لوگوی کاردون

ویژگی یک یخچال فریزر خوب چیست؟

What is the characteristic of a good refrigerator
فهرست محتوا

اگر یخچال فریزر شما قدیمی یا خراب شود؛ اگر به دنبال یک یخچال فریزر خوب برای تهیه‌ی جهیزیه باشید یا اگر می‌خواهید تنها وسایل آشپزخانه‌ی خود را تغییر دهید؛ احتمالا به دنبال بهترین گزینه برای خرید هستید. می‌دانیم که یخچال فریزر جزء نیازهای گران‌قیمت آشپزخانه است؛ بنابراین باید هنگام خرید آن‌ها دقت بیشتری به خرج دهیم. چراکه انتخابی غلط، مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کند.
ویژگی یک یخچال فریزر خوب چیست و چگونه باید بهترین یخچال فریزر را انتخاب کرد؟ امروز، در این مطلب، قصد داریم تا راهنمایی جامع برای خرید یخچال فریزر تهیه کنیم. اگر به دنبال انتخاب یک یخچال فریزر خوب هستید؛ در ادامه‌ی مطلب همراه ما باشید.

ویژگی یک یخچال فریزر خوب چیست؟

What is the characteristic of a good refrigerator

یخچال فریزر خوب باید از جوانب زیادی بررسی شود. فاکتورهای زیادی لازم است تا یک یخچال فریزر را به بهترین گزینه برای خرید تبدیل بکند. در این بخش، ما برای شما برخی از نکات قابل‌توجه هنگام خرید یک یخچال فریزر خوب را توضیح می‌دهیم.

تنظیم دمای یخچال فریزر خوب

شاید فکر کنید که تنظیم دمای یخچال نکته‌ی خیلی مهمی نیست و تنها کافی است که یخچال را سرد و فریزر را در دمای انجماد نگه داشت. بااین‌حال، باید بدانید که یخچال فریزر خوب، می‌تواند با تنظیم درست دما، طول عمر مواد غذایی شما را بالا برده و از بوگرفتن مواد غذایی جلوگیری کند. خیلی از مواقع، مواد غذایی، به‌اصطلاح بوی یخچال می‌گیرند. این مسئله به دلیل عملکرد ضعیف یخچال در تنظیم دماست. یخچال فریزر باید قابلیت تنظیم دما، رطوبت و گردش هوا و فیلتراسیون را داشته باشد.

۱) دما

تنظیم دمای نامناسب، عمر یخچال را کاهش می‌دهد. چراکه یخچال برای رسیدن به دمای ایدئال باید بیشتر کار کند و عمر مفید آن پایین می‌آید. تنظیم دما در یخچال‌های قدیمی بدین صورت است که شما دکمه‌ای برای بالا یا پایین بردن دما در اختیار دارید. این دکمه‌ها معمولا پنج انتخاب به شما می‌دهند. عدد 1 گرم‌ترین حالت و عدد 5 سردترین حالت ممکن، برای تنظیم دمای یخچال است. در مقابل، یخچال‌فریزرهای جدید، با قراردادن ترموستات و درجه‌های گوناگون، قدرت مانور بیشتری به شما می‌دهند.
برخی از یخچال‌فریزرها گزینه‌ی super freeze یا super cold دارند. این دو گزینه بسیار کاربردی هستند. فرض کنید پس از خریدی طولانی به منزل آمده‌اید و مواد غذایی مانند کره یا بستنی شما در حال آب‌شدن هستند. با استفاده از این قابلیت‌ها می‌توانید به‌سرعت مواد غذایی خود را دوباره منجمد کنید.
این قابلیت یک ویژگی خوب دیگر نیز دارد. زمانی که شما درب یخچال را باز گذاشته‌اید تا آن را تمیز کنید یا مواد غذایی را درون آن قرار دهید؛ این قابلیت از افت دمای یخچال جلوگیری می‌کند.

۲) رطوبت

تمامی مواد غذایی برای تازه ماندن به رطوبت احتیاج دارند و برخی از این مواد غذایی بیشتر از سایر آن‌ها به رطوبت نیاز دارند. یخچال فریزر خوب، باید قابلیت کنترل رطوبت را داشته باشد. برخی از یخچال‌فریزرها، کشو یا محفظه‌ای مخصوص دارند که رطوبت آن‌ها بیشتر است. شما می‌توانید آن دسته از مواد غذایی را که به رطوبت بیشتری نیاز دارند؛ در این محفظه‌ها نگهداری کنید.
یخچال‌فریزرهای جدید سامسونگ و بوش نیز این مرحله را بیشتر پیش برده و اکنون محفظه‌ای با قابلیت کنترل دستی رطوبت و دما را داخل یخچال قرار داده‌اند. شما می‌توانید رطوبت و دمای این بخش‌ها را بسته به نیاز خود بالا برده یا پایین آورید.

۳) گردش هوا و فیلتراسیون

یخچال فریزر خوب، باید گردش هوا و فیلتراسیون خوبی داشته باشد. بهتر است تا هر یک ساعت یک‌بار، هوا به جریان افتاده و گازهای تولیدشده توسط سبزی‌ها فیلتر شوند. این قابلیت عمر مواد غذایی را بالا برده و از بو گرفتن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

یخ‌ساز و آب‌سردکن یخچال فریزر خوب

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یخچال فریزر، آب‌سردکن و یخ‌ساز آن‌ است. این بخش‌ها سیار هستند و اگر کیفیت خوبی نداشته باشند؛ سریعا شکسته یا خراب می‌شوند. بهتر است قبل از خرید یخچال فریزر، نظر کاربران را درباره‌ی یخ‌ساز و آب‌سردکن بررسی کنید. بررسی خنکی آب، گیرنکردن یخ در محفظه و کیفیت یخ‌های ساخته‌شده، از نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید.
یخچال‌فریزرهای جدید سامسونگ، محفظه‌ی آب‌سردکن را داخل یخچال گذاشته‌اند. این محفظه کوچک است و جای کمی می‌گیرد؛ اما شما همیشه به آب خنک دسترسی دارید. این محفظه قابلیت پرشدن خودکار را نیز دارد. سنسورهای یخچال در صورت پایین آمدن سطح آب محفظه، آن را پر کرده و همیشه آب ‌سرد در اختیار شما قرار دارد.

طراحی داخلی یک یخچال فریزر خوب

شاید طراحی داخلی یخچال فریزر خیلی مهم به نظر نیاید. بااین‌حال، بهتر است بدانید که یک طراحی مناسب، هم جای بیشتری برای گذاشتن مواد غذایی به شما می‌دهد و هم پیداکردن مواد غذایی را برای شما راحت‌تر می‌کند. با زودتر پیداکردن مواد غذایی، درب یخچال را کمتر باز نگه داشته و در نتیجه، مصرف انرژی پایین می‌آید. طبقات برخی از یخچال‌فریزرها کاملا قابل حرکت هستند و به شما اجازه می‌دهند فضای داخلی یخچال فریزر خود را مدیریت کنید.

یخچال‌فریزرهای هوشمند

Smart refrigerators

برخی از یخچال‌فریزرهای جدید، هوشمند هستند. این یخچال‌فریزرها پنلی دارند که به گوشی هوشمند شما متصل شده و به شما امکان کنترل دما، رطوبت و… را از راه دور می‌دهند. این ویژگی برای خرید یک یخچال فریزر خوب خیلی واجب و ضروری نیست؛ اما در صورت تمایل، می‌توانید این ویژگی را نیز در نظر بگیرید.

صدای یک یخچال فریزر خوب

یکی از مشکلات متداول مردم با یخچال‌فریزرشان، صدای زیادی است که این یخچال‌ها تولید می‌کنند. شاید از نظر شما این مشکل، مشکل بزرگی به نظر نیاید؛ اما یخچال فریزر معمولا نزدیک سالن پذیرایی است و صدای آن ممکن است مزاحم استراحت شما و خانواده شود. به همین دلیل، ضروری است که هنگام خرید یخچال فریزر از صدا نکردن آن مطمئن شوید.

نکات مهم در انتخاب یخچال فریزر خوب

اکنون که ویژگی‌های یخچال فریزر خوب را می‌دانیم؛ وقت آن است که یخچال فریزر مناسبی انتخاب کنیم. طبق راهنمای بخش قبلی، بسیاری از یخچال‌فریزرها در دسته‌ی یخچال ‌فریزرهای خوب قرار می‌گیرند. اما شما می‌توانید با درنظرگرفتن ویژگی‌های زیر، برخی از آن‌ها را از فهرست گزینه‌های خود خط بزنید.

۱) هزینه خرید یخچال فریزر خوب

یخچال‌فریزرها بسته به برند، مدل، گنجایش و امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهند؛ قیمت متفاوتی دارند. برای انتخاب یخچال فریزر خوب، ابتدا باید بودجه‌ی خود را در نظر بگیرید. خرید یک یخچال فریزر گران‌قیمت به معنی بهتر بودن آن نیست. شما می‌توانید با درنظرگرفتن نیازهای خود، یخچال فریزری اقتصادی و عالی را برای خود انتخاب کنید.

۲) برند یخچال فریزر

امروزه برندهای زیادی برای یخچال فریزر در بازار وجود دارند. برخی از آن‌ها بسیار گران‌قیمت هستند. شما می‌توانید با پرداخت مبلغ کمتری، یک یخچال فریزر با همان کیفیت و امکانات را از برندی دیگر تهیه کنید. در نظر داشته باشید که همیشه برندهای معروف بهترین امکانات را در اختیار شما قرار نمی‌دهند. بااین‌‌حال، بهتر است به برندهای متفرقه که کسی آن‌ها را نمی‌شناسد نیز اعتماد نکنید. سعی کنید با بررسی نظر کاربران برندهای مختلف، برندی خوب با قیمت متعادل انتخاب کنید.

۳) برچسب مصرف انرژی

مصرف انرژی هر یخچال فریزر، با یک برچسب روی درب آن مشخص شده است. یخچال فریزر خوب مصرف انرژی ++A دارد. مصرف انرژی پایین، علاوه بر بالابردن عمر یخچال، از هدررفتن انرژی و مصرف بالای برق نیز جلوگیری می‌کند. اگر تا امروز از یخچال فریزر پرمصرف استفاده می‌کردید؛ با خرید یخچال فریزری کم‌مصرف، متوجه تفاوت مبلغ قبض برق خود می‌شوید.

۴) گنجایش یخچال فریزر

تنها بزرگ بودن یخچال فریزر به معنی خوب بودن آن نیست. باید تعداد نفرات خانواده و متراژ آشپزخانه‌ی خود را در نظر بگیرید. از طرفی دیگر، اگر خانواده‌ی پرجمعیتی دارید؛ با تهیه‌ی یک یخچال فریزر کوچک و پرکردن بیش از حد آن باعث افزایش مصرف یخچال و پایین آمدن عمر مفید آن می‌شوید.

۵) فروشگاه و گارانتی یخچال

بهتر است هنگام خرید یخچال فریزر، به فروشگاهی معتبر مراجعه کنید. مدت زمان گارانتی و خوشنامی شرکت ارائه دهنده خدمات و شرایط گارانتی و جبران خسارت در مدت گارانتی را حتما بررسی کنید.

یخچال خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

اولین قدم برای انتخاب یک یخچال خوب، انتخاب نوع یخچال است. یخچال‌ها انواع مختلفی مانند فریزر بالا، فریزر پایین، درب فرانسوی، سایدبای‌ساید، داخلی، دوقلو، مینی و… دارند. شما می‌توانید با درنظرگرفتن نیازهای خود، یک یخچال مناسب برای آشپزخانه‌ی خود انتخاب کنید. برخی از مواردی که می‌توانید در نظر داشته باشید به شرح زیر است.

۱) اندازه آشپزخانه

یخچال‌های سایدبای‌ساید، دوقلو و… گنجایش زیادی دارند و به طبع جای زیادی را نیز اشغال می‌کنند. به همین دلیل، بهتر است که ابتدا اندازه‌ی آشپزخانه‌ی خود را در نظر گرفته و سپس برای خرید اقدام کنید. اکثر آپارتمان‌ها و خانه‌های امروزی، جای یخچال را به اندازه‌ی یک یخچال دوقلو در نظر گرفته‌اند.

۲) میزان مصرف شما از یخچال و فریزر

برخی از یخچال‌فریزرها مانند فریزر بالا یا فریزر پایین، فضای فریزر کمتری را در اختیار شما قرار می‌دهند. اگر به فریزر نیاز بیشتری دارید، بهتر است در انتخاب نوع یخچال خود این موضوع را در نظر گرفته و یخچالی با گنجایش فریزر بالا تهیه کنید.

ویژگی‌های یک فریزر خوب

ممکن است حتی پس از خرید یک یخچال فریزر مناسب، شما همچنان به فضای فریزری بیشتری نیاز داشته باشید. یک فریزر تک می‌تواند این نیاز را برطرف کند. برای خرید یک فریزر خوب باید چه ویژگی‌هایی را در نظر بگیرید؟ اولین و مهم‌ترین گزینه گنجایش و فضایی است که فریز اشغال می‌کند.
فریزرهای تکی در انواع صندوقی، یخچالی و… قابل تهیه هستند. شما می‌توانید با بررسی فضای اضافی موجود در منزل خود، یکی از این مدل‌ها را انتخاب کنید. دومین فاکتور جنس بدنه است. اگر در آب‌وهوای شرجی و مرطوب زندگی می‌کنید؛ بهتر است جنس بدنه‌ی فریزر از استیل ضدزنگ باشد تا زنگ نزند. فریزرهای تکی در انواع صنعتی و هوشمند خانگی قابل تهیه هستند. اگر از یخچال برند ال جی استفاده می کنید، می توانید جهت تعمیر آن از سرویس تعمیر یخچال ال جی کاردون استفاده کنید.

راهنمای خرید یخچال فریزر دوقلو

یخچال‌فریزرهای دوقلو، یکی از محبوب‌ترین مدل‌های یخچال فریزر هستند. این یخچال‌فریزرها در کنار فراهم‌کردن گنجایش زیاد، فضای زیادی نیز اشغال می‌کنند. فضای اشغال‌شده توسط این نوع از یخچال فریزر بیشتر از یخچال‌فریزرهای سایدبای‌ساید است. بیشتر آپارتمان‌های جدید، فضای کافی برای آن‌ها ندارند. اگر فضای کافی برای تهیه‌ی این نوع از یخچال فریزر را دارید؛ مدل‌های زیر چند مدل از بهترین یخچال‌فریزرهای موجود در بازار هستند.
• یخچال فریزر دوقلو بوش مدل GSN36VB304 – KSV36VB304
• یخچال فریزر دوقلو هیمالیا مدل پانوراما پلاس
• یخچال و فریزر دوقلو الکترو استیل مدل Electro Unique ES23
• یخچال فریزر دوقلو ال‌جی مدل LF25FL-LF25RL
• یخچال فریزر دوقلو دیپوینت مدل D4
• یخچال فریزر دوقلو دوو مدل D2LRF-0020SS
• یخچال فریزر دوقلو امرسان مدل دیاموند RH20D & FN20D
• یخچال فریزر دوقلو اسنوا مدل SN6-0190SW-Sn5-0190SW

پرفروش‌ترین یخچال فریزر ایرانی

با وجود تنوع برندهای خارجی یخچال فریزر، بسیاری از برندهای ایرانی موفق به تولید یخچال‌فریزرهای باکیفیت شده و فروش خوبی دارند. علاوه بر قیمت بهتر این محصولات ایرانی، کیفیت بالای آن‌ها، خدمات پس از فروش و… نیز روی فروش آن‌ها تاثیر گذاشته است. فهرست زیر پرفروش‌ترین یخچال‌فریزرهای ایرانی را نشان می‌دهد.
• یخچال و فریزر سایدبای‌ساید اسنوا مدل SN8-3320SS
• یخچال و فریزر اسنوا مدل S3/0275 TI
• یخچال و فریزر سایدبای‌ساید جی پلاس مدل GSS-K715T
• یخچال و فریزر سایدبای‌ساید جی پلاس مدل GSS-K718BG
• یخچال و فریزر بست مدل BRB240
• یخچال و فریزر بست مدل BRT130-10
• یخچال و فریزر 40 فوت دوقلو بنس مدل ARAMIS
• یخچال و فریزر سایدبای‌ساید پاکشوما مدل P190S
• یخچال و فریزر پاکشوما مدل P230S
• یخچال و فریزر ایکس ویژن مدل TT580-AWD/ASD/AGD/AMD
• یخچال و فریزر سایدبای‌ساید ایکس ویژن مدل TS550-AWD/ASD

پرفروش‌ترین یخچال فریزر دوقلو ایرانی

The best-selling Iranian twin fridge-freezer

پرفروش‌ترین یخچال‌فریزرهای دوقلو ایرانی جی پلاس، اسنوا و کلور هستند. قیمت و کیفیت این یخچال‌فریزرهای دوقلو ایرانی بسیار مناسب است و کاربران امتیاز بالایی به آن‌ها داده‌اند. نام مدل‌های آن‌ها به شرح زیر است.
• یخچال و فریزر دوقلو جی پلاس مدل GRF-K214
• یخچال و فریزر دوقلو اسنوا مدل SN6-0190SW-Sn5-0190SW
• یخچال و فریزر دوقلو اسنوا مدل SN5-0190TI-SN6-0190TI
• یخچال و فریزر دوقلو کلور مدل Glory13

راهنمای خرید یخچال فریزر ایرانی

اگر به دنبال خرید یخچال فریزر ایرانی هستید؛ باید پرفروش‌ترین برندهای یخچال فریزر ایرانی را بشناسید. درنظرگرفتن کیفیت محصولات، تکنولوژی به‌کاررفته و سابقه‌ی برند، اهمیت بسیاری دارد. برندهای ایرانی امروزه پابه‌پای برندهای خارجی پیشرفت کرده و با توجه به قیمت به مراتب مناسب‌تر آنها، ارزش خرید بالایی دارند.

مارک‌های یخچال فریزر

بهترین مارک یخچال فریزر کدام است و بهتر است که یخچال‌ فریزر ایرانی بخریم یا خارجی؟ این‌ها سوالاتی هستند که شاید هنگام انتخاب برند یخچال فریزر به ذهن شما خطور کند. مواردی مانند بودجه و خدمات پس از فروش در انتخاب مارک یخچال فریزر بسیار مهم است. برندهای خارجی علاوه بر قیمت اولیه‌ی بیشتر، هزینه‌ی خدمات پس از فروش و تهیه‌ی قطعات بیشتری هم دارند. بهتر است قبل از انتخاب مارک یخچال فریزر خود، به این موارد دقت کنید.

بهترین مارک یخچال ایرانی

The best Iranian refrigerator brand

امسال برندهای یخچال فریزر امرسان، برفاب،جی پلاس، اسنوا، هیمالیا، الکترو استیل، کلور و یخساران جزء پرفروش‌ترین مارک‌های ایرانی بوده‌اند. این برندها کیفیت خوب، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش بهتری نسبت به سایر برندهای ایرانی دارند.

بهترین مارک یخچال خارجی

هنگام تهیه‌ی یخچال فریزر خارجی، بهتر است به سراغ مارک‌های شناخته شده و قابل‌اعتماد بروید. مارک‌های ال‌جی، سامسونگ، بوش، هیتاچی و… از مارک‌های شناخته شده هستند که یک یخچال فریزر خوب در اختیار شما قرار می‌دهند. هنگام خرید یخچال فریزرهای خارجی حتماً از فروشنده‌های معتبر اقدام به خرید کنید و از اصل بودن کالای خود مطمئن شوید.

بهترین یخچال فریزر پایین

یخچال‌فریزرهای فریزر پایین، دارای یک فریزری کشویی در پایین یخچال هستند. برخلاف یخچال‌فریزرهای فریزر بالا، این نوع از یخچال‌ها فضای فریزر بیشتری را در اختیار شما قرار داده و برداشتن و گذاشتن مواد غذایی در آن راحت‌تر است. مدل‌های زیر بهترین و پرفروش‌ترین یخچال‌فریزرهای فریزر پایین هستند.
• ال جی مدل LRDCS2603S
• یخچال فریزر 24 فوت دوو سری 660 پلاس مدل D4BF-1077 TI
• یخچال فریزر پایین الکترو استیل سری استار مدل ES27LW
• یخچال فریزر بست سری بست 24 فوت مدل BRB240-10
• یخچال فریزر امرسان مدل BFN20D-M/TP S

فوت مکعب یخچال چیست؟

فوت مکعب، مقیاسی برای محاسبه‌ی حجم یخچال است. هر فوت مکعب برابر 28 لیتر است. در برخی از سایت‌ها، اطلاعات یخچال با لیتر و در برخی با فوت معرفی شده است.

ویژگی‌های ارزیابی یخچال و فریزر خوب چیست؟

برای ارزیابی یک یخچال فریزر خوب باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. قیمت، حجم داخلی، فضای اشغال‌شده، یخ‌ساز و آب‌سردکن، سیستم تهویه و تنظیم دما، مصرف انرژی، خدمات پس از فروش برند، طراحی داخلی و… برخی از نکاتی هستند که هنگام خرید و ارزیابی یک یخچال فریزر خوب باید به آن‎ها دقت کرد. البته در نظر داشته باشید که یخچال‌فریزرهای خوب بسیاری وجود دارند و در نهایت بهترین گزینه، به بودجه، نیازها و فضای منزل شما بستگی دارد.

رنگ و جنس بدنه یخچال

بدنه‌ی یخچال از آهن و استیل ساخته شده‌ و دارای لایه‌های بسیاری است. یکی از این لایه‌ها عایق حرارتی است که بخشی از گرمای تولید‌شده توسط یخچال را به بیرون منتقل می‌کند. لایه‌ی بیرونی یخچال‌ها از ورق آلومینیوم و استیل ضدزنگ تشکیل می‌شود. لایه‌ی رنگ، آخرین لایه‌ی به‌کاررفته در یخچال‌هاست و اگر بخواهیم یخچال رنگی باشد از آن استفاده می‌کنیم. لایه‌ی درونی یخچال نیز معمولا از جنس فلز و پلاستیک است. سنگینی یخچال‌فریزرها به دلیل آهن و استیل به‌کاررفته در آن‌هاست.

هزینه استفاده از یخچال

هزینه‌ی استفاده از یخچال به انتخاب‌های اولیه‌ی شما بستگی دارد. هزینه‌ی تعمیرات، خدمات پس از فروش و تهیه‌ی قطعات مناسب یخچال، به انتخاب برند شما بستگی دارد. از دیگر مواردی که باید به آن توجه کرد، برچسب مصرف انرژی است. هرچه مصرف انرژی یخچال بیشتر باشد؛ هزینه‌ی استفاده‌ی شما از برق نیز بالاتر می‌رود.

در یخچال به چه ویژگی‌هایی نیاز دارید؟

اکنون که ویژگی‌های یک یخچال فریزر خوب را می‌شناسید. می‌توانید باتوجه‌به اندازه‌ی آشپزخانه، بودجه و تعداد افراد خانواده، بهترین گزینه را انتخاب کنید. یک سری ویژگی‌های کلی هستند که تمامی یخچال‌فریزرها باید داشته باشند. این ویژگی‌ها شامل مصرف انرژی پایین، گارانتی، سیستم تنظیم دما و تولید صدای کم می‌شوند که در این مطلب به طور مفصل به آن‌ها اشاره کردیم. سایر ویژگی‌ها مانند نوع، برند، اندازه و… به ترجیحات و نیازهای شما بستگی دارد. امیدواریم که این مطلب یک راهنمای جامع برای انتخاب یخچال فریزر خوب برای شما بوده باشد.

سوالات متداول

در حال حاضر یخچال فریزرهای خوبی در بازار موجود است که امتحان خود را پس داده‌اند. از برندهای خارجی مانند ال جی، بوش و سامسونگ گرفته تا برندهای ایرانی مانند اسنوا، جی‌پلاس، امرسان و …

قابلیت تنظیم دما و رطوبت مناسب یخچال فریزر، سیستم گردش هوا، اندازه‌ مناسب، داشتن آبسردکن و یخساز، مصرف انرژی پایین و طراحی زیبا از جمله مهم‌ترین مشخصات یک یخچال فریزر خوب است.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها