لوگوی کاردون

چگونه بوی بد ماشین ظرفشویی را از بین ببریم؟

بوی بد ماشین ظرفشویی
فهرست محتوا

چگونه بوی بد ماشین ظرفشویی را از بین ببریم؟

How to remove the bad smell of the dishwasher

آیا از بوی بد ماشین ظرفشویی خسته شده‌اید و نمی‌دانید چگونه از شر آن خلاص شوید؟ وقتی وسیله‌ای که خودش تمیز می‌کند، نیاز به تمیز کردن پیدا نماید، به نوعی معمای عجیبی رخ می‌دهد. این امر نشان می‌دهد که هر چقدر وسایل پیشرفت کنند و خودکار شوند، باز هم به بالا زدن آستین ما نیاز دارند. بنابراین اگر ماشین ظرفشویی شما بوی نامطبوع تولید می‌کند، باید خودتان وارد عمل شوید و فکر چاره باشید. تعمیرات لوازم خانگی کاردون راهکارهای نظافت و از بین بردن بوی بد در ماشین ظرفشویی را به شما عزیزان آموزش خواهد داد. بله حتی ماشین ظرفشویی هم گاهی نیاز به تمیزکاری دارد.

اما نگران نباشید چراکه آن‌قدرها هم کار سختی نخواهد بود. ما مراحل انجام این کار را تقسیم‌بندی کرده‌ایم و حتی ضرورت انجام این اقدامات را توضیح خواهیم داد.

چرا ماشین ظرفشویی بو می‌دهد؟

مطمئناً بوی بد یک وسیله نظافت و تمیزی، بسیار طعنه‌آمیز است. زیرا وظیفه ماشین ظرفشویی، شستن و ضدعفونی کردن ظروف و زدودن بوی بد از آن‌ها می‌باشد. اما در واقعیت، حتی ماشین‌های پیشرفته نیز می‌توانند قربانی بوی بد ذرات غذای سرگردان شوند. با گذشت زمان، این قطعات کوچک در فیلتر ماشین ظرفشویی شما به دام می‌افتند. تجمع آن‌ها می‌تواند بوی خفیفی ایجاد کند که روز به روز هم بدتر خواهد شد. اما خوشبختانه بوی بد ماشین ظرفشویی را به راحتی و با طی کردن چند مرحله ساده می‌توان از بین برد. معمولاً عوامل زیر را می‌توان در بدبویی ماشین‌های ظرفشویی مقصر دانست.

  • ضایعات غذای باقی‌مانده که در فیلترها و شکاف‌های ظرفشویی به دام افتاده‌اند.
  • تجمع چربی و روغن که می‌تواند منجر به رشد باکتری در محیط داخل ماشین ظرفشویی شود.
  • کپک یا کپک ناشی از آب ته‌مانده به دلیل گرفتگی قطعات یا بی‌توجهی به نگهداری مناسب.

چرا باید بوی بد ماشین ظرفشویی را از بین برد؟

Solutions to remove the bad smell of the dishwasher

جواب به این سؤال مشخص است، چون بسیار آزاردهنده خواهد بود. در واقع بوی بد در ماشین ظرفشویی می‌تواند تمام آشپزخانه یا کل خانه شما را تحت تأثیر قرار دهد. مطمئناً شما نیز تا به حال وارد خانه‌ای شده‌اید که بوی بد آنجا شما را اذیت کرده است. این بوی بد به مرور زمان برای کسانی که در محیط زندگی می‌کنند، طبیعی و عادی می‌گردد. اما وقتی مهمانان وارد خانه می‌شوند، مطمئناً متوجه این بوی بد خواهند شد. پس بهتر است منابع ایجاد بوی بد در خانه که یکی از آن‌ها ماشین ظرفشویی می‌باشد، به سرعت از بین بروند.

همچنین بوی بد در ماشین ظرفشویی به ظروف شسته‌شده نیز سرایت خواهد کرد. بوی بد در ظروف هنگام غذا خوردن واقعاً می‌تواند آزاردهنده باشد. هیچ چیز بدتر از این نیست که مهمانان در هنگام غذا خوردن در خانه شما متوجه بوی بد ظروف شما شوند. اگر ماشین ظرفشویی شما بوی بدی می‌دهد، جای نگرانی وجود ندارد. در این مطلب به زیر و بم دلایل ایجاد بوی بد ماشین ظرفشویی و راهکارهای رفع آن خواهیم پرداخت.

راهکارهای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی

در اینجا به ارائه پیشنهادهایی برای ردیابی بوی بد در ماشین ظرفشویی و چگونگی از بین بردن این بوهای بد اشاره خواهیم کرد. لطفاً هنگام نظافت ماشین ظرفشویی این‌گونه تصور کنید که انگار در حال مسواک زدن دندان‌های خودتان هستید. بنابراین اگر برای خودتان از بهترین خمیردندان و دهان‌شویه استفاده می‌کنید، برای ماشین ظرفشویی هم از مواد شوینده و ابزار درجه یک استفاده نمایید. مهم‌ترین راهکارهای رفع بوی بد در ماشین لباسشویی به شرح زیر هستند:

  • تمیز کردن فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی
  • رفع گرفتگی شیلنگ تخلیه
  • پاک کردن قسمت‌های داخلی
  • تخلیه آب ساکن در ماشین ظرفشویی
  • چرخه پایانی برای تمیزی ماشین ظرفشویی

اگر ساکن تهران هستید و قصد تعمیر ماشین ظرفشویی خود را دارید، می توانید از سرویس تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران کاردون استفاده کنید.

۱) تمیز کردن فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی

اول از همه باید چگونگی تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی خود را یاد بگیرید. این فیلتر تخلیه اغلب و در اکثر برندها در پایین ماشین ظرفشویی قرار دارد. فراموش نکنید که قبل از هر اقدامی، ماشین ظرفشویی را خاموش نمایید و سیم برق آن را از پریز منبع برق جدا سازید. سپس قبل از شروع کار، قفسه پایینی را بیرون بکشید تا بهترین دسترسی را به فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی داشته باشید. شما باید فیلتر تخلیه را از سر جایش بیرون بکشید و آن را با آب گرم و مایع ظرفشویی در سینک بشویید.

یکی از شایع‌ترین دلایل بوی بد ماشین ظرفشویی تمام ذرات غذایی هستند که در این فیلتر به دام می‌افتند. سپس با ماندگاری و عدم شستشو، بوی بسیار زننده‌ای پیدا می‌کنند. تمیز کردن فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی، ضایعات مواد غذایی تولیدکننده بوی بد را از بین می‌برد. همچنین هر گونه چربی یا روغنی که در این فیلتر گیر کرده باشد نیز از بین خواهند رفت.

مطمئناً این توصیه قدیمی را شنیده‌اید که پاک کردن ظروف قبل از انداختن آن‌ها در ماشین ظرفشویی اهمیت دارد. بله هر چه بهتر ظروف خود را پاک کنید، زباله کمتری برای به دام افتادن در فیلتر تخلیه وجود خواهد داشت. اما این یک واقعیت است که خریدن ماشین ظرفشویی برای راحت شدن از شستشوی دستی ظروف است. پس راهی به جز تمیز کردن هر از چند گاه فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی باقی نخواهد ماند.

۲) رفع گرفتگی شیلنگ تخلیه

در مرحله بعد، بازوی آب پاش یا اسپری ماشین ظرفشویی و شیلنگ تخلیه آن را بررسی کنید. باید مطمئن شوید که هیچ یک از آن‌ها با ذرات غذا مسدود نشده باشند. گرفتگی این قطعات ضروری ماشین ظرفشویی نیز می‌تواند باعث ایجاد بوی بد ماشین ظرفشویی و درست کار نکردن آن باشد. اگر بازو یا بازوهای آب پاش و  شیلنگ تخلیه مسدود شده‌اند، از یک مسواک نرم و یک خلال‌دندان برای پاک کردن مجراهای آن‌ها استفاده کنید.

سیستم تخلیه فاضلاب ماشین ظرفشویی یکی دیگر از مواردی است که حتماً باید مورد بررسی قرار دهید. شاید لازم باشد که شیلنگ تخلیه را کاملاً جدا کنید. چرا که ماشین‌های ظرفشویی و سیفون زیر سینک ظرفشویی اغلب یک شیلنگ مرکزی مشترک دارند، پس آن را هم تمیز کنید. این کار بسیار ساده است، اما به این مورد بستگی دارد که بعد از چه مدت آن را تمیز می‌کنید. اگر بعد از مدت زمانی طولانی به سراغ شیلنگ تخلیه می‌روید، احتمالاً کثیفی زیادی درون شیلنگ جمع شده است.

۳) پاک کردن قسمت‌های داخلی

در مرحله بعد باید دیواره‌های داخلی ماشین ظرفشویی خود را با یک پارچه صابونی پاک کنید. این کار برای آن است تا کپک‌های ایجادشده به وسیله باقی‌مانده‌های مواد غذایی برطرف شوند. کاملاً مطمئن شوید که قسمت داخلی درب و به خصوص لبه درب پاک گردند. لبه درب محل قرارگیری لولای درب است و در هنگام باز شدن کامل درب به بهترین وجه قابل دسترسی خواهد بود. در عین حال، واشر درب یعنی همان نوار مغناطیسی جلوگیری‌کننده از نشت آب را هم به خوبی پاک کنید.

متأسفانه اکثر افراد فقط به تمیز کردن نمای خارجی ماشین ظرفشویی بسنده می‌کنند. شاید دلیل این امر آن باشد که همه ما به ظواهر کارها اهمیت بیشتری می‌دهیم. همچنین تمیز کردن داخل ماشین ظرفشویی کار سخت‌تری است و مستلزم صرف انرژی بیشتری خواهد بود. با این حال، کاری ضروری است که حتماً باید هر از چند گاهی به دقت انجام شود. دیواره‌های داخلی ماشین ظرفشویی مستعد جذب تکه‌های غذا و مواد کثیف ظروف در هنگام شستشو هستند. بوی بد ماشین ظرفشویی با پاک کردن قسمت‌های داخلی آن تا حد زیادی رفع خواهد شد. متخصصان کاردون آماده هستند تا در صورت تمایل شما به تمیزکاری و سرویس ماشین ظرفشویی شما بپردازند.

۴) تخلیه آب ساکن در ماشین ظرفشویی

اگر مدتی است که از ماشین ظرفشویی خود استفاده نکرده‌اید یا برای مدت طولانی در خانه حضور نداشته‌اید، ته‌نشینی آب در دستگاه می‌تواند باعث بوی بد ماشین ظرفشویی شود. این آب اگر تخلیه نشود، به مرور باعث رشد کپک و سایر باکتری‌های مضر در داخل ماشین ظرفشویی خواهد شد. پس حتماً باید در اسرع وقت از شر این آب اضافی و ته‌مانده خلاص شوید. آب راکد می‌تواند ناشی از گرفتگی شیلنگ تخلیه یا سایر قطعات و اتصالات نیز باشد. اگر این‌گونه باشد، با تمیز کردن ساده به نتیجه مطلوب و دلخواه خود نخواهید رسید. بنابراین به یک تکنسین کاردون برای تشخیص محل گرفتگی نیاز خواهید داشت.

شاید هم ماشین ظرفشویی شما به درستی نصب نشده باشد. گاهی خطاهایی در نصب اتفاق می‌افتند و مثلا اگر شیلنگ تخلیه به درستی وصل نشود، آب کثیف شستشو می‌تواند به سمت عقب ماشین ظرفشویی شما سرازیر شود. این آب سپس در کف وان ظرفشویی می‌ماند و بدبو می‌شود. اگر ماشین ظرفشویی شما نسبتاً نو است و بو می‌دهد، دلیل این امر می‌تواند نصب غلط باشد. اگر متوجه نشدید اوضاع از چه قرار است، پس با کاردون تماس بگیرید تا یک تکنسین بیاید و بررسی کند که ماشین ظرفشویی شما درست نصب شده باشد.

۵) چرخه پایانی برای تمیزی ماشین ظرفشویی

Why does the dishwasher smell

اکنون که کار شما برای رفع عوامل ایجاد بوی بد در داخلی ماشین ظرفشویی تمام شده است، وقت آن رسیده تا یک چرخه شستشوی کامل با عوامل طبیعی خنثی‌کننده بو راه بیندازید. اگر بوی بد ماشین ظرفشویی واقعاً زیاد بوده است، امکان دارد لازم باشد تا دو چرخه جداگانه و البته بدون ظروف اجرا کنید.

برای این کار ابتدا مقداری سرکه سفید را در یک چرخه کوتاه ماشین ظرفشویی به جای مواد شوینده استفاده نمایید. سپس برای چرخه دوم می‌توانید از جوش‌شیرین مخلوط‌شده با آب استفاده کنید. راستش را بخواهید، یکی یا هر دو این مواد، یعنی سرکه و جوش‌شیرین برای بوهای ملایم کافی هستند. البته سرکه و جوش‌شیرین را به طور هم‌زمان استفاده نکنید. اگر از بوی سرکه متنفر هستید، می‌توانید در اولین چرخه تمیز کردن، چند قطره اسانس خوشبوکننده به مخلوط اضافه کنید. ما اسانس مرکبات یا نعناع را توصیه می‌نماییم. اما لطفاً در این کار زیاده‌روی نکنید، زیرا چند قطره هم برای این کار کافی خواهد بود.

در عین حال مطمئن شوید که هر کدام از چرخه‌ها با آب گرم اجرا شوند. اگر به سیم آخر زده‌اید، می‌توانید یک چرخه را با فنجانی پر از پوست لیموی تازه اجرا کنید. این کار بوی فوق‌العاده تازه و خوبی را در ماشین ظرفشویی شما ایجاد می‌کند. اما مطمئن شوید که پوست لیموها در نهایت باعث مسدود شدن مجرای فاضلاب نگردند.

۶) استفاده از جرمگیر ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از گزینه‌های سریع و آسان برای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی این است که مقداری جرمگیر ماشین ظرفشویی را مستقیماً در ظرفشویی خود قرار دهید و یک برنامه شستشوی قوی استفاده کنید. توصیه می‌کنیم از این محصول به طور مرتب (یک بار در ماه) استفاده نمایید. این کار علاوه بر رفع بوی بد باعث کاهش رسوب آهک و چربی می‌شود و به تجزیه ذرات اصلی غذا نیز کمک خواهد کرد. این امر در نهایت هرگونه بوی وحشتناکی را که ممکن است آشپزخانه شما را آزار دهد، از بین می‌برد.

البته هر کاری که انجام می‌دهید، از به کاربردن سفیدکننده در داخل ماشین ظرفشویی خود صرف نظر کنید. چرا که ماده سفیدکننده بسیار خورنده است و فولاد ضدزنگ ماشین ظرفشویی گران‌بهای شما را فرسایش خواهد داد.

۷) استفاده از قرص تقلبی و تاریخ مصرف گذشته

در مواردی قرص شستشوی نامناسب ممکن است، باعث ایجاد بوی نامطبوع در ماشین ظرفشویی شود. قرص‌های تقلبی استانداردهای لازم را ندارند ممکن است خودشان بوی نامطبوع ایجاد کنند. در ضمن این قرص‌ها ظروف را به خوبی شستشو نمی‌دهند، علاوه بر اینکه ظروف شما پاکیزه نمی‌شوند، باعث می‌شوند محیط داخل ماشین ظرفشویی شما بد بو شود.

رسیدن هوای آزاد به ماشین ظرفشویی

حتی ماشین‌های ظرفشویی هم باید کمی نفس بکشند. ماشین ظرفشویی شما کاملاً آب‌بندی شده است. این ماشین در هر بار استفاده به مدت یک ساعت و نیم و به شکل بی‌وقفه در معرض بخار و آب قرار دارد. اگر ماشین ظرفشویی شما نشتی داشته باشد، آشپزخانه شما به یک استخر برای بچه‌ها تبدیل می‌شود. بنابراین چون آب‌بندی آن بسیار قوی است، آب باقیمانده می‌تواند در داخل ماشین ظرفشویی شما به دام افتد و هرگز فرصت خشک کردن را نداشته باشد.

بنابراین وقتی چرخه تمیز کردن را تمام کردید، درب ماشین ظرفشویی را باز کنید و بگذارید یک شب کاملاً در هوای آزاد خشک شود. حتی می‌توانید داخل درب را با دستمال یا یک حوله تمیز و خشک پاک کنید تا فرآیند خشک‌کردن در هوا زودتر آغاز شود. مطمئن باشید حتی اگر لباس‌ها را نیز پس از شستن روی بند پهن نکنید و در معرض هوای آزاد قرار ندهید، بوی بدی به خود می‌گیرند. پس استفاده از هوای آزاد یکی از راه‌های جلوگیری از ایجاد بوی بد ماشین ظرفشویی است.

پیشگیری از بوی بد ماشین ظرفشویی

حالا که ماشین ظرفشویی خود را کاملاً تمیز کرده‌اید و از شر بوی بد آن خلاص شده‌اید، نوبت آن است که به فکر آینده باشید. برای جلوگیری از ایجاد بوی بد و به دست آوردن دوباره بوی ماشین ظرفشویی جدید می‌توانید نکات زیر را امتحان نمایید.

  • همان‌طور که قبلاً گفتیم، سعی کنید برای شستشوی منظم ظروف خود از پودریا قرص جرمگیر استفاده نمایید. این پودر برای جلوگیری از رسوب آب سخت و حفظ ظاهری تازه و تمیز در داخل ماشین ظرفشویی شما ساخته شده است.
  • قبل از قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی، حتماً زباله‌ها و مواد اضافی را با دقت از آن‌ها جدا کنید.
  • سعی کنید در حین استفاده از ماشین ظرفشویی خود از روشن کردن سایر وسایل آب گرم خودداری کنید تا چرخه‌های گرم آن تا حد ممکن گرم باشند. آب گرم می‌تواند باکتری‌های مزاحم را از بین ببرد و رشد کپک را کاهش دهد.
  • مطمئن شوید که ظروف را به درستی داخل ماشین ظرفشویی قرار می دهید تا بهترین نتیجه را به دست آورید. اگر جرم‌های ضخیمی به ظروف چسبیده‌اند، سعی نمایید آن‌ها را قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی کاملاً پاک کنید.

ماشین‌های ظرفشویی باید به طور مرتب هر ۶ ماه یک‌بار سرویس دوره‌ای شوند. تعمیرات لوازم خانگی کاردون خدمات سرویس دوره‌ای ماشین ظرفشویی را نیز ارائه می‌دهد

چرا ماشین ظرفشویی بوی تخم‌مرغ گندیده می‌دهد؟

Bad smell of Bosch dishwasher

ماشین ظرفشویی گه‌گاه ممکن است بوی تخم‌مرغ فاسد و گندیده بدهد. این پدیده جدا از مشکل گرفتگی فیلتر ممکن است ناشی از گرفتگی شیلنگ فاضلاب هم باشد. شما باید تمامی شیلنگ‌ها را جدا و بررسی کنید تا ببینید چه چیزی سد راه آن‌ها شده است. همچنین گاهی اوقات بوی تخم‌مرغ فاسد می‌تواند ناشی از واشر درب هم باشد. یعنی درزگیر لاستیکی سیاه‌رنگ که درب ماشین ظرفشویی را در حین شست‌وشو به صورت محکم آب‌بندی می‌کند. ذرات غذا می‌توانند در طول زمان روی این واشر جمع گردند و منجر به ایجاد بوی بد شبیه به تخم‌مرغ گندیده شوند. کاردون توصیه می‌کند تا این واشر لاستیکی را به صورت دوره‌ای و با آب گرم پاک نمایید.

بوی بد ماشین ظرفشویی بوش

ماشین ظرفشویی بوش ساخت کشور آلمان و یکی از برترین مدل‌های موجود در بازار کشورمان و سراسر جهان است. اگر بوی بدی از ماشین ظرفشویی بوش شما بیرون می‌آید، احتمالاً به این دلیل است که با هر چرخه، ذرات غذا و زباله‌ها در فیلتر آن گیر می‌کنند. بوی بد ماشین ظرفشویی بوش را می‌توان با طی مراحل آسان زیر برطرف کرد.

۱) چرخه شستشوی دوره‌ای

چند بار در سال، باقی‌مانده‌های چربی را از دیواره‌های داخلی ماشین ظرفشویی بوش پاک کنید. شما برای این کار می‌توانید یک پودر پاک‌کننده را به پایین ماشین ظرفشویی خود اضافه نمایید. سپس به سادگی داغ‌ترین و طولانی‌ترین چرخه ماشین ظرفشویی را اجرا کنید. پس از اتمام این چرخه، یک چرخه شستشوی دیگر را با اضافه کردن چند قطره اسانس خوشبوکننده اجرا نمایید. برای از بین بردن رسوبات آب سخت و رسوب آهک نیز چند بار در سال از رسوب‌زدای مخصوص بوش استفاده کنید.

۲) تمیز کردن فیلتر تخلیه

فیلتر ماشین ظرفشویی بوش را به طور منظم تمیز کنید. این فیلتر را می‌توانید در پایین ماشین ظرفشویی بوش پیدا کنید. راهنمای ماشین ظرفشویی بوش را هم مرور نمایید تا نحوه جداسازی این فیلتر را بیاموزید. اگر نسخه‌ای از آن را ندارید، کتابچه راهنمای بوش را از وب‌سایت این شرکت دانلود کنید. پس از برداشتن فیلتر، آن را با استفاده از صابون و برس نرم زیر آب گرم تمیز نمایید.

۳) بررسی بازوی آب پاش

همچنین باید بررسی کنید که بازوهای اسپری یا آب پاش ماشین ظرفشویی بوش تمیز باشند و گرفتگی نداشته باشند. برای این کار کافی است تا بازو یا بازوها را جدا کنید و زیر آب بگذارید تا ببینید آیا هر یک از سوراخ‌های آن‌ها مسدود شده‌اند یا خیر. اگر چنین هستند، از یک خلال‌دندان برای شل کردن زباله‌های گیر کرده در لای سوراخ‌ها استفاده کنید. تمامی خدمات سرویس، تعمیر و رفع بوی بد ماشین ظرفشویی مدل بوش توسط تعمیرات لوازم خانگی کاردون و با قیمت‌های منصفانه ارائه می‌شوند.

بوی بد ماشین ظرفشویی ال جی

ماشین ظرفشویی ال جی همانند سایر محصولات این شرکت، از کیفیت و طرفداران بسیار زیادی برخوردار است. ماشین ظرفشویی ال جی در خانه بسیاری از ایرانیان پیدا می‌شود. ماشین ظرفشویی ال جی نیز همانند برندهای دیگر ممکن است دچار عارضه ایجاد بوی بد شوند که بسیار آزاردهنده است. برای رفع بوی بد از ماشین ظرفشویی ال جی می‌توانید راهکارهای زیر را امتحان کنید.

۱) تمیز کردن شیلنگ تخلیه

شیلنگ تخلیه محل تجمع کثیفی‌ها و آلودگی‌های شسته شده از ظروف شما است. این شیلنگ هر از چند گاهی باید مورد بررسی قرار بگیرد و گندزدایی شود. این شیلنگ در پشت ماشین ظرفشویی ال جی شما قرار دارد و دستیابی به آن کمی مشکل می‌باشد. همچنین مواد قرارگرفته در آن ممکن است بسیار بدبو و کثیف باشند، پس حتماً از دستکش استفاده کنید. اگر فرصت و تمایل انجام این کار را ندارید، می‌توانید از خدمات سرویس‌کاران کاردون استفاده کنید.

۲) تمیز کردن فیلتر تخلیه

تمامی ماشین‌های ظرفشویی ازجمله ال جی دارای یک فیلتر به‌نام فیلتر تخلیه هستند. این فیلتر تمامی ذرات و کثیفی‌های ماشین ظرفشویی را قبل از ورود به شیلنگ تخلیه، به دام می‌اندازد تا راه فاضلاب خانه مسدود نشود. این فیلتر هر از چند گاهی باید جدا و تمیز گردد. برای این کار باید آن را از قسمت پایین ماشین ظرفشویی ال جی خود جدا کنید و آن را زیر آب گرم و با برس نرم بشویید. اگر نمی‌توانید این فیلتر را پیدا کنید، لطفاً به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی ال جی خود مراجعه نمایید. در عین حال کاردون نیز در خدمت شما است.

۳) شستشوی داخل ماشین ظرفشویی ال جی

اجرای چرخه‌های شستشو بدون ظروف می‌تواند راهی بسیار مؤثر برای جلوگیری و رفع بوی بد ماشین ظرفشویی ال جی باشد. بدین منظور می‌توانید هر از چند گاهی (معمولاً هر سه ماه) به وسیله مواد طبیعی یا مصنوعی نسبت به تمیز کردن ظرفشویی ال جی خود اقدام کنید. مواد طبیعی نظیر سرکه، جوش‌شیرین و پوست لیمو برای این منظور بسیار مناسب هستند. همچنین می‌توانید از قرص یا پودر جرمگیر استفاده کنید. چرخه‌های شستشو باید با گرم‌ترین و طولانی‌ترین حالت شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی اجرا شوند.

اگر از ماشین ظرفشویی برند سامسونگ استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، می توانید از سرویس تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ کاردون استفاده نمایید.

نکات ایمنی را فراموش نکنید

قبل از اقدام به کار برای رفع بوی بد از ماشین ظرفشویی همیشه نکات ایمنی را رعایت کنید. حتماً دستگاه را خاموش نمایید و سیم آن را از منبع برق جدا کنید. هنگام تمیز کردن ماشین ظرفشویی بدبو، هرگز سرکه را با کلر یا جوش‌شیرین مخلوط نکنید. این کار می‌تواند بخارهای سمی ایجاد و در محیط پخش کند. البته حتی اگر عمداً از این دو به طور هم‌زمان استفاده نکنید، ممکن است مقداری از شوینده‌های کلردار در ظرفشویی باقی مانده باشند. بنابراین امکان دارد تصادفاً با هم برخورد کنند. پس قبل از استفاده بهتر است برچسب مواد شوینده خود را بخوانید تا ببینید آیا محلول شما کلر دارد یا خیر.

آیا ماشین ظرفشویی شما کماکان بو می‌دهد؟

موارد نادری رخ می‌دهند که پس از انجام تمام راهکارهای ارائه‌شده در این مطلب، ماشین ظرفشویی کماکان بوی بدی دارد. در چنین مواقعی باید تمام گوشه و کنار و لوازم جانبی دستگاه به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرند. تنها یک تکنسین با دانش فنی می‌تواند مشکلات چنین ماشین‌های ظرفشویی را شناسایی و رفع کند. خوشبختانه چنین تکنسین‌های توانمند و باتجربه‌ای در کاردون وجود ندارند. شما عزیزان برای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی خود می‌توانید با کاردون تماس بگیرید تا در اسرع وقت به مشکل دستگاه شما رسیدگی شود.

جمع‌بندی

شما با سرویس و نظافت معمولی ماشین ظرفشویی می‌توانید از شر بوی بد و مزاحم آن خلاص شوید. فقط مطمئن شوید که قبل از تمیز کردن به دفترچه راهنمای سازنده ماشین ظرفشویی مراجعه کنید تا به دستگاه آسیبی وارد نشود. حتماً از قرص‌های ماشین ظرفشویی استاندارد استفاده کنید و فراموش نکنید که تلاش‌های شما برای خلاصی از بوی عجیب و غریب ماشین ظرفشویی حتماً نتیجه خواهد داد. تعمیرات لوازم خانگی کاردون نیز در کنار شما است، پس اگر برای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی به کمک ما نیاز داشتید، کافیست با ما تماس گرفته و از ما مشاوره بگیرید.

در ماشین ظرفشویی سامسونگ سنسورهایی تعبیه شده است که عملکرد قسمت‌های مختلف دستگاه را رصد می‌کند. در صورتی که در عملکرد این قسمت‌ها اختلال ایجاد شود، سنسور اطلاع می‌دهد و ارور روی صفحه ظاهر می‌شود.

ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ نشان دهنده نقصی در عملکرد این دستگاه است و باید بررسی شود. البته گاهی این ارور به دلیل نقص در عملکرد سنسور رخ می‌دهد و با ریست کردن دستگاه ارور نیز رفع می‌شود.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها