لوگوی کاردون

علت پرش تصویر تلویزیون ال جی

The reason for LG TV image jump

آنچه در این مطلب خواهید خواند

یکی از اشکالات نه چندان شایع در تلویزیون ال جی پرش تلویزیون است. البته این مشکل فقط مختص تلویزیون های ال جی نمی باشد و ممکن است برای سایر برند ها و مدل های تلویزیون هم رخ دهد. هنگامی که احساس کردید تصویر تلویزیون یکنواختی و شفافیت خود را از دست داده است و به هنگام تماشای تلویزیون تصویر پرش دارد در اولین اقدام به دنبال علت پرش تصویر تلویزیون ال جی هستید و کاملا هم منطقی می باشد. بنابراین ما در این مطلب از کاردون سعی داریم علت پرش تصویر تلویزیون ال جی را با شما به اشتراک بگذاریم تا در صورت جستجو کردن در اینترنت و یافتن مطلب کاردون بتوانیم به شما کمک کنیم.

علت اصلی پرش تصویر در تلویزیون ال ای دی ال جی

The main cause of image skipping in LG LED TV

در تلویزیون یک سنجش و معیاری به نام ایمیج فیلتر image flicker وجود دارد. در واقع تصویر تلویزیون بر اساس این معیار مشخص می‌شود. بر اساس این معیار تصویر تلویزیون نمایش داده شده و قابلیت تنظیم دارد. در حقیقت پرش تلویزیون و پرپر زدن تصویر و قطعی و وصلی تصویر تلویزیون، به وسیله معیار ایمیج مشخص و سنجیده می گردد.

کیفیت تصویر در تلویزیون ال ای دی به صورت نوار عمودی دیده می شود. اگر این نوارها به درستی نمایش داده شوند پرش و یا قطعی تصویر ایجاد نمی شود؛ اما برعکس، اگر این نوارها نمایش درستی نداشته باشند، پرش تصویر در تلویزیون ال جی را شاهد خواهیم بود.

گاهی اوقات ممکن است برای یک بار با این مشکل روبرو شوید و دیگر با این چالش برخورد نکنید. در این شرایط جای هیچ نگرانی نخواهد بود و شما می توانید بدون هیچ اقدامی از تلویزیون خود استفاده کنید. اما اگر این اتفاق بارها تکرار شود و مدت زمان رخ دادن آن کوتاه باشد باید به دنبال علت پرش تصویر تلویزیون ال جی و دلیل پرش تصویر تلویزیون ال جی باشید. در بیشتر مواقع خراب شدن و یا ضعیف شدن آن می تواند دلیل ایجاد اختلال در تصویر تلویزیون باشد.

تست عملکرد وعیب یابی تلویزیون در زمان پرش تصویر

برای تشخیص درست، تست عملکرد و بررسی دقیق پنل دستگاه الزامی است. بنابراین اگر با مشکل پرش تصویر تلویزیون ال جی روبرو شده اید بهتر است از یک تعمیرکار بخواهید تا برای بررسی و تعمیر تلویزیون به محل شما مراجعه کند. تصویر تلویزیون با معیاری به نام IF سنجیده می شود هنگامی که متخصصین به تست عملکرد تلویزیون می پردازند با انجام محاسبات و کم و زیاد کردن نور می توان تشخیص داد تلویزیون شما پرش دارد یا خیر؟

یکی از قطعات اصلی در تلویزیون پنل می باشد که قیمت نیمی از تلویزیون را به خود اختصاص داده است. در حقیقت یکی از اصلی ترین قطعات تلویزیون می باشد زیرا نمایش تصویر با این قطعه ممکن خواهد شد. از دلیل پرش تصویر تلویزیون ال جی، ضعیف شدن پنل می باشد. جالب است بدانید هر گونه اختلال در پنل تلویزیون می تواند شما را از داشتن تصویر تلویزیون محروم سازد.

عوامل مهم پرش و قطعی تصویر در تلویزیون ال ای دی ال جی

می توان علت پرش تصویر در تلویزیون ال جی را به حالت تیتروار و گزینه‌ای به صورت به  زیر اشاره داشت. در ادامه درباره هر کدام و رفع مشکل پرش تصویر در تلویزیون LG توضیحات بیشتری ارائه می شود.

  • مشکلات مربوط به کابل های تلویزیون ال جی
  • کار کردن بیش از اندازه و ایجاد گرمای زیاد در تلویزیون های ال جی
  • مشکلات در قسمت پنل تلویزیون
  •  خرابی در پاور و منبع تغذیه تلویزیون ال جی
  • مشکل لامپ های تصویر تلویزیون ال جی
  • ایراد در مین برد تلویزیون ال ای دی ال جی

راه حل و راهکار برای پرش تصویر در تلویزیون

The solution and solution for skipping the image on TV

لامپ تصویر قطعه ای است که باعث ایجاد تصویر در صفحه نمایش می شود در صورتی که لامپ تصویر دچار اختلال شود شما در نمایش تصویر با اختلال روبرو خواهید شد. در صورتی که به مدت طولانی از تلویزیون خود استفاده می کنید باید انتظار خراب شدن و یا حتی سوختن لامپ تصویر تلویزیون را داشته باشید. اگر می خواهید دلیل این اتفاق را بدانید باید بگوییم روشن بودن بیش از حد تلویزیون با تولید حرارت و گرما همراه است این گرما به قطعات داخلی تلویزیون آسیب می زند. لازم است بدانید این گرما بیشترین تاثیر را بر روی لامپ تصویر خواهد داشت و منجر به خرابی آن خواهد شد که نتیجه می تواند دلیل پرش تصویر تلویزیون ال جی یا قطع شدن تصویر را به همراه داشته باشد.

مشکلات کابل های تلویزیون ال جی

 همانطور که در پاراگراف های پیشین این مطلب، اشاره کردیم ؛از علت های پرش تصویر در تلویزیون ال جی می تواند وجود نقص و مشکلات مربوط به کابل های پشت تلویزیون باشد. اگر کابل تلویزیون به صورت کامل اتصال نداشته باشد، تلویزیون شما سیگنال ضعیفی را دریافت خواهد کرد که در بیشتر موارد دلیل پرش تصویر در تلویزیون ال ای دی ال جی را سبب میشود.

کار کردن بیش از اندازه تلویزیون ال جی

 در صورت روشن ماندن طولانی مدت و کار کردن بیش از اندازه تلویزیون ال جی، ممکن است که لامپ های موجود در تلویزیون دچار آسیب گردند. اگر که دمای تلویزیون به خاطر روشن ماندن زیاد بالا رود به قطعات مختلف تلویزیون ضربه و آسیب وارد خواهد شد و همین عامل مهمی در ایجاد مشکلاتی در تصویر تلویزیون ال جی خواهد شد.  دلیل پرش تصویر در تلویزیون ال جی می تواند به دلیل کار کردن زیاد تلویزیون باشد.

نقص و مشکل در پنل تلویزیون ال جی

وجود ایراد در پنل تلویزیون ال جی و ضعیف شدن آن می تواند از دلایل مهم پرش در تصویر باشد. در این وضعیت حتی ممکن است که تصویر به طور کامل قطع شود.

در صورت خرابی پنل تلویزیون ال جی باید تعویض و تعمیر به دست افراد متخصص و کارشناس صورت گیرد. بهتر است برای تعمیرات پنل تلوزیون ال جی خود به مراکز معتبر مراجعه نمایید تا بهترین تصمیم برای رفع علت خرابی تصویر تلویزیون شما صورت گیرد.

پس اگر پنل تلویزیون شما دچار خرابی و مشکل شود، ممکن است که تلویزیون دچار پرش تصویر و یا از بین رفتن تصویر گردد در این وضعیت باید تعمیرات تخصصی انجام شود. 

مشکل لامپ تصویر تلویزیون ال جی

در تلویزیون ها لامپ‌های تصویر موجب ایجاد نمایش تصویر می شوند. اگر این لامپ ها دچار آسیب و نقصان گردند، تصویر دچار پرش می شود و یا می تواند کاملا قطع شود. پس از دلایل این مشکل می تواند روشن ماندن بیش از حد تلویزیون باشد.

 

در صورت روشن ماندن زیاد تلویزیون ال جی امکان آن که به لامپ های ال ای دی تلویزیون آسیب وارد شود زیاد است. اگر تلویزیون به مدت طولانی روشن باشد و کارکرد زیادی داشته باشد دمای تلویزیون بالا میرود به طبع هم به قطعات مختلف تلویزیون ال جی آسیب وارد می آید. همین امر موجب خرابی و ایجاد مشکلاتی در تصویر تلویزیون ال ای دی ال جی میشود. پس از مهم ترین دلیل پرش تصویر تلویزیون ال جی می توان به کار کردن بیش از حد دستگاه اشاره داشت.

خرابی و آسیب در پاور و منبع تغذیه ای تلویزیون ال جی

 از دیگر علت پرش تصویر تلویزیون ال جی، می تواند وجود خرابی در پاور و منبع تغذیه دستگاه باشد. می‌دانیم که پاور دستگاه می تواند برق دستگاه را تعمین کند. پس اگر که پاور تلویزیون دچار آسیب شود، قسمتهای مختلف آن نیز دچار خرابی میشود. بررسی منبع تغذیه  و تعمیر و تعویض آن باید توسط تیم متخصص و کارشناس صورت گیرد.

 اگر در قسمت پاور و منبع تغذیه تلویزیون ال جی شما خرابی ایجاد شده است بهتر است از مراکز معتبر برای تعمیر و رفع مشکل پرش تصویر در تلویزیون LG آن اقدام کنید.

خرابی در قسمت مین برد تلویزیون ال جی

 مین برد تلویزیون از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از این قسمت ها اگر دچار خرابی شوند، نمی‌تواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد و تصویر دچار مشکل خواهد شد. تصویر روی صفحه نمایش به صورت مستقیم با میت برد در ارتباط بوده و در صورت خرابی و یا نیم سوز شدن اجزا آن، پرش تصویر و یا قطع شدن تصویر در تلویزیون ال جی را شاهد خواهیم بود.

نحوه رفع مشکل پرش تصویر تلویزیون ال جی

How to fix LG TV image skipping problem

 همانطور که اشاره شد، از مشکلاتی که برای هر تلویزیونی و تلویزیون ال جی ممکن است ایجاد شود، پرش تصویر می باشد. این مسئله می‌تواند آزاردهنده باشد و حوصله شما را سر برد.  برای رفع این مشکل بهتر از مواردی چون ریست کردن تلویزیون، تنظیم دقیق تصویر برای ورودی های پشت تلویزیون و بررسی کابل های تلویزیون را انجام دهید.

 بررسی قطعات اصلی تلویزیون توسط تکنسین از راه های پیدا کردن دلایل و بررسی پرش تصویر است. البته بهتر است که عیب یابی تلویزیون و رفع مشکل پرش تصویر در تلویزیون LG را به دست افراد متخصص و تعمیرکار بسپارید.

تعمیر پرش تصویر تلویزیون LG توسط متخصصان کاردون

در این مطلب به مهم ترین موارد از علت پرش تصویر تلویزیون ال جی اشاره شد، مثلا مین برد در ارتباط مستقیم با صفحه نمایش است و در صورت خراب شدن این قطعه شما شاهد ایجاد اختلال در تصویر تلویزیون خواهید بود حال این اختلال می تواند پرش تصویر و یا قطع شدن کامل آن باشد.

برای از بین بردن این مشکل باید قطعات که دچار خرابی یا سوختگی شده اند تعویض و یا تعمیر شود. یکی دیگر از مواردی که اشاره شد و می تواند علت پرش تصویر تلویزیون ال جی باشد خراب شدن پاور یا منبع تغذیه است که باید تعمیرات بر روی ان انجام شود.

 شایان ذکر است، بهتر است تشخیص خرابی هر یک از قطعات و رفع مشکل پرش تصویر در تلویزیون LG را به افراد متخصص کاردون در زمینه تعمیرات تلویزیون ال جی و دیگر برندها بسپارید. زیرا با نداشتن دانش و تجربه کافی می توانید به دستگاهتان خسارت های بیشتری وارد کنید

سوالات متداول

خرابی بک لایت، خرابی پنل، مشکل در سیم کشی ساختمان، مشکل در لامپ تصویر تلوزیون ال جی، مشکل در کابل‌ های تلویریون ال جی می تواند از دلیل پرش تصویر تلویزیون ال جی باشد.

پنل در واقع صفحه تلویزیون است که تصویر را نمایش می دهد.

دلیل این مشکل ایجاد نویز است که بر روی سیگنال های تلویزیون اثر گذاشته و تصویر سوسو می کند.

آخرین مطالب مرتبط

دیدگاه ها

1 Comment
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
shakila monfared
10 ماه قبل

ببخشید تلویزیون من دیروز ضربه دید الان تصویرش پرش پیدا کرده، دلیلش ضربست؟