لوگوی کاردون

انواع علامت های روی ماشین لباسشویی

Types of signs on the washing machine
فهرست محتوا

علامت های درج شده روی ماشین لباسشویی

The markings on the washing machine

قبل از شروع، فراموش نکنید که کتابچه راهنمای لباسشویی خود را بررسی کنید. این کتابچه به شما توضیح می‌دهد که علامت‌ها و نمادهای مختلف، به چه معنا هستند. همچنین به شما کمک می‌کند تا برای لباس‌های مختلف به انتخاب برنامه‌های شستشوی صحیح و مناسب بپردازید. هر ماشین لباسشویی، ویژگی‌های متفاوتی دارد و بالطبع نمادهای مختلفی نیز خواهد داشت. بنابراین همه برندهای تولیدکننده ماشین لباسشویی از نمادهای یکسانی استفاده نمی‌کنند.
یادگیری تمام نمادهای لباسشویی ممکن است کمی گیج‌کننده و غیرممکن به نظر برسد. اما این علامت های روی ماشین لباسشویی در واقع دستورالعمل و نحوه شستشو، خشک کردن یا شستن لباس در دستگاه را به شما می‌گویند.

۱. انتخاب‌گر زمان شستشو (نماد ساعت روی آب)

انتخاب‌گر زمان شستشو پس از انتخاب برنامه و به طور خودکار زمان شستشوی تنظیم شده برای آن برنامه را نشان می‌دهد. با انتخاب زمان شستشوی متفاوت، علامت روی ماشین لباسشویی به صورت نماد ساعت روی آب روشن می‌شود. به ‌عنوان ‌مثال، با استفاده از این دکمه در چرخه شستشوی سریع، می‌توانید یک چرخه شستشو 15، 30 یا 45 دقیقه‌ای را انتخاب کنید.

۲. سرعت چرخش (نماد هزارتو)

سرعت چرخش برای حذف هر چه بیشتر آب از لباسشویی، بدون آسیب رساندن به لباس شما استفاده می‌شود. سرعت چرخش توصیه‌شده برای هر برنامه، قبلاً روی بالاترین سطح برای آن برنامه انتخابی تنظیم شده است. با فشار دادن دکمه سرعت چرخش می‌توانید سرعت چرخش را در فواصل 100 دور در دقیقه تعیین کنید.

۳. دما (نماد دماسنج)

هنگامی که یک برنامه شستشو انتخاب می‌گردد، دمای شستشوی توصیه‌شده، روی صفحه‌نمایش لباسشویی نمایش داده خواهد شد. از این دکمه دما می‌توان برای کاهش یا افزایش دمای چرخه شستشوی انتخابی استفاده کرد.

۴. نشانگر دمای شستشو (نماد عدد و سانتی‌گراد)

نشانگر دما از دیگر علامت های روی ماشین لباسشویی است که هنگام انتخاب برنامه شستشو روشن می‌شود. با فشار دادن دکمه انتخاب دما می‌توانید درجه‌های متفاوتی را برای شستشوی لباس‌های خود انتخاب کنید. به ‌عنوان ‌مثال، برنامه شستشوی لباس‌های نخی به طور پیش‌فرض روی 40 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.
اما با این کنترل می‌توان دما را تا 30 درجه سانتی‌گراد کاهش داد تا مصرف انرژی کم شود. همچنین برای شستشوی قوی‌تر می‌توان دما را تا 60 درجه سانتی‌گراد هم افزایش داد. توصیه کاردون این است که دمای برنامه‌های شستشوی مختلف را تغییر ندهید و از همان دمای پیش‌فرض استفاده کنید.

۵. نشانگر سرعت چرخش (نماد عددی)

هنگامی که یک برنامه شستشو انتخاب می‌شود، حداکثر سرعت چرخش مجاز برای آن برنامه روی صفحه‌نمایش لباسشویی ظاهر خواهد شد. با فشار دادن دکمه سرعت چرخش (Spin Speed) می‌توانید ​​سرعت چرخش درام بر حسب دور در دقیقه را کم و زیاد کنید. حداقل سرعت در اکثر ماشین‌های لباسشویی 400 دور در دقیقه و حداکثر آن‌ها 1800 دور در دقیقه است.

۶. زمان چرخه شستشو (نماد عددی)

وقتی یک برنامه شستشو را در لباسشویی انتخاب می‌کنید، نمایشگر دستگاه به طور خودکار حداکثر مدت زمان چرخه را به شما نشان می‌دهد. این عدد می‌تواند بسته به گزینه‌های شستشوی انتخاب شده، متفاوت باشد. پس از شروع برنامه، شما دائماً از زمان باقی‌مانده تا پایان شستشو مطلع خواهید شد.

۷. نشانگر حالت وزن (نماد کیلوگرم)

چراغ‌های نشانگر و زمان شستشو در نشانگر حالت وزن (Kg Mode Indicator) در 4 دقیقه اول چرخه شستشو چشمک می‌زنند. این کار به این معنی است که حس‌گر هوشمند، لباس‌ها را وزن می‌کند و زمان چرخه، مصرف آب و برق را متناسب با آن تنظیم خواهد کرد.

۸. قفل درب (نماد قفل تنها یا با کلید)

نماد قفل در هنگام قفل بودن درب ماشین لباسشویی روشن می‌گردد. این علامت تا زمانی که درب باز شود، چشمک خواهد زد. در این مرحله نباید درب لباسشویی را به زور باز کنید، زیرا کار خطرناکی است. به محض اینکه اجازه باز شدن درب داده شود، این نماد محو خواهد شد و می‌توانید درب لباسشویی را به راحتی باز کنید.

۹. قفل کودک (نماد قفل و صورت کودک)

دستگاه با استفاده از قفل کودک در برابر دست‌کاری کودکان، محافظت می‌شود. در این صورت نمی‌توان هیچ تغییری در برنامه در حال اجرا ایجاد کرد. هنگامی که قفل کودک لباسشویی فعال است، دستگاه شما فقط می‌تواند با دکمه پاور روشن یا خاموش شود.

انواع برنامه شستشوی ماشین لباسشویی

در اینجا به انواع نمادهای رایج و علامت های روی ماشین لباسشویی در برنامه‌های شستشوی مختلف آن اشاره خواهیم کرد.

۱. شستشوی با تأخیر (نماد ساعت با فلش)

این گزینه به شما اجازه می‌دهد تا شروع چرخه شستشو را تا 24 ساعت به تأخیر بیندازید. با فشردن دکمه تأخیر شروع (Delay Start)، تأخیر زمانی روی نمایشگر نمایش داده می‌شود. هر بار که دکمه تأخیر شروع را فشار دهید، یک ساعت به تأخیر چرخه افزوده می‌شود. فشار دادن این دکمه را تا رسیدن به زمان تأخیر مورد نیاز خود، ادامه دهید. سپس دکمه شروع را فشار دهید تا دستگاه فعال شود. پس از گذشت تعداد ساعت‌های لازم، دستگاه چرخه خود را به طور خودکار آغاز می‌کند.

۲. شستشوی ضد چروک (نماد اتو)

این عملکرد برای لباس‌های مخلوط و ظریف، قابل انتخاب است و چین و چروک‌ها را تا حد ممکن کاهش می‌دهد. لباسشویی‌های دارای چرخه ضد چروک، از طراحی منحصر به فردی برخوردار هستند که چروک پارچه‌های خاص را به حداقل می‌رسانند. آب در این ویژگی به تدریج در طول 2 دور نهایی خنک می‌شود و سپس یک چرخش ظریف، ایجاد حداقل چروک در پارچه را تضمین می‌کند.

۳. شستشوی لباس‌های حساس (نماد دو قطره آب در وان)

گزینه شستشوی حساس (Sensitive Care)، لباس‌های شما را در سطح آب عمیق‌تر از حد معمول می‌شوید تا شستشوی ملایم‌تری را برای پارچه‌های ظریف ارائه دهد. این در حالی است که مواد شوینده، با پنج آبکشی اضافی کاملاً پاک می‌شوند. معمولاً علامت های روی ماشین لباسشویی در برنامه شستشوی حساس به شکل دو قطره آب در وان هستند.

۴. شستشوی آبکشی طولانی (نماد آب در وان)

فشار دادن دکمه نگه داشتن آبکشی به این معنی است که چرخه در مرحله نهایی آبکشی، متوقف می‌گردد و درام پر از آب خواهد شد. بنابراین، لباس‌ها در آب غوطه‌ور می‌مانند و از جمع شدن و ایجاد چین‌هایی که به سختی اتو می‌شوند، جلوگیری می‌گردد.

۵. شستشوی ضد لکه (نماد لکه روی لباس)

گزینه شستشوی ضد لکه (Stain Blaster) با حفظ دمای شستشو در طول برنامه و تنظیم سرعت چرخش درام در مراحل بحرانی چرخه‌های شستشو و آبکشی، لکه‌های سرسخت را از بین می‌برد. استفاده از این برنامه ویژه بدون افزایش طول برنامه شستشو، راندمان شستشو را افزایش می‌دهد. این برنامه شستشو معمولاً برای لباس‌های پنبه‌ای دارای لکه نیز قابل استفاده است.

۶. پیش شستشو (نماد حرف پی انگلیسی)

گزینه پیش شستشو مخصوصاً برای لباس‌های بسیار آلوده، مفید است و فقط در برخی از برنامه‌ها قابل استفاده می‌باشد. حرف P انگلیسی، یکی از علامت های روی ماشین لباسشویی که برای این برنامه درنظر گرفته‌شده است. مواد شوینده برای این برنامه باید به محفظه کشوی شوینده با برچسب “I” اضافه شوند. (لطفاً به بخش علامت‌های محفظه شوینده ماشین لباسشویی همین مطلب مراجعه کنید). توصیه می‌کنیم فقط از 20 درصد مقادیر توصیه‌شده مواد شوینده استفاده کنید. برای این برنامه شستشو نباید از نرم‌کننده پارچه استفاده شود. اگر قصد تعمیر ماشین لباسشویی خود را دارید، می توانید از سرویس تعمیر ماشین لباسشویی در محل کاردون استفاده نمایید.

۷. لباس‌های پنبه و مصنوعی (نماد پنبه)

اکثر لباسشویی‌ها برنامه‌ای برای شستشوی لباس‌های پنبه‌ یا دارای مواد مصنوعی دارند. این برنامه طوری طراحی شده است تا لباسشویی با لباس شما به بهترین شکل ممکن رفتار کند. ممکن است این برنامه شستشو، لباس‌ها را در دما و سرعت چرخش پایین‌تر بشوید تا به آن‌ها آسیبی نرسد.

۸. پشم و شستشوی دستی (نماد شستشوی دستی)

برخی از لباس‌ها در هنگام شستشو به دمای پایین و رفتار ملایم، نیاز دارند. این برنامه شستشو نیز دقیقا برای لباس‌هایی است که به دمای پایین‌تر و حداقل چرخش نیاز دارند. به‌ویژه برای پارچه‌هایی مناسب است که به راحتی آسیب می‌بینند و باید با دست شسته شوند.

۹. لباس‌های ورزشی (نماد توپ)

لباس‌های ورزشی به دلیل تعرق زیاد بدن، معمولاً خیلی زود بو می‌گیرند و باید زود به زود شسته شوند. برنامه شستشوی لباس‌های ورزشی (در صورت وجود) می‌تواند لباس‌ها را با دمایی پایین‌تر و به مدت طولانی‌تر آبکشی کند تا بوی بد آن‌ها از بین برود. معمولاً علامت های روی ماشین لباسشویی برای این برنامه شستشو به حال توپ ورزشی هستند.

۱۰. شستشوی سریع (نماد ساعت)

اگر خیلی زود به لباسی خاص نیاز دارید یا می‌خواهید لباسی را بشویید که خیلی کثیف نیست، برنامه شستشوی سریع می‌تواند این کار را در کمتر از 30 دقیقه برای شما انجام دهد.

۱۱. نیم بار (نماد یک‌دوم)

گاهی اوقات نمی‌توانید ماشین لباسشویی را کاملاً پر کنید، اما نیاز دارید که لباس‌های کمی شسته شوند. همچنین نمی‌خواهید منتظر بمانید تا لباس‌های بیشتری کثیف شوند. در این صورت می‌توانید از برنامه شستشوی نیم بار استفاده کنید. بدین ترتیب در مصرف انرژی و آب صرفه‌جویی می‌شود و لباسشویی به حالتی می‌چرخد که به اجزای درونی آن مانند یاتاقان‌ها آسیبی نمی‌رسد.

۱۲. ضد حساسیت (نماد BIO)

این چرخه شستشو از دمای بسیار بالا یا بخار برای حذف موارد حساسیت‌زا مانند کنه‌های گرد و غبار یا باکتری‌ها از روی پارچه‌ها استفاده می‌کند.

۱۳. شستشوی 24 ساعته (نماد هلال ماه)

برنامه شستشوی شب و روز برای کاهش سرعت چرخش متوسط درام در دقیقه و بهینه‌سازی مصرف انرژی، پیش‌بینی شده است. در این برنامه، سطح آب حین آبکشی افزایش می‌یابد و لباس‌ها پس از شستشوی نهایی در آب غوطه‌ور می‌شوند تا الیاف آن‌ها به طور یکنواخت پاک گردند. نماد هلال ماه از علامت های روی ماشین لباسشویی می‌باشد که برای این برنامه تعیین شده است.

علامت‌های محفظه شوینده ماشین لباسشویی

حالا لباس‌های خود را درون وان لباسشویی گذاشته‌اید و بهترین چرخه شستشو، دما و سرعت چرخش را هم انتخاب کرده‌اید. پس وقت آن رسیده تا آنچه برای تمیز شدن لباس‌های شما نیاز است، مانند مواد شوینده و نرم‌کننده را به محفظه شوینده ماشین لباسشویی اضافه کنید. علامت‌های کلی محفظه شوینده ماشین لباسشویی شامل سه علامت کلی زیر هستند.
۱‍. نماد I : قبل از شستشو
۲. نماد II : شستشوی اصلی
۳. نماد گل : نرم‌کننده پارچه
بخش کوچک‌تر برای نرم‌کننده پارچه، بزرگ‌تر برای پودر یا مایع لباسشویی و بخش سوم نیز در صورت وجود برای پیش شستشو است. برای اطلاعات بیشتر در مورد دوز محصولات شوینده، می‌توانید به کتابچه راهنمای مدل لباسشویی خود مراجعه کنید.

معنای علامت های روی لباسشویی سامسونگ

تا به حال فکر کرده‌اید که نمادهای روی صفحه‌نمایش ماشین لباسشویی سامسونگ شما چه معنایی دارند؟ گاهی اوقات ممکن است معنای علامت های روی ماشین لباسشویی سامسونگ در نگاه اول مشخص و واضح نباشد. این راهنمای کاردون تمام نمادهای موجود در لباسشویی‌های سامسونگ را فهرست کرده است و معنای آن‌ها را توضیح می‌دهد.

۱. نماد پوشاک و علامت +

نمایش یک تی‌شرت با نماد + نشان می‌دهد که می‌توانید چرخه لباسشویی سامسونگ را متوقف کنید و لباس‌های بیشتری به آن اضافه نمایید. برخی از ماشین‌های لباسشویی درب از جلوی سامسونگ، دارای درب ادواش (Addwash) هستند. این درب، اضافه کردن لباس‌های بیشتر در طول یک چرخه را امکان‌پذیر می‌کند.

۲. قفل کودک

نماد صورتک یک بچه در کنار یک قفل نشان می‌دهد که قفل کودک لباسشویی سامسونگ، روشن است. بنابراین همه دکمه‌ها به غیر از دکمه پاور و دکمه کنترل، غیرفعال خواهند بود. با فعال شدن قفل کودک در برخی از مدل‌های لباسشویی سامسونگ، درب دستگاه نیز قفل می‌شود.

۳. نماد ساعت

نماد ساعت روی لباسشویی سامسونگ نشان می‌دهد که برنامه شستشوی با تأخیر، در حال استفاده است. در این حالت یک چرخه شستشو برای شروع در زمان مشخص‌شده‌ای، آماده می‌شود.

۴. قفل درب

نماد قفل بدون صورتک یا همراه با نماد کلید، نشان می‌دهد که درب لباسشویی سامسونگ قفل شده است. دستگاه در زمانی که چرخه شستشو در حال انجام می‌باشد یا در هر زمان دیگری که باز کردن درب ایمن نیست، قفل می‌شود. وقتی این نماد روشن است، برای باز کردن درب لباسشویی سامسونگ اقدام نکنید.

اطلاع از معنای علائمی مانند قفل کودک، به شما کمک می‌کند تا بتوانید مشکل دستگاه را حل کنید و دیگر درگیر تعمیرکار و تعمیر لباسشویی سامسونگ نشوید. 

۵. زمان باقی مانده

نماد ساعت شنی نشان می‌دهد که یک چرخه زمان‌بندی شده در حال اجرا است. عدد نمایش داده‌شده در پانل نیز زمان باقی‌مانده از چرخه شستشو را به شما نشان خواهد داد.

۶. سیگنال خاموش

از دیگر علامت های روی ماشین لباسشویی سامسونگ می‌توان به نماد بلندگو یا زنگ با یک خط اریب روی آن‌ها اشاره کرد. این علامت نشان می‌دهد که صدای علامت‌دهنده برای پایان یک چرخه شستشو، خاموش است.

۷. چرخه خالی یا خود پاک‌سازی

نماد وان لباسشویی درخشان پس از تعداد معینی از چرخه شستشو به نمایش در می‌آید. این تعداد ممکن است در بین مدل‌ها بر اساس اندازه ماشین لباسشویی سامسونگ شما، کمی متفاوت باشد. در صورت نمایش این علامت که شبیه وان لباسشویی است، به اجرای فوری چرخه خالی یا خود پاک‌سازی نیازی ندارید. اما توصیه می‌کنیم که در اولین فرصت یک چرخه خالی (بدون لباس) را اجرا نمایید تا درون ماشین لباسشویی تمیز شود.

۸. شستشوی اضافی

یک علامت حوض آب به همراه نماد + نشان می‌دهد که گزینه آبکشی اضافی روشن است. برنامه آبکشی اضافی (Extra Rinse) زمان بیشتری را به بخش آبکشی چرخه اضافه می‌کند تا مواد شوینده کاملاً از روی لباس‌ها پاک شوند.

۹. بخار

یکی از علامت های روی ماشین لباسشویی نماد دو ابر بخار است. این نماد نشان می‌دهد که گزینه بخارشور، روشن است. شستشوی بخار برای لباس‌های بسیار کثیف و با رنگ ثابت، استفاده می‌شود. این کار برای آن است که لکه‌ها به‌ کلی محو شوند و آب کمتری در یک چرخه مصرف گردد.

۱۰. چراغ داخلی

نماد لامپ روی ماشین لباسشویی سامسونگ نشان می‌دهد که لامپ داخلی دستگاه، روشن است.

۱۱. کنترل هوشمند

نماد وای فای (Wi-Fi) روی لباسشویی سامسونگ نشان می‌دهد که دستگاه به وای فای خانگی و به برنامه تلفن همراه هوشمند شما متصل است. برنامه مورد استفاده برای اتصال به لباسشویی سامسونگ نسبت به مدل‌ها، متفاوت خواهد بود. اما اکثر مدل‌های لباسشویی هوشمند سامسونگ از اپلیکیشن SmartThings پشتیبانی می‌کنند.

نمادهای ماشین لباسشویی بوش

Bosch washing machine symbols

در اینجا به نمادهایی که ممکن است روی صفحه‌نمایش ماشین لباسشویی بوش ظاهر شوند، اشاره خواهیم کرد تا در زمان تعمیر لباسشویی بوش و یا کار با پنل دستگاه دچار سردرگمی نشوید.

۱. قفل کودک

با فعال شدن قفل کودک، تمام دکمه‌های ماشین لباسشویی بوش غیرفعال می‌شوند. علامت های روی ماشین لباسشویی بوش با عملکرد وابسته به آن‌ها، ظاهر و محو می‌گردند. بنابراین برای غیرفعال کردن قفل کودک می‌توانید دکمه شروع یا دکمه نماد کلید را برای سه تا پنج ثانیه فشار دهید و نگه دارید. پس از این مدت، نماد قفل کودک ناپدید خواهد شد.

۲. بارگیری مجدد

از این دکمه برای توقف چرخه استفاده کنید. درب لباسشویی بوش را باز کنید تا لباس‌های فراموش‌شده را در درام بارگیری نمایید و شستشو را ادامه دهید.

۳. نماد مصرف آب

این علامت ماشین لباسشویی، میزان مصرف آب را برای برنامه انتخابی نشان می‌دهد. مصرف پایین با یک خط تیره و مصرف بالا با 5 خط تیره نشان داده می‌شود.

۴. نماد مصرف انرژی

این علامت ماشین لباسشویی، میزان مصرف انرژی را برای برنامه انتخابی نشان می‌دهد. مصرف پایین با یک خط تیره و بالا با 5 خط تیره نشان داده می‌شود.

۵. نماد پیش شستشو

چرخه دمای پایین قبل از شستشوی اصلی با این نماد می‌تواند فعال یا غیرفعال شود. این چرخه برای شستن لباس‌های بسیار کثیف، ایده‌آل است.

۶. نماد خیساندن

این نماد نشان می‌دهد که قبل از شروع چرخه شستشوی اصلی، لباس‌ها برای مدت طولانی‌تری در آب می‌مانند. استفاده از این روش برای شستشوی لباس‌های با کثیفی زیاد، ایده‌آل است.

۷. نماد سرعت چرخش

این مورد از علامت های روی ماشین لباسشویی چرخش برنامه شستشو را نشان می‌دهد. بسته به اینکه برنامه شستشو در چه مرحله‌ای است، می‌توانید سرعت چرخش را قبل و در طول برنامه تغییر دهید.

۸. نماد اتو

این حالت با تنظیم چرخه چرخش و سرعت چرخش، چروک شدن لباس‌ها را کاهش می‌دهد. لباس‌ها پس از شستشو به‌اندازه‌ای مرطوب هستند که باید آن‌ها را روی بند رخت آویزان کنید.

۹. نماد آبکشی اضافی

حداکثر سه چرخه آبکشی اضافی را می‌توان فعال یا غیرفعال کرد. توصیه می‌شود برای پوست‌های حساس یا در مناطق با آب بسیار نرم، استفاده گردد.

۱۰. نماد نگه داشتن آبکشی

پس از آخرین چرخه شستشو، لباس‌ها در آب باقی می‌مانند. در پایان چرخه شستشو، چرخش و تخلیه را فعال یا غیرفعال کنید.

۱۱. نماد اضافه کردن لباسشویی

اگر این علامت روی صفحه‌نمایش خاموش شود، می‌توانید لباس‌های بیشتری به لباسشویی اضافه کنید.

۱۲. نماد شستشوی بی‌صدا

سیگنال صوتی در پایان برنامه غیرفعال می‌شود و سرعت چرخش نهایی نیز کاهش خواهد یافت.

نمادهای ماشین لباسشویی ال جی

ماشین لباسشویی ال جی نیز همانند سایر برندها از علائم مخصوص به خود برخوردار است. این علائم برای آسانی کار شما و شناخت ویژگی‌های مختلف لباسشویی ال جی طراحی شده‌اند. در ادامه به علامت های روی ماشین لباسشویی اشاره خواهیم کرد.

شناخت این علائم به شما خواهد کرد که زمان خرابی دستگاه را راحت‌تر تشخیص دهید و تعمیر لباسشویی LG را در بهترین شرایط انجام دهی.

۱. برنامه دلخواه یا Favorite

نماد برنامه دلخواه به صورت یک ستاره پنج‌پر است که نشان‌دهنده انتخاب برنامه شستشوی مورد علاقه شما خواهد بود.

۲. برنامه پیش شستشو یا Pre Wash

این برنامه در ماشین لباسشویی ال جی با نماد دیگ و یک خط تیره عمودی در میان آن به نمایش درمی‌آید. با برنامه پیش شستشو می‌توانید لباس‌های بسیار کثیف خود را به صورت عمیق بشویید تا آلودگی‌های آن پاک شوند.

۳. برنامه ضد چین‌وچروک یا Crease Care

برنامه شستشوی ضد چین ‌و چروک در ماشین لباسشویی ال جی معمولاً با یک نماد اتو به نمایش درخواهد آمد. با این برنامه شستشو می‌توانید لباس‌های حساس خود را از چین‌ و چروک نجات دهید.

۴. آبکشی اضافی یا +Rinse

نماد آبکشی اضافی در ماشین لباسشویی ال جی به شکل یک علامت + در دیگ لباسشویی خواهد بود. آبکشی اضافی در مواردی به کار می‌رود که بخواهید لباس‌های خود را کاملاً بشویید تا هیچ‌گونه مواد شوینده‌ای روی آن‌ها باقی نماند.

5. افزودن البسه یا Add Item

نماد افزودن البسه به شکل یک علامت + در کنار یک تی‌شرت و دیگ لباسشویی خواهد بود. آن دسته از ماشین‌های لباسشویی که از امکان افزودن البسه در حین کار برخوردار هستند، از این نماد استفاده می‌کنند.

6. شستشوی دیگ یا Tub Clean

نماد شستشوی دیگ به صورت دو دایره در هم به همراه دو علامت + به نمایش درمی‌آید. این علامت هنگامی فعال می‌شود که دیگ لباسشویی پس از چندین چرخه شستشو نیاز به تمیز کردن داشته باشد. برای تمیز کردن دیگ لباسشویی کافی است یک چرخه بدون لباس را در آن اجرا کنید.

1. خشک کردن یا Dry

خشک کردن در لباسشویی ال جی به صورت یک تی‌شرت و یک مارپیچ در کنار آن به نمایش در می‌آید. این نماد زمانی فعال می‌شود که لباسشویی ال جی در حال خشک کردن لباس‌های شما باشد.

8. شستشوی تمام قدرت یا Intensive

نماد شستشوی تمام قدرت به شکل یک تی‌شرت و دو خط کوچک مورب روی آن خواهد بود. این برنامه برای شستشوی تمام قدرت لباس‌های ضخیم و بسیار آلوده به کار می‌رود.

نمادهای ماشین لباسشویی دوو

ماشین لباسشویی دوو نیز نمادهای خاصی را برای انواع برنامه‌های شستشوی خود برگزیده است. در ادامه به مهم‌ترین علامت های روی ماشین لباسشویی دوو اشاره خواهیم کرد.

1. برنامه شستشو الیاف مصنوعی یا پنبه‌ای

لباس‌های مصنوعی و پنبه‌ای معمولاً به دمای کمتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد و دور چرخش پایین‌تر دیگ لباسشویی نیاز دارند. این برنامه شستشو در لباسشویی دوو به صورت تکه‌ای از پنبه نمایش داده می‌شود.

۲. برنامه‌ لباسشویی لباس‌های پشمی، ظریف و شستشوی با دست

غالب لباس‌های پشمی بسیار ظرف هستند و باید با ملایمت شسته شوند. این برنامه لباسشویی دوو معمولاً با نماد دست به نمایش در می‌آید.

۳. لباس‌های ورزشی

از این برنامه شستشو برای رفع بوی عرق از روی لباس‌های ورزشی استفاده می‌شود و با نماد توپ ورزشی به نمایش درمی‌آید.

۴. شستشوی سریع

این برنامه شستشو برای مواقعی مفید است که به یک لباس به صورت فوری نیاز داشته باشید. نماد این برنامه در لباسشویی دوو به صورت ساعت خواهد بود.

۵. تنظیم دما

لباسشویی دوو به شما امکان می‌دهد که دمای آب یک چرخه شستشو را به صورت دستی تعیین کنید. این نماد به صورت عددی و حرف سی © انگلیسی به نمایش درمی‌آید.

۶. شستشوی ضد چروک

با این برنامه شستشو دوو می‌توانید از شر چین ‌و چروک لباس‌های خود راحت شوید. نماد این برنامه شستشو در لباسشویی دوو به صورت اتو است.

۷. شستشوی لباس کودک

برنامه شستشوی لباس‌های کودکان باید به صورت بهداشتی باشد تا لباس‌های کودک کاملاً تمیز شوند. نماد این شستشو در لباسشویی دوو به صورت لباس کوچک بچه‌گانه خواهد بود.

۸. برنامه شستشوی ضد آلرژی

این برنامه شستشو می‌تواند برای افراد دارای آلرژی مفید باشد و تمام باکتری‌های لباس‌ها را از بین ببرد.

۹. برنامه شستشوی اقتصادی

با این برنامه شستشو می‌توانید مصرف آب و برق را در لباسشویی دوو خود کاهش دهید. نماد این برنامه شستشو به صورت حرف e انگلیسی است. این برنامه برای کسانی که می‌خواهند درگیر خرابی و تعمیر لباسشویی دوو نشوند می‌تواند مفید باشد.

نمادهای ماشین لباسشویی زیرووات

علامت های روی ماشین لباسشویی زیرووات و معنای آن‌ها به شرح زیر هستند.

۱. برنامه شستشوی حساس (Sensitive)

با نماد یک برگ به نمایش درمی‌آید و برای شستشوی لباس‌های حساس است.

۲. برنامه شستشوی لباس‌های ورزشی (Sports Wash)

با نماد پیراهن ورزشی با یک عدد روی آن به نمایش درمی‌آید و بوی عرق لباس‌های ورزشی را به‌ کلی از بین می‌برد.

۳. برنامه شستشوی فوق‌سریع (Super Quick)

با نماد دو فلش در زیر دیگ لباسشویی نشان داده می‌شود و برای شستشوی سریع لباس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۴. شستشوی دیگ (Empty)

نماد این برنامه شستشو به صورت یک دیگ لباسشویی با فلش رو به پایین است.

۵. آبکشی (Rinse)

به صورت یک دیگ پر از آب نشان داده می‌شود.

۶. برنامه شستشوی مخلوط (Mix)

به صورت سه لباس در کنار هم به نمایش در می‌آید و برای شستشوی لباس‌های مختلف در کنار هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهم ترین و شایع‌ترین علامت ها را باهم مرور کردیم، در صورت وجود مشکل یا ارور می‌توانید به از نمایندگی تخصصی تعمیر لباسشویی زیرووات کمک بگیرید.

نمادهای ماشین لباسشویی اسنوا

ماشین لباسشویی اسنوا از بهترین محصولات داخلی موجود در بازار به شمار می‌رود. علامت های روی ماشین لباسشویی به شرح زیر هستند.

۱. Delay یا تأخیر زمانی

برای به تعویق انداختن برنامه شستشو تا زمان دلخواه به کار می‌رود.

۲. Spin Speed یا سرعت چرخش‌

 این ولوم می‌تواند سرعت چرخش دیگ لباسشویی اسنوا را تعیین کند.

۳. Start/Pause یا شروع/توقف

 برای شروع چرخه شستشو و توقف آن استفاده می‌شود.

Temp. ۴یا دما

با این ولوم می‌توانید میزان دمای آب چرخه شستشو را تعیین کنید.

۵. Child Lock یا قفل کودک

با این عملکرد می‌توانید لباسشویی اسنوا را از دست‌کاری کودک دور نگه دارید.

۶. On/Off یا روشن/خاموش

با این دکمه می‌توانید به خاموش و روشن کردن لباسشویی اسنوا خود بپردازید.

۷. Eco یا اقتصادی

با این برنامه شستشوی مقرون ‌به ‌صرفه می‌توانید در قبوض آب و برق خود صرفه‌جویی کنید.

۸. Cotton یا کتان

برنامه شستشوی لباس‌های کتان یا نخی، از دما و سرعت چرخش دیگ کمتری بهره می‌برد.

۹. Mix یا ترکیبی

این برنامه برای شستشوی لباس‌های مختلف در کنار هم و عدم رنگ دهی آن‌ها به یکدیگر انتخاب می‌شود.

۱۰. Delicate یا ظریف

برخی لباس‌های ظریف را می‌توانید به جای شستشوی دستی، با برنامه شستشوی ظریف ماشین لباسشویی اسنوا بشویید.

سوالات متداول

با فعال شدن قفل کودک، تمام دکمه‌های ماشین لباسشویی بوش غیرفعال می‌شوند.

با این برنامه شستشو می‌توانید مصرف آب و برق را در لباسشویی دوو خود کاهش دهید. نماد این برنامه شستشو به صورت حرف e انگلیسی است.

علامت های روی ماشین لباسشویی برای راهنمایی هر چه بیشتر کاربران طراحی می‌شوند. زیرا نوشتن توضیحات روی لباسشویی، غیرممکن می‌باشد. به همین دلیل است که سازندگان از انواع نمادها استفاده می‌کنند.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

3 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ز ،،مهربان
7 ماه قبل

سلام ماشین من پاکشوماست چراع.main روی ماشین در حال چشمک زدن است این بهچه معناست

علی
6 ماه قبل

سلام ماشین لباسشویی پارس میکرو سویچ درب رو هم عوض کردم ولی بازهم وقتی درب بسته میشه باز هم چراغ قفل وشستشوی لباس روشن ممنون

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  علی
6 ماه قبل

با سلام
در صورتی که از کارایی درست میکروسوئیچ مطمئن هستید ایراد می تواند از برد دستگاه باشد.
با تشکر