لوگوی کاردون

نحوه استفاده از مایع جلادهنده در ماشین ظرفشویی

How to use the polishing liquid in the dishwasher
فهرست محتوا

جلادهنده ظرفشویی چیست؟

What is dishwasher polish

جلادهنده ظرفشویی یا مایع کمک شستشو یک سورفکتانت است که کشش سطحی آب را کاهش می‌دهد. کشش سطحی به اثر پوستی روی یک قطره آب اطلاق می‌شود که آن را به جای پخش شدن روی یک سطح به شکل توپی در می‌آورد. برای تقریب ذهن می‌توان اثر قطرات آب روی یک برگ کاغذ را مثال زد.
مایع جلادهنده به عنوان یک سورفکتانت می‌تواند از تشکیل قطرات آب جلوگیری کند و در عوض آن‌ها را تشویق نماید تا کاملا روی سطح ظروف پخش شوند. بنابراین، لکه‌های مواد معدنی محلول و باقی‌مانده در آب به صورت چشمگیری کاهش خواهند یافت. این محصول شیمیایی در واقع به آبکشی ظروف کمکی نمی‌کند، بلکه اثر قطرات آب را از بین می‌برد. در نتیجه روند خشک شدن ظروف تسریع می‌شود و درخشندگی آن‌ها نیز افزایش چشمگیری خواهد یافت. اما چه نوع موادی در پس اثر جادویی جلادهنده نهفته هستند؟ شما می توانید برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود از متخصصین کاردون کمک بگیرید.

مواد تشکیل دهنده مایع جلادهنده چیست؟

قبل از اینکه به نحوه استفاده از مایع جلادهنده در ماشین ظرفشویی بپردازیم، بهتر است با مواد تشکیل‌دهنده آن آشنا شویم. مایع جلادهنده یک سری مواد شیمیایی در خود دارد که در این بخش به خلاصه‌ای از آن‌ها اشاره می‌شود.

۱) الکل اتوکسیلات

این ماده یک سورفکتانت غیر یونی و بدون نیاز به شارژ است که به خشک شدن سریع‌تر ظرف‌های شما کمک می‌کند. این ماده احتمالاً مهم‌ترین عنصر در مایع جلادهنده به شمار می‌رود.

۲) پلی کربوکسیلات سدیم

پلی کربوکسیلات سدیم یک پلیمر ضد رسوب مجدد است. این ماده خود را به دور ظروف تازه شسته‌شده در ماشین ظرفشویی می‌پیچد تا ذرات آب دوباره روی ظروف شما حک نشوند.

۳) اسید سیتریک

اسید سیتریک را یک عامل کمپلکس یا جذب کننده می‌نامند که در گرفتن یون‌های کلسیم از آب سخت واقعاً خوب عمل می‌کند. کلسیم می‌تواند به سورفکتانت‌ها متصل شود و آن‌ها را از تمیز کردن و آبکشی ظروف باز دارد. بنابراین اسید سیتریک مثل نوعی قربانی عمل می‌کند تا از تداخل کلسیم با سورفکتانت‌ها جلوگیری شود.

۴) سدیم کومن سولفونات

سدیم کومن سولفونات نیز یک سورفکتانت دیگر است که البته بار الکتریکی دارد. بنابراین در شکستن کشش سطحی آب روی ظروف شما کمی بهتر از اتوکسیلات الکل عمل می‌کند. اما همچنین کف بیشتری ایجاد می‌نماید. این کف در مواد جلادهنده خوب نیست، به همین دلیل است که چنین محصولاتی از هر دو نوع سورفکتانت استفاده می‌کنند.

۵) تترا سدیم

تترا سدیم یا اتیلن دی آمین تترا استیک اسید یک عامل کیلیت است. کلمه کیلیت از ریشه یونانی پنجه می‌آید و این مولکول بدبو نیز پنجه‌های خود را دور مواد معدنی می‌پیچد. تترا سدیم مواد معدنی را از ظروف دور می‌کند، مشابه کاری که اسید سیتریک انجام می‌دهد.

۶) متیل ایزوتیازولینون و متیل کلرو ایزوتیازولینون

هر دو این مواد، نوعی نگهدارنده هستند. به این معنی که از رشد باکتری‌ها در بطری جلادهنده جلوگیری می‌کنند. این دو ماده شیمیایی قادر به ایجاد آلرژی‌های پوستی و حساسیت‌زا هستند. به این معنی که اگر بارها در معرض آن‌ها قرار بگیرید، ممکن است نوعی آلرژی ایجاد کنند. اما نحوه استفاده از مایع جلادهنده در ماشین ظرفشویی به ‌گونه‌ای است که این ماده مستقیما روی پوست شما نمی‌نشیند. همچنین از روی ظروف شما هم به طور کامل پاک خواهد شد. بنابراین جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

۷) اسید آبی

این اسید می‌تواند مایع جلادهنده را به رنگ آبی در آورد. چرا باید آبی باشد؟ ما هیچ ایده دقیقی نداریم. اما می‌توان گفت که یک محلول آبی رنگی در محفظه کوچک کمک آبکشی ماشین ظرفشویی راحت‌تر دیده می‌شود.

۸) عامل ضد رسوب مجدد

آخرین ماده قابل اعتنا در مایع جلادهنده، همان پلی کربوکسیلات سدیم یا عامل ضد رسوب مجدد است. این ماده شیمیایی باعث می‌شود تا تکه‌های غذای معلق در آب، روی ظروف شما تجمع نکنند.

فواید اصلی استفاده از مایع جلادهنده

The main benefits of using polishing liquid

همان‌طور که در بالا ذکر شد، سورفکتانت‌ها (عامل فعال سطحی) احتمالا مهم‌ترین مواد اولیه جلادهنده‌ها هستند. آب را می‌توان یک مولکول عجیب وابسته دانست که تمایل دارد تا آنجا که ممکن است به دیگر مولکول‌های خود بچسبد. مولکول‌های آب بدون سطح کمی متحیر می‌شوند، زیرا هیچ مولکولی آب دیگری برای نگه داشتن خود ندارند. بنابراین به شدت به سطوح (در اینجا ظروف شما) می‌چسبند. این رفتار آب در شیمی با عنوان «کشش سطحی بالا» شناخته می‌شود. به دلیل همین رفتار است که آب به صورت نقطه‌ای روی لیوان‌ها و بشقاب‌های شما نقش می‌بندد. در واقع مولکول‌های آب ترجیح می‌دهند به یکدیگر بچسبند تا اینکه روی بشقاب‌های شما پخش شوند.
اما سورفکتانت‌ها می‌توانند این کشش سطحی بالا را بشکنند، زیرا چیزی به مولکول‌های آب می‌دهند که به جای مولکول‌های خود به آن آویزان شوند. بنابراین آب که قبلا روی لیوان شما نقش می‌بست، حالا در یک لایه نازک روی آن پخش می‌شود. بنابراین ظروف شما در پایان چرخه شستشو، خشک‌تر و براق‌تر به نظر خواهند رسید.

یکی دیگر از مهم‌ترین کارهای جلادهنده را می‌توان جلوگیری از ایجاد لکه‌های آب روی لیوان‌ها دانست. عوامل جداکننده و کیلیت کننده موجود در جلادهنده یعنی اسید سیتریک و تترا سدیم را به خاطر دارید؟ این اجزاء مواد معدنی ایجاد کننده لکه‌های آب مانند کلسیم را می‌گیرند و آن‌ها را از بین می‌برند.

اما نحوه استفاده از مایع جلادهنده در ماشین ظرفشویی و میزان آن به چه شکل است؟

طرز استفاده از جلادهنده در ظرفشویی

طرز استفاده از جلا دهنده در ماشین ظرفشویی به آسانی فشردن یک بطری پلاستیکی خواهد بود. در واقع استفاده از کمک شستشو یا جلادهنده در ماشین ظرفشویی را می‌توان به سادگی استفاده از سایر مواد شوینده دانست. مخزن مایع جلادهنده معمولا کنار مخزن مواد شوینده ماشین ظرفشویی یا روی آن‌ها قرار دارد. فقط کافی است که این محفظه را تا حداکثر سطح آن پر کنید، سپس آن را ببندید و چرخه شستشوی ماشین را شروع کنید. کمک آبکشی به طور خودکار در چرخه نهایی آبکشی ظروف پخش می‌شود و کار خود را انجام خواهد داد. مراحل استفاده از جلادهنده به صورت گام به گام به شرح زیر هستند.
۱. محفظه کمک آبکشی را با فشار دادن روی قفل آن باز کنید.
۲. مایع جلادهنده را با احتیاط در دیسپنسر (محفظه کمک آبکشی) بریزید تا به خط حداکثر برسد.
۳. دیسپنسر را بیش از حد پر نکنید، زیرا ممکن است مقداری از آن در هنگام بستن محفظه نشت کند.
۴. محفظه را ببندید و از شنیدن صدای کلیک مطمئن شوید، زیرا به معنای کامل بسته و مهر و موم شدن محفظه است.
۵. پس از بسته شدن درب، اطراف محفظه را به دقت بررسی و هر گونه جلادهنده اضافی را پاک کنید.

میزان استفاده از جلادهنده در ظرفشویی

اگر در اکثر مواقع از ماشین ظرفشویی خود کار می‌کشید، توصیه می‌کنیم محفظه کمک آبکشی را یک بار در ماه پر کنید. همچنین بسیاری از ماشین‌های ظرفشویی دارای پنجره‌ای هستند که به شما امکان می‌دهد میزان جلادهنده باقیمانده در محفظه را در آن‌ مشاهده کنید. در هر صورت، مطمئن شوید که به اندازه کافی جلادهنده در ماشین ظرفشویی خود دارید تا ظروف تمیز و بدون لک‌ به دست آورید. اما نحوه استفاده از مایع جلادهنده در ماشین ظرفشویی و تنظیم درجه آن به چه شکل است؟

تنظیم درجه جلادهنده ماشین ظرفشویی

میزان سختی آب در سراسر ایران، متفاوت می‌باشد. بنابراین تنظیمات درجه جلادهنده نیز ممکن است برای دستگاه شما مناسب نباشد. همچنین این امکان وجود دارد که شما برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، مقدار کمتری جلادهنده استفاده کنید. شاید هم درجه جلادهنده بیش از حد مورد نیاز باشد. اگر تنظیمات جلادهنده شما نامناسب باشد، می‌تواند علائم زیر را روی ظروف ایجاد کند.

۱) ایجاد لک سفید روی ظروف

اگر ماشین ظرفشویی مایع کمک آبکشی را بیش از حد نیاز پخش کند، می‌تواند باعث ایجاد رگه‌ها یا لک‌های سفید روی ظروف یا لایه‌ای مایل به رنگ آبی روی لیوان‌ها شود. بنابراین درجه جلادهنده ماشین ظرفشویی باید به ‌گونه‌ای تنظیم گردد که مقدار مناسبی را با توجه به سختی آب منطقه شما پخش نماید. در عین حال اگر از شوینده چندمنظوره مانند قرص‌های 3 در 1 استفاده می‌کنید، ممکن است حتی نیازی به استفاده از جلادهنده نداشته باشید.

۲) مات و کدر شدن ظروف

اگر جلادهنده ماشین ظرفشویی به اندازه کافی و مورد نیاز نباشد، قطرات آب یا حتی لکه‌های آهکی به احتمال زیاد روی ظروف و لیوان‌های شما باقی خواهند ماند. این امر به مات و کدر شدن ظروف شما می‌انجامد و دیگر آن درخشندگی سابق را نخواهند داشت.
با این تفاسیر، نحوه تنظیم دوز کمک شستشو یا مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی به چه شکل است؟

نحوه تنظیم درجه جلادهنده ظرفشویی

How to adjust the degree of dishwasher polish

نکته‌ای که در نحوه استفاده از مایع جلادهنده در ماشین ظرفشویی تنظیم دوز آن است. اگر هر یک علائم ذکرشده در بالا مانند لک سفید و قطرات آب را روی ظروف خود مشاهده کردید، یعنی دوز جلادهنده شما نیاز به تنظیم دارد. برای این امر باید انتخاب‌گر دوز جلادهنده که معمولا در واحد توزیع کننده کمک آبکشی در کنار محفظه شوینده یافت می‌شود را تنظیم کنید. تنظیم این انتخاب‌گر دوز به میزان ظروف و مدل ظرفشویی شما بستگی دارد و احتمالا نکاتی را در کتابچه راهنمای مدل ظرفشویی خود خواهید یافت.
انتخاب‌گر دوز جلادهنده معمولا از گزینه‌های بین 1 و 6 تشکیل شده است و حالت پیش‌فرض کارخانه در حد وسط و حدود 4 تنظیم می‌شود. اگر روی ظروف خود لک‌های سفید یا لایه‌ای مایل به آبی مشاهده کردید، سعی کنید تنظیمات جلادهنده را کاهش دهید. اگر هم قطرات آب یا لکه‌های آهکی روی ظروف نقش می‌بندد، تنظیمات جلادهنده را افزایش دهید.
اگر می‌خواهید در مصرف مایع جلادهنده صرفه‌جویی نمایید، دوز را یک واحد کم کنید و ببینید آیا اصلا بر عملکرد ظرفشویی تاثیر می‌گذارد یا خیر. اگر ظروف و مخصوصا ظروف شیشه‌ای همچنان درخشان و بدون هیچ لکه یا علامتی از ظرفشویی بیرون می‌آیند، می‌توانید درجه را در همان حالت باقی بگذارید. حتی می‌توانید درجه جلادهنده را یک واحد دیگر هم پایین بیاورید. در واقع با آزمون و خطا می‌توانید درجه دلخواه و ایده‌آل جلادهنده را پیدا کنید.

مراحل تخلیه جلادهنده ماشین ظرفشویی

در کنار آشنایی با نحوه استفاده از مایع جلادهنده در ماشین ظرفشویی باید نحوه تخلیه (در صورت لزوم) آن را هم بدانید. گاهی اوقات پیش می‌آید که جلادهنده ماشین ظرفشویی کیفیت خوبی ندارد یا متوجه می‌شوید که تاریخ مصرف آن گذشته بوده است. بنابراین باید جلادهنده را از محفظه مخصوص آن در ماشین ظرفشویی تخلیه کنید. این کار با توجه به تنگ بودن محفظه کمک آبکشی و عدم امکان برعکس کردن ماشین ظرفشویی، بسیار سخت خواهد بود.
بنابراین اگر به هر دلیلی مجبور هستید جلادهنده ماشین ظرفشویی را تخلیه کنید، می‌توانید آن را با استفاده از یک سرنگ از درون محفظه خود بیرون بکشید. سپس مخزن کمک آبکشی را با آب پر کنید و این کار را تا زمان پاک شدن کامل محفظه آن تکرار نمایید. قبل از ریختن جلادهنده در ماشین ظرفشویی، از کیفیت خوب و داشتن تاریخ مصرف کافی در آن اطمینان حاصل کنید.

ارور مربوط به مایع جلادهنده

اگر نشانگر جلادهنده ماشین ظرفشویی یا Rinse Aid آن روشن باشد، به این معنی است که میزان کمک آبکشی کم می‌باشد و نیاز به پر کردن مجدد دارد. هنگامی که نشانگر پر کردن دوباره کمک آبکشی یا Rinse Refill روی صفحه کنترل ظرفشویی روشن شد، دستگاه را با جلادهنده پر کنید.

کمک آبکشی، عملکرد خشک کردن ظروف را در ماشین ظرفشویی بهبود می‌بخشد. این ماده به طور خودکار در طول آبکشی، اضافه می‌شود و امکان شستشوی تمیز و بدون ایجاد لکه را فراهم می‌کند.

بنابراین جلادهنده ظرفشویی به مرور زمان کاهش می‌یابد و باید دوباره پر شود. نحوه استفاده از مایع جلادهنده در ماشین ظرفشویی و میزان آن در بالا مورد بررسی کامل قرار گرفت.

جلا دهنده ماشین ظرفشویی را کجا بریزیم؟

محل جلا دهنده در ماشین ظرفشویی های مختلف متفاوت است، اما به طور کلی دو مکان رایج برای آن وجود دارد:

۱) مخزن مخصوص جلا دهنده

  • این مخزن معمولا در داخل درب ماشین ظرفشویی، در کنار محفظه مواد شوینده قرار دارد.
  • به دنبال علامتی شبیه به خورشید یا قطرات آب باشید.
  • درب مخزن را باز کنید و جلا دهنده را طبق دستورالعمل روی بطری یا دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی خود اضافه کنید.
  • درب مخزن را ببندید.

۲) محفظه اصلی مواد شوینده

  • در برخی از ماشین ظرفشویی ها، می توانید جلا دهنده را در همان محفظه ای که مواد شوینده را اضافه می کنید، بریزید.
  • به دنبال قسمتی جداگانه در داخل محفظه اصلی باشید که مخصوص جلا دهنده است.
  • جلا دهنده را طبق دستورالعمل روی بطری یا دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی خود اضافه کنید.

نحوه تخلیه مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی

روش های مختلفی برای تخلیه مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی وجود دارد:

۱) استفاده از سرنگ

این روش ساده و آسان است؛ شما به یک سرنگ بزرگ و تمیز، لوله پلاستیکی و دستکش نیاز دارید، برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • درب محفظه جلا دهنده را باز کنید.
  • لوله پلاستیکی را به سرنگ وصل کنید.
  • جلا دهنده را با سرنگ از محفظه خارج کنید.
  • جلا دهنده را در یک ظرف مناسب بریزید.
  • محفظه جلا دهنده را با آب تمیز بشویید.
  • درب محفظه را ببندید.

۲) باز کردن محفظه جلا دهنده

این روش در برخی از مدل های ماشین ظرفشویی امکان پذیر است. برای باز کردن محفظه و تخلیه مایع جلا دهنده مراحل زیر را دنبال کنید:

  • درب ماشین ظرفشویی را باز کنید.
  • محفظه جلا دهنده را پیدا کنید.
  • محفظه را با احتیاط از جای خود خارج کنید.
  • جلا دهنده را از محفظه بریزید.
  • محفظه را با آب تمیز بشویید.
  • محفظه را دوباره در جای خود قرار دهید.
  • درب ماشین ظرفشویی را ببندید.

نکات مهم در انتخاب مایع جلادهنده

مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی نیز درست مانند بسیاری از انواع دیگر مواد شوینده، ممکن است در فرمول‌های مختلفی موجود باشد. پس شما جلادهنده‌ای می‌خواهید که تحت شرایط مختلف، به خوبی کار کند. نوع آب منطقه شما و درجه سختی آن نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا آب سخت می‌تواند مشکل‌ساز باشد و فقط انواع خاصی از محصولات جلادهنده می‌توانند به حل این مشکل کمک کنند.
بسیاری از مردم به دنبال فرمولی هستند که در حذف رگه‌ها، لکه‌های آب سخت و لکه‌های ایجادشده در طول خشک کردن، مفید باشد. این ویژگی‌ها را می‌توان در برندها و فرمول‌های مختلف یافت، بنابراین خرید مقایسه‌ای به شما کمک می‌کند بهترین مورد را انتخاب نمایید.

اولویت‌های مصرف‌کننده

برخی از افراد نیز عطر خاصی مانند اسطوخودوس را ترجیح می‌دهند، در حالی که برخی دیگر به بوی خاصی حساس هستند. برخی از افراد نیز جلا دهنده‌های سازگار با محیط‌زیست و با ترکیب گیاهی را ترجیح می‌دهند. یک مایع شستشوی کاملا طبیعی ممکن است گزینه بسیار خوبی باشد و چندین برند از آن نیز در دسترس هستند.

مطالعه کتابچه راهنمای ماشین

قبل از انتخاب جلادهنده و برای دستیابی به بهترین نتیجه، کتابچه راهنمای ماشین ظرفشویی و همچنین دستورالعمل‌های کمک آبکشی آن را مطالعه کنید. این کتابچه، نحوه استفاده از مایع جلادهنده در ماشین ظرفشویی شما را توضیح داده است. بسیاری از ماشین‌های ظرفشویی دارای یک مخزن برای کمک آبکشی هستند که می‌توان آن را قبل از راه‌اندازی ماشین ظرفشویی اضافه کرد. برخی از مردم هنوز دوست دارند دستگاه را متوقف و کمک آبکشی را به صورت دستی اضافه کنند. اما این کار در ماشین‌های مدرن ضروری نیست.

قرص‌های حاوی جلادهنده

گزینه دیگر این است که یک قرص دو یا سه کاره را انتخاب کنید که مواد شوینده مورد نیاز ماشین ظرفشویی را یکجا عرضه نماید. برخی قرص‌های ظرفشویی حاوی هر دو عامل تمیزکننده و جلادهنده هستند که به طور مناسب آزاد می‌شوند. قرص‌های سه گانه نیز نمک ظرفشویی را هم به فرمول خود اضافه می‌کنند تا به مشکلات مربوط به آب سخت هم حل شوند.

آیا مایع جلادهنده خطرناک است؟

مواد تشکیل دهنده مایع جلادهنده را از لحاظ خطرات زیست‌محیطی می‌توان رتبه‌بندی کرد. این رتبه‌بندی نشان می‌دهد که آیا ترکیبات ضعیف جلادهنده می‌توانند خطرات بالقوه قابل توجهی برای سلامتی انسان یا محیط‌زیست داشته باشند. محصولاتی که رتبه D را به دست می‌آورند، نگران‌کننده هستند و خطراتی احتمالی برای سلامتی یا محیط‌زیست خواهند داشت.
تاکنون سه برند توانسته‌اند درجه A را به دست آورند یعنی هیچ خطری برای سلامتی ندارند. جلا دهنده‌های Ecover، Dry Rinse و Nature Clean Rinse Agent همگی فرمول‌های گیاهی دارند و از نظر زیست‌محیطی کاملا بی‌خطر هستند.

سوالات متداول

قرص‌های ۳ کاره تا حدودی کار مایع جلادهنده را انجام می‌دهند، اما اگر می‌خواهید ظروف‌تان کاملاً بدون لک باشند، از مایع جلادهنده استفاده کنید.

میزان استفاده مایع جلادهنده شما به میزان استفاده شما از ماشین ظرفشویی بستگی دارد. معمولا مخزن مایع جلادهنده را باید به صورت هفتگی پر کنید. اگر ماشین ظرفشویی شما سنسور مایع جلادهنده داشته باشد، این موضوع را به شما اطلاع می‌دهد، در غیر اینصورت اگر ظروف شما با لک همراه هستند، باید مایع جلادهنده دستگاه خود را شارژ کنید.

  • محل تنظیم: داخل درب یا پنل تنظیمات (بسته به مدل)
  • علامت: “جلادهنده” یا “Rinse Aid”
  • تنظیم با دیال، دکمه یا صفحه لمسی
  • درجه را بر اساس سختی آب تنظیم کنید (دفترچه راهنما را ببینید)
  • استفاده بیش از حد: لکه های سفید
  • استفاده نکردن: خشکی و کدری
  • مخزن جلا دهنده: معمولا داخل درب، کنار محفظه مواد شوینده (علامت خورشید/قطرات آب).
  • محفظه مواد شوینده: در برخی مدل ها، قسمتی جداگانه داخل محفظه اصلی وجود دارد.
  • میزان مصرف: طبق دستورالعمل روی بطری یا دفترچه راهنما.

علامت جلادهنده در ماشین ظرفشویی ال جی به دو صورت کلی می تواند باشد:

۱) علامت تصویری:

  • به دنبال علامتی شبیه به خورشید یا قطرات آب باشید.
  • این علامت معمولا در نزدیکی مخزن جلا دهنده، که می تواند داخل درب یا روی پنل تنظیمات باشد، قرار دارد.

۲) عبارت نوشتاری:

به دنبال کلماتی مانند “Rinse Aid” یا “جلادهنده” در نزدیکی مخزن جلا دهنده باشید.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

3 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین حیدری
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من ظرف شوی نو خرید حدود یک ماهه الان که ظرفها را داخلش می‌زارم. و می‌شوره بعد از اینکه چند دقیقه دربش را باز میگزارم تا بخارش بیرون بره وقتی که دربش را تا آخر باز میکنم از زیر محفظه جلا مایع جلا سرازیر میشه ونشتی می‌کنه همیشه بعد از اتمام شستن نشتی می‌کنه چکار کنم اعصابمو خورد کرده تازه اگه متوجه نشدم وسریع پاکش نکنم لکه های زرد رنگ به استیل میچسبه و پاک نمیشه لطفا راهنمای کنید مخزن جلا هم طبق استاندارد پر کردم زیر علامت( الجی مدل ۵۱۲fw)

حسین حیدری
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من یک ظرف شویی الجی مدل 512 دارم آکبند حدود یک ماه خریدم تا حال 4 بار ظرف شسته هر دفعه هم بعد از اتمام ظرف شویی از زیر مخزن جلا دهنده ومایع جلا نشتی می‌کنه که اگه متوجه نشدم باعث زنگ زدگی ظرف شویی میشه آیا زیر این مخزن واشری هست که خراب شده باید تعویض بشه یا شلنگی از جاش در اومده ممنون میشم راهنمایی کنید یعنی وقتی مخزن را زیرش را نگاه میکنم به اندازه یک کاغذ از درب ظرف شویی فاصله داره مخزن هم در حد استاندارد پر کردم زیر ماکسیموم

حسین حیدری
11 ماه قبل

سلام خسته نباشید ببخشید چرا مایع جلا فینیش وقتی تستش میکنی میمونه آب چربی نداره ولی مایع جلا پریل وقتی تستش میکنی مثل روغن چرب است آیا نداشتن مایع چربی در فینیس عامل غیر اصلی بودن اون است تاریخ مصرفش هم یک سال مونده