لوگوی کاردون

آموزش پیدا کردن شماره سریال تلویزیون (انواع برندها)

How to find TV serial number

آنچه در این مطلب خواهید خواند

نحوه پیدا کردن شماره سریال تلویزیون

دانستن شماره سریال تلویزیون عمدتاً برای سازندگان محصول مفید است. اما شرایطی هم وجود دارد که شما مصرف‌کنندگان هم به این شماره سریال نیاز پیدا خواهید کرد. خوشبختانه، چگونگی یافتن شماره سریال تلویزیون در انواع برندها معمولا سریع و آسان است. این شماره سریال را می‌توانید از برچسب پشت محصول یا از طریق تنظیمات تلویزیون به دست آورید.

فایده‌ی یافتن شماره سریال تلویزیون چیست؟

What is the benefit of finding the TV serial number

شماره سریال تلویزیون یک کد شناسایی منحصر به فرد است که توسط سازنده به هر محصول اختصاص داده می‌شود. بنابراین یافتن شماره سریال تلویزیون چندین فایده مهم دارد. اولا ردیابی و شناسایی یک مدل تلویزیون خاص برای اهداف گارانتی یا تعمیرات لازم است. شماره سریال به سازنده یا مرکز خدمات کمک می‌کند تا مدل دقیق و واجد شرایط بودن تلویزیون را برای پوشش تایید کند.

علاوه بر این، دانستن چگونگی یافتن شماره سریال تلویزیون برای جلوگیری از سرقت و کلاهبرداری مفید است. زیرا با شماره سریال، مقامات مجری قانون می‌توانند تلویزیون‌های مسروقه را ردیابی کنند و نسبت به بازگرداندن آن‌ها به دست صاحبان اصلی مبادرت ورزند.

درنهایت، شماره سریال به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا بر فرآیند تولید و توزیع محصولات خود نظارت داشته باشند. ضمنا آن‌ها را قادر می‌سازد تا با شناسایی مشکلات محصولات خود نسبت به فراخوانی دسته یا سری تلویزیون‌های خاص خود اقدام کنند.

محل قرارگیری شماره سریال تلویزیون کجاست؟

محل قرارگیری شماره سریال تلویزیون به برند و مدل تلویزیون بستگی دارد. با این حال، مکان‌های رایجی وجود دارند که معمولا در بین انواع برندها مشترک هستند. رایج‌ترین محل قرارگیری شماره سریال تلویزیون در پشت دستگاه است که معمولا نزدیک سیم برق یا پانل ورودی قرار دارد. این شماره سریال ممکن است روی یک برچسب با اطلاعات دیگر محصول، مانند شماره مدل و تاریخ ساخت نمایش داده شود.

مکان احتمالی دیگر، در تنظیمات منوی تلویزیون است. برخی از تولیدکنندگان شماره سریال را در منو می‌گنجانند که معمولا در بخش «درباره» یا «سیستم» دستگاه یافت می‌شود. ضمنا اگر تلویزیون دارای قاب پشتی قابل جابجایی باشد، ممکن است شماره سریال داخل تلویزیون و روی پشت قاب قرار گرفته باشد.

اگر شماره سریال تلویزیون در هیچ یک از این مکان‌ها یافت نشد، توصیه می‌شود برای دستورالعمل شماره سریال تلویزیون به وب‌سایت سازنده یا راهنمای کاربری محصول مراجعه کنید. علاوه بر این، ممکن است شماره سریال در رسید یا فاکتور خرید تلویزیون درج شده باشد.

روش های پیدا کردن شماره سریال تلویزیون

How to use serial number in TV repairs

اگر به شناسایی شماره سریال تلویزیون نیازمند هستید، خوشبختانه روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. برچسب و دفترچه راهنما، منوی تلویزیون، بسته‌بندی تلویزیون و خدمات پشتیبانی مشتریان از جمله این روش‌ها هستند.

۱) برچسب و دفترچه راهنما

متداول‌ترین روش این است که پشت یا پایین تلویزیون را برای یافتن برچسب حاوی شماره سریال بررسی کنید. این اطلاعات اغلب برای استفاده راحت مشتری روی برچسب محصول قرار می‌گیرند. اگر برچسب تلویزیون قابل مشاهده نبود، مصرف‌کنندگان می‌توانند دفترچه راهنمای تلویزیون خود را بررسی کنند. سازندگان اغلب جزییات مهم مانند شماره سریال را در دفترچه راهنمای تلویزیون درج می‌کنند.

۲) منوی تلویزیون

اگر روش های پیدا کردن شماره سریال تلویزیون به صورت فیزیکی ناموفق بود، مصرف‌کنندگان می‌توانند شماره سریال را از طریق منوی تلویزیون پیدا کنند. این روش نیازمند پیمایش در تنظیمات و یافتن بخش «درباره» یا «سیستم» تلویزیون است.

در این قسمت، شماره سریال تلویزیون باید در کنار سایر اطلاعات مانند شماره مدل و نسخه نرم افزار نمایش داده شود. این روش به‌ویژه برای تلویزیون‌های هوشمند یا دارای نرم افزار داخلی مفید است. زیرا احتمال دارد شماره سریال تلویزیون به صورت فیزیکی روی خود دستگاه چاپ نشود

در صورتی که ساکن تهران هستید می توانید از سرویس تعمیرات تلویزیون در تهران مجموعه کاردون بهره مند شوید.

۳) بسته‌بندی تلویزیون

در موارد خاص، بسته‌بندی تلویزیون هم ممکن است حاوی شماره سریال محصول باشد. برخی از تولیدکنندگان برای تسهیل شناسایی و سازماندهی محصولات خود برای خرده‌فروشان، شماره سریال را مستقیما روی جعبه چاپ می‌کنند.

بنابراین قبل از دور انداختن بسته‌بندی، بهتر است بررسی کنید که آیا این اطلاعات حیاتی روی بسته‌بندی محصول وجود دارد یا خیر. اگر اینگونه بود، حتما برچسب حاوی شماره سریال را از بسته‌بندی تلویزیون جدا کنید.

۴) خدمات پشتیبانی مشتریان

اگر تمام روش‌های پیدا کردن شماره سریال تلویزیون شکست خورد، مصرف‌کنندگان می‌توانند با پشتیبانی مشتریان سازنده محصول تماس بگیرند. سازنده به پایگاه داده محصولات خود دسترسی دارد و می‌تواند پس از تایید مالکیت، شماره سریال محصولات خود را ارائه دهد. پشتیبانی مشتریان می‌تواند از طریق تلفن، ایمیل یا چت آنلاین شما را در این مورد راهنمایی کند.

توجه به این نکته ضروری است که هر برند و مدل تلویزیون ممکن است روش‌های متفاوتی برای یافتن شماره سریال داشته باشد. بنابراین روش‌های فوق ممکن است در همه برندها قابل اجرا نباشند. علاوه بر این، طول و فرمت شماره سریال نیز متفاوت هستند. بنابراین، اگر هیچ یک از روش‌های ذکر شده جواب نداد، کمک گرفتن از سازنده محصول یا مرکز تعمیرات مجاز بهترین اقدام شما خواهد بود.

نحوه استفاده از شماره سریال در تعمیرات تلویزیون

شماره سریال تلویزیون یکی از اطلاعات مهمی است که تکنسین‌ها برای تعمیرات خود به آن تکیه می‌کنند. زیرا این کد شناسایی منحصر به فرد می‌تواند جزییات ارزشمندی را در مورد محصول ارائه دهد. آن‌ها از این اطلاعات برای یافتن قطعات مناسب، راهنمای عیب‌یابی خاص و به‌روزرسانی‌های نرم افزار استفاده می‌کنند.

ضمنا شماره سریال برای بررسی وضعیت گارانتی هم استفاده می‌شود. تکنسین‌ها و مشتریان با این اطلاعات می‌توانند تایید کنند که آیا دستگاه تلویزیون همچنان تحت گارانتی قرار دارد یا خیر. درنهایت، تکنسین‌ها با استفاده از شماره سریال در تعمیرات تلویزیون می‌توانند سال ساخت، مشخصات و شماره مدل دستگاه را به دست آورند.

پیدا کردن شماره سریال تلویزیون سامسونگ

Find Samsung TV serial number

یک برچسب نقره‌ای در پشت تلویزیون سامسونگ شما قرار دارد. در این برچسب، تمام اطلاعات مربوط به تلویزیون شما مانند شماره سریال، شماره مدل و غیره وجود دارد. اما اگر تلویزیون شما به دیوار نصب شده باشد، دسترسی به برچسب پشتی دشوار است. پس تلویزیون را روشن کنید و وارد منوی تنظیمات دسترسی شوید. سپس مراحل زیر را در مورد نحوه یافتن شماره سریال در منوی تنظیمات تلویزیون خود دنبال کنید.

  1. دکمه Home را روی کنترل از راه دور فشار دهید و سپس به گزینه تنظیمات یا Settings بروید.
  2. در آنجا گزینه «تمام تنظیمات» یا All Settings را فشار دهید.
  3. به قسمت پشتیبانی یا Support بروید و سپس گزینه «درباره این تلویزیون» یا About This TV را انتخاب کنید.
  4. در اینجا شما تمام اطلاعات تلویزیون از جمله مدل و شماره سریال و نسخه نرم افزار را مشاهده خواهید کرد.
  5. همچنین می‌توانید کد QR را در منوی تلویزیون انتخاب کنید و تصویر آن را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید. با اسکن کد QR، تمام اطلاعات تلویزیون ازجمله شماره سریال آن به نمایش در می‌آیند.

مراحل بر اساس سال مدل

روش های پیدا کردن شماره سریال تلویزیون سامسونگ در همه مدل‌ها یکسان هستند. اما گزینه‌های منوها با هم تفاوت دارند که در ادامه، به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • تلویزیون‌های سامسونگ مدل 2023: تنظیمات > همه تنظیمات > پشتیبانی > درباره این تلویزیون
  • تلویزیون‌های سامسونگ مدل 2022: منو > تنظیمات > همه تنظیمات > پشتیبانی > درباره این تلویزیون
  • تلویزیون‌های سامسونگ مدل 2017 تا 2021: تنظیمات > پشتیبانی > درباره این تلویزیون
  • تلویزیون‌های سامسونگ مدل 2016: تنظیمات > پشتیبانی > تماس با سامسونگ
  • تلویزیون‌های سامسونگ مدل 2013 تا 2015: منو > پشتیبانی > تماس با سامسونگ

پیدا کردن شماره سریال تلویزیون ال جی

مدل و شماره سریال تلویزیون ال جی در پشت دستگاه قرار دارد. با توجه به زمانی که تلویزیون تولید شده است، برچسب ممکن است در سمت راست یا چپ قسمت پشت دستگاه باشد.

علاوه بر این، در مدل‌های 2018 یا جدیدتر پیدا کردن شماره سریال تلویزیون ال جی بسیار ساده شده است. کافی است در زمان روشن بودن تلویزیون، دکمه MUTE روی کنترل از راه دور تلویزیون ال جی را 3 بار پشت سر هم فشار دهید. بدین ترتیب، اطلاعات مدل ازجمله شماره سریال آن نمایش داده می‌شوند.

روش های پیدا کردن شماره سریال تلویزیون ال جی در مدل‌های قدیمی‌تر با فشار دادن دکمه HOME روی کنترل از راه دور شروع می‌شوند. سپس گزینه تنظیمات یا راه‌اندازی را انتخاب کنید. در مرحله بعد به گزینه پشتیبانی بروید. سپس با جهت‌های ریموت کنترل گزینه اطلاعات محصول یا سرویس را برجسته کنید و دکمه OK را فشار دهید. بدین ترتیب، اطلاعات مدل ازجمله شماره سریال آن نمایش داده خواهد شد.

اگر تلویزیون سامسونگ شما دچار نقص فنی شده است، می توانید از سرویس تعمیرات تلویزیون سامسونگ استفاده کنید.

پیدا کردن شماره سریال تلویزیون سونی

Find Sony TV serial number

برای پیدا کردن شماره سریال تلویزیون سونی باید به برچسبی مراجعه کنید که در پشت تلویزیون قرار دارد. این برچسب در نزدیکی پایانه‌های ورودی جانبی یا روی پانل جلویی تلویزیون حک شده است. لطفا توجه داشته باشید که مدل و شماره سریال تلویزیون سونی متفاوت هستند.

اگر تلویزیون شما روی دیوار نصب شده است، با استفاده از یک آینه دستی کوچک و تلفن همراه می‌توانید مدل و شماره سریال را در پشت تلویزیون بیابید. یک آینه کوچک دستی که بتواند پشت تلویزیون قرار بگیرد، برای این کار کافی است.

برچسب محصول در پشت تلویزیون، معمولا در گوشه پایین سمت راست یا مرکز پایین قرار دارد. آینه را پشت تلویزیون نگه دارید تا بتوانید برچسب را از جلو یا کنار تلویزیون به‌وضوح ببینید. شما می‌توانید از تلفن همراه خود برای گرفتن عکس از برچسب در آینه استفاده کنید.

جمع‌بندی

دانستن چگونگی یافتن شماره سریال تلویزیون برای شما بسیار مفید خواهد بود. سعی کنید این سریال را پیدا کنید و آن را برای روز مبادا در یک گوشه یادداشت کنید. زیر این شماره سریال در زمان سرقت، تعمیر و تشخیص اصالت محصول ضروری خواهد بود. 

سوالات متداول

آسان‌ترین روش برای پیدا کردن شماره سریال تلویزیون مراجعه به پشت دستگاه و خواندن آن از روی برچسب خواهد بود.

بیشترین استفاده از شماره سریال تلویزیون را باید ثبت گارانتی دستگاه در وب‌سایت شرکت گارانتی‌کننده دانست.

آخرین مطالب مرتبط

دیدگاه ها

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها