لوگوی کاردون

نحوه تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی

How to replace the washing machine bearing
فهرست محتوا

بلبرینگ‌ها یکی از رایج‌ترین قطعات ماشین لباسشویی هستند که خراب می‌شوند. این قطعات برای عملکرد ماشین لباسشویی بسیار مهم هستند و دستگاه بدون آن‌ها نمی‌تواند کار خود را انجام دهد. دانستن نحوه تعویض بلبرینگ لباسشویی مستلزم همراهی با مهارت مکانیکی خواهد بود. همچنین باید چند ساعت برای باز کردن ماشین لباسشویی، برداشتن بلبرینگ‌های قدیمی و قرار دادن بلبرینگ‌های جدید صرف کنید. اگرچه هر فردی حتی با سطح متوسطی از مهارت‌های مکانیکی یا فنی می‌تواند این کار را انجام دهد، اما ممکن است زمان‌بر باشد. همچنین اگر اشتباهی مرتکب شوید، ممکن است به قسمت دیگری از لباسشویی آسیب وارد کنید یا کل ماشین لباسشویی را از بین ببرید. تکنسین‌های تعمیرات لوازم خانگی کاردون می‌توانند این مشکل لباسشویی شما را به‌راحتی حل کنند.

بلبرینگ لباسشویی چیست و چه کاربردی دارد؟

What is a washing machine bearing and what is its use

وقتی لباس‌ها در داخل درام ماشین لباسشویی قرار می‌گیرند، در آب و صابون می‌غلتند و سپس آبکشی می‌شوند. در نهایت و قبل از اینکه برای خشک کردن آماده گردند، تمام آب آن‌ها خارج می‌شود. کل این فرآیند به این علت انجام می‌گردد که درام لباسشویی می‌تواند به جلو و عقب حرکت کند و لباس‌ها را در دستگاه به هم بزند و بچرخاند. درام لباسشویی قادر به حرکت است زیرا روی یاتاقان‌ها قرار می‌گیرد. یعنی گروهی از توپ‌های فولادی کوچک که اجازه آزادانه چرخیدن را به درام لباسشویی می‌دهند.
بلبرینگ‌های ماشین لباسشویی شل نیستند و در یک مسیر گرد با سوراخی در مرکز برای جایگیری شفت نگه‌دارنده درام نگه داشته می‌شوند. به کل این قسمت یعنی بلبرینگ‌ها و چارچوب نگه‌دارنده آن‌ها معمولاً یاتاقان‌ها نیز گفته می‌شود. مجموعه بلبرینگ در یک شکاف در کف درام قرار می‌گیرد و کل درام روی بلبرینگ‌ها قرار دارد.
بسیاری از اوقات، مشکلات بلبرینگ به ‌راحتی آشکار نمی‌گردند، زیرا یاتاقان‌های ماشین لباسشویی بدون از هم باز شدن قسمت پایین لباسشویی رؤیت نمی‌شوند. اما چند علامت وجود دارد که می‌تواند به شناسایی مشکلات بلبرینگ کمک کند. با این‌ حال، اغلب برای هر علامت ممکن است چندین دلیل وجود داشته باشد.

بنابراین صرف وجود یک وضعیت خاص، لزوماً نشانه‌ای از خرابی بلبرینگ‌های لباسشویی نیست.

علائم خرابی و مشکل بلبرینگ ماشین لباسشویی

قبل از اینکه به نحوه تعویض بلبرینگ لباسشویی بپردازیم، باید به نشانه‌های خرابی آن اشاره کنیم. اگر فکر می‌کنید بلبرینگ‌های ماشین لباسشویی شروع به از بین رفتن کرده‌اند، بلافاصله علائم فرسودگی آن‌ها را مشاهده خواهید کرد. با این ‌حال، علائم اصلی بلبرینگ‌های خراب ماشین لباسشویی چیست و چه زمانی باید تعویض شوند؟
۱. به محض اینکه ماشین لباسشویی خود را روشن می‌کنید، از همان لحظه شروع باید سروصدای آن بسیار زیاد باشد. بیشتر ماشین‌های لباسشویی پر سروصدا هستند، اما سروصدای لباسشویی دارای بلبرینگ‌های خراب به اوج می‌رسد. سروصدای اولیه و زیاد در لباسشویی یک علامت مهم از خرابی بلبرینگ است.
۲. احتمالاً متوجه خواهید شد که درام داخلی لباسشویی بسیار آزادانه‌تر از آنچه باید، حرکت می‌کند. این موضوع هم نشانه آن است که بلبرینگ‌های ماشین لباسشویی خراب شده‌اند و درام را سر جای خود نگه نمی‌دارند.
۳. گاهی اوقات نشانه شدیدتر آسیب دیدن بلبرینگ‌های ماشین لباسشویی این است که متوجه می‌شوید لباسشویی از سر جای خود تکان خورده است. این مورد را می‌توان نشانه آسیب عمده در بلبرینگ‌های لباسشویی دانست.
۴. همچنین می‌توانید وقت بگذارید و پنل پشتی لباسشویی را بعد از قطع نمودن برق، جدا کنید. اگر متوجه زنگ‌زدگی در موتور شدید، این نشانه واضحی می‌باشد که بلبرینگ‌ها مدتی است که از بین رفته‌اند

علت خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی چیست؟

بلبرینگ‌ها بخش مهمی از ماشین لباسشویی شما هستند، زیرا برای اطمینان از چرخش صحیح درام عمل می‌کنند. همه لباسشویی‌ها چه درب جلو و چه درب بالا، دو بلبرینگ دارند که با استفاده زیاد و به‌ مرور زمان از بین می‌روند. از بین رفتن بلبرینگ یا یاتاقان‌های لباسشویی شما معمولاً ناشی از زنگ‌زدگی است که به ‌مرور زمان بدتر هم می‌شود. زیرا آب از طریق مهروموم‌های اطراف بلبرینگ‌های فلزی به داخل آن نفوذ می‌کند.
همچنین این قطعه در معرض چرخش زیاد شفت لباسشویی قرار دارد و این اصطکاک زیاد به‌ مرور زمان باعث خرابی آن خواهد شد. قرار دادن بارهای سنگین در لباسشویی که خارج از توان و ظرفیت اسمی آن باشد، بلبرینگ‌ها را زودتر از موعد خراب می‌کند. همچنین یک ماشین لباسشویی که به صورت بیست‌وچهارساعته فعال باشد، زودتر با مشکل ساییدگی بلبرینگ‌ها روبه‌رو خواهد شد.

چگونه از خرابی بلبرینگ لباسشویی جلوگیری کنیم؟

بلبرینگ‌های ماشین لباسشویی معمولاً حداقل برای پنج سال کار می‌کنند. اما اغلب و در صورت استفاده صحیح از لباسشویی، قبل از نیاز به تعویض به اندازه 10 سال یا بیشتر هم جواب می‌دهند. یک تعمیرکار کاردون با نحوه تعویض بلبرینگ لباسشویی آشنا است. او می‌تواند لباسشویی را به‌سادگی و با تعویض بلبرینگ‌های خراب و مهروموم‌های مربوطه تعمیر کند. اما چه‌کارهایی می‌توان انجام داد تا بلبرینگ‌های لباسشویی سریعاً خراب نشوند.
1. از قرار دادن حوله‌های سنگین و پتو در ماشین لباسشویی خودداری کنید. این دو معمولاً تعادل درام لباسشویی را بر هم می‌زنند و فشار بیشتری را به بلبرینگ‌های یک طرف درام وارد می‌کنند.
2. لباسشویی را بیش از ظرفیت اسمی آن (مثلاً 8 کیلوگرم) بارگیری نکنید. در عین‌حال همیشه بهتر است که لباسشویی را یک کیلوگرم زیر ظرفیت اسمی آن پر کنید تا فشار زیادی به دستگاه وارد نشود.
3. سرویس‌های دوره‌ای، روغن‌کاری و تمیزکاری قطعات لباسشویی توسط تکنسین‌های کاردون می‌توانند خرابی قطعات لباسشویی ازجمله بلبرینگ‌های آن را تا حد زیادی به تعویق اندازند.
در آخر به یاد داشته باشید که هر قطعه‌ای در نهایت خراب خواهد شد و تمام سعی شما باید در به تعویق انداختن خرابی و طی شدن عمر مفید قطعات لباسشویی باشد. بعد از گفتن این مطالب بهتر است به آموزش نحوه تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی بپردازیم.

آموزش نحوه تعویض بلبرینگ لباسشویی

Learning how to replace the washing machine bearing

قویاً پیشنهاد می‌کنیم که تعویض بلبرینگ‌های خراب ماشین لباسشویی را به عهده تکنسین‌های باتجربه واگذار نمایید.

حتی اگر فنی هم باشید، اما ماشین لباسشویی یک وسیله تخصصی است و هرگز نمی‌دانید که در وسط راه به چه موارد غافلگیرکننده‌ای برخورد خواهید کرد. یک تکنسین لباسشویی کاردون بارها این کار را انجام داده است و به‌خوبی با نحوه عملکرد مدل‌های مختلف لباسشویی آشنایی دارد.
اما شاید تصمیم دارید هر طور شده است، خودتان بلبرینگ‌های خراب ماشین لباسشویی را تعویض کنید. در ادامه چند مرحله راهنما وجود دارد که می‌توانید برای آشنایی با نحوه تعویض بلبرینگ لباسشویی آن‌ها را دنبال کنید.

1. آماده‌سازی ماشین لباسشویی

ابتدا باید مطمئن شوید که ماشین لباسشویی شما کاملاً از برق، آب و تخلیه فاضلاب آن جدا شده است. جدا کردن شیلنگ تخلیه به‌ احتمال ‌زیاد باعث نشت آب می‌شود. بنابراین فراموش نکنید که چند حوله قدیمی را روی زمین بگذارید تا زمین خیس، کثیف و لغزنده نشود. مطمئن شوید که دستگاه و شیلنگ‌ها کاملاً از آب تخلیه شده باشند.
سپس باید ماشین لباسشویی را از سر جای خود خارج نمایید. برای این کار ابتدا باید پایه‌های لباسشویی را شل کنید و دستگاه را از سر جای خود بیرون بکشید.برای انجام تعمیرات ماشین لباسشویی خود می توانید از تعمیرکاران باتجربه کاردون کمک بگیرید.

2. آماده‌سازی ابزار و قطعات مورد نیاز

هنگام انجام تعمیرات ماشین لباسشویی، مراحل آماده‌سازی بسیار زیادی مورد نیاز هستند. ابتدا قطعات و ابزارهایی که برای جداسازی و تعمیر دستگاه خود نیاز دارید را جمع‌آوری کنید. این به شما یک نقشه راه بصری از مراحل تعمیر می‌دهد، بنابراین چیزی را از قلم نیندازید.
فرآیند جداسازی قطعات ماشین لباسشویی معمولاً یک فرایند استاندارد است و عملاً هیچ تفاوتی بین مدل‌های مختلف وجود ندارد. شما باید زیر مخزن قرار بگیرید و قطعات یدکی زیادی را بردارید، بنابراین بدون مجموعه‌ای از ابزارها نمی‌توانید این کار را انجام دهید. پس توصیه می‌شود که به ابزارهای زیر دسترسی داشته باشید.
۱. پیچ‌گوشتی‌های تخت، چهارسو یا همه‌کاره
۲. انبردست گرد
۳. چکش
۴. مجموعه‌ای از آچارهای تخت
۵. پتک لاستیکی یا چوبی
۶. اسکنه با نوک صاف

۳. بدانید که چه چیزی زیر کاپوت است

آیا می‌دانید چگونه یاتاقان‌ها را سر جای خود قرار دهید؟ این امر به مدل و ساخت ماشین لباسشویی شما بستگی دارد. بنابراین، قبل از شروع به ساختن هر چیزی باید طراحی، دفترچه راهنما و ساختار دستگاه خود را بررسی کنید یا بهتر است برای مشاوره با شرکت سازنده آن تماس بگیرید. اگر برنامه‌ای در سر داشته باشید، می‌توانید مراحل کار را سریع‌تر پیش ببرید.

۴. قطعات لباسشویی را گام‌به‌گام جدا کنید

حالا به مرحله اصلی نحوه تعویض بلبرینگ لباسشویی می‌رسیم. در ابتدا باید قاب جلویی و پنل پشتی ماشین لباسشویی خود را با کمی روغن (برای نرم شدن پیچ‌ها) و کمک پیچ‌گوشتی مناسب جدا کنید. هنگامی‌که کاپوت را باز کردید، باید مخزن مواد شوینده، پانل کنترل و درام را از محفظه ماشین لباسشویی بیرون بیاورید. همچنین فراموش نکنید که لوله منتهی به شیر ورودی را بردارید و مطمئن شوید که سیم‌ها را از قطعات خود جدا کرده باشید.

۵. بلبرینگ‌های معیوب را تعویض کنید

یاتاقان‌های معیوب را با یک آچار یا ابزار سنگین بردارید و آن‌ها را با قطعات جدید جایگزین کنید. مطمئن شوید که آن‌ها را به‌درستی وصل کرده‌اید تا بعداً از خرابی‌های دیگر جلوگیری شود. فراموش نکنید که باید مهروموم‌های شکسته بلبرینگ که معمولاً منشأ مشکل هستند را هم به‌ کلی تعویض نمایید.

۶. دستگاه خود را به‌دقت ببندید

هنگامی ‌که قطعات معیوب را تعویض کردید، باید ماشین لباسشویی خود را دوباره سرهم نمایید. سپس با احتیاط زیاد به برق و آب وصل کنید تا مطمئن شوید که برای طولانی‌مدت کار می‌کند.
در یک کلام باید بگوییم تعویض بلبرینگ‌های لباسشویی کاری خسته‌کننده و پیچیده است. این کار از مواردی نیست که بخواهید خودتان انجام دهید. مگر اینکه از توانایی خود در باز کردن ماشین لباسشویی، تعویض قطعات معیوب و سپس بستن صحیح آن به شکل صددرصدی اطمینان داشته باشید. برخی از مدل‌های گران‌قیمت لباسشویی نیز به ابزارهای خاصی برای جدا کردن قطعات نیاز دارند که کار تعمیر آن‌ها را سخت‌تر می‌کند. در صورتی که شک دارید به نحوه تعویض بلبرینگ لباسشویی کاملا مسلط هستید یا خیر، این کار را به متخصصان کاردون بسپارید.

نحوه تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی حایر

اولین اقدام برای تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی حایر این است که سایز بلبرینگ مدل لباسشویی خود را بشناسید. البته بعد از در آوردن مدل قدیمی می‌توانید آن را به فروشگاه ببرید و مدل شبیه آن‌ را بخرید. مجموعه بلبرینگ روی شفت درام قرار دارد، بنابراین باید مخزن را کاملاً جدا کنید. یک بار دیگر، قطع بودن برق را بررسی نمایید و شروع به باز کردن دستگاه کنید.
۱. ابتدا منابع آب، برق و شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی را از آن جدا نمایید.
۲. پایه‌های ماشین لباسشویی را شل کنید و آن را از جای خود بیرون بکشید.
۳. به پشت لباسشویی نزدیک شوید و پنل پشتی آن را باز کنید.
۴. پیچ‌های روی قرقره را باز نمایید.
۵. مخزن پودر را از سر جای خود بیرون آورید.
۶. پیچ‌های بالایی را از پشت باز کنید، درپوش بالایی را به جلو فشار دهید و بردارید.
۷. دو جفت پیچ نگه دارنده پنل جلو و ریل را با پیچ‌گوشتی باز کنید.
۸. برای قلاب زدن گیره روی شلنگ زیر سینی و همچنین لوله‌ها و کانال‌های متصل به آن از یک انبر استفاده نمایید.
۹. دیسپنسر را از دستگاه خارج کنید.
۱۰. با استفاده از یک آچار 14، پیچ‌های نگه‌دارنده وزنه تعادل بالا و پایین را باز نمایید.
۱۱. پانل کنترل را بردارید و وزنه تعادل بالایی را باز کنید.
۱۲. با دستان خود فنرها و کمک‌فنرها را باز نمایید و بعد از آن‌ها به سراغ سنسور سطح آب بروید.
اکنون درام لباسشویی کاملاً آزاد است. برای بیرون کشیدن آن باید یک جفت فنر کناری را با یک دست فشار دهید و لبه دیگر را به‌شدت بکشید. درام را به کناری بگذارید و سپس شروع به تعویض بلبرینگ‌ها کنید.

آموزش تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی اسنوا

Snowva washing machine bearing replacement tutorial

نحوه تعویض بلبرینگ لباسشویی اسنوا بدین صورت است که باید ابتدا پنل پشتی و جلویی ماشین لباسشویی را باز کنید. در مرحله بعد درام لباسشویی باید از سر جای خود بیرون بیاید. برای این کار باید تمامی قطعاتی که سر راه قرار گرفته‌اند را باز کنید. از جمله این قطعات می‌توان به جاپودری، پانل کنترل و المنت گرمایشی اشاره کرد.

نحوه تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی سامسونگ

ماشین لباسشویی سامسونگ کیفیت خوب و عمر بالایی دارد. اما مهم نیست که چقدر ماشین خوبی باشد، چون زمانی فرا می‌رسد که شروع به خرابی می‌کند. به‌ویژه، یک یاتاقان که اغلب دچار خرابی می‌شود. برای یادگیری نحوه تعویض بلبرینگ لباسشویی سامسونگ به نکات زیر توجه کنید.
۱. ابتدا دیواره بالایی (پوشش) را از دستگاه جدا نمایید. برای انجام این کار، دو بست نگه‌دارنده این پوشش را باز کنید. آن‌ها در بالای دیوار پشتی و در گوشه‌ها قرار دارند.
۲. محفظه پودر را بیرون بیاورید. این کار به این دلیل انجام می‌شود که در لحظه کج کردن و چرخاندن دستگاه، آب از آن بیرون نریزد و قطعات الکترونیکی را خیس نکند.
۳. سپس شیلنگ‌های تأمین آب و همچنین شلنگی که آب و پودر از طریق آن وارد مخزن می‌شوند را باز ‌نمایید. شیلنگ‌ها را با احتیاط خارج کنید تا به گیره‌ها آسیبی نرسد.
۴. حذف وزنه تعادل بالایی مرحله بعدی است. برای این کار، پیچ‌گوشتی با اندازه مناسب را بردارید و دو بست آن را باز کنید. سپس وزنه تعادل را به‌آرامی نگه دارید و آن را خارج کنید.
۵. حالا به سمت جلوی ماشین لباسشویی سامسونگ بروید و پنل جلویی را جدا کنید.
۶. لازم است کلیه سیم‌کشی‌ها را از موتور الکتریکی ماشین لباسشویی سامسونگ و همچنین از پمپ تخلیه آن جدا نمایید.
۷. چیز بیشتری از موتور باز نکنید، زیرا پمپ تخلیه به ما آسیب نمی‌رساند. فقط باید لوله‌ها را از آن جدا کنید.
۸. حالا باید شیر پرکننده آب را همراه با سنسورها و نازل‌های آن جدا نمایید. سیمی که به سنسورهای سوپاپ می‌رود را جدا نمایید و سپس پیچ‌های نگه‌دارنده آن را باز کنید.
۹. مسیر خروج مخزن از قسمت بالای بدنه تقریباً پاک شده است، بنابراین پانل جلویی را بردارید. پنج پیچی که پنل جلویی را نگه می‌دارند را باز کنید و آن را بردارید. در عین‌حال سعی کنید با پاره شدن سیم‌ها به واحد کنترل آسیب نرسانید.
۱۰. مجموعاً 10 بست دیوار جلویی را باز کنید. در جلوی زیر مخزن وزنه تعادل کوچک دیگری را خواهید دید. آن را  هم باز کنید تا تداخلی با کار شما نداشته باشد.
۱۱. هر چیزی که می‌تواند در استخراج درام لباسشویی اختلال ایجاد کند را جدا نمایید. اکنون باید مخزن را به ‌دقت از محفظه ماشین لباسشویی سامسونگ بیرون بکشید.
۱۲. برداشتن مخزن درام لحظه بسیار مهمی است. مخزن را برگردانید، تسمه را از قرقره بردارید و سپس با کلید شش‌گوش پیچ قرقره را باز کنید.
۱۳. مخزن ماشین لباسشویی برداشته شده است، اکنون می‌توانید به مرحله بعدی جداسازی بروید. روند جدا کردن ماشین لباسشویی برای یک مبتدی ممکن است پیچیده به نظر برسد، بنابراین توصیه می‌کنیم آن را در یک ویدیو ضبط نمایید تا بعداً بتوانید محل قرار دادن و پیچ شدن آن را ببینید.
حالا به مرحله تعویض بلبرینگ‌ها می‌رسیم. در آستین آلومینیومی بدنه مخزن دو بلبرینگ بزرگ و کوچک وجود دارد. یاتاقان بزرگ باید با کمک یک پین از داخل به بدنه مخزن زده شود. بلبرینگ کوچک را می‌گیریم، آن را روی یک لبه یاتاقان قرار می‌دهیم و با چکش ضربه‌ای سبک وارد می‌کنیم. سنجاق را به لبه دیگر می‌گذاریم و دوباره یک ضربه ملایم می‌زنیم و همین‌طور به صورت دایره‌ای ادامه می‌دهیم تا بلبرینگ بیرون بیاید.

نحوه تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی کنوود

نحوه تعویض بلبرینگ لباسشویی کنوود به شرح زیر است:

مرحله ۱ - ایمنی

اول ایمنی! لطفاً قبل از شروع تعمیرات مطمئن شوید که دستگاه خود را از برق جدا کرده‌اید.

مرحله۲ - درب بالایی و کنترل پنل را بردارید.

ما باید درام را از دستگاه خارج کنیم. با برداشتن پانل بالایی که فقط با چند پیچ در جای خود نگه داشته شده است، شروع کنید. در مرحله بعد باید کشوی دستگاه پخش صابون را بردارید که در اکثر ماشین‌ها این کار به‌راحتی با فشار دادن گیره انجام می‌گردد.
پانل کنترل، که دوباره فقط توسط پیچ‌ها نگه داشته می‌شود، قسمت بعدی است که باید برداشته شود.

نکته برتر کاردون: همه پیچ‌های خود را در گروه‌های جداگانه نگه دارید. به‌ طوری‌ که وقتی می‌خواهید دوباره همه‌چیز را دوباره کنار هم قرار دهید، بدانید از کدام پیچ برای کدام قسمت استفاده می‌شود.

مرحله ۳ - صفحه ضربه‌ای را بردارید.

در مرحله بعد صفحه ضربه‌ای را داریم که باید برداشته شود، بیشتر آن‌ها به‌راحتی کنار می‌روند. شیلنگ تخلیه اضطراری را در صورت وجود آن، آزاد کنید. معمولاً چهار پیچ، پانل جلویی را نگه می‌دارند که باید آن‌ها را باز کنید.

مرحله ۴ - وزنه‌های تعادل را حذف کنید.

اکنون باید وزنه‌های تعادل را حذف کنیم. چند وزنه در هر مدل خاص وجود دارد که توسط یک باند و چند پیچ در جای خود نگه داشته می‌شوند.

مرحله ۵ - المنت گرمایش را بردارید.

زمان برداشتن المنت گرمایش است. اما قبل از اینکه این کار را انجام دهید، وقت آن است که قبل از جدا کردن سیم‌ها از نحوه اتصال آن‌ها عکس بگیرید تا بدانید که بعداً چگونه آن‌ها را دوباره وصل کنید.
برای برداشتن المنت گرمایش، مهره‌ای را که آن را در جای خود نگه می‌دارد، باز کنید. سپس می‌توانید به کل مهره ضربه بزنید و این کار مهروموم آن را آزاد می‌کند. پس ‌از آن می‌توان المت را برداشت.
مرحله 6- کابل‌ها را از درام بردارید
کابل‌هایی که هنوز به درام متصل هستند را بردارید تا جدا کردن قطعات جلوی درام به پایان برسد.
در نهایت با جداسازی درام می‌توانید به بلبرینگ‌ها دسترسی پیدا کنید و آن‌ها را با مدل جدید تعویض نمایید.

مرحله ۶- کابل‌ها را از درام بردارید

کابل‌هایی که هنوز به درام متصل هستند را بردارید تا جدا کردن قطعات جلوی درام به پایان برسد.
در نهایت با جداسازی درام می‌توانید به بلبرینگ‌ها دسترسی پیدا کنید و آن‌ها را با مدل جدید تعویض نمایید. در صورت وجود چالش در انچام این مراحل، برای تعمیر لباسشویی کنوود و نصب آن می‌توانید روی تخصص تکنسین‌های کاردون حساب باز کنید.

سوالات متداول

 بلبرینگ ماشین لباسشویی امکان تعمیر ندارد و در صورت خرابی بلبرینگ بلبرینگ ماشین
لباسشویی باید تعویض شود.

اگر ماشین لباسشویی سروصدای زیادی تولید می‌کند یا تکان‌های شدیدی می‌خورد، احتمالاً‌ بلبرینگ ماشین لباسشویی باید تعویض شود.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

3 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسنی
10 ماه قبل

ببخشید بلبرینگ ماشین لباسشویی هر چند وقت یکبار باید تعویض بشه؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  حسنی
10 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
بلبرینگ ماشین لباسشویی اگر وزن لباس ها در زمان شستشو رعایت شه معمولا هر ۲ الی ۳ سال یکبار باید تعویض بشه.

صادقی
6 ماه قبل

سلام وقت بخیر
من ماشین لباسشویی حائر دارم طبق راهنمایی فوق اقدام کردم و صفحه پنل پشت را باز کردم ولی مهره روی پولی بزرگ که تسمه دور آن هست را با هیچ روشی نتوانستم باز کنم طوری که مهره هم آسیب دید ، با انواع ابزار از جمله آچار فرانسه، بکس، آچار شلاقی نهایتا به این نتیجه رسیدم که شاید مهره را باید برعکس بچرخونم.
آیا امکان داره مهره در جهت عقربه های ساعت باز بشه؟
ممنون.