لوگوی کاردون

بررسی کامل دلایل خاموش شدن لباسشویی حین کار + نحوه رفع آن

Shutting down the washing machine during operation
فهرست محتوا

دلایل خاموش شدن لباسشویی حین کار

آیا ماشین لباسشویی شما در اواسط چرخه و در حین کار متوقف می‌شود؟ چندین دلیل عمده مانند خرابی سوئیچ درب، گرفتگی پمپ تخلیه یا گرم شدن بیش از حد موتور برای مشکل خاموش شدن لباسشویی در حین کار وجود دارد. پس عیب‌یابی مشکل اصلی، برای شناسایی علت و رفع آن ضروری است. در صورتی که تعمیرات ساده مشکل را حل نکرد، لازم است برای اطمینان از تعمیر کارآمد و موثر ماشین لباسشویی، به دنبال کمک حرفه‌ای باشید.

بررسی دلایل خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار

گاهی مشاهده می‌شود که ماشین لباسشویی در اواسط چرخه و به طور ناگهانی متوقف می‌شود و شستن لباس‌های شما را ناتمام باقی می‌گذارد. دلایل متعددی، از مسائل ساده گرفته تا خرابی‌های پیچیده‌تر برای بروز این مشکل وجود دارند. برخی از این مشکلات ابتدایی را خودتان هم می‌توانید رفع کنید. اما برای رفع مشکلات پیچیده‌تر باید از خدمات تکنسین واجد شرایط استفاده شود.

۱) بار نامتعادل

بار نامتعادل یکی از دلایل متداول توقف ماشین لباسشویی در اواسط چرخه است. اگر لباس‌های داخل درام به طور ناموزون توزیع شوند، باعث تکان بیش از حد دستگاه خواهد شد. بدین ترتیب مکانیسم خاموش شدن ماشین لباسشویی به شکل خودکار فعال خواهد شد. این مشکل را می‌توان به‌راحتی و با توزیع مجدد لباس‌ها به طور مساوی برطرف کرد. این اقدام شما به دستگاه اجازه می‌دهد چرخه شستشو را دوباره از سر بگیرد.

۲) خرابی یا گرفتگی پمپ تخلیه

Failure or clogging of the drain pump

علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار می‌تواند به خرابی یا گرفتگی پمپ تخلیه هم برگردد. زیرا یکی از وظایف پمپ تخلیه، حذف آب اضافی از دستگاه در طول چرخه شستشو است. اگر این پمپ به هر دلیلی خراب یا مسدود شود، آب ماشین لباسشویی به طور موثر تخلیه نمی‌شود؛ امری که باعث توقف عملکرد دستگاه برای جلوگیری از سرریز شدن آب به کف آشپزخانه خواهد شد. تمیز کردن دوره‌ای یا تعویض پمپ تخلیه می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

۳) خرابی سوئیچ درب

خرابی سوئیچ درب نیز یکی از دلایل رایج توقف ماشین لباسشویی در اواسط چرخه است. سوئیچ درب لباسشویی وظیفه تشخیص بسته بودن درب را بر عهده دارد تا از عملکرد ایمن دستگاه اطمینان حاصل شود. اگر سوئیچ درب لباسشویی معیوب شود، سیگنال نادرستی مبنی بر باز بودن درب به برد کنترل لباسشویی می‌فرستد. برد کنترل لباسشویی نیز از ادامه کار لباسشویی جلوگیری می‌کند. تعمیر یا تعویض سوئیچ درب این مشکل را حل خواهد کرد.

۴) قطع شدن منبع تغذیه

قطع شدن منبع تغذیه نیز می‌تواند از دلایل خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار باشد. اگر برق دستگاه در میانه یک چرخه شستشو به طور ناگهانی قطع یا با افزایش ولتاژ مواجه شود، لباسشویی به عنوان یک اقدام ایمنی خاموش خواهد شد. کار کردن با برق ماشین لباسشویی بسیار خطرناک است و فقط باید توسط متخصصان دارای گواهی صورت گیرد.

۵) خرابی تایمر

Washing machine timer failure

در ماشین لباسشوی‌های قدیمی‌تر تایمر ماشین لباسشویی وظیفه تنظیم زمان در چرخه‌های مختلف و خاموش کردن دستگاه پس از اتمام زمان تعیین شده را بر عهده دارد. اگر عملکرد تایمر دچار اختلال شود، ممکن است ماشین لباسشویی را در اواسط چرخه متوقف کند. تعویض یا تعمیر تایمر این مشکل را برطرف می‌کند که یک کار تخصصی محسوب می‌شود

۶) تجمع کف اضافی

تجمع کف اضافی در ماشین لباسشویی نیز می‌تواند منجر به وقفه در اواسط چرخه شود. استفاده بیش از حد یا نوع نامناسب مواد شوینده باعث ایجاد کف بیش از حد در لباسشویی خواهد شد. این کف اضافه، حسگرهایی را فعال می‌کند. بنابراین چرخه شستشو متوقف می‌شود تا از سرریز شدن کف‌ها جلوگیری شود. تنظیم مقدار و استفاده از نوع مناسب ماده شوینده مصرفی می‌تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند.

۷) اختلال در برد مدار

در برخی موارد، یک برد مدار قطع شده یا خراب هم می‌تواند عاملی برای خاموش شدن لباسشویی در حین کار باشد. اگر برد مدار با خطا یا نقصی در عملکرد خود مواجه شود، چرخه شستشو متوقف خواهد شد. این مشکل فقط با تعمیر یا تعویض برد مدار معیوب توسط تکنسین واجد شرایط برطرف می‌شود.

۸) عدم آبگیری

مسدود شدن یا معیوب بودن شیر ورودی آب هم می‌تواند کار ماشین لباسشویی را در اواسط کار با وقفه روبرو کند. شیر یا دریچه ورودی، جریان آب به داخل دستگاه را در هر چرخه تنظیم می‌کند. اگر این شیر مسدود شود یا آسیب ببیند، لباسشویی با مشکل عدم آبگیری روبرو خواهد شد. بنابراین چرخه را متوقف می‌کند تا به لباس‌ها آسیبی وارد نشود. رفع هرگونه انسداد یا تعویض شیر معیوب، راه‌حل غلبه بر این مشکل است.

۹) خرابی برد کنترل اصلی

Main control board failure

برد کنترل اصلی به عنوان مغز متفکر ماشین لباسشویی عمل می‌کند که وظیفه مدیریت عملکرد دستگاه را بر عهده دارد. اما چنانچه این برد با مشکل و اختلال در عملکرد روبرو باشد، به علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار تبدیل خواهد شد. برای عیب‌یابی برد کنترل اصلی فقط به تکنسین‌های واجد شرایط اطمینان کنید و لباسشویی گران‌قیمت خود را به دست هر فردی نسپارید.

۱۰) خرابی المنت گرمایش

آیا ماشین لباسشویی شما روشن می‌شود و سپس متوقف می‌شود؟ یکی دیگر از عیب‌های رایج دستگاه شما، خرابی المنت دستگاه است. المنت گرمایش معمولا در پشت لباسشویی (به مدل لباسشویی بستگی دارد) قرار دارد. توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از آسیب بیشتر به دستگاه یا بازی با سیم‌کشی برق که خطرناک  است، با تعمیرات ماشین لباسشویی معتبر تماس بگیرید.

۱۱) بار بیش از حد

یکی از دلایل احتمالی خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی می‌تواند به بار بیش از حد بر موتور برگردد. موتور ماشین لباسشویی قدرتمند شما هم در صورتی که با بار بیش از حد پر شود، ممکن است با مشکلاتی روبرو شود. بنابراین، به موتور لباسشویی استراحت دهید و فقط از ظرفیت بار توصیه شده پیروی کنید.

۱۲) نصب نامناسب

دقیقا همان‌طور که ما نیاز به نفس کشیدن داریم، ماشین لباسشویی هم به تهویه و جریان هوای مناسب نیازمند است. اگر دریچه‌ها و مجرای هوای لباسشویی مسدود شوند، ماشین بیش از حد گرم خواهد شد. بنابراین در زمان نصب، اطراف ماشین لباسشویی خود را از موانع دور نگه دارید و به آن فضای تنفسی بدهید. با این کار می‌توانید علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار را از بین ببرید. در صورتی که مشکل شما با رعایت نکته شده داخل مقاله رفع نشد می توانید از سرویس تعمیر ماشین لباسشویی در منزل کاردون استفاده کنید.

اهمیت سرویس و نظافت منظم لباسشویی

The importance of regular laundry service and cleaning

نگهداری از ماشین لباسشویی برای اطمینان از طول عمر و کارایی آن ضروری است. غفلت از تمیز کردن درام و فیلترها می‌تواند منجر به گرفتگی لوله‌ها، کاهش جریان آب و درنهایت، توقف لباسشویی در حین کار شود. بنابراین، دستکش‌ها را بردارید و به دستگاه خود مقداری صفا بدهید! پرزها، آشغال‌ها و سایر زباله‌ها را از فیلترها جدا کنید و مطمئن شوید که درام لباسشویی کاملا تمیز است. ماشین لباسشویی هم با عملکرد روان و بدون وقفه از شما تشکر خواهد کرد!

قطعات متحرک لباسشویی هم به کمی روغن‌کاری نیاز دارند. با گذشت زمان، اجزای مکانیکی ماشین لباسشویی شما سفت و فرسوده می‌شوند. برای اینکه همه چیز مانند یک ماشین منظم کار کند، باید آن را روغن‌کاری کرد. روان کاری منظم قطعات متحرک، اصطکاک را کاهش می‌دهد، از گرم شدن دستگاه جلوگیری می‌کند و طول عمر لباسشویی شما را افزایش خواهد داد. سرویس دوره‌ای لباسشویی فقط از عهده توسط تکنسین واجد شرایط بر می‌آید.

سوالات متداول

خاموش شدن غیرمنتظره ماشین لباسشویی ممکن است به مشکلات منبع تغذیه، داغ شدن بیش از حد و خاموش شدن المنت گرمایش، عدم آبگیری و تخلیه یا نقص قطعات مکانیکی برگردد.

در بسیاری از موارد بله. با این حال، اگر مطمئن نیستید یا اگر مشکل ادامه داشت، توصیه می‌شود از متخصصان امر کمک بگیرید.

رعایت دستورالعمل‌های صحیح بارگیری، عدم بار بیش از حد و نگهداری خوب ماشین لباسشویی بسیار مهم است. تمیز کردن منظم درام و فیلترها و روغن‌کاری قطعات متحرک هم مزید بر علت خواهند بود.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها