لوگوی کاردون

چگونه می‌توان از وایتکس در ماشین لباسشویی استفاده کرد؟

How to use Vitex in the washing machine
فهرست محتوا

استفاده از مواد شوینده مناسب در ماشین لباسشویی، باعث خواهد شد لباس‌های شما روشن، تمیز و نو به نظر برسند. اما ر لباسشویی فرا می‌رسد، بسیاری از افراد در انجام صحیح آن مشکل دارند. استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی در میان بسیاری افراد متداول بوده است. اما اگر قبلا این کار را نکرده‌اید، استفاده از آن روی لباس‌هایتان در ماشین لباسشویی می‌تواند کمی دلهره‌آور باشد. با پیشرفت‌هایی که در صنعت محصولات تمیزکننده و انواع سفیدکننده‌ها به وجود آمده است، استفاده از آن‌ها کمی پیچیده شده است. بنابراین وب‌سایت تعمیرات لوازم خانگی کاردون برآن شد تا درباره نحوه استفاده از وایتکس در ماشین‌های لباسشویی اطلاعاتی کلی را در اختیار شما عزیزان بگذارد.

وایتکس چیست؟

امروزه کمتر کسی هست که نام وایتکس را نشنیده باشد. وایتکس نوعی سفیدکننده است که کاربردهای مختلفی دارد و از آن برای شستشو لباس‌ها نیز استفاده می‌شود. ازجمله دیگر کاربردهای وایتکس می‌توان به ضدعفونی کردن آب، گندزدایی چاه‌های آب، از بین بردن باکتری‌ها و غیره اشاره کرد.
از وایتکس می‌توان هم برای شستشوی لباس‌ها به صورت دستی و هم با ماشین لباسشویی بهره برد. اما موضوع بحث ما در این مطلب، به شستن لباس‌ها با وایتکس در ماشین لباسشویی برمی‌گردد. استفاده از وایتکس قوانین و شرایطی دارد و نمی‌توان از آن برای تمامی لباس‌ها بهره برد. همچنین در ترکیب مواد اولیه وایتکس از سدیم، اکسیژن و کلر استفاده شده است. این مواد با گذشت تاریخ مصرف محصول یا قرارگیری مستقیم در زیر نور خورشید، از خود گازهای خطرناک و مسموم‌کننده‌ای تولید می‌کنند. بنابراین در هنگام استفاده و خرید این مواد باید نهایت دقت را داشته باشید.
آب ‌ژاول نیز نام دیگر وایتکس یا همان مایع سفیدکننده است. برای استفاده از این ماده حتما موارد ایمنی را رعایت کنید و از دستکش استفاده نمایید. همچنین وایتکس را دور از دسترس کودکان و افراد دارای حواس‌پرتی نگهداری کنید.

نحوه استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی

قبل از ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی اولین کاری که انجام می‌دهید این است که دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی را مطالعه کنید. ابتدا به دقت در دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی به دنبال قسمتی بگردید که درباره دستورالعمل استفاده از سفیدکننده و وایتکس در ماشین لباسشویی توضیح داده است. تنها در صورتی که اجازه استفاده از مایع سفیدکننده در ماشین لباسشویی داده شده است، از آن استفاده کنید.

به گفته‌ی کارشناسان وایتکس ممکن است به قطعاتی از ماشین لباسشویی نظیر کاسه نمد و در نهایت بلبرینگ‌ها آسیب برساند. اما به گفته سازندگان، ماشین لباسشویی‌های جدید در برابر این ماده مقاوم هستند و به آنها آسیبی نمی‌رسد. پس قبل از استفاده از وایتکس حتما از ایمن بودن ماشین لباسشویی در برابر وایتکس اطمینان حاصل کنید.
استفاده از مایع سفیدکننده وایتکس، حلال مشکلات شما در از بین بردن لکه‌های لباس‌ها خواهد بود. وایتکس از قدرت بسیار بالایی برای از بین بردن آلودگی‌ها، لکه‌ها و کثیفی‌های لباس برخوردار است و کارایی بالایی در درخشندگی لباس‌ها دارد.
وایتکس برای بانوان خانه‌دار و مراکز شسشتوی لباس‌ها بسیار شناخته شده و کاربردی است، اما استفاده از آن در ماشین لباسشویی با ملاحظاتی همراه می‌باشد. کلردار در ماشین لباسشویی به آزادسازی این ماده منجر می‌شود. پس از آن نیز ماده‌ای به نام هیپوکلرید در دیگ لباسشویی باقی خواهد ماند. هیپوکلرید خاصیت اکسیدکنندگی بسیار بالایی دارد و هر قطعه فلزی در مجاورت آن به مرور زمان دچار اکسیداسیون می‌شود و زنگ خواهد زد. بنابراین بهتر است از نوع کلردار وایتکس در ماشین لباسشویی استفاده نگردد یا پس از شسشتو، نسبت به پاک‌سازی دیگ ماشین لباسشویی اقدام شود.

اثرات استفاده نادرست از وایتکس در ماشین لباسشویی

The effects of improper use of Vitex in the washing machine

اگر در مورد استفاده از سفیدکننده در ماشین لباسشویی محتاط هستید، تنها نیستید و اشتباه هم نمی‌کنید. در اینجا به رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است در صورت استفاده نادرست از وایتکس روی لباس‌ها رخ دهند، اشاره می‌کنیم:

۱. لکه‌های سفیدکننده

اگر مایع وایتکس یا سفیدکننده را با روش اشتباه روی پارچه‌های رنگی استفاده نمایید، با نقطه‌های وحشتناک و سفید روی لباس‌ها روبه‌رو خواهید شد.

۲. پارچه زرد

استفاده بیش از حد استاندارد از وایتکس حتی روی لباس‌های سفید نیز می‌تواند رنگ پارچه‌های خالص و روشن را به زرد تیره تبدیل کند.

۳. عملکرد بی‌اثر

سفیدکننده یا وایتکس در صورت استفاده نادرست از آن می‌تواند به سادگی در از بین بردن لکه‌های سخت روی لباس‌ها بی‌اثر باشد.

نکات کاربردی استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی

در این بخش به روش استفاده از وایتکس در ماشین‌های لباسشویی و نحوه جلوگیری از بروز مشکلات هنگام استفاده از آن اشاره خواهیم کرد.

۱. توجه به برچسب روی لباس‌ها

استفاده از سفیدکننده برای شستن هر پارچه‌ای توصیه نمی‌شود. پشم، ابریشم، چرم، اسپندکس و برخی پارچه‌های مصنوعی از مواردی هستند که هرگز نباید روی آن‌ها از سفیدکننده استفاده شود. زیرا استفاده از سفیدکننده روی آن‌ها می‌تواند به بافت و رنگ پارچه آسیب برساند.
برچسب روی لباس‌ها باید دارای عبارت مطمئن برای سفیدکننده یا یک علامت مثلثی شکل باشد که نشان دهد می‌توان از سفیدکننده روی پارچه بهره برد. البته اگر نماد مثلث و لباس دارای سه خط باشد، این برچسب نشان می‌دهد که فقط باید از سفیدکننده بدون کلر استفاده کرد. اگر یک “X” در وسط مثلث قرار داده شده باشد، پس استفاده از سفیدکننده روی پارچه بی‌خطر نیست.

۲. آزمایش پارچه لباس با وایتکس

قبل از استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی آزمایش پارچه لباس با وایتکس، ایده بسیار خوبی است. حتی اگر برچسب مراقبت روی لباس شما نشان دهد که این لباس در برابر سفیدکننده ایمن می‌باشد، باز هم بهتر است آن را آزمایش کنید.

برای تست وایتکس روی پارچه می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید.
۱. دو قاشق غذاخوری از محصول سفیدکننده را با یک‌چهارم فنجان آب مخلوط نمایید.
۲. یک پنبه را به محلول آغشته کنید و آن را روی یک ناحیه کوچک لباس خود بمالید. بخش داخلی لباس برای این آزمایش بهتر است، زیرا آن ناحیه در هنگام پوشیدن لباس دیده نمی‌شود.
۳. یک دقیقه صبر کنید تا اثر محلول سفیدکننده را روی پارچه ببینید: آیا رنگ پارچه را تغییر می‌دهد، آیا آن را لکه‌دار می‌کند؟.
۴. اگر تغییر رنگ یا بافتی در لباس مشاهده نشد، می‌توانید آن را با محصول سفیدکننده مورد نظر خود بشویید.

۳. وایتکس را به اندازه در ماشین لباسشویی بریزید.

یک ماشین لباسشویی با وایتکس زیاد می‌تواند پارچه‌ها را بیش از حد سفید کند یا ممکن است در سفید کردن و از بین بردن لکه‌ها، کمتر موثر واقع شود. بنابراین بهتر است که وایتکس در ماشین لباسشویی به اندازه ریخته شود تا بتواند کار خود را به درستی انجام دهد.

۴. وایتکس را به درستی اضافه کنید.

هرگز نباید وایتکس را به طور مستقیم روی لباس‌ها بریزید. چراکه به این ترتیب، لکه‌های سفیدک و تغییر رنگ روی لباس‌ها ایجاد می‌شود. در عوض، سفیدکننده را با آب رقیق کنید و سپس محلول را در دیسپنسر یا پخش‌کننده مشخص شده برای آن در ماشین لباسشویی بریزید. اگر ماشین لباسشویی شما از دستگاه پخش سفیدکننده جداگانه برخوردار نیست، ابتدا آب را باز کنید و قبل از اضافه کردن لباس، وایتکس را به مدت 5 دقیقه به آب اضافه کنید تا رقیق شود.

۵. از نوع وایتکس مناسب استفاده کنید.

وایتکس کلردار رایج‌ترین نوع سفیدکننده است که لباس‌ها را هم سفید و هم ضدعفونی می‌کند. اما این نوع از وایتکس فقط باید روی پارچه‌های تمام سفید مورد استفاده قرار گیرد. یک سفیدکننده اکسیژن‌دار و بدون کلر نیز برای استفاده روی پارچه‌های رنگی و روشن کردن و از بین بردن لکه‌های آن‌ها مفید است، اما لباس‌های شما را ضدعفونی نمی‌کند.
استفاده از وایتکس پر اکسید هیدروژن نیز هم برای لباس‌های سفید و هم برای سایر رنگ‌ها بی‌خطر است و پارچه‌ها را سفید، روشن، ضدعفونی و خوشبو می‌کند. این نوع از وایتکس نسبت به سایر سفیدکننده‌ها، دوستدار محیط‌زیست محسوب می‌شود. البته سفیدکننده ملایم‌تری است و به اندازه سفیدکننده‌های کلردار یا اکسیژن‌دار، موثر نخواهد بود.

شستن لباس‌های سفید با وایتکس

Washing white clothes with Vitex

استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی برای شستن لباس‌های سفید ممکن است فرآیندی ساده به نظر برسد. اما برای اینکه بتوانید حداکثر استفاده را از سفیدکننده خود ببرید و همچنین از آسیب دیدن پارچه‌ها جلوگیری کنید، باید چند مرحله زیر را به دقت انجام دهید.

۱. آب گرم ماشین لباسشویی را باز کنید

قبل از شروع فرآیند شستشو، باید مطمئن شوید که آب گرم به ماشین لباسشویی رسیده باشد. چراکه از آب گرم می‌توان برای افزایش اثر سفیدکننده روی لباس‌ها بهره‌های فراوانی برد.

۲. مقدار توصیه شده سفیدکننده و مواد شوینده را اضافه کنید

سفیدکننده کلردار را در آب ماشین لباسشویی بریزید تا کاملا رقیق شود، سپس مواد شوینده خود را به آن اضافه کنید. اطمینان حاصل نمایید که از مقدار صحیح سفیدکننده و مواد شوینده، مطابق با برچسب محصولات استفاده کرده باشید.

۳. یک چرخه آبکشی اضافی انجام دهید

این کار می‌تواند لباس‌ها را از بوی ماندگار سفیدکننده خلاص کند.

شستن لباس‌های رنگی با وایتکس

برای روشن کردن یا از بین بردن لکه‌ها در لباس‌های رنگی می‌توانید از همان فرآیند شستن لباس‌های سفید با وایتکس در ماشین لباسشویی استفاده می‌کنید. اما در عین حال باید چند نکته ضروری را هم مد نظر داشته باشید. نخست آنکه برای جلوگیری از سفیدک زدن لباس‌های رنگی، باید از سفیدکننده اکسیژن‌دار یا پر اکسید هیدروژن استفاده کنید. همچنین از آب سرد یا گرم باید با دمای مشخص‌شده روی برچسب لباس استفاده شود. زیرا ترکیب وایتکس و آب داغ باعث می‌گردد رنگ‌های موجود در لباس‌های رنگی پخش شوند یا به کلی محو گردند.

محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی

محل ریختن وایتکس در اکثر ماشین‌های لباسشویی مشخص شده است، اما در برخی از آن‌ها چنین محفظه‌ای وجود ندارد. در آن دسته از ماشین‌های لباسشویی که دارای محفظه وایتکس نیستند، می‌توانید وایتکس را در آب حل کنید و سپس از درب اصلی در ماشین لباسشویی بریزید. برای این کار بهتر است از مقدار مناسب مایع سفیدکننده استفاده شود. استفاده زیاد از وایتکس می‌تواند به بافت و رنگ لباس‌ها آسیب شدیدی وارد کند. در عین، حال مقدار کم نیز اثربخش نخواهد بود و لکه‌های لباس‌ها بر سر جای خود تثبیت می‌شوند.

تمیز کردن ماشین لباسشویی با وایتکس

اگر مدت زیادی است که از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنید و داخل آن را تمیز نکرده‌اید، می‌توانید از وایتکس کلردار برای پاک کردن رسوبات داخل آن بهره ببرید. اما این اقدام نباید به یک رویه تبدیل شود و در زمان‌های تمیزکاری سطحی به هیچ وجه صدق نمی‌کند. برای شستشوی سطحی دیگ ماشین لباسشویی توصیه می‌شود از وایتکس اکسیژن‌دار بهره ببرید.
برای این کار می‌توانید از مخلوط کردن نصف فنجان وایتکس و ۴ لیتر آب استفاده کنید. سپس جهت پاک‌سازی دیگ ماشین لباسشویی باید محلول را در یک چرخه شستشوی خالی مورد استفاده قرار دهید. شما باید دمای آب را در بالاترین حد ممکن قرار دهید و سپس ماشین لباسشویی را روی دور معمولی بگذارید. اگر پس از پایان چرخه متوجه بوی تند وایتکس از دیگ لباسشویی شدید، می‌توانید از یک چرخه با آب خالی یا به‌علاوه مقداری آب‌لیمو برای رفع بو استفاده کنید.

آیا وایتکس در لباسشویی خطرناک است؟

سفیدکننده یا وایتکس معمولا با محیط‌زیست سازگاری دارد. همچنین در صورت استفاده بهینه و با دفعات مناسب، می‌تواند آثار پاک‌کنندگی خوبی بر جای بگذارد. اما وایتکس را هرگز نباید با لباس‌های ناهمگن مورد استفاده قرار دارد. همچنین نباید وایتکس را روی لباس‌هایی شامل رنگی و سفید ریخت. زیرا احتمال دارد که موجب رنگ دادن لباس‌ها به یکدیگر شود. لباس‌های مشکی را هم که بالطبع نباید با وایتکس شست. دوز وایتکس در ماشین لباسشویی نیز حائز اهمیت فراوانی است. چراکه دوز بیش از حد می‌تواند به ماشین لباسشویی و لباس‌ها آسیب وارد کند. برای تعمیر ماشین لباسشویی خود می توانید از کارشناسان کاردون کمک بگیرید.

همچنین در صورتی که از وایتکس کلردار استفاده می‌کنید، بهتر است دیگ ماشین لباسشویی را پس از چرخه شستشو کاملا تمیز نمایید. چراکه بقایای وایتکس بعد از شستشو و آزادسازی کلر به شکلی هستند که قابلیت اکسیدکنندگی بالایی خواهند داشت. در نتیجه، امکان زنگ زدن قطعات لباسشویی و دیگ آن وجود خواهد داشت. در عین حال، باقی ماندن وایتکس روی واشر لاستیکی دور درب ماشین لباسشویی نیز موجب تغییر رنگ و تغییر شکل آن خواهد شد.

وایتکس برای چه لباس‌هایی مناسب است؟

به طور کلی لباس‌هایی از جنس پشم، ابریشم، چرم، موهر و اسپندکس برای شستشو با وایتکس مناسب نخواهند بود. در عین حال، درجه دمای آب هم مهم است و باید گرم باشد. چراکه دمای بالا بهتر می‌تواند پاک‌کننده‌ها را فعال کند و از رسوب آن‌ها روی لباس و لباسشویی نیز جلوگیری خواهد شد. البته یادتان نرود که حتما باید برچسب مراقبت روی لباس را بخوانید تا اگر آب داغ برای بافت آن ضرر دارد، از آب ولرم بهره ببرید.

در کاربرد وایتکس در ماشین لباسشویی باید به این نکته توجه شود که وایتکس هرگز نباید به طور مستقیم روی انواع لباس‌ها ریخته شود.

 بنابراین در ماشین‌های اتوماتیک درب از جلو باید وایتکس را در محفظه مخصوص بریزید. در ماشین‌های لباسشویی درب از بالا هم باید وایتکس را با آب مخلوط کنید و روی لباس‌ها بریزید. میزان وایتکس مورد استفاده نیز بستگی به میزان لباس‌های شما دارد. اما معمولا سه‌چهارم پیمانه برای شستن لباس‌های زیاد، کافی خواهد بود.

جایگزین‌های وایتکس در ماشین لباسشویی

بهترین جایگزین وایتکس برای تمیزی بیشتر لباس‌ها در ماشین لباسشویی، استفاده از پودرهای جدید و حاوی سفیدکننده است. این پودرهای تولید داخل هم از آنزیم‌های اضافه برای شستشو بهتر بهره می‌برند و هم مواد سفیدکننده برای لکه‌بری لباس‌ها در ترکیب آن‌ها گنجانده شده است. استفاده از پودرهای حاوی وایتکس می‌تواند بسیار راحت‌تر باشد و دردسر شما را هم کم کند. همچنین در هزینه‌های شما صرفه‌جویی قابل توجهی خواهد شد. در عین حال، نگران تاثیر مخرب وایتکس مایع روی دیگ و قطعات داخلی ماشین لباسشویی نیز نخواهید بود.

ضد عفونی ماشین لباسشویی با وایتکس

 از سفید کننده ها چون وایتکس می توان برای تمیز کردن ماشین لباسشویی استفاده کرد. ماشین لباسشویی مانند دیگر وسایل در طول عمر و استفاده خود دچار آلودگی و کثیفی می‌شود و ممکن است باکتری هایی در آن رشد کنند. برای از بین بردن آلودگی و باکتری ها و موها و لکه‌های سرسخت می توان از وایتکس استفاده کرد. برای تمیز کردن ماشین لباسشویی با وایتکس بهتر است که با نکات مهم و مراحل آن آشنا باشید.

 در اینجا مراحلی که باید برای ضدعفونی ماشین لباسشویی با وایتکس بدانید ذکر شده است.

برای ضد عفونی ماشین لباسشویی با وایتکس بهتر است که ابتدا راهنمای ماشین لباسشویی خود را مطالعه کنید تا اطمینان پیدا نمایید که می توانید از سفید کننده برای تمیز کردن دستگاه خود استفاده کنید. لباسها را از لباسشویی بیرون بیاورید. فیلتر را می‌توانید تمیز کنید و موها و تکه های کثیف را از آن جدا کنید.

واشر ماشین لباسشویی قابلیت تمیز کردن دارد و می‌توانید آن را با آب داغ و یک اسفنج تمیز نمایید.

۶۰ میلی لیتر آب را داخل کشوی شوینده دستگاه قرار دهید و شستشوی مداوم و طولانی را انتخاب کنید. وقتی که به پایان رسید اگر هنوز بوی وایتکس را احساس می‌کنید یک چرخه شستشوی گرم دیگر را تنظیم نمایید و آن را اجرا کنید. می توانید برای بار سوم درستگاه را در حالت شستشو قرار دهید و تمیز کردن ماشین لباسشویی را با اطمینان بیشتری انجام دهید. با این کار بوی بد و کپک از بین میرود و لباس ها تمیزتر می شوند.

آیا وایتکس لباسشویی را خراب میکند؟

 اگر می خواهید از سفید کننده برای تمیز کردن لباسشویی خود استفاده کنیدو باید نکات لازم درباره آن را بدانید. می دانید که وایتکس می تواند هر گونه باکتری و لکه های ماندگار را از بین می برد. بهتر است که از سفیدکننده به درستی استفاده نمایید تا ماشین لباسشویی و لباس‌های شما آسیب نبیند.

 در نظر داشته باشید که سفید کننده واکنش پذیر است پس هرگز آن را با دیگر محصولات تمیز کننده دیگر استفاده نفرمایید زیرا باعث ایجاد واکنش منفی می شود و به دستگاه شما آسیب وارد می‌کند. سفید کننده و آب گرم مقدار زیادی کف تولید می‌کند. از وایتکس، بیشتر از دوز توصیه شده که همان ۶۰ میلی لیتر استفاده نفرمایید.

بهترین نوع وایتکس برای ماشین لباسشویی

همانطور که در پاراگراف های پیشین اشاره شد برای ضدعفونی ماشین لباسشویی از وایتکس استفاده می شود. برای شستن لباس سفید با وایتکس و یا ضدعفونی ماشین لباسشویی با وایتکس بهتر است که بهترین نوع وایتکس را انتخاب نمایید تا به دستگاه شما آسیب وارد نشود.

 می دانید که چند قطره محدود از این ماده می‌تواند اثرگذاری فوق العاده ای روی ماشین لباسشویی داشته باشد. اگر نمی‌دانید که برای ضدعفونی لباسشویی و یا شستن لباس سفید با وایتکس، نوع کلر دار یا اکسیژن دار استفاده کنید؛ ما به شما توصیه می کنیم که بهتر است از وایتکس اکسیژن برای وایتکس در لباسشویی است استفاده نمایید. وایتکس کلردار خورنده است و ضرر زیادی به دستگاه شما وارد می آورد.

ویژگی وایتکس کلردار

ترکیب وایتکس کلردار، هیپوکلریت و آب می باشد. این ماده برای سفیدکردن پارچه مورد استفاده قرار می گیرد. قدرت بالایی در از بین بردن لکه ها دارد و پارچه را هم به خوبی تمیز می کند. خاصیت خورندگی این نوع وایتکس در برابر نوع اکسیژن دار بیشتر است.

وایتکس اکسیژن دار

وایتکس اکسیژن دار خورندگی بالایی چون نوع کلردار ندارد و برای تمیز کردن ماشین لباسشویی و وایتکس در لباسشویی،  استفاده می شود. اسیب این نوع وایتکس برای لباس ها و پارچه ها هم کمتر است.

اگر وایتکس اکسیژن دار در دسترس ندارید و به اجبار باید از نوع کلردار استفاده کنید، دقت نمایید که قبل از ریختن در لباسشویی آن را با آب ولرم مخلوط نمایید.

محل ریختن وایتکس در لباسشویی ال جی

برای ضدعفونی ماشین لباسشویی با وایتکس و یا شستن لباس سفید با وایتکس در لباسشویی ال جی، باید محل ریختن وایتکس در لباسشویی ال جی را بدانید.

در داخل محفظه جاپودری در لباسشویی ال جی، جایی برای مایع سفیدکننده هم وجود دارد. این محفظه در قسمت جلوی لباسشویی در سمت چپ قرار دارد.

جایی که برای محل ریختن وایتکس در لباسشویی ال جی در نظر گرفته شده است، همانند دیگر لباسشویی ها است و محفظه مخصوص سفید کننده می باشد.

نکات مهم در استفاده از وایتکس

در پایان مطلب بهتر است خلاصه ای از نکات مهم برای استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی را به صورت تیتر وار مورد اشاره قرار دهیم.
۱. در شستن لباس‌های سفید با وایتکس از دوز مناسب بهره ببرید. چراکه مصرف بیش از حد وایتکس برای پاک‌سازی لکه‌های لباس سفید، علاوه بر آسیب زدن به بافت‌های لباس، احتمالا موجب زرد شدن آن‌ها نیز خواهد شد.
۲. استفاده از وایتکس برای شستن لباس‌هایی با جنس موهر، استرچ، ابریشم، اسپاندکس و پشمی توصیه نمی‌شود، زیرا به بافت پارچه آن‌ها آسیب می‌رساند.
۳.  هنگام استفاده از وایتکس حتما از پیشبند و دستکش بهره ببرید.
۴. وایتکس را از دسترس کودکان و افراد دارای آلزایمر دور نگه دارید و از ترکیب آن با سایر مواد شوینده خودداری کنید.
۵. از ریختن مستقیم وایتکس رقیق نشده روی لباس‌ها خودداری شود.
۶. برای عملکرد بهتر وایتکس باید آن را قبل از استفاده با آب گرم رقیق کنید.
۷. از قرار دادن لباس آغشته به وایتکس روی سطوح مرمری یا سینک ظرفشویی جلوگیری نمایید.
۸. بهتر است لباس‌های منجق دوزی شده، گرانبها و دست‌دوز را با وایتکس نشویید.

سوالات متداول

قبل از استفاده از وایتکس در لباسشویی دفترچه راهنمای دستگاه خود را به دقت مطالعه کنید. تنها در صورتی که این مورد به صراحت ذکر شده بود، با رعایت اصول اولیه استفاده از آن در لباسشویی، امکان‌پذیر است.

هرگز وایتکس را به صورت مستقیم روی لباس‌ها نریزید. مقدار مشخصی از آن را با آب مخلوط کنید و در قسمت مخصوص مایع سفید کننده لباسشویی بریزید. بهتر است از وایتکس پر اکسید هیدروژن استفاده کنید که آسیب کمتری به لباس‌ها می‌رساند.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها