لوگوی کاردون

تنظیم و استفاده از خشک‌کن ماشین لباسشویی برای انواع لباس‌ها

How to only use the dryer in the washing machine
فهرست محتوا

استفاده از خشک کن ماشین لباسشویی

گاهی پیش آمده است که فقط به استفاده از خشک‌کن ماشین لباسشویی نیاز پیدا کرده‌اید. مثلاً برخی اقلام سنگین‌تر مانند پتو، حوله حمام، پرده یا حتی لباس‌های معمولی را با دست شسته‌اید و می‌خواهید آنها‌ را با لباسشویی خشک کنید. اما چگونه می‌توان این کار را کرد و آیا تنظیمات جداگانه‌ای برای این مواقع وجود دارد؟

چگونه خشک‌کن ماشین لباسشویی را برای لباس‌های مختلف تنظیم کنیم؟

Using a washing machine dryer

برای استفاده از تنظیمات خشک‌کن ماشین لباسشویی ابتدا باید لباس موردنظر را در ماشین لباسشویی قرار دهید و دکمه پاور آن را روشن کنید. سپس، در صفحه نمایش ماشین لباسشویی به چند گزینه برخورد خواهید کرد. باید به دنبال گزینه «برنامه چرخش» یا «spin program» یا «dry only» بگردید. با انتخاب این گزینه یا دکمه در کنترل پنل ماشین لباسشویی می‌توانید خشک‌کن آن را راه بیندازید.

همچنین می‌توانید سرعت خشک‌کن را روی کنترل پنل ماشین لباسشویی تغییر دهید. برای لباس‌های سبک‌تر و ظریف‌تر باید از دور کند خشک‌کن استفاده کنید، اما اقلام سنگین‌تر و بزرگ‌تر به دور تند خشک‌کن لباسشویی نیاز دارند.

تنظیم خشک‌کن ماشین لباسشویی روی دور کند برای لباس‌های ظریف‌تر بسیار ضروری است؛ چراکه به بافت لباس شما آسیب می‌زند. در واقع علت گشاد شدن لباس در لباسشویی معمولاً همین مسئله است، اما اقلام سنگین‌تر همیشه آب بیشتری به خود جذب می‌کنند. بنابراین، به‌ سرعت و زمان بیشتری برای خشک شدن در ماشین لباسشویی نیاز دارند.

چگونه از خشک‌کن ماشین لباسشویی برای خشک کردن پتو، حوله و پرده استفاده کنیم؟

به‌کارگیری خشک‌کن ماشین لباسشویی در خشک کردن پتو، حوله و پرده بسیار راهگشاست. برای این کار ابتدا باید آب اضافی اقلام ذکرشده را قبل از قرار دادن آنها‌ در ماشین لباسشویی خارج کنید؛ زیرا وزن آنها‌ زیاد می‌شود و به خشک‌کن لباسشویی فشار می‌آید. همچنین هرگونه قلاب یا آن لوازم جانبی را که ممکن است در طول فرآیند خشک کردن به لباسشویی آسیب برسانند یا گره بخورند، بردارید.

در مرحله بعد باید تنظیمات خشک‌کن را در ماشین لباسشویی انتخاب کنید. برای اقلام سنگین مانند پتو و پرده باید از درجه حرارت بالاتر استفاده کنید، در حالی که برای حوله‌ها می‌توانید از درجه حرارت متوسط بهره ببرید. اگر لباسشویی شما سنسور اتوماتیک دارد، می‌توانید برای تعیین زمان خشک شدن بهینه از آن استفاده کنید.

حالا باید دستگاه را راه‌اندازی کنید و تا زمان پایان چرخه خشک کردن منتظر بمانید. هرگز دستگاه را بیش از اندازه پر نکنید؛ زیرا هم به لباس‌ها هم به لباسشویی آسیب وارد می‌شود. همچنین چک کردن لباس‌ها در هنگام خشک کردن برای جلوگیری از آسیب وارد شدن به آنها‌ مفید است. پس از خشک شدن نیز لباس‌ها را به‌سرعت از لباسشویی خارج کنید تا چین و چروک پیدا نکنند.

جلوگیری از چروک شدن لباس‌ها با استفاده صحیح از خشک‌کن ماشین لباسشویی

جلوگیری از چروک شدن لباس‌ها در خشک‌کن ماشین لباسشویی دغدغه همه افراد است. خوشبختانه با دنبال کردن چند مرحله آسان می‌توان از این مورد آزاردهنده جلوگیری کرد.

ابتدا به ساکن باید لباس‌های شسته‌شده را مرتب در خشک‌کن قرار داد. پارچه‌های سبک و ظریف باید از پارچه‌های سنگین جدا شوند. علاوه بر این، ماشین لباسشویی را نباید بیش‌ازحد شلوغ کرد؛ زیرا تلمبار شدن لباس‌ها روی یکدیگر فضای تحرک آزادانه آنها‌ را می‌بندد و احتمال چروک شدن لباس‌ها را افزایش می‌دهد.

از سوی دیگر، باید تنظیمات ماشین لباسشویی و خشک‌کن آن نیز به‌درستی انجام شود. مهم‌ترین موضوع اهمیت سرعت چرخش خشک‌کن در خشک کردن لباس است. همان‌طور که قبلاً گفته شد، لباس‌های سبک‌ و ظریف‌ به سرعت چرخش کمتر و لباس‌های سنگین‌ به سرعت چرخش بیشتر نیاز دارند.

مورد بعدی، دمای خشک‌کن است که نباید بیش‌ازحد بالا باشد. زمان خشک کردن لباس‌ها نیز باید براساس نوع لباس‌ها انتخاب شود. در نهایت، لباس‌ها باید بلافاصله پس از پایان چرخش شست‌وشو از لباسشویی خارج شوند. ضمناً هر لباس را پس از خارج کردن از ماشین لباسشویی تکان بدهید تا چروک نشود. برای انجام سرویس ها و انجام تعمیرات ماشین لباسشویی خود می توانید از سرویس تعمیرات ماشین لباسشویی کاردون استفاده کنید.

نحوه استفاده از خشک‌کن ماشین لباسشویی قدیمی

How to use an old washing machine dryer

استفاده از خشک‌کن در ماشین‌های لباسشویی قدیمی ممکن است ابتدا کمی چالش‌برانگیز به نظر برسد. اما، در واقع استفاده از خشک‌کن ماشین لباسشویی قدیمی بسیار آسان است. برای این کار کافی است ولوم تایمر لباسشویی را تا انتها بچرخانید. سپس، باید دکمه چرخش یا spin را فشار دهید. پس از این، خشک‌کن ماشین لباسشویی شروع به کار می‌کند و لباس‌های شما را خشک خواهد کرد.

برای استفاده مؤثر از خشک‌کن در ماشین‌های لباسشویی قدیمی، دسته‌بندی مناسب لباس‌های شما بسیار مهم است. این کار به معنای جدا کردن لباس‌های رنگی از سفید و همچنین پارچه‌های ظریف از پارچه‌های سنگین‌ است.

پس از مرتب‌سازی، مقدار مناسبی از لباس‌های شسته‌شده را در دستگاه قرار دهید. در ضمن مراقب باشید که بیش‌ازحد به تعداد لباس‌ها اضافه نکنید. قرار دادن لباس‌ زیاد در ماشین عملکرد دستگاه را مختل می‌کند و به نتایج نامطلوب منجر می‌شود.

آیا خشک‌کن ماشین لباسشویی شما کار نمی‌کند؟ اگر به دنبال علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی در زمان استفاده از خشک‌کن هستید، حتماً با متخصصان کاردون مشورت کنید.

نحوه کم کردن صدای ماشین لباسشویی در هنگام استفاده از خشک‌کن

حالا بیایید در مورد نحوه کم کردن صدای ماشین لباسشویی در هنگام استفاده از خشک‌کن صحبت کنیم. به طور کلی، عوامل متعددی برای این مشکل وجود دارد که تعدادی از آنها عبارت‌اند از:

  • لباس‌ها برای دستگاه خیلی بزرگ یا خیلی کوچک‌اند.
  • جسم سختی مانند سکه یا کلید در لباس‌ها وجود دارد.
  • پمپ تخلیه در دستگاه به‌درستی کار نمی‌کند.
  • تسمه یا بلبرینگ معیوب است.
  • ماشین لباسشویی کاملاً هم‌سطح روی زمین قرار نگرفته است.
  • کوپلینگ دستگاه از کار افتاده است.
  • کمک‌های دیگ بخار در دستگاه از کار افتاده‌اند.

خوشبختانه چند راهکار ساده وجود دارد تا از این همه سروصدا در خشک‌کن ماشین لباسشویی جلوگیری کنید:

  • دستگاه را با لباس‌های زیاد پر نکنید.
  • هنگام نصب ماشین لباسشویی، مطمئن شوید که روی سطحی صاف و یکدست قرار دارد.
  • همیشه قبل از گذاشتن لباس در دستگاه، جیب‌های آنها‌ را چک کنید.
  • دستگاه خود را مرتب سرویس کنید تا تمام قطعات آن مانند موتور، یاتاقان‌ها و تسمه‌ها در وضعیت خوبی باشند.
  • برای مدت طولانی از خشک‌کن استفاده نکنید و بین کار، به آن استراحت دهید.
  • از قرار دادن اقلام سنگین در بالای ماشین لباسشویی خودداری کنید؛ زیرا فشار بیشتری به دستگاه وارد می‌کند.
  • فیلتر، پمپ و شیلنگ تخلیه لباسشویی را به‌طور منظم تمیز کنید.

سوالات متداول

تنظیمات خشک‌کن ماشین لباسشویی باید با توجه به نوع پارچه صورت گیرد. مثلاً لباس‌های ظریف را نباید با سرعت و دمای بالا خشک کرد.

استفاده مداوم از خشک‌کن به‌تنهایی باعث آسیب رسیدن به موتور ماشین لباسشویی نمی‌شود. البته باید در بین فواصل خشک کردن لباس‌ها به لباسشویی استراحت داده شود.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها