لوگوی کاردون

۰ تا ۱۰۰ آموزش راه اندازی و نصب ماشین لباسشویی

Learning how to set up and install a washing machine
فهرست محتوا

اگر قصد نصب ماشین لباسشویی خود را دارید، پس به صفحه درستی آمده‌اید. در این راهنما، دستورالعمل‌های گام‌به‌گام نحوه جدا کردن ماشین لباسشویی قدیمی و سپس نصب ماشین لباسشویی جدید را به شما ارائه می‌دهیم. نصب کردن ماشین لباسشویی خوشبختانه جزء کارهای کمتر تخصصی به شمار می‌رود. به خصوص اگر تمام لوله‌کشی صحیح را قبلا در محل نصب دستگاه خود داشته باشید. اگر لوله‌کشی درستی ندارید، باید قبل از نصب کردن ماشین لباسشویی جدید خود، نسبت به آماده‌سازی محل نصب ماشین لباسشویی خود اقدام کنید.

مراحل نصب ماشین لباسشویی

Washing machine installation steps

اگر می‌خواهید یک لباسشویی جدید را نصب یا جایگزین مدل قدیمی کنید، کاری به نسبت آسان خواهید داشت. البته تا زمانی که لوله‌کشی لازم (آب و تخلیه) را در محل نصب، آماده داشته باشید. در این صورت، نصب ماشین لباسشویی فقط مستلزم ایجاد اتصالات تخلیه و تامین آب، تراز کردن لباسشویی و وصل کردن آن به برق است. اما اگر لوله‌کشی موجود ندارید، این کار پیچیده می‌شود و به کمک لوله‌کش متخصص کاردون نیاز خواهید داشت.
در ادامه و به صورت گام به گام به شما می‌آموزیم که ماشین لباسشویی را چگونه به لوله‌کشی موجود و سینک وصل کنید. همچنین یک نمای کلی از نحوه نصب کردن ماشین لباسشویی در زمانی که لوله‌کشی آماده ندارید را هم به شما ارائه می‌دهیم.

۱. برداشتن ماشین لباسشویی قدیمی

اولین قدم برای نصب کردن ماشین لباسشویی جدید این است که مدل قدیمی را از سر جای آن خارج کنید. البته اگر مدل قدیمی ندارید، می‌توانید از این مرحله گذر کنید و به خواندن مرحله دوم بپردازید. به هر حال اگر ماشین لباسشویی قدیمی در سر راه شما قرار دارد، باید آن را طبق مراحل زیر از سر راه مدل جدید بردارید.
۱. ابتدا و برای اطمینان از خالی بودن ماشین لباسشویی، دیگ آن را مورد بررسی قرار دهید.
۲. سپس ماشین لباسشویی را خاموش نمایید و سیم آن را از منبع برق جدا کنید.
۳. ماشین لباسشویی را کمی از دیوار جدا نمایید و به جلو بکشید تا به شیرهای آب‌رسانی آن دسترسی داشته باشید. هر دو شیر پیسوار آب سرد و گرم را ببندید.
۴. در برخی موارد، شیر پیسوار وجود ندارد و شیلنگ‌های آب‌رسان ماشین لباسشویی به صورت مستقیم به لوله‌کشی دیوار وصل شده‌اند. در این صورت باید شیرفلکه مرکزی منزل و همین‌طور منبع آب روی پشت‌بام را در صورت وجود قطع کنید.
۵. یک سطل یا تشت را برای جمع‌آوری آب باقیمانده در شیلنگ‌های تغذیه آماده کنید. سپس شیلنگ‌ها را از خطوط تغذیه جدا نمایید. ممکن است برای شل کردن و جداسازی شیلنگ‌ها لازم باشد از انبردست یا آچار مناسب استفاده کنید.
۶. شیلنگ تخلیه را هم به سادگی و با بیرون کشیدن آن از نقطه ورودی به دیوار یا کف یا زیر سینک ظرفشویی خارج کنید.
۷. حالا لباسشویی قدیمی شما کاملا آزاد است و می‌تواند از سر جای خود خارج شود.

۲. آماده‌سازی ماشین لباسشویی جدید

ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک معمولا حجیم و بسیار سنگین هستند، بنابراین حمل آن‌ها کاری دشوار خواهد بود. پس هنگام جابه‌جایی ماشین لباسشویی قدیمی و جدید باید از کمک استفاده کنید. همچنین از تحویل‌دهندگان ماشین لباسشویی جدید بخواهید که دستگاه را در محل نهایی آن قرار دهند.
قبل از شروع مراحل بعدی که نحوه نصب اتصالات لباسشویی را توضیح می‌دهد، باید اندازه‌های لباسشویی جدید خود را به شکل دقیق اندازه‌گیری کنید. همچنین فضا و درگاه لباسشویی در آشپزخانه را هم کاملا اندازه‌گیری کنید. با این کار مطمئن خواهید شد که ابعاد ماشین لباسشویی جدید با فضای خانه شما هماهنگ خواهد بود. همچنین اندازه درب آن را هم مد نظر داشته باشید تا در آشپزخانه شما کاملا به اندازه باشد.
اطمینان حاصل کنید که محل نصب ماشین لباسشویی دارای کف تمیز، صاف، تراز و کاملا محکم باشد. در عین حال، دسترسی به اتصالات آب سرد و گرم، زهکشی مناسب و پریز برق هم مورد نیاز خواهد بود. اگر ماشین لباسشویی جدید را به جای دستگاه قدیمی قرار می‌دهید، همان نقطه برای دستگاه جدید نیز آماده و مناسب محسوب می‌شود.
به طور معمول، ماشین‌های لباسشویی دارای پیچ‌هایی هستند که به هر یک از چهارگوشه پشت دستگاه متصل شده‌اند و از حرکت دیگ لباسشویی در هنگام حمل و نقل آن جلوگیری می‌کنند. شما باید قبل از نصب دستگاه، تمام پیچ‌های حمل و نقل را باز کنید و در گوشه‌ای مطمئن نگهداری کنید. لباسشویی جدید شما به احتمال زیاد دارای آچاری خواهد بود که به طور خاص برای جدا کردن این پیچ‌ها طراحی شده است. اگر این‌گونه نبود، آچارفرانسه قابل تنظیم خودتان هم برای این کار کفایت می‌کند.

۳. اتصال شیلنگ‌های تامین آب ماشین لباسشویی

دستگاه جدید شما به احتمال زیاد با شیلنگ‌های تامین آب و سایر قطعات لازم برای نصب ماشین لباسشویی همراه خواهد بود. شرکت سازنده معمولا این شیلنگ‌های مورد نیاز برای تامین آب را در دیگ ماشین لباسشویی قرار می‌دهد. شما معمولا هنگام اتصال شیلنگ‌های تامین آب، می‌توانید آن‌ها را با دست هم سفت کنید، اما در صورت مشکل، از آچار مناسب استفاده نمایید. یادتان نرود که پیچ‌ها را هرگز بیش از حد سفت نکنید.
شیلنگ‌های تامین آب را باید به اتصالات پشت ماشین لباسشویی هم بچسبانید. شیلنگ‌ها و اتصالات معمولا برای آب و سرد و گرم یکسان هستند. اما ممکن است روی آن‌ها علامت‌هایی باشند که مخصوص آب گرم یا سرد هستند. در این صورت، مطمئن شوید که هر شیلنگ را به اتصال مناسب آن وصل کنید.
سپس انتهای دیگر شیلنگ‌های تامین آب باید به شیرها یا دریچه‌های تامین آب سرد و گرم متصل شوند. پیشنهاد می‌کنیم که اگر شیر مخصوص ماشین لباسشویی روی دیوار نصب نشده است، حتما نسبت به تهیه آن‌ها اقدام کنید. زیرا در مواقع ضروری می‌توانید آن‌ها را ببندید تا از نشت آب جلوگیری شود. همچنین اگر شیلنگ‌ها خیلی کوتاه هستند و نمی‌توانند به اتصالات خود برسند، سعی نکنید شیلنگ‌ها را بکشید. زیرا انجام این کار بی‌فایده است و باعث شکستگی و نشتی آن‌ها خواهد شد. در عوض، می‌توانید شیلنگ‌های جایگزین بلندتری را از فروشگاه‌های شیرآلات خریداری کنید.
اکثر شیلنگ‌های ماشین‌های لباسشویی دارای یک کانکتور لاستیکی هستند که با ایجاد یک مهر و موم محکم از نشت آب از طریق رزوه جلوگیری می‌کند. به همین دلیل، نیازی نیست که نوار لوله‌کشی یا تفلون به دور رزوه میله‌های شیر یا سایر اتصالات آن‌ها پیچیده شود.

۴. نصب و اتصال شیلنگ تخلیه

این مرحله از نصب ماشین لباسشویی مربوط به نصب و اتصال شیلنگ تخلیه است. یک سر شیلنگ تخلیه به ماشین لباسشویی شما و سر دیگر آن به سیفون زیر سینک آشپزخانه یا یک لوله زهکشی نصب‌شده در دیوار وارد می‌شود. این شیلنگ، مسئول تخلیه آب پسماند از ماشین لباسشویی و انتقال آن به فاضلاب ساختمان است. اگر شیلنگ تخلیه را به سیفون زیر سینک آشپزخانه اتصال می‌دهید، باید آن را به‌ گونه‌ای وصل کنید که شیلنگ به سمت پایین در سینک برود، بدون اینکه خم شود. معمولا یک ماشین لباسشویی جدید همراه با یک شیلنگ تخلیه مناسب ارائه می‌گردد، اما در صورت نیاز می‌توانید یکی از آن‌ها را به صورت جداگانه نیز خریداری کنید.
در عین حال، اگر لوله‌کشی ساختمان صحیح نصب شده باشد، یک لوله تخلیه ایستاده در کنار یا نزدیک دریچه‌های تامین آب نصب شده است. این لوله تخلیه ممکن است در دیوار و به صورت توکار نصب شده باشد و فقط به شکل یک سوراخ ظاهر شود. همچنین احتمال دارد که به صورت روکار و روی سطح دیوار نصب‌شده باشد. در این صورت، به شکل لوله بلندی ظاهر می‌شود که به زهکشی منتهی شده است و شما باید انتهای شیلنگ تخلیه را داخل این لوله ایستاده قرار دهید.
اگر شیلنگ تخلیه شما نمی‌تواند به سیفون سینک، سوراخ دیوار یا لوله ایستاده برسد، باید یک شیلنگ اکستنشن یا کششی را از بازار تهیه نمایید. در آخر و برای بررسی نشتی باید شیرهای تامین آب را باز کنید. اگر مشاهده کردید که از هر یک از اتصالات، آب می‌چکد، شیرها باید سفت‌تر یا تنظیم شوند. توجه داشته باشید که سفت کردن بیش از حد اتصال می‌تواند به تاب برداشتن کانکتور لاستیکی ماشین لباسشویی منجر شود و باعث نشتی گردد. نصب کردن شیرآلات، در ظاهر ساده است اما در عمل می‌تواند چالش‌برانگیز شود. بنابراین توصیه می‌کنیم اگر با مسائل فنی آشنایی کافی ندارید از همان ابتدا کار نصب ماشین لباسشویی را به یک متخصص بسپارید.

۵. تراز کردن ماشین لباسشویی

آخرین مرحله برای نصب لباسشویی، به تراز کردن دستگاه برمی‌گردد، به طوری که لباسشویی در هنگام اجرای چرخه شستشو نلرزد و از سر جای خود حرکت نکند. این مرحله را می‌توان تخصصی‌ترین بخش نصب کردن ماشین لباسشویی به حساب آورد. بنابراین باید با دقت کامل انجام شود تا از آسیب‌های بعدی به لباسشویی و مخصوصا موتور و بلبرینگ‌های آن جلوگیری گردد. برای تراز کردن ماشین لباسشویی می‌توانید مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.
۱. یک تراز را در بالای ماشین لباسشویی خود قرار دهید.
۲. شما باید با تنظیم پایه‌ها از طریق محکم کردن مهره‌های قفلی آن‌ها، دستگاه را تراز کنید.
۳. با قرار دادن تراز خود در بالا، مرکز، چپ، راست، جلو و عقب ماشین لباسشویی، بالانس بودن دستگاه را به دقت بررسی نمایید. این کار می‌تواند تضمین کند که ماشین لباسشویی شما از همه طرف کاملا تراز و بالانس شده است.
۴. در اینجا، کار نصب ماشین لباسشویی شما به اتمام می‌رسد و می‌توانید دستگاه را به برق وصل نمایید و شروع به شستن لباس‌های خود کنید.

عوامل موثر بر هزینه نصب ماشین لباسشویی

Factors affecting the cost of installing a washing machine

هزینه نصب کردن ماشین لباسشویی بسته به نوع، اندازه و ویژگی‌های اضافی دستگاه، کاملا متفاوت خواهد بود. مثلا هزینه نصب یک ماشین لباسشویی کوچک و یک ماشین لباسشویی با ظرفیت بالا و دارای ویژگی‌های هوشمند و عملکردهای اضافی شستشو، تفاوت دارد. برآورد هزینه‌های نصب کردن ماشین لباسشویی شامل موارد زیر خواهد بود.
۱. هزینه‌های خرید مواد یا تجهیزات مورد نیاز و حمل و نقل آن‌ها به محل نصب.
۲. هزینه‌های آماده‌سازی محل برای نصب ماشین لباسشویی، از جمله لوله‌کشی و نصب لوله زهکشی.
۳. ظرفیت و ابعاد دستگاه و جابه‌جایی آن در صورت نیاز.
۴. میزان هوشمند و حساس بودن دستگاه و موارد خاصی که باید برای نصب آن رعایت شود.

چرا نصب ماشین لباسشویی را به کاردون بسپاریم؟

نصب ماشین لباسشویی می‌تواند یک کار پردردسر، خسته‌کننده و در عین حال تخصصی باشد. در واقع کوچک‌ترین اشتباه در فرآیند نصب می‌تواند موجب نشتی آب در آشپزخانه یا آسیب به قطعات مختلف دستگاه شود. اگر ماشین لباسشویی کاملا تراز نباشد، در عملکرد آن اختلال ایجاد می‌شود. همچنین ممکن است خسارات سنگینی به قطعات داخلی آن و به ویژه موتور و بلبرینگ‌های آن وارد شود. بنابراین سپردن کار نصب کردن ماشین لباسشویی به یک متخصص می‌تواند خیال شما را کاملا راحت کند.
البته باید توجه داشته باشید که هر فردی، متخصص نیست. بسیاری از افراد با دانش نیمه‌کاره، به انجام کارهای تاسیساتی مانند نصب لباسشویی می‌پردازند. این افراد زیر نظر هیچ گروه یا نهادی قرار ندارند. بنابراین بلافاصله وجه خود را پس از انجام کار دریافت خواهند کرد و پشت سرشان را هم نگاه نمی‌کنند. همچنین به احتمال زیاد، درخواست مبالغی بیش از حد استاندارد خواهند کرد.
وب‌سایت تعمیرات لوازم خانگی کاردون فقط تکنسین‌های حرفه‌ای را استخدام می‌کند و پس از انجام کار نیز در کنار شما خواهد بود. نام این شرکت، تضمین‌کننده خدمات آن است. در عین حال، قیمت‌های ما نیز کاملا منصفانه هستند و نسبت به حجم کار و نه بیشتر از آن، تعیین می‌شوند. پس اگر قصد خرید یک ماشین لباسشویی جدید یا نیاز به نصب مجدد آن پس از اسباب‌کشی دارید، حتما با کاردون تماس بگیرید.

نصب ماشین لباسشویی سامسونگ

روش نصب کردن ماشین لباسشویی سامسونگ شامل مراحل زیر است.

۱. شیلنگ‌های آب را وصل کنید

پس از قرار دادن لباسشویی سامسونگ در جای خود، باید شیلنگ‌های آب آن را متصل کنید. ماشین لباسشویی سامسونگ جدید شما دارای شیلنگ‌های جدیدی است که به احتمال زیاد مشابه شیلنگ‌های قدیمی هستند. ابتدا شیلنگ‌ها را با دست و سپس در صورت لزوم با آچار، محکم کنید. مراقب باشید که آن‌ها را خیلی محکم وصل نکنید، زیرا ممکن است باعث ترک خوردن کانکتورهای پلاستیکی شود. انتهای دیگر شیلنگ‌های آب را به دریچه‌های تامین آب وصل کنید. اگر شیلنگ‌ها خیلی کوتاه هستند، باید شیلنگ‌های جدید و طولانی‌تر بخرید.

۲. شیلنگ تخلیه را وصل کنید

پس از اتصال لوله‌های آب، اکنون می‌توان شیلنگ تخلیه را وصل نمود. بسته به نوع لوله‌کشی خود، ممکن است لوله تخلیه را از ماشین لباسشویی به یک سینک بکشید یا ممکن است به یک فاضلاب متصل باشد. در هر صورت، شیلنگ تخلیه را به فاضلاب وصل کنید یا داخل سینک قرار دهید. مطمئن شوید که شیلنگ در سینک تخلیه می‌گردد و بیرون نمی‌زند.
پس از نصب لوله تخلیه، آب را روشن کنید و تمام شیلنگ‌ها را برای هر گونه نشانه‌ای از نشتی، بررسی نمایید. اگر نشتی در نقاط اتصال پیدا کردید، باید اتصالات را تنظیم کنید و اگر شیلنگ نشتی داشت، ممکن است نیاز به تعویض شیلنگ‌ها داشته باشید.

۳. ماشین لباسشویی سامسونگ را تراز کنید

پس از نصب اتصالات ماشین لباسشویی سامسونگ، می‌توانید آن را به سر جای خود فشار دهید. سپس باید پایه‌های ماشین لباسشویی را کاملا سفت کنید تا جایی که دستگاه کاملا محکم و بالانس شود. برای این کار می‌توانید از یک تراز استفاده کنید. سپس دستگاه را به برق بزنید و از آن استفاده نمایید.

نصب لباسشویی پاکشوما

Pakshuma washing machine installation

روش نصب ماشین لباسشویی پاکشوما شامل مراحل زیر است.

۱. شیلنگ تخلیه را وصل کنید

به دنبال یک سوراخ روی دیوار در پشت ماشین لباسشویی باشید که درگاه تخلیه خواهد بود. شیلنگ تخلیه را درون این لوله قرار دهید و از زانویی متخصص برای محکم کردن آن بهره ببرید.

۲. شیلنگ‌ها را به شیر آب وصل کنید

شما باید یک شیلنگ را به شیر آب گرم و دیگری را به آب سرد وصل نمایید. آن‌ها را با دست محکم کنید و در صورت نیاز، از آچار استفاده نمایید. برای سفت کردن کوپلینگ نیز از انبردست استفاده کنید. این کار را برای شیلنگ شیر آب سرد نیز تکرار نمایید. اتصالات شیلنگ‌ها را بیش از حد سفت نکنید و از چسب نیز استفاده نکنید، زیرا باعث آسیب و نشتی آب خواهد شد. توجه داشته باشید که کدام شیلنگ به آب گرم متصل است و شیلنگ‌ها را به درستی به لباسشویی متصل کنید. برای کاهش خطر خرابی شیلنگ‌ها، آن‌ها را هر پنج سال یکبار تعویض نمایید.

۳. لباسشویی پاکشوما را تراز کنید

لباسشویی را در محل نهایی خود، تراز کنید. برای اطمینان از ثبات، ترازی را در بالا و کناره‌های ماشین لباسشویی قرار دهید. ماشین لباسشویی را به جلو و عقب تکان دهید تا مطمئن شوید که هر چهار پا، با زمین تماس محکمی دارند. اگر لباسشویی تراز نیست، از آچارفرانسه برای چرخاندن پایه پلاستیکی در خلاف جهت عقربه‌های ساعت برای پایین آوردن لباسشویی یا در جهت عقربه‌های ساعت برای بالا بردن آن استفاده کنید. سطح لباسشویی را دوباره بررسی نمایید و در صورت نیاز این عملیات را دوباره تکرار کنید.

نصب ماشین لباسشویی اسنوا

برای نصب کردن ماشین لباسشویی اسنوا ابتدا باید از وجود شیرهای آب گرم و سرد و لوله تخلیه در محل نصب اطمینان حاصل کرد. در مرحله بعد باید پیچ‌های مخصوص حمل و نقل که در چهار طرف دستگاه وجود دارند را باز کنید. سپس باید شیلنگ‌های تامین آب سرد و گرم لباسشویی را به شیرهای پیسوار نصب‌شده در دیوار متصل نمود. در این مرحله باید دقت شود که آب سرد و گرم به محل مخصوص خود متصل گردند. سپس شیلنگ تخلیه دستگاه باید در لوله زهکشی مخصوص قرار داده شود. برای این کار باید از زانویی مخصوص استفاده کرد تا از نشت آب جلوگیری شود. در مرحله بعد باید دستگاه را به سر جای خود فشار داد و پایه‌های دستگاه را سفت نمود. در این مرحله باید از تراز یا بالانس بودن ماشین لباسشویی پاکشوما اطمینان حاصل کرد.

نصب لباسشویی کنوود

روش نصب ماشین لباسشویی کنوود شامل مراحل زیر است.

مرحله ۱: فضای قرارگیری لباسشویی خود را آماده کنید

قبل از نصب ماشین لباسشویی، باید فضای آن را آماده نمایید. اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، فضای خود را با استفاده از خط‌کش یا متر اندازه‌گیری کنید تا مطمئن شوید که برای ماشین لباسشویی شما، مناسب است. همچنین باید از وجود ورودی‌های آب، نوع زهکشی و پریز برق مناسب برای ماشین لباسشویی خود اطمینان حاصل نمایید.

مرحله ۲: ماشین لباسشویی خود را از بسته‌بندی خارج کنید

هنگامی که ماشین لباسشویی شما نزدیک محل نصب قرار گرفت، بسته‌بندی آن را با استفاده از چاقو باز کنید. درب دستگاه را باز نمایید و هر گونه مواد نصب اضافی که در درام ماشین لباسشویی ذخیره شده‌اند را بردارید.
ماشین لباسشویی کنوود خود را با کمک یکی از دوستان، به پشت بخوابانید و هر بسته‌بندی اضافی را از پایه جدا کنید. سپس، پیچ‌های حمل‌و‌نقل را (که از حرکت درام ماشین لباسشویی شما در حین حمل‌و‌نقل جلوگیری می‌کنند) با استفاده از آچار بردارید. سپس ماشین لباسشویی را به حالت عمودی خود برگردانید. برای نصب و تعمیر لباسشویی کنوود می‌تواند در هر زمان روی ما حساب کنید.

مرحله ۳: شیلنگ تخلیه را وصل کنید

بسته به مدل شما، ممکن است لازم باشد لوله شیلنگ تخلیه و سیم برق ماشین لباسشویی خود را باز کنید. شیلنگ تخلیه را بردارید و آن را به زهکشی یا سینک وصل کنید. ممکن است لازم باشد از شیلنگ U شکل یا سایر قطعات زانویی برای اتصال شیلنگ تخلیه استفاده کنید. مطمئن شوید که شیلنگ تخلیه شما پیچ خورده یا مسدود، نشده باشد.

مرحله ۴: شیلنگ‌های ورودی آب را وصل کنید

نصب ماشین لباسشویی کنوود را با اتصال شیلنگ‌های ورودی آن به منبع آب ادامه دهید. همه ماشین‌های لباسشویی کنوود شیلنگ ورودی آب ندارند، بنابراین شاید لازم باشد آن‌ها را جداگانه خریداری کنید. اگر می‌خواهید از شیلنگ‌های قبلی یا قدیمی استفاده کنید، حتما آن‌ها را از نظر سایش و آسیب بررسی نمایید. سپس شیلنگ‌های ورودی آب را به پشت ماشین لباسشویی خود وصل کنید و با انبردست یا آچار محکم نمایید. در نهایت، آب را باز کنید و شیلنگ‌های ورودی را از نظر نشتی بررسی نمایید.

مرحله ۵: ماشین لباسشویی خود را تراز کنید

در مرحله بعد، ماشین لباسشویی کنوود را در سر جای خود قرار دهید و آن را کاملا تراز کنید. مطمئن شوید که ماشین لباسشویی شما با هر چهار پایه خود روی زمین قفل شده است و به جلو و عقب تکان نمی‌خورد. با قرار دادن تراز در جلو، عقب و پهلوهای دستگاه اطمینان حاصل کنید که ماشین لباسشویی شما متعادل باشد.

مرحله ۶: ماشین لباسشویی خود را به برق وصل کنید

هنگامی که ماشین لباسشویی کنوود در سر جای خود قرار گرفت و تراز شد، آن را به پریز دیواری وصل کنید. لازم است قبل از اولین اجرای لباسشویی، دستورالعمل‌های نصب اضافی را در کتابچه راهنمای آن دنبال کنید.

نصب ماشین لباسشویی ایکس ویژن

مراحل نصب کردن ماشین لباسشویی ایکس ویژن به شرح زیر هستند.

مرحله ۱: تمام پیچ‌های حمل و نقل را بردارید

از آچار ارائه‌شده با خود محصول برای جدا کردن پیچ‌های حمل و نقل ماشین لباسشویی ایکس ویژن استفاده نمایید. این پیچ‌ها به جلوگیری از آسیب دیدن درام یا دیگ لباسشویی هنگام حمل و نقل دستگاه کمک می‌کنند. اگر آن‌ها را جدا نکنید، می‌توانند به سیستم تعلیق، درام و کابینت آسیب برسانند.

مرحله ۲: شیلنگ‌های تامین آب را وصل کنید

شیلنگ‌های ماشین لباسشویی را به شیرهای آب مناسب وصل کنید. شیلنگ آب گرم باید به شیر آب گرم و شیلنگ آب سرد باید به شیر آب سرد وصل شود. بیشتر منابع آب دارای کد رنگی (شیر گرم با رنگ قرمز و شیر سرد با رنگ آبی) هستند که به تمایز آن‌ها کمک می‌کند. همان‌طور که شیلنگ‌ها را به شیر آب وصل می‌کنید، دقت نمایید که این کار را به شکل مناسب انجام می‌دهید.
انتهایی که دارای صفحه فیلتر آب در داخل کوپلینگ است، قسمتی است که به شیر آب متصل می‌شود. پس از اتصال، آن‌ را با استفاده از دست و در جهت عقربه‌های ساعت سفت کنید. مطمئن شوید که کامل سفت شده است، اما از سفت کردن بیش از حد آن‌ نیز خودداری نمایید. اگر شیلنگ‌ها را بیش از حد سفت کنید، ممکن است نشتی ایجاد شود.
در نهایت تنها کاری که باید انجام دهید این است که منبع آب را باز کنید و سپس شیرها و شیلنگ‌های آب را از جهت نشتی بررسی نمایید. اطمینان حاصل کنید که آب روان جریان دارد و در هر دو طرف نقاط اتصال نیز نشتی وجود نداشته باشد. اگر نشتی وجود نداشت، اکنون می‌توانید به مرحله بعدی بروید.

مرحله ۳: شیلنگ تخلیه آب را وصل کنید

شیلنگ تخلیه بسته به مدل ماشین لباسشویی ایکس ویژن، ممکن است از قبل وصل شده باشد. در این صورت می‌توانید این نصب ماشین لباسشویی یعنی مرحله اتصال شیلنگ تخلیه به لباسشویی را رد کنید. اما اگر شیلنگ تخلیه دستگاه از قبل متصل نیست، از یک بست مناسب برای محکم کردن شیلنگ تخلیه آب به ماشین لباسشویی استفاده کنید. سپس شیلنگ تخلیه را در لوله زهکشی دیوار قرار دهید و آن را با زانویی مناسب محکم کنید.

مرحله ۴: ماشین لباسشویی را تراز کنید

ماشین لباسشویی شما باید تراز باشد و روی کف‌پوش مناسب و نه فرش، قرار داشته باشد. اگر دستگاه تراز نیست، پایه‌های آن را با استفاده از مراحل زیر تنظیم کنید.
۱. دستگاه را به عقب برگردانید تا پایه‌های قابل تنظیم آن نمایان شوند.
۲. پایه‌ها را ابتدا با دست تنظیم کنید.
۳. با تکان دادن ملایم دستگاه، اطمینان حاصل نمایید که دستگاه در حال حرکت است یا خیر.
۴. هنگامی که دستگاه پایدار است، اکنون می‌توانید مهره‌های قفل در بالای هر یک از پایه‌ها را با آچار محکم کنید.
حالا سیم برق ماشین لباسشویی ایکس ویژن را به پریز برق مناسب وصل نمایید. اکنون می‌توانید لباسشویی را در جای مناسب خود قرار دهید و از آن استفاده کنید.

نصب ماشین لباسشویی آبسال

برای نصب صحیح ماشین لباسشویی باید مراحل زیر را دنبال کنید. مراحل زیر با این فرض هستند که لوله‌کشی آب سرد و گرم و زهکشی ماشین لباسشویی از قبل فراهم شده‌اند.

۱. آماده‌سازی ماشین لباسشویی

در ابتدا باید پیچ‌های حمل و نقل ماشین لباسشویی آبسال را از چهار طرف آن باز کنید. معمولا آچار مناسب در دیگ ماشین لباسشویی قرار داده می‌شود. در غیر این صورت باید از آچار دستی خودتان بهره ببرید. همچنین شیلنگ تامین آب و تخلیه لباسشویی نیز معمولا در دیگ آن قرار دارند.

۲. وصل کردن شیلنگ‌های تامین آب

در این مرحله باید شیلنگ‌های تامین را با رعایت صحیح سرد و گرم بودن آن‌ها به شیرهای پیسوار مخصوص ماشین لباسشویی وصل کنید. برای این کار تا حد امکان از دست به جای آچار استفاده نمایید و شیلنگ‌ها را بیش از حد سفت نکنید. همچنین به تفلون کاری نیازی نیست، زیرا شیلنگ‌ها از واشر مخصوص ضد نشت آب برخوردار هستند.

۳. وصل نمودن شیلنگ تخلیه

در اینجا باید یک سر شیلنگ تخلیه را به محل مخصوص آن در ماشین لباسشویی و سر دیگر آن را به لوله زهکشی وصل کنید. شیلنگ تخلیه معمولا به ماشین لباسشویی وصل است. در غیر این صورت باید جایگاه وصل کردن آن را از کتابچه راهنمای لباسشویی ابسال پیدا کنید. برای محکم شدن شیلنگ تخلیه در زهکش نیز باید از زانویی مخصوص این کار استفاده شود.

۴. تراز کردن ماشین لباسشویی

در این مرحله از نصب ماشین لباسشویی، تمامی اتصالات آن وصل شده‌اند و حالا باید آن را به داخل فضای خودش وارد کنید. سپس باید برای سفت نمودن پایه‌های چهارگانه آن اقدام شود. احتمالا یک آچار مخصوص همراه محصول به شما ارائه می‌گردد، در غیر این صورت باید از یک آچار قابل تنظیم بهره ببرید. پایه‌ها را تا حدی سفت کنید که لباسشویی با هل دادن از سر جای خود تکان نخورد. در آخر می‌توانید از یک تراز برای سنجش صاف و بالانس بودن لباسشویی آبسال استفاده کنید. حالا ماشین لباسشویی جدید شما آماده استفاده است و می‌تواند پس از وصل نمودن آن به پریز برق، مورد استفاده قرار گیرد.

نصب ماشین لباسشویی هیمالیا

ماشین لباسشویی هیمالیا از قدیمی‌ترین برندهای وطنی است که کیفیت خوبی هم دارد. مراحل نصب ماشین‌های لباسشویی این شرکت با فرض آماده بودن لوله‌کشی‌ها، به شرح زیر هستند.

۱. پیچ‌های حمل و نقل را بردارید

قبل از نصب ماشین لباسشویی درب جلو، باید پیچ‌های حمل و نقل را از پشت آن جدا کنید. مکان و تعداد پیچ‌های حمل و نقل بسته به مدل ماشین، متفاوت هستند، اما همیشه در پشت دستگاه قرار دارند. لطفا دفترچه راهنمای کاربری لباسشویی هیمالیا خود را برای یافتن مکان دقیق پیچ‌های حمل و نقل آن بررسی نمایید و مراحل زیر را دنبال کنید.
۱. تمام پیچ‌ها را با آچار ارائه‌شده باز کنید و از سر جای خود بردارید.
۲. سوراخ‌های جای پیچ‌ها را با پوشش‌های پلاستیکی ارائه‌شده پر کنید.
۳. پیچ‌ها و اسپیسرهای حمل و نقل را نگه دارید، زیرا اگر تصمیم به جابه‌جایی ماشین لباسشویی داشته باشید، به آن‌ها نیاز خواهید داشت.

۲. شیلنگ‌های تامین آب را وصل کنید

در زمان نصب کردن ماشین لباسشویی، شیلنگ‌های جدید آب‌رسانی ضروری هستند. استفاده از شیلنگ‌های قدیمی به طور بالقوه می‌تواند منجر به نشتی گردد، بنابراین باید از شر آن‌ها خلاص شوید.
۱. انتهای شیلنگ‌های تامین آب را به شیرهای آب سرد و گرم وصل کنید.
۲. هنگام اتصال هر یک از کانکتورها در هر دو سر شلنگ باید یک واشر لاستیکی وجود داشته باشد. این واشرهای لاستیکی به جلوگیری از نشت کمک می‌کنند.
۳. اتصالات را با دست محکم نمایید و سپس آن‌ها را با آچار به اندازه دوسوم یک دور کامل، سفت کنید. یادتان باشد که آن‌ها را خیلی محکم نبندید. همچنین از چسب یا درزگیر به شیرها یا ورودی‌های آب استفاده نکنید، زیرا ممکن است به اتصالات آسیب برسانند.
۴. پس از محکم شدن شیلنگ‌ها، آن‌ها را به سمت پایین بکشید تا مطمئن شوید که به درستی وصل شده‌اند.
۵. انتهای غیر متصل شلنگ‌ها را در یک سطل قرار دهید. شیرهای متصل به دو شیلنگ تامین آب را به مدت 10 یا 15 ثانیه باز کنید. این کار به حذف هر گونه ماده خارجی از شیلنگ‌ها کمک می‌کند. قبل از ادامه نصب، شیرهای آب را ببندید.

۳. شیلنگ تخلیه را متصل کنید

شیلنگ تخلیه باید در ارتفاعی بین 60 تا 90 سانتیمتر از کف قرار گیرد. برای خم نگه داشتن دهانه شیلنگ تخلیه، از زانوی پلاستیکی ارائه‌شده با لباسشویی استفاده نمایید. زانویی را با استفاده از قلاب به دیوار محکم کنید تا از زهکشی پایدار اطمینان حاصل شود. لطفا موارد زیر را هم در هنگام نصب شیلنگ تخلیه در نظر داشته باشید.
۱. اگر از لوله روکار استفاده می‌کنید، شیلنگ تخلیه را حداقل 15 سانتی‌متر و حداکثر 20 سانتی‌متر در لوله زهکشی قرار دهید.
۲. شلنگ تخلیه حداکثر تا ارتفاع 2.5 متر قابل نصب است. اما این میزان از ارتفاع می‌تواند قابلیت تخلیه را کاهش دهد.
۳. اگر شیلنگ تخلیه در ارتفاع زیر 100 سانتی‌متر نصب شود، ممکن است آب به دلیل اثر سیفون، به چرخه‌های لباسشویی برگردد.

۴. ماشین لباسشویی را تراز کنید

جزئیات در نصب ماشین لباسشویی بسیار مهم هستند و تراز کردن ماشین نیز از این قاعده مستثنا نیست. برای تراز کردن ماشین لباسشویی هیمالیا خود باید دستورالعمل‌های مخصوص آن را در کتابچه راهنما دنبال کنید.
ابتدا دستان خود را در دو طرف ماشین لباسشویی قرار دهید و سعی کنید به آرامی آن را تکان دهید. اگر ماشین لباسشویی در هر جهتی تکان می‌خورد، پایه‌های آن را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا لباسشویی را پایین بیاورید. اگر پایه‌ها را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید نیز لباسشویی بالا می‌رود.
هنگامی‌که لباسشویی تراز شد و نیاز به تنظیمات بیشتری نبود، مهره قفل را روی هر پایه محکم کنید تا مطمئن شوید که در جای خود باقی می‌ماند. مهره‌های پایه‌ها را سفت کنید تا با کف ماشین لباسشویی هم‌سطح گردند. وقتی کارتان تمام شد، مطمئن شوید که همه پایه‌ها با زمین تماس دارند.
ماشین لباسشویی را با مقدار کمی لباس، روشن کنید تا مشخص شود که آیا تراز شده است یا خیر. اگر ماشین لباسشویی تکان خورد، این مراحل را دوباره تکرار کنید.

طریقه نصب لباسشویی بست

برای انجام طریقه نصب لباسشویی بست به صورت اصولی و درست، ابتدا باید فضای مناسبی برای قرارگیری آن انتخاب نمایید. از موارد مهمی که باید در انتخاب مکان مناسب به آن ها توجه شود، مکان صاف و بدون شیب، مرطوب نبودن مکان، نزدیکی به پریز برق و لوله آب و قرار نداشتن در معرض نور مستقیم خورشید است.

دلیل وجود پیچ های ماشین لباسشویی بست

در پشت ماشین لباسشویی بست، پیچ هایی وجود دارد. کاربرد این پیچ ها برای جا به جایی ایمن دستگاه است تا در هنگام حمل و نقل دچار اسیب و خرابی قطعات نشود. برای نصب دستگاه باید این پیچ ها باز شوند و برای جابجایی مجدد، مورد استفاده قرار گیرند.

بهترین جا برای نصب لباسشویی بست

  • حداکثر شیب زمین یک درجه باشد.
  • دستگاه با دیوار، حداقل ۵ سانتی متر فاصله داشته باشد.
  • دستگاه را نزدیک گاز قرار ندهید.
  • ماشین لباسشویی را در مکان های سرد قرار ندهید. بهتر است از یخچال و فریز هم فاصله داشته باشد. در صورت نزدیکی از عایق استفاده شود.

شیر ورودی لباسشویی بست به کدام شیر آب وصل شود؟

معمولا شیر ورودی لباسشویی را به آب سرد وصل می کنند تا لباس ها دچار اسیب و چروک نشوند. در صورت دلخواه با تنظیمات دستگاه می توان دمای آب را انتخاب نمود تا با المنت های دستگاه، آب گرم شود.

موارد مهم در نصب شلنگ آب ورودی لباسشویی

  • شلنگ ای ورودی دارای نشتی نباشد
  • شلنگ دارای طولی در اندازه یک متر باشد
  • اگر فشار آب زیاد است از فشار شکن استفاده نمایید
  • شلنگ را پس از اتصال، با ابزار سفت نمایید

برای نصب خروجی شلنگ چه مواردی را در نظر داشته باشیم؟

  • حداکثر طولی که برای شلنگ تخلیه در نظر گرفته می شود باید ۵۰ سانتی متر باشد و از این مقدار بیشتر نشود تا شلنگ دچار پیچ خوردگی نشود.
  • از اتصالات زیر سینک و لوله تخلیه لباسشویی استفاده گردد.

نکات مهم قبل از اتصال ماشین لباسشویی به پریز برق

  • کابل باید کاملا سالم باشد و پارگی نداشته باشد.
  • کابل دارای روکش باشد و از کابل کشی اضافی هم خودداری گردد.
  • بهتر است برای محافظت از دستگاه خود از محافظ استفاده نمایید
  • محافظ پریز برای فضاهایی که امکان ریختن آب وجود دارد، لازم است

لوله کشی لباسشویی اتوماتیک

در زمان لوله کشی ساختمان باید فضایی را در جهت قرار گرفتن ماشین لباسشویی در نظر داشت. برای لوله کشی لباسشویی اتوماتیک باید طراحان، به مجری تاسیسات، مکان مشخص شده برای قرار گرفتن لباسشویی را در جهت ایجاد لوله کشی آب سرد و گرم و لوله کشی فاضلاب، نشان دهد.

لوله کشی فاضلاب لباسشویی

بر اساس نقشه تاسیسات ساختمان در هر منطقه‌ای که برای نصب و قرار گیری ماشین لباسشویی وجود دارد؛ یک مسیر فاضلاب مستقل باید مشخص شود.

 لوله کشی فاضلاب ماشین لباسشویی می تواند هم به صورت کف خوابی و هم به صورت زیر سقفی اجرا گردد و باید به مواردی در اجرای این پروژه دقت نمود.

 به طور معمول قطر لوله فاضلاب ماشین لباسشویی ۴۵ در نظر گرفته می شود که به صورت استاندارد ۴۰ تا ۴۵ سانتی متر از کف زمین بالاتر می باشد.

 در هنگام اجرای لوله کشی فاضلاب ماشین لباسشویی به هر دو صورت مجری باید مقدار ۴۰ تا ۴۵ سانتی متری ارتفاع لوله فاضلاب را از کف در نظر داشته باشد. لوله فاضلاب ماشین لباسشویی باید به لوله اصلی را پیدا کند و شیب استاندارد در حدود ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر را داشته باشد.

ارتفاع لوله فاضلاب ماشین لباسشویی در لوله کشی لباسشویی اتوماتیک بین ۴۰ تا ۴۵ سانتیمتر و قطر لوله باید در حدود ۴۵ در نظر گرفته شود.

 ماشین لباسشویی از جمله وسایل مصرفی برای هر خانه‌ای که به دلیل انباشت آب و اینکه با لباس‌های آلوده سر و کار دارد به راحتی بو میگیرد و به این بو وارد ساختمان می شود و باعث آزار و اذیت افراد می‌گردد پس باید ونت در مسیر آن طراحی گردد.

لوله کشی آب گرم و سرد ماشین لباسشویی

 لوله کشی آب گرم و سرد ماشین لباسشویی مانند دیگر لوله ها با قطر عمومی ۱۶ در لوله های پنج لایه انجام می شود. ارتفاع نصب شیرآلات ماشین لباسشویی از کف باید بین ۵۵ تا ۶۰ سانتیمتر باشد. معمولاً این لوله ها ارتفاع ۵ تا ۱۰ سانتی متری را بر روی سه راهی فاضلاب ماشین لباسشویی دارند.

سوالات متداول

شما می‌توانید خودتان ماشین لباسشویی را در خانه نصب کنید. اما برای انجام آن باید دانش فنی لازم را داشته باشید. در غیر اینصورت بهتر است کار را به تکنسین نصب لباسشویی بسپارید. در ضمن اگر ماشین لباسشویی شما گارانتی دارد و آن را تازه خریداری کرده‌اید، نباید دستگاه را خودتان نصب کنید. در غیر اینصورت از پوشش گارانتی خارج می‌شود.

ابتدا چک کنید که دستگاه تراز باشد، با تنظیم پایه‌های دستگاه آن را تراز کنید. بعد از آن باید ببینید دستگاه به درستی آبگیری می‌کند یا خیر. پس از آن راه خروج آب را چک کنید و مطمئن شوید که آب از دستگاه به درستی تخلیه می‌شود.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
hamid
11 ماه قبل

با سلام
دوستان پیشنهاد می کنم که نصب ماشین لباسشویی رو به فرد تعمیرکار بسپارین و خودتون انجام ندین!

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  hamid
11 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
ممنون از نظر ارزشمندتون برای این کار میتونین از سرویس تعمیر ماشین لباسشویی کاردون استفاده کنید.