لوگوی کاردون

بروز رسانی و آپدیت تلویزیون ال جی به صورت آنلاین و دستی

Update LG TV online and manually

آنچه در این مطلب خواهید خواند

برای اینکه بتوانیم یک تلویزیون هوشمند ال جی به روز و کارآمد داشته باشیم باید هرازگاهی سیستم عامل آن را بروزرسانی کنیم. در تمامی برندهای تلویزیون‌های هوشمند این امکان وجود دارد تا در صورت انتشار آخرین نسخه آپدیت دستگاه به روز رسانی دستگاه را آغاز کنید. برای اینکه بتوانید سریع‌ترین دسترسی به نحوه آپدیت تلویزیون ال جی را داشته باشید و مشکل چگونه تلویزیون را آپدیت کنیم را برطرف کنید این متن از تعمیرات لوازم خانگی کاردون برای شما گردآوری شده است. در ادامه به بررسی چگونگی آپدیت تلویزیون ال جی خواهیم پرداخت.

آپدیت نگه داشتن سیستم عامل تلویزیون ال جی

Keeping the LG TV operating system updated

تولید کنندگان تلویزیون‌های هوشمند هرازگاهی برای سیستم عامل‌هایی که تولید کرده‌اند یک آپدیت جدید ارائه می‌دهند. دلیل این کار این است که در طول مدت استفاده از نرم افزار دستگاه ممکن است ایراداتی به وجود آید، با آپدیت نسخه جدید سیستم عامل تلویزیون ال جی و به روز رسانی تلویزیون تا درصد بسیاری می‌توانید همگی این ایرادات و باگ‌ها را برطرف کنید. ایرادات نرم افزاری می‌تواند بر روی عملکرد صحیح دستگاه و کیفیت آن تاثیر منفی بگذارد که با آپدیت کردن تلویزیون برطرف خواهد شد. یکی دیگر از مزایای آپدیت کردن تلویزیون برای آپدیت نگه داشتن برنامه‌های نصب شده و اپلیکیشن‌هاست. یعنی با هر بروزرسانی تلویزیون ال جی، امکانات جدیدی که به برنامه‌ها اضافه شده است برای شما قابل دسترس خواهند بود. اما شرط آن این است که آخرین نسخه ارائه شده آپدیت تلویزیون ال جی خود را نصب کنید. یکی از مهم‌ترین دلایل آپدیت در تلویزون‌های ال جی این است که مشکل اختلال در زیرنویس فیلم را برطرف کنید. یکی از راه‌های برطرف کردن مشکل وارونگی حروف زیرنویس یا درست اجرا شدن آن آپدیت و بروزرسانی تلویزیون ال جی است که در بیشتر مواقع این مشکل برطرف خواهد شد. دلیل هیجان انگیز و مهم دیگر این است که بتوانید از امکانات پخش صوتی و تصویری که به تازگی برای سیستم شما اعمال شده است استفاده کنید تا از فرمت های قابل پخش بیشتری بهره ببرید. برای مثال می‌توانید فناوری HDR را به تلویزیون هوشمند ال جی خود بیافزایید.
با توجه به نکاتی که ذکر کردیم احتمالا به اهمیت اینکه چرا باید تلویزیون خود را آپدیت کنیم پی بردید و حالا در ادمه متن به اینکه چگونه تلویزیون را آپدین کنیم خواهیم پرداخت. در صورتی که تلویزیون شما دچار مشکل شده و قصد تعمیر آن را دارید، می توانید از سرویس تعمیر تلویزیون کاردون استفاده نمایید.

۱) آپدیت و به روزرسانی تلویزیون ال جی از طریق اینترنت

برای اینکه بتوانید تلویزیون هوشمند ال جی خود را از طریق اینترنت آپدیت و به روزرسانی کنید لازم است تا به اینترنت وصل باشید و از کانکشن یا اتصال پایدار اینترنت مطمئن شوید، ضمن اینکه حتما حجم ترافیک بالایی برای آن مورد نیاز خواهد بود تا در زمان به روزرسانی تلویزیون ال جی تمام نشود و آپدیت کردن تلویزون مشکلی به وجود نیاورد. در ادامه به نحوه آپدیت تلویزیون ال جی از طریق اینترنت می پردازیم.
۱. با کمک دکمه Home/Smart بر روی ریموت کنترل به بخش تنظیمات دستگاه وارد شوید.
۲. گزینه Support را انتخاب کنید.
۳. وارد Software Update شوید
۴. گزینه Check for update را انتخاب کرده و روی yes کلیک کنید.
۵. در این مرحله تلویزیون آخرین نسخه آپدیت ارائه شده را بررسی می‌کند در صورتی که نسخه‌ای وجود داشته باشد برای آپدیت کردن تلویزیون از شما اجازه می‌خواهد.
۶. پس از اینکه گزینه Yes را انتخاب کردید تلویزیون به صورت خودکار شروع به بروزرسانی می‌کند و شما Update progress را مشاهده خواهید کرد. باید منتظر شوید تا کامل و به 100% برسد.

۲) نحوه بروزرسانی تلویزیون ال جی از طریق فایل USB

شاید برای شما ممکن نباشد تا به یک شبکه اینترنتی متصل شده و به صورت مستقیم، آپدیت تلویزیون ال جی را انجام دهید. در این حالت یک راه حل ممکن است که شما به وسیله یک فایل آپدیت از پیش دانلود شده و با کمک یک USB به آپدیت کردن تلویزیون بپردازید. در ادامه مراحل را پیگیری کنید.
۱. فایل آپدیت آخرین نسخه تلویزیون ال جی خود را از سایت دانلود کنید.
۲. یک پوشه با عنوان LG DTV بسازید
۳. آن را در یک USB ذخیره کنید.
۴. USB را به تلویزیون وصل کنید.
۵. با اتصال فلش به تلویزیون آپدیت تلویزیون ال جی آغاز می‌شود.
*از یک USB سالم برای اینکار استفاده کنید. در صورت هرگونه ایرادی در USB مراحل آپدیت و بروزرسانی تلویزیون ال جی به مشکل می‌خورد. در هنگام آپدیت USB را از تلویزیون جدا نکنید.

۳) دانلود فایل بروزرسانی تلویزیون ال جی

برای دانلود فایل بروزرسانی تلویزیون ال جی باید از مدل دستگاه خود آگاه باشید تا در سایت بتوانید نسخه آپدیت تلویزیون ال جی خود را پیدا کنید. برای اطلاع از مدل دستگاه معمولا این مشخصات پشت دستگاه درج شده است در صورتی که نتوانستید به آن دسترسی داشته باشید مراحل زیر را دنبال کنید.
۱. دکمه Home ریموت کنترل را فشار دهید و وارد تنظیمات دستگاه شوید.
۲. Customer Support را پیدا کرده
۳. وارد Service/Product Info شوید
۴. در این قسمت مشخصات دستگاه خود را رو به روی گزینه Type/Model خواهید دید.
سپس به سایت ال جی رفته مدل دستگاه خود را وارد کنید و آخرین نسخه بروزرسانی تلویزیون ال جی را دریافت کنید. برنامه را از حالت زیپ یا پوشه فشرده خارج کرده و درون USB ذخیره کنید. سپس مراحل آپدیت تلویزیون ال جی با فلش را پی بگیرید.

به روز رسانی تلویزیون‌های Webos ال جی

Webos یک سیستم عامل انحصاری برای تلویزیون‌های هوشمند ال جی است و برای بروزرسانی این سیستم باید:
۱. وارد تنظیمات دستگاه تلویزیون ال جی شوید( با کمک Home بر روی ریموت کنترل)
۲. گزینه GERERAL را پیدا کرده
۳. سپس وارد ABOUT THIS TV شوید
۴. در این قسمت اگر فایلی برای به روز رسانی تلویزیون ال جی وجود داشته باشد به شما نمایش داده خواهد شد.
۵. پس از انتخاب گزینه بروزرسانی آپدیت آغاز خواهد شد.

آپدیت در تلویزیون‌های NetCast ال جی

سیستم تلویزیون‌های NetCast متناسب با دیگر سیستم عامل‌های ال جی قدیمی تر هستند برای آپدیت و بروزرسانی تلویزیون ال جی NetCast مراحل زیر را دنبال کنید.
۱. وارد منوی Smart شوید
۲. گزینه Support را پیدا کرده
۳. Software update را انتخاب کنید
۴. در این قسمت اگر نسخه ای برای بررسی و بروز رسانی باشد نمایش داده خواهد شد.

تشخیص نسخه سیستم عامل تلویزیون ال جی

شاید برای اینکه مطلع شوید، دستگاه شما از آخرین آپدیت برای سیستم عامل خود برخوردار است یا نه نیاز باشد تا بدانید کدام نسخه از آخرین بروزرسانی روی دستگاه شما نصب است. زمانی که مراحل آپدیت را برای تلویزیون هوشمند ال جی طی می‌کنید قبل از اینکه تلویزیون آپدیت خود را شروع کند مشخصاتی در مورد آخرین نسخه ارائه شده در اختیار کاربر قرار می‌دهد و سپس اجازه بارگذاری نسخه جدید را می‌خواهد. در این قسمت می توانید مشخصات کامل سیستم عامل را ببینید. اگر نسخه‌ای برای بارگذاری وجود نداشته باشد همان نسخه فعلی نمایش داده خواهد شد.

سوالات متداول

امروزه هر دستگاهی که سیستم عامل دارد باید به روز رسانی شود تا دچار مشکلات نرم افزاری نشود و از آخرین امکانات سازنده تلویزیون بهره ببرد. پس هر زمان که آپدیت جدید برای تلویزیون ال جی منتشر شد، بهتر است آن را آپدیت کنید.

برای آپدیت تلویزیون ال جی کافیست به اینترنت متصل شوید و در بخش پشتیبانی در منو، گزینه آپدیت دستگاه را پیدا کنید و آن را آپدیت کنید. همچنین آپدیت دستگاه از طریق فایل آپدیت و به وسیله فلش امکان‌پدیر است.

آخرین مطالب مرتبط

دیدگاه ها

8 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
hossien
1 سال قبل

آیا توی انجام آپدیت دستی تلویزیون ممکنه مشکلی پیش بیاد؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  hossien
1 سال قبل

با سلام و وقت بخیر
اگر طبق آموزش آپدیت دستی تلویزیون کاردون پیش برید مشکلی پیش نمیاد.

حمید
11 ماه قبل

آپدیت تلویزیون به صورت دستی بهتره یا آنلاین؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  حمید
11 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
هیچ تفاوتی در روش های آپدیت نیست اما روش آنلاین راحت تر هست انجام دادنش.

wahidkhan
1 ماه قبل

درود
دوست عزیز من توی سایت ال جی هر چی گشتم مدل تلویزیونم رو برای آپ دیت پیدا نکردم، کامل گشتم نبود ، ولی توی مدل های قدیمی خود تلویزیون وجود داشت اما نسخه ارتقا و آپ دیتش نیست در صورتی که میدونم آپ دیت آخرین نسخه آمده و با این نسخه ای که الان من دارم خیلی فرق داره،، ممکنه راهنمایی کنید چیکار کنم از کجا پیدا کنم ؟؟ کل اینترنت رو گشتم پیدا نکردم ، مدل تلویزیون 32LN5440B،

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  wahidkhan
3 روز قبل

باسلام
باید از طریق تنظیمات تلویزیون آپدیت شود در صورتی که که این گزینه وجود نداشته باشد باید توسط تکنسین بروزرسانی صورت بگیرد.

Amir
1 ماه قبل

ببخشید تلوزیون من میخوام آنلاین آپدیتش کنم تا نصفه میره بعد اخطار میده بروز رسانی نمیتواند نصب شده زیرا به نسخه قبلی باز می‌گردد وایفای و بلوتوث تلوزیونم خرابه با لن وصلش کردم اگه بخوام آپدیت دستی کنم مشکلی پیش نمیاد؟

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  Amir
3 روز قبل

باسلام
خیر