لوگوی کاردون

نحوه شستن حوله در ماشین لباسشویی بدون آسیب به دستگاه

How to wash towels in the washing machine without damaging the machine
فهرست محتوا

حوله حمام در صورت عدم شستشو ممکن است کرکی شود و توانایی خود را در جذب مایعات از دست بدهد. بسیاری افراد از ماشین لباسشویی خود فقط برای شستشوی لباس‌ها استفاده می‌کنند. اما اقلامی مانند حوله حمام را هم می‌توان به راحتی در ماشین لباسشویی شست. با این حال، نحوه شستن حوله در ماشین لباسشویی تفاوت‌هایی با سایر اقلام سبک دارد.

بهترین برنامه شستشو برای حوله در لباسشویی چیست؟

به طور کلی، بهترین برنامه شستشو برای حوله در لباسشویی، چرخه معمولی است. این چرخه به‌گونه‌ای طراحی شده است که در عین ملایم بودن روی پارچه، تمیزی کامل و عمیقی را ارائه دهد. چرخه معمولی می‌تواند قدرت چرخش درام و زمان شستشوی لازم را فراهم کند تا هرگونه آلودگی، عرق و لکه حوله به طور موثر از بین برود.

استفاده از آب گرم برای شستشو حوله مناسب‌تر است؛ زیرا به از بین بردن باکتری‌ها کمک می‌کند. البته برای حوله‌های رنگی باید آب سرد را انتخاب کنید تا از محو شدن رنگ حوله جلوگیری شود. خشک کردن حوله با حرارت بالا یا متوسط نیز برای دستیابی به حداکثر استریل شدن بهتر است.

اهمیت دمای مناسب برای شستشوی حوله

اهمیت دمای مناسب برای بهترین نحوه شستن حوله در ماشین لباسشویی قابل چشم‌پوشی نیست. برای شستن حوله‌های بسیار کثیف و لکه‌دار باید از آب گرم استفاده شود. زیرا کثیفی، باکتری‌ها و سایر آلاینده‌ها را به شکل موثرتری از بین می‌برد. از طرفی دیگر، برای شستن حوله‌های رنگی باید به آب سرد متوسل شد تا از رنگ دهی حوله جلوگیری شود. علاوه بر این، استفاده از دمای مناسب به صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش قبض برق منزل هم می‌انجامد.

مواد شوینده مناسب برای شستشوی حوله در لباسشویی چه هستند؟

شوینده‌های مناسب برای شستن حوله‌ها باید کثیفی، عرق و لکه‌ها را به طور موثر پاک کنند و در عین حال، روی پارچه نیز ملایم باشند. برخی مواد شوینده به طور خاص برای شستن حوله‌ها تولید می‌شوند. این مواد اغلب حاوی آنزیم‌ها و مواد روشن‌کننده هستند تا به حفظ ظاهر و تازگی حوله کمک کنند. با این حال، نباید از مواد شوینده غلیظ یا سفیدکننده استفاده شود. چرا که به مرور زمان باعث زبری بیشتر حوله و کاهش قدرت جذب آب در آن خواهند شد.

آیا برای شستشوی حوله در ماشین لباسشویی از نرم کننده استفاده کنیم؟

نرم کننده پارچه یک افزودنی متداول برای لباسشویی است که بسیاری از افراد از آن برای لطیف‌تر کردن و بوی تازه‌تر لباس‌های خود استفاده می‌کنند. با این حال، در مورد شستن حوله‌ها، استفاده از نرم کننده پارچه ممکن است بهترین انتخاب ممکن نباشد.

حوله‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که جاذب باشند؛ اما نرم کننده پارچه می‌تواند اثری را روی الیاف باقی بگذارد که قدرت جذب آب را در آن‌ها کاهش می‌دهد. ضمنا نرم کننده پارچه به مرور زمان می‌تواند از پف حوله بکاهد و کیفیت کلی آن را پایین بیاورد.

از طرف دیگر، نرم کننده پارچه حاوی برخی مواد شیمیایی است که می‌تواند پوست‌های حساس را تحریک کند. بنابراین از آنجایی که حوله‌ها در تماس مستقیم با بدن ما هستند، مهم است که اثرات منفی استفاده از نرم کننده پارچه را در نظر بگیریم.

خوشبختانه روش‌های جایگزینی برای ایجاد حس نرمی حوله، به جای تکیه بر نرم کننده پارچه وجود دارند که به همان اندازه موثر هستند. به عنوان مثال، با استفاده از سرکه در آبکشی حوله می‌توان بدون استفاده از نرم کننده پارچه، به حوله‌ای نرم و تازه دست یافت.

جدا کردن حوله‌ها از لباس ها در زمان شستشو

Separating towels from clothes during washing

جدا کردن حوله‌ها از لباس‌ها در زمان شستشو یک اقدام ضروری است. چرا که تمیزی و ایمنی هر دو قلم را تضمین می‌کند. با شستن جداگانه حوله‌ها می‌توان از انتقال پرز به لباس‌ها جلوگیری کرد. علاوه بر این، حوله‌ها مقدار آب بیشتری را به خود جذب می‌کنند. امری که می‌تواند کیفیت شستشوی سایر لباس‌ها را کاهش دهد. ضمنا معمولا سنگین هستند و با توجه به ظرفیت محدود ماشین لباسشویی، بهتر است جداگانه شستشو داده شوند.

نحوه جلوگیری از ایجاد پرز حوله در لباسشویی

برای جلوگیری از ایجاد پرز حوله در لباسشویی باید چند نکته ساده را رعایت کنید. مهم‌ترین نکته مربوط به جداسازی حوله از سایر لباس‌ها است که در مبحث قبل به آن اشاره کردیم. نکته بعد، عدم استفاده از برنامه شستشوی سنگین در لباسشویی است تا ایجاد پرز حوله به حداقل برسد. ضمنا باید از شستن چندین حوله در کنار هم خودداری کنید. چرا که اصطکاک بین آن‌ها می‌تواند پرز زیادی ایجاد کند. شما می توانید برای انجام سرویس ها و تعمیرات ماشین لباسشویی خود از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی در منزل کاردون استفاده کنید.

رفع بوی نامطبوع حوله با شستشوی صحیح

شستن صحیح حوله‌ها برای بهداشت فردی ضروری است. زیرا حوله‌ها بدون واسطه با بدن ما در تماس هستند و ناخالصی‌های پوست را جذب می‌کنند. این تجمع کثیفی و باکتری می‌تواند منجر به ایجاد بوی بد شود، به‌خصوص اگر حوله‌ها به طور مکرر یا صحیح شسته نشوند.

از بین بردن بوی نامطبوع حوله در ماشین لباسشویی یک چالش رایج است که بسیاری از افراد با آن مشکل دارند. چندین تکنیک وجود دارد که می‌تواند به طور موثر این مشکل را برطرف کند. در مرحله اول، شستن حوله‌ها جدا از سایر لباس ها مهم است تا از آلودگی و انتقال بو جلوگیری شود. ثانیا استفاده از آب داغ و مقدار مناسب مواد شوینده به از بین بردن باکتری‌هایی کمک می‌کند که عامل اصلی بوی بد هستند.

افزودن یک فنجان سرکه سفید در طول چرخه آبکشی نیز می‌تواند به از بین بردن بوی نامطبوع کمک کند. زیرا سرکه به عنوان یک خوشبوکننده و نرم کننده طبیعی پارچه عمل می‌کند. در نهایت، اطمینان از خشک شدن کامل حوله‌ها در آفتاب یا خشک‌کن روی حرارت زیاد می‌تواند از رشد کپک و باکتری در آن‌ها جلوگیری کند.

نحوه ضدعفونی کردن حوله در ماشین لباسشویی

How to disinfect towels in the washing machine

ضدعفونی کردن حوله‌ها یک گام اساسی در حفظ بهداشت مناسب و جلوگیری از گسترش باکتری‌ها و میکروب‌ها است. یکی از راه های موثر برای ضدعفونی حوله‌ها، دانستن نحوه شستن حوله در ماشین لباسشویی است.

  • ابتدا ماشین لباسشویی خود را روی گرم‌ترین دمای آب توصیه شده برای حوله تنظیم کنید. آب داغ در ضدعفونی کردن حوله و کشتن میکروب‌ها بسیار کارساز است.
  • مقدار مناسبی ماده شوینده با خاصیت ضدعفونی‌کنندگی را به درام اضافه کنید.
  • برای تقویت بیشتر شوینده می‌توانید مقداری سرکه سفید یا جوش‌شیرین را هم به محفظه مواد شوینده اضافه کنید.
  • هنگامی که چرخه کامل شد، حوله را در زیر نور مستقیم خورشید آویزان کنید تا خشک شود.
  • اگر حوله‌ها به‌شدت کثیف هستند یا لکه‌های سرسخت دارند، آن‌ها را قبل از انداختن در لباسشویی، در مخلوطی از آب داغ و مواد ضدعفونی‌کننده بخیسانید.
  • پس از شستشو، یک چرخه آبکشی اضافی را در نظر بگیرید تا تمام مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده به طور کامل پاک شوند.

روش صحیح خشک کردن حوله بعد از شستشو

پس از آشنایی کامل با نحوه شستن حوله در ماشین لباسشویی باید اشاره‌ای هم به نحوه خشک کردن صحیح حوله داشته باشیم. اول از همه، حوله را قبل از آویزان کردن، به شدت تکان دهید. با این کار، آب اضافی حوله گرفته می‌شود و الیاف آن به دلیل سنگینی روی بند دچار کشیدگی نخواهد شد. حوله باید ترجیحا در حیاط یا نزدیک به پنجره باز خشک شود. زیرا گردش هوای آزاد از ایجاد بوی نامطبوع در حوله جلوگیری خواهد کرد.

حوله را حتما به صورت متوازن روی بند پهن کنید. به این صورت که بند رخت به طور دقیق در وسط حوله قرار گیرد. ضمنا از برداشتن حوله در زمانی که هنوز خیس است، خودداری کنید. چرا که اگر حوله را به صورت نم‌دار تا بزنید، بوی نامطبوعی ایجاد می‌کند.

در صورت استفاده از خشک‌کن لباسشویی، مهم است که از بارگیری بیش از حد آن با حوله‌های زیاد خودداری کنید. ضمنا برای جلوگیری از آسیب رسیدن به الیاف یا جمع شدن حوله، خشک‌کن را روی حرارت کم یا متوسط قرار دهید. همچنین توصیه می‌شود حوله‌ها را در حالی که هنوز کمی مرطوب هستند، از خشک‌کن خارج کنید و آن‌ها برای مدتی کوتاه در هوای آزاد آویزان کنید.

نکات کلیدی برای شستشوی حوله در ماشین لباسشویی

The correct way to dry the towel after washing

رعایت نکات کلیدی زیر در نحوه شستن حوله در ماشین لباسشویی می‌تواند بهترین نتیجه ممکن را رقم بزند.

  • حوله‌های خود را قبل از شستن بر اساس رنگ، نوع پارچه و میزان کثیفی از هم جدا کنید.
  • از بارگذاری بیش از توان ماشین لباسشویی خودداری کنید.
  • حوله‌های در حجم‌های کوچک تا متوسط را جدا از حوله‌های بزرگ بشویید.
  • استفاده از شوینده مناسب نیز برای دستیابی به حوله‌های تمیز و خوشبو بسیار مهم است.
  • از مواد شوینده به صورت افراطی استفاده نکنید.
  • تنظیم دمای مناسب آب را فراموش نکنید. (آب گرم برای حوله‌های سفید و بسیار کثیف و آب سرد برای حوله‌های رنگی و کمتر کثیف)
  • هنگام استفاده از نرم کننده احتیاط کنید؛ زیرا می‌تواند جذب حوله را کاهش دهد.
  • حوله‌ها را می‌توان با استفاده از یک چرخه معمولی یا ظریف تمیز کرد. با این حال، استفاده از چرخه ظریف برای حوله‌های به شدت کثیف اثربخشی لازم را ندارد.
  • حوله‌ها را تا حد امکان در هوای آزاد خشک کنید.
  • برای به حداقل رساندن چین و چروک، حوله‌های خود را بلافاصله پس از خشک شدن تا کنید.
  • قبل از آویزان کردن حوله، آن را تکان دهید تا صاف شود.

سوالات متداول

بهترین برنامه شستشو برای حوله در لباسشویی، چرخه منظم و عادی است. البته حوله‌های ظریف را می‌توانید با چرخه ضعیف‌تر بشویید.

بهترین دمای مناسب آب برای شستشوی حوله‌ها در ماشین لباسشویی ۴۰ درجه سانتیگراد است.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها