنید. یک نوار جستجو هم برای دستیابی آسان افراد به برنامه‌ها در نظر گرفته‌شده است.

رابط کاربری فروشگاه APKMirror روی دسکتاپ عالی عمل می‌کند. اما برای کسانی که از طریق تلفن هوشمند به آن وارد شوند، کمی ناخوشایند است. پیدا کردن دکمه دانلود برای فایل‌های APK نیز تا حدودی دشوار است. صرف‌نظر از این مشکلات جزئی، قطعاً پیشنهاد می‌کنیم این فروشگاه اپلیکیشن اندروید را امتحان کنید. برای خرید موبایل می توانید از فروشگاه اینترنتی اینزی دیدن کنید.

۵. فروشگاه Amazon Appstore

فروشگاه اپلیکیشن آمازون برای اندروید با نام آمازون زیرزمینی نیز شناخته می‌شود. این اپ استور یکی از بهترین جایگزین‌ها برای گوگل پلی و دانلود رایگان اپلیکیشن‌ها است. آمازون نزدیک به 334.000 برنامه شگفت‌انگیز، رایگان و پولی دارد.

نکته جالب در مورد فروشگاه Appstore آمازون، ویژگی «برنامه رایگان روز» است که هر روز یک برنامه پرمیوم و پولی را به صورت رایگان ارائه می‌نماید. افراد با پشتکاری که بتوانند این فروشگاه را به صورت روزانه چک کنند، می‌توانند بسیاری از برنامه‌های محبوب را بدون پرداخت یک ریال، دانلود و نصب نمایند.

این فروشگاه مجموعه وسیعی از موسیقی، کتاب و فیلم نیز دارد. آنها اغلب با قیمت کمتری نسبت به فروشگاه گوگل پلی در دسترس هستند. به‌طور کلی، فروشگاه App Amazon به عنوان جایگزین گوگل پلی تجربه مناسبی را ارائه می‌دهد و نام بزرگی را نیز به دوش می‌کشد.

آمازون اپ استور جایگزین گوگل پلی

۶. فروشگاه F-Droid

فروشگاه F-droid فقط بر روی برنامه‌های اندرویدی رایگان و منبع باز (FOSS) تمرکز دارد. برنامه‌های موجود در این فروشگاه به خوبی دسته‌بندی شده‌اند و کاربر می‌تواند مجموعه گسترده‌ای از برنامه‌های رایگان را پیدا کند.

سایت و فروشگاه F-droid به طور کامل توسط افراد داوطلب اداره می‌شود و به کمک‌های مالی کاربران متکی است. این فروشگاه در بین توسعه‌دهندگان اندروید، محبوب است، زیرا به راحتی می‌توانند به کدهای برنامه‌ها دسترسی پیدا کنند. توسعه‌دهندگان اندروید می‌توانند از این کدها برای ساختن برنامه‌های خود استفاده نمایند. برنامه‌های این فروشگاه نقد یا رتبه‌بندی ندارند، پس به اندازه برنامه‌های گوگل پلی پایدار نیستند. اگر توسعه‌دهنده اندروید هستید، پس این جایگزین گوگل پلی برای شما ساخته‌شده است.

۷. فروشگاه Uptodown

فروشگاه برنامه‌های اندرویدی Uptodown در سال 2002 توسط “لوئیس هرناندز” و “خوزه دومینگز” تأسیس شد. این فروشگاه یکی از بهترین برنامه های جایگزین گوگل پلی است. هدف اولیه توسعه‌دهندگان این فروشگاه، توزیع امن برنامه‌های اندروید، ویندوز و مک بوده است.

وب‌سایت Uptodown میزبان برنامه‌های محبوبی مانند سیگنال، واتساپ، فایرفاکس و بسیاری از برنامه‌های پرطرفدار دیگر است. جدای از آن، می‌توانید برنامه‌های موردعلاقه خود را در Uptodown جستجو نمایید یا آن‌ها را بر اساس دسته‌بندی‌ها، مرتب کنید.

اپلیکیشن Uptodown بیش از 130 میلیون کاربر دارد و به 15 زبان در دسترس است. می‌توانید برنامه رایگان اندرویدی Uptodown را از وب‌سایت آن دانلود کنید و برنامه‌های خود را به‌روز نگه دارید. 

۸. فروشگاه SlideMe

فروشگاه SlideMe یکی دیگر از فروشگاه‌های اپلیکیشن به‌عنوان جایگزین گوگل پلی است که نصبی آسان و ایمن دارد. بسیاری از برنامه‌های این فروشگاه به صورت منبع باز بارگذاری می‌شوند. این فروشگاه، برنامه‌های رایگان و ممتاز را در دسته‌های مختلف ارائه می‌کند که همه آن‌ها یک فرآیند کنترل کیفیت را پشت سر می‌گذارند. فروشگاه SlideMe یک بازار مناسب برای توسعه‌دهندگان اندروید در مکان‌های مختلف جغرافیایی است. 

۹. فروشگاه گلکسی

اگر گوشی سامسونگ داشته باشید، احتمالاً از قبل با فروشگاه جایگزین گوگل پلی آن، به‌نام Galaxy Store آشنا هستید. گلکسی استور به غیر از همه برنامه‌های ساخت سامسونگ، بسیاری از برنامه‌های محبوب اندرویدی را نیز در خود جای‌داده است. اما این فروشگاه اپلیکیشن فقط در دستگاه‌های ساخت سامسونگ، ازجمله گوشی‌های هوشمند و ساعت‌های هوشمند این شرکت قابل نصب است. از این ‌رو، یک فروشگاه برنامه ثانویه عالی برای طرفداران برند سامسونگ محسوب می‌شود. Galaxy Store از نظر ظاهر و عملکرد، امتیازات زیادی کسب کرده است.

گلکسی استور جایگزین گوگل پلی

۱۰. فروشگاه Yalp Store

آخرین فروشگاه این راهنما، Yalp نام دارد که یک برنامه منبع باز دیگر است. Yalp به شما امکان می‌دهد برنامه‌ها را به صورت فایل‌های APK از فروشگاه گوگل پلی بارگیری نمایید. بنابراین به عنوان یکی از بهترین برنامه های جایگزین گوگل پلی عمل می‌کند.

این برنامه برای مستقل بودن از چارچوب خدمات گوگل ایجاد گردید. زیرا برنامه‌های فروشگاه گوگل پلی به‌مرورزمان از نظر حجم بزرگ شده‌اند. این امر باعث شکل‌گیری ایده ایجاد یک برنامه سبک وزن شد که افراد بتوانند از آن برای دانلود ایمن از فروشگاه گوگل پلی استفاده کنند.

شما می‌توانید با استفاده از این فروشگاه، وارد حساب گوگل خود شوید و برنامه‌ها را دانلود کنید. فقط مطمئن شوید که احراز هویت دومرحله‌ای برای حساب گوگل شما خاموش باشد. در غیر این صورت، نمی‌توانید وارد فروشگاه شوید.

۱۱. وب‌سایت APKDL

دیگر سایتی که در این مقاله قصد داریم آن را معرفی کنیم APKDL است. این سایت به شما امکان می‌دهد، اپلیکیشن‌های اندرویدی مورد نظر خود را از آن دانلود کنید. برای دانلود کافیست به آدرس این سایت بروید و اپلیکیشن مورد نظر خود را در آن جستجو کنید. و یا اینکه URL اپلیکیشن مورد نظرتان در گوگل پلی را کپی کنید و در کادر جستجوی این سایت وارد کنید تا به صفحه مربوط به این اپلیکیشن وارد شوید.

۱۲. افزونه کروم APK Downloader

شما با استفاده از افزونه کروم APK Downloader  به آسانی می‌توانید روی کامپیوتر خود فایل apk یا obb مورد نظر خود را دانلود کنید. پس از افزودن افزونه APK Downloader به گوگل کروم خود، برای دانلود از طریق این افزونه کافیست مراحل زیر را طی کنید.

۱- اپلیکیشن مورد نظر خود را در گوگل پلی پیدا کنید.

۲- روی آیکون اکستنشن APK Downloader خود در کروم، کلیک کنید. ظرف چند ثانیه دانلود apk یا obb شما آغاز می‌شود.

۳- حالا می‌توانید apk و obb را ذخیره کنید و آنها را روی موبایل، تبلت یا تلویزیون اندروید خود نصب کنید.

apk downloader

۱۳. وب سایت Evozi

برای دریافت فایل اپلیکیشن از این سایت کافیست اپلیکیشن مورد نظر خودتان را در گوگل پلی پیدا کنید و پس از آن آدرس آن را کپی کنید. به وب‌سایت Evozi بروید URL خود را در آن وارد کنید. با ظاهر شدن لینک دانلود اپلیکیشن خود را دانلود کنید.

۱۴. دانلود از گوگل پلی از طریق ربات تلگرام

ربات‌های تلگرام متعددی برای دانلود فایل اپلیکیشن ساخته شده است. برای نمونه با ربات تلگرامی APK Downloader (لینک) به شما این اجازه را می‌دهد با وارد کردن URL اپلیکیشن موردنظرتان در گوگل پلی در محل ارسال پیام، گزینه‌های متنوع برای دانلود اپلیکیشن خود را دریافت کنید.

جمع‌بندی

در این راهنما سعی کردیم بهترین فروشگاه‌های جایگزین گوگل پلی را به شما عزیزان معرفی نماییم. 10 برنامه معرفی‌شده، هرکدام دارای مزایا و معایب خود هستند. انتخاب بهترین آن‌ها باید توسط خود شما و بعد از تست کردن آنها صورت پذیرد.

هر اپلیکیشنی که از منابع غیر رسمی می‌خواهید نصب کنید، حتما از امن بودن آن اطمینان حاصل کنید. ابزارهای متعددی برای چک کردن اپلیکیشن‌ها و فایل‌ها وجود دارند. برای مثال شما می‌توانید از ابزارTotal Virus استفاده کنید.

برای نصب فایل apk روی موبایل خود کافیست، فایل apk را به دستگاه خود منتقل کنید. روی گوشی در فایل منیجر خود آن را پیدا و اجرا کنید و اجازه نصب آن را بدهید.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

3 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Yasin
1 سال قبل

کدوم یکی از این استورها نرم افزار های ساعت هوشمند هم داره؟

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  Yasin
1 سال قبل

سلام. سامسونگ گلکسی استور اپ‌‌های ساعت های هوشمند هم داره.

spotify premium apk 2024
18 روز قبل

Thank you for great content. Hello Administ.