لوگوی کاردون

علت صدای زیاد ماشین لباسشویی هنگام آبکشی

صدای زیاد ماشین لباسشویی
فهرست محتوا

ماشین لباسشویی از آن دسته لوازم برقی خانگی است که بی‌کار نمی‌شود. زیرا همیشه لباس‌هایی مانند لباس‌های کثیف از شب گذشته، لباس کار یا حوله‌های کثیف آشپزخانه نیاز به شستن دارند. ماشین لباسشویی با دفعات بی‌شمار شستشو، گهگاه تحت فشار قرار می‌گیرد. این امر باعث بروز اختلالاتی در عملکرد آن می‌شود و صداهای بلند از ماشین لباسشویی شما می‌تواند باعث نگرانی گردد. اما نگران نباشید! در این راهنما، متوجه خواهید شد که چرا این صداها رخ می‌دهند و چه کاری می‌توانید در مورد آن‌ها انجام دهید. علت صدای زیاد ماشین لباسشویی هنگام آبکشی طبق گزارش‌های تعمیرات لوازم خانگی کاردون به عوامل متعددی برمی‌گردد که آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

علت لرزش و صدای زیاد لباسشویی

در اینجا سعی می‌کنیم به مهم‌ترین علل بروز صدا در ماشین لباسشویی اشاره کنیم. عللی که در اینجا مورد اشاره قرار می‌گیرند، از فراوانی بیشتری نسبت به سایر علل برخوردار هستند. علت صدای زیاد ماشین لباسشویی هنگام آبکشی می‌تواند به دلایل زیر برگردد.

علت ۱: بار نامتعادل

وقتی ماشین لباسشویی شما آن‌قدر تکان می‌خورد که انگار در حال انفجار و خارج شدن از مدار است، باید حتماً علت آن را شناسایی کنید. یکی از دلایل بسیار رایج این می‌باشد که بار شستشوی شما ممکن است خیلی سنگین باشد و در داخل درام تعادل ناموزون داشته باشد.

برای تست ماشین لباسشویی خود و شناسایی این مشکل باید مراحل زیر را دنبال نمایید.

  • درام لباسشویی را خالی کنید و یک چرخه بدون لباس را اجرا نمایید.
  • اگر هنگام خالی بودن مشکلی رخ نداد و صدای نامتعارفی به گوشتان نخورد، پس می‌توانید به مشکل بار نامتعادل مشکوک شوید.
  • اگر دستگاه به شکل معمولی کار کرد، پس نقص دستگاه به بارگیری سنگین مربوط می‌شود. برای کمک به مقابله با این مشکل، لباس‌های سنگین خود را جدا کنید. سپس آن‌ها را جداگانه و با برنامه «شستشوی سنگین» بشویید.
علت صدای زیاد ماشین لباسشویی هنگام آبکشی

علت ۲: بلبرینگ درام

یکی از مقصران اصلی عدم تنظیم و علت صدای زیاد ماشین لباسشویی هنگام آبکشی خرابی بلبرینگ درام است. خرابی بلبرینگ درام به عنوان یک عیب رایج شناخته می‌شود و به توجه کامل شما نیاز دارد. اگر سه مورد زیر درست باشند، می‌توانید مشکوک شوید که یاتاقان‌ها دلیل ایجاد صدا توسط لباسشویی بوده‌اند. علت صدای جیر جیر کردن ماشین لباسشویی نیز در اکثر موارد به یاتاقان‌ها برمی‌گردد.

  • در صورتی که دستگاه زیاد استفاده شده باشد یا بارهای مکرر از تعادل خارج شده باشد، احتمالاً یاتاقان‌ها در حین چرخش فرسوده می‌شوند یا آسیب می‌بینند.
  • درب لباسشویی را باز کنید و درام را با دست بچرخانید. اگر صدای غرش بلندی ایجاد کرد، احتمالاً به دلیل فرسودگی بلبرینگ است.
  • حرکت بین لبه درام و درزگیر را بررسی کنید. اگر با اعمال فشار کمی به سمت بالا و لبه بالایی شکاف حرکت کرد، نشان‌دهنده فرسودگی یاتاقان‌ها است و احتمالاً نیاز به تعویض دارند.

برای تعویض بلبرینگ لباسشویی دقت کنید که طیف گسترده‌ای از بلبرینگ‌های درام برای ماشین لباسشویی وجود دارند. برای راهنمایی بیشتر در این باره و نحوه تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی، می‌توانید با کارشناسان کاردون تماس حاصل فرمایید.

علت ۳: پمپ تخلیه

پمپ تخلیه در واشر شما آب را قبل از شروع چرخه جدید از ماشین لباسشویی خارج می‌کند. بنابراین اگر در طول چرخه یا هنگام تخلیه آب در فواصل معین صداهای بلند شنیدید، ممکن است پمپ تخلیه مسدودشده یا آسیب‌دیده باشد. این مشکل می‌تواند با یک راه‌حل ساده مانند تمیز کردن پمپ تخلیه از هرگونه زباله مسدودکننده و ایجادکننده صدا، حل شود. علت لرزش و صدای زیاد لباسشویی نیز به وجود مشکل در پمپ تخلیه یا موتور برمی‌گردد.

چک کردن پمپ برای تشخیص علت صدای زیاد ماشین لباسشویی هنگام آبکشی باید طبق مراحل زیر صورت پذیرد.

  • هنگام برداشتن فیلتر (در صورت وجود) از جلوی دستگاه، زیر آن چیزی مناسب برای گرفتن آب قرار دهید
  • هرگونه زباله را از فیلتر و محفظه جدا نمایید. بررسی کنید که آیا پروانه پمپ آزادانه می‌چرخد. همچنین از مواردی مانند سکه، گیره مو یا نوار لاستیکی و غیره پاک باشد.
  • فیلتر را دوباره نصب نمایید و چرخه آبکشی دستگاه را دوباره امتحان کنید.
  • اگر صدا ادامه پیدا کند، نشانه آن است که شاید پمپ نیاز به تعویض داشته باشد.
  • پمپ تخلیه خود را در فواصل منظم و مشخص تمیزکاری کنید تا به بهترین شکل ممکن کار کند و به انتهای عمر مفید خود برسد.
پمپ ماشین لباسشویی

علت ۴: نفوذ موارد ناخواسته

همه ما با این موارد روبه‌رو بوده‌ایم که برخی وسایل به‌طور تصادفی از جیب لباس‌هایمان وارد درام لباسشویی شده‌اند. پس از بیرون آوردن یک محموله تمیز از لباس، گاهی باید سکه‌ها یا جوراب‌های آغشته به چربی چسبنده و کثیفی که در اطراف یا پشت درام گیر کرده‌اند را بیرون آوریم. چند نکته و ترفند در مورد نحوه نگهداری از ماشین لباسشویی ارائه می‌کنیم تا در هر چرخه شستشو جیغ و فریاد نزند!

  1. علت صدای زیاد ماشین لباسشویی هنگام آبکشی و اینکه درام هنگام حرکت سفت می‌چرخد، ممکن است به دلیل گیرکردن چیزی در دستگاه باشد.
  2. اگر هنگام چرخش درام صدای خراش شنیده می‌شود، درب لباسشویی را باز کنید. سپس بادقت به تمام سوراخ‌های درام نگاه کنید تا ببینید آیا یک شی مزاحم می‌بینید که از سوراخ‌ها عبور کرده‌باشد.
  3. اگر چیزی پیدا کردید، با دقت آن را بردارید. سپس بررسی کنید که سوراخ درام آسیبی ندیده باشد و لبه تیز باقی نمانده باشد. از یک پیچ‌گوشتی برای جدا کردن شی مورد نظر استفاده کنید.

شما می توانید برای تعمیر ماشین لباسشویی خود از کارشناسان کاردون کمک بگیرید.

علت ۵: نصب و راه‌اندازی غلط

نصب و راه‌اندازی غلط نیز می‌تواند علت صدای زیاد ماشین لباسشویی هنگام آبکشی و پر سر و صدابودن دستگاه هنگام چرخیدن باشد. معمولاً دفترچه راهنمای کاربری ماشین لباسشویی شما نحوه نصب دستگاه را مشخص می‌کند. اما اگر آن را گم کرده‌اید و سؤالی دارید، موارد زیر را مطالعه فرمایید.

  • مطمئن شوید که تمام پیچ‌های ترانزیت برداشته شده‌اند و پایه‌ها به‌درستی مطابق با سطح کف خانه تنظیم شده باشند. این کار برای این است که اطمینان حاصل شود واشر، هنگام فشار دادن از یک طرف به سمت دیگر تکان نمی‌خورد.
  • بررسی کنید که ماشین لباسشویی با کابینت آشپزخانه تماس نداشته باشد. زیرا در این صورت صدای ناخواسته و لرزش لباسشویی بلندتر و بیشتر می‌شود.
  • اگر ماشین لباسشویی خود را روی یک کف چوبی معلق قرار داده‌اید، ممکن است لازم باشد کف را با استفاده از یک تخته دیگر تقویت کنید.
  • گاهی ماشین لباسشویی در یک ساختمان قدیمی یا گاراژ قرار دارد. در این صورت ممکن است به یک تخته سنگ‌فرش برای متعادل شدن کف و کاهش میزان صدای منتشرشده نیاز داشته‌باشید.
علت صدای زیاد ماشین لباسشویی هنگام آبکشی

علت ۶:خرابی دمپر یا کمک فنر

همه‌ی ماشین لباسشویی‌ها برای کاهش تکان‌های دیگ از کمک فنر استفاده می‌کنند. کمک فنر از یک سمت به دیگ و از سوی دیگر به بدنه‌ی ماشین لباسشویی متصل شده است. اگر این کمک فنر خراب یا ضعیف شود، هنگام شستشو و آبکشی ماشین لباسشویی تکان‌های شدیدی می‌خورد و منجر به سروصدای زیاد می‌شود.

برای تعویض کمک فنرهای ماشین لباسشویی این مراحل را باید انجام دهید:

  • شیلنگ تخلیه و ورودی ماشین لباسشویی را از دستگاه جدا سازید.
  • پنل عقبی یا جلویی ماشین لباسشویی را باز کنید.
  • ابتدا پیچ‌های کمک فنر از سمت دیگ را باز کنید.
  • سپس پیچ‌های سمت بدنه کمک فنرهای ماشین لباسشویی را باز کنید.
  • کمک فنرها قدیمی را خارج کنید و کمک فنرهای جدید را عکس مراحلی که کمک فنرها را بازکرده‌اید نصب کنید.

علت صدای لباسشویی هنگام تخلیه آب

ماشین‌های لباسشویی در حال کار صداهای مختلفی تولید می‌کنند. این صداها از زمزمه آرام اجزاء تا چرخیدن دیوانه‌وار درام را شامل می‌شوند. برخی صداها طبیعی هستند. اما هر صدای بلند و غیرعادی که هنگام تخلیه ماشین لباسشویی رخ می‌دهد، نشان‌دهنده وجود مشکل است.

علت صدای زیاد ماشین لباسشویی هنگام آبکشی می‌تواند از پمپی باشد که توسط یک جسم خارجی مسدود شده است. صداهای دیگر نیز می‌تواند از پروانه پمپ بیاید. به خصوص اگر اجسام خارجی هنگام عبور و تخلیه به آن آسیب برسانند. گرفتگی فیلتر تخلیه، قرقره‌های آسیب‌دیده یا کثیفی و نقص در جعبه‌دنده نیز می‌توانند صداهای بلند و غیرعادی ایجاد کنند.

وقتی ماشین لباسشویی فقط در حین تخلیه، صداهای بلند تولید می‌نماید، این احتمال وجود دارد که مربوط به پمپ تخلیه باشد. ممکن است یک جسم خارجی در پمپ تخلیه گیر کرده باشد، مسدودشده است یا به پروانه آن آسیب رسیده باشد. علاوه بر این، برخی از قرقره‌های واشر نیز می‌توانند مقصر باشند. بیایید به هر یک از این احتمالات و آنچه می‌توانید در مورد آن‌ها انجام دهید، نگاه کنیم.

۱. وجود جسم خارجی در پمپ تخلیه

هنگامی که فرآیند عیب‌یابی را شروع می‌کنید، اولین چیزی که باید به دنبال آن باشید یک جسم خارجی است که راه خود را به پمپ تخلیه پیدا کرده باشد. متأسفانه، مردم اغلب فراموش می‌کنند که جیب لباس‌های خود را قبل از انداختن در ماشین لباسشویی خالی کنند. بنابراین، چیزهایی مانند خودکار و سایر اجسام سخت ممکن است از جیب لباس بیرون بیفتند.

جسم سخت در پمپ تخلیه شسته می‌شود و از چرخش پروانه در هنگام وقوع آن جلوگیری می‌نماید. اما پمپ تمام تلاش خود را می‌کند تا آن پروانه را بچرخاند. این امر می‌تواند علت صدای زیاد ماشین لباسشویی هنگام آبکشی باشد. ابتدا باید پمپ را به طور کامل خارج کنید تا آن را از نزدیک بررسی نمایید. سپس اگر چیزی پیدا کردید، می‌توانید آن را بردارید. اما اگر پمپ، جسم را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کرده باشد، ممکن است تلاش برای بیرون آوردن همه آن‌ها عملی نباشد. در این مرحله، راه‌حل بسیار ساده‌تر این است که پمپ را با پمپ جدید جایگزین کنید.

۲. پروانه پمپ تخلیه آسیب‌دیده

هنگامی که پروانه پمپ تخلیه آسیب ببیند، صداهای بلند هنگام تخلیه نیز امری طبیعی است. دلیل این است که پروانه برای هدایت آب در یک جهت می‌چرخد. با انجام این کار، آب کثیف مجبور می‌شود از طریق شیلنگ پشت دستگاه خارج شود. هر جسم خارجی که از پمپ عبور می‌کند، می‌تواند به پروانه آسیب برساند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، پروانه شل، نامناسب یا با پره‌های تغییر شکل یافته روبه‌رو خواهد شد.

این مشکلات باعث می‌شوند که پروانه در برابر پمپ تخلیه ساییده گردد و از داخل به آن آسیب برسد. همان‌طور که این قسمت‌ها در برابر یکدیگر قرار می‌گیرند، صداهای بلندی را که ایجاد می‌کنند، می‌شنوید. بنابراین ممکن است صدای خراش بلندی مستقیماً از قسمت پمپ تخلیه دستگاه به گوش برسد.

 

تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی

۳. فیلتر پمپ تخلیه مسدودشده

پس از جداسازی قطعات پمپ تخلیه، قسمت بعدی که باید بررسی کنید فیلتر پمپ تخلیه است. این فیلتر جدا از پمپ تخلیه می‌باشد، اگرچه معمولاً در نزدیکی آن قرار دارد. همان‌طور که پمپ تخلیه آب را از وان لباسشویی خارج می‌کند، آن آب را از فیلتر نیز عبور می‌دهد. آن فیلتر برای حذف هرگونه پرز، کثیفی، زباله و اجسام خارجی کوچک مانند سکه‌ها و گیره‌های کاغذی وجود دارد.

هنگامی که فیلتر به‌طور منظم تمیز نمی‌شود، تجمعی در داخل آن ایجاد می‌گردد که از عبور آب تخلیه جلوگیری می‌کند. وقتی به اندازه کافی شدید شد، ممکن است مجرای فاضلاب را به طور کامل مسدود کند. متأسفانه، گرفتگی باعث می‌شود که پمپ تخلیه شما سخت‌تر از حد معمول کار کند تا آب را به زور خارج نماید. همان‌طور که این اتفاق می‌افتد، شما شروع به شنیدن صداهای بلند از پمپ خواهید کرد. این امر می‌تواند علت صدای زیاد ماشین لباسشویی هنگام آبکشی باشد. خوشبختانه راه‌حل این مشکل فوق‌العاده ساده است. برای رفع آن، باید فیلتر را بچرخانید و تمام کثیفی‌ها و زباله‌های داخل آن را پاک کنید.

۴. قرقره‌های کثیف یا آسیب دیده

اگر هنگام تخلیه ماشین لباسشویی صدای جیغ یا کوبیدن می‌شنوید، احتمال دیگری که باید بررسی کنید، مربوط به قرقرها است. احتمال دارد یک قرقره کثیف شده یا آسیب ‌دیده باشد. ماشین‌های لباسشویی به انواع مختلفی از قرقره‌ها متکی هستند. بنابراین این بخش از فرآیند احتمالاً کمی وقت شما را می‌گیرد. سه قرقره‌ای که باید برای رفع علت صدای زیاد ماشین لباسشویی هنگام آبکشی بررسی کنید، (اگر مدل ماشین لباسشویی شما آن‌ها را دارد) به شرح زیر هستند.

  • قرقره موتور محرک: این قرقره به موتور کمک می‌کند تا درام را بچرخاند.
  • قرقره گیربکس: جعبه‌دنده یا گیربکس یک قرقره دارد که باید آن را از نظر کثیفی و آسیب بررسی کنید. این قرقره به گیربکس کمک می‌کند که درام را به یک طرف بچرخاند.
  • قرقره پمپ: برخی از مدل‌های ماشین لباسشویی دارای قرقره پمپ نیز هستند. به این دلیل که آن‌ها به جای پمپ‌های برقی مستقل، به پمپ‌های تخلیه قرقره‌ای متکی می‌باشند.

هنگامی که هر قرقره را بررسی می‌کنید، به‌دنبال تجمع خاک در اطراف قرقره‌ها یا علائم قابل مشاهده از آسیب باشید. اگر موردی را پیدا کردید، احتمالاً به جایگزینی برای قرقره آسیب‌دیده و تسمه‌ای که دور آن پیچیده‌شده نیاز خواهید داشت.

۵. چرخ‌دنده معیوب در جعبه‌دنده یا گیربکس

در آخر، صداهایی که از ماشین لباسشویی خود می‌شنوید می‌تواند از قسمت مکانیکی دیگری، یعنی جعبه‌دنده نیز بیاید. اگر صداها را فقط هنگام تخلیه ماشین لباسشویی می‌شنوید، احتمالاً دنده چرخش در قسمت گیربکس، آسیب دیده است. علت صدای وزوز ماشین لباسشویی نیز در بیشتر موارد به همین مشکل برمی‌گردد.

حل مشکلات جعبه‌دنده می‌تواند پرهزینه باشد. اولین گزینه شما این است که یک تکنسین واجد شرایط کاردون را استخدام نمایید تا گیربکس را باز کند. وی باید ببیند آیا می‌تواند دنده آسیب‌دیده را تعمیر کند یا خیر. اما اگر چرخ‌دنده آسیب‌دیده قابل تعمیر نیست، باید جعبه‌دنده را با یک مدل جدید تعویض کنید. خرید یک جعبه‌دنده جدید هزینه قابل توجهی دارد. بنابراین، اگر ماشین لباسشویی شما خیلی قدیمی‌شده است، می‌توانید گزینه تعویض لباسشویی با مدل جدیدتر را هم در نظر بگیرید.

بسته به کیفیت پمپ تخلیه، می‌توانید انتظار داشته باشید که از 3 تا 5 سال عمر کند. با این ‌حال، غیرمعمول نیست که پمپ‌های تخلیه و سایر اجزای واشر بیشتر از 10 سال هم عمر کنند. همه این‌ها به میزان سایش و پارگی آن در طول عمر مفید خود بستگی دارد.

6

صدای زیاد لباسشویی هنگام خشک کردن لباس

علت صدا دادن لباسشویی هنگام خشک کردن لباس در اغلب موارد به تسمه فرسوده یا آسیب‌دیده مربوط می‌شود. اگر تسمه آسیب ببیند، هر بار که در اطراف قرقره‌ها حرکت می‌کند، صدا ایجاد می‌شود. تسمه محرک یک نوار بلند و باریک است که دور کل درام و سپس دور یک قرقره کششی و قرقره موتور می‌پیچد. برخی دیگر از عوامل ایجاد صدای زیاد لباسشویی هنگام خشک کردن لباس‌ها به عوامل زیر مرتبط هستند.

  1. غلتک درام

فرسودگی غلتک‌های درام لباسشویی بسیار رایج است. اگر لباسشویی صدایی مانند غرش بلند ایجاد کند، ممکن است یک یا چند غلتک فرسوده شده باشند. پس از خارج کردن درام لباسشویی، غلتک‌ها را بررسی کنید. اگر یکی از آن‌ها فرسوده شده باشد، همه آن‌ها را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه هم‌زمان جایگزین کنید.

  1. چرخ دمنده

توده‌های پرز، جوراب و سایر اقلام کوچک لباس می‌توانند از فیلتر پرز عبور کنند و وارد چرخ دمنده شوند. اگر لباسشویی سر و صدای زیادی می‌کند، ممکن است چیزی در چرخ دمنده گیر کرده باشد. علاوه بر این، آستین چرخ دمنده ممکن است فرسوده‌شده باشد که باعث می‌شود چرخ دمنده روی شفت موتور تکان بخورد. اگر این اتفاق افتاد، چرخ دمنده را تعویض کنید.

  1. بلبرینگ درام

بلبرینگ درام در پشت درام لباسشویی، چرخیدن آن را پشتیبانی می‌کند. اگر لباسشویی هنگام خشک کردن لباس‌ها صدا ایجاد نماید، ممکن است این بلبرینگ فرسوده شده باشد. اگر بلبرینگ فرسوده شده است آن را تعویض نمایید. بلبرینگ را روغن‌کاری نکنید، روغن‌کاری باعث جذب پرز و کثیفی می‌شود و فرآیند پوسیدن را تسریع می‌کند.

  1. یاتاقان پشتیبانی درام

یاتاقان پشتیبانی درام در پشت درام ماشین لباسشویی قرار دارد. اگر لباسشویی هنگام خشک کردن لباس‌ها سر و صدا می‌کند، این بلبرینگ را بررسی نمایید. اگر فرسوده شده است، کل بلبرینگ را تعویض کنید.

دلایل سر و صدای زیاد لباسشویی هنگام شستشو

ماشین لباسشویی ممکن است در هنگام شستشو، صدای عجیبی ایجاد کند که دلایل زیادی برای آن وجود دارد. رفع برخی از آن‌ها نسبتاً آسان است، درحالی‌که برخی دیگر به یک تکنسین یا تعمیرکار نیاز دارند. دلایل سر و صدای زیاد لباسشویی هنگام شستشو ممکن است به نامتعادل لباس‌ها، یاتاقان‌های درام شل، فیلتر مسدودشده یا یک آیتم به دام افتاده مانند یک سکه مربوط باشد. قبل از بررسی علت صدای زیاد ماشین لباسشویی هنگام آبکشی مطمئن شوید که دستگاه خاموش است. همچنین باید از برق جدا شده باشد و هیچ لباسی در داخل آن وجود نداشته باشد.

یکی از دلایل رایج صدای ضربه زدن یا خراشیدن، وجود یک شی گیر کرده در درام است. این اقلام تمایل دارند در مهر و موم درب گیر کنند. بنابراین همیشه اجزای لاستیکی اطراف درب را بررسی کنید و دستگاه را کاملاً تمیز نمایید. صداهای بلندتر و شبیه تق تق که با چرخش درام شنیده می‌شوند، احتمالاً به دلیل شل شدن درام به وجود می‌آیند. در برخی موارد، بلبرینگ‌های درام باید به کلی تعویض شوند.

چرا ماشین لباسشویی صدا میده؟ دلیل این امر به ‌احتمال ‌زیاد به شل بودن یا فرسودگی بلبرینگ درام برمی‌گردد. بهتر است در این موضوع خاص به جای تلاش شخصی برای رفع مشکل، با یک متخصص کاردون مشورت کنید.

علت حركت كردن ماشين لباسشويی

هنگامی که ماشین لباسشویی کار خود را انجام می‌دهد، حرکت زیادی ایجاد می‌کند. با این‌ حال، تمام این حرکت باید به درام چرخان داخل محدود شود و نه بقیه دستگاه. پس علت حركت كردن ماشين لباسشويي هنگام کار کردن چیست؟

در جواب باید گفت ماشین لباسشویی چون ثبات ندارد، هنگام چرخش از جای خود حرکت می‌کند. شما می‌توانید با اطمینان از اینکه دستگاه روی سطحی صاف قرار دارد و پایه‌های آن برای حفظ تعادل تنظیم شده‌اند، این مشکل را متوقف کنید. همچنین می‌توانید قطعات فرسوده مانند پایه‌ها، کمک‌فنرها و میله‌های تعلیق را تعویض کنید تا لباسشویی پایداری خود را بازیابد. لوازم جانبی مانند تشک‌های ضد لغزش نیز می‌توانند به کاهش حرکت بیش از حد ماشين لباسشويي هنگام شستشو کمک کنند.

ماشین‌های لباسشویی مدرن بسیار خوب طراحی شده‌اند تا تمام نیروی گریز از مرکز ایجادشده توسط چرخش با سرعت بالا را در خود هضم کنند. این کار به لطف قطعاتی مانند کمک‌فنرها و میله‌های تعلیق رخ می‌دهد تا بقیه دستگاه حرکت نکند. با این ‌حال، گاهی لباسشویی به درستی تنظیم نشده است یا قطعات ضربه‌گیر فرسوده شده‌اند. در این صورت وان چرخان باعث می‌شود کل ماشین لباسشویی حرکت کند و بیش از حد تکان بخورد.

علت حرکت کردن ماشین لباسشویی

قیمت بلبرینگ ماشین لباسشویی

واضح است که قیمت بلبرینگ ماشین لباسشویی بستگی به مدلی که خریداری می‌کنید و عوامل مختلف دیگر دارد. اما هزینه تعمیرات آن می‌تواند بسیار بالا باشد. به‌طور معمول، شما باید برای تعویض و تعمیر یاتاقان‌های ماشین لباسشویی خود هزینه زیادی بپردازید. با این‌ حال، هزینه واقعی تنها به خرید بلبرینگ ماشین لباسشویی برنمی‌گردد و هزینه نصب آن نیز باید محاسبه شود.

البته اگر خودتان آن را تعویض کنید، هزینه‌ها کمتر می‌شود اما این امر مستلزم داشتن مهارت‌های مکانیکی است. اما اگر اشتباهی مرتکب شوید، ممکن است به قسمت دیگری آسیب وارد کنید یا کل ماشین را از بین ببرید. همچنین این کار مستلزم صرف چند ساعت وقت برای جداسازی قطعات ماشین لباسشویی، برداشتن بلبرینگ‌های قدیمی و قرار دادن بلبرینگ‌های جدید خواهدبود. حتی اگر تکنسین برخوردار از سطح متوسط یا بالای مهارت‌های مکانیکی و فنی این کار را انجام دهد، ممکن است زمان‌بر باشد.

بنابراین باید به این فکر کنید که آیا هزینه به اندازه کافی زیاد هست که شما را از تعویض بلبرینگ باز دارد. اگر ترجیح می‌دهید کار را به یک متخصص کاردون بسپارید، انتظار هزینه بالاتری را داشته باشید. اگر خودتان بلبرینگ را جا بیندازید، در پول خود صرفه‌جویی می‌کنید. اما زمان و ریسک بیشتری را متحمل خواهید شد.

صدا دادن لباسشویی ال جی

ال جی از پرطرفدارترین برندهای ماشین لباسشویی در ایران و سراسر جهان است. لباسشویی‌های ال جی از کیفیت و دام خوبی برخوردار هستند. البته صدا دادن لباسشویی ال جی نیز امری است که وقوع آن دور از ذهن نیست. علت صدای زیاد ماشین لباسشویی هنگام آبکشی در برند ال جی می‌تواند شامل موارد زیر باشد.

  • یاتاقان
  • بلبرینگ عقب یا پشت درام
  • بلبرینگ مخزن فرعی
  • کیت آب‌بند و بلبرینگ وان
  • قرقره درایو
  • قرقره
  • کیت کمربند
  • کلاچ
  • تسمه محرک
  • کوپلینگ موتور
  • انتقال
  • پمپ تخلیه
  • موتور محرک
  • شیر ورودی آب

تعویض بلبرینگ معیوب ماشین لباسشویی ال جی می‌تواند بسیاری از صداهای ناخواسته آن هنگام کار کردن را از بین ببرد. علت تکان خوردن ماشین لباسشویی ال جی هنگام کار کردن نیز می‌تواند به نصب و راه‌اندازی نادرست مرتبط باشد. لباسشویی ال جی باید روی سطحی صاف نصب شود. در عین‌حال پایه‌های آن نیز باید محکم به زمین چسبیده شوند.

جمع‌بندی

سر و صداهای ایجادشده از ماشین لباسشویی می‌توانند بسیار آزاردهنده باشند و تجربه لذت‌بخش شستشوی لباس‌ها را به کاری تلخ تبدیل کند. به خصوص اگر پول زیادی خرج خرید لباسشویی کرده باشید. علت صدای زیاد ماشین لباسشویی هنگام آبکشی می‌تواند به عوامل متعددی برگردد. رفع برخی از این علل به صورت شخصی و به وسیله خودتان امکان‌پذیر می‌باشد. اما لباسشویی یک وسیله بسیار حساس است و بهتر می‌باشد کار عیب‌یابی و تعمیرات آن به تکنسین‌های متخصص واگذار شود. تعمیرات لوازم خانگی کاردون در خدمت شما عزیزان است. تکنسین‌های مجرب ما در اسرع مشکلات لباسشویی شما را شناسایی و رفع خواهند کرد.

 این قرقره به گیربکس کمک می‌کند که درام را به یک طرف بچرخاند.

بسته به کیفیت پمپ تخلیه، می‌توانید انتظار داشته باشید که از 3 تا 5 سال عمر کند.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نجیبه
10 ماه قبل

لباسشویی ما فقط وقتی خشک میکنه خیلی صدا میده آیا عادیه؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  نجیبه
10 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
یکی از دلایل اصلی صدا دادن لباسشویی هنگام خشک کردن، کم بودن و یا نامتوازن بودن لباس ها داخل لباسشویی هست، پیشنهاد می کنیم این موضوع رو بررسی کنید.