لوگوی کاردون

علت کم بودن فشار آب ماشین لباسشویی ال جی + راه حل آن

The reason for the low water pressure of the LG washing machine
فهرست محتوا

عیب‌یابی، نخستین گام برای حل مشکل فشار آب لباسشویی است. بدین منظور، ابتدا علت کم بودن فشار آب ماشین لباسشویی ال جی را که می‌تواند فیلتر، سوئیچ درب، شلنگ ورودی، شیر برقی و سایر موارد باشد، پیدا می‌کنیم. آنگاه فرآیند تعمیر یا تعویض قطعه معیوب را انجام می‌دهیم.

عوامل کمبود فشار آب در ماشین لباسشویی ال جی

Factors of Water Pressure Lack in LG Washing Machine

فیلترها، شیر برقی و برد الکترونیکی، سه علت بسیار رایج برای کمبود فشار آب لباسشویی هستند. البته شلنگ ورودی، پمپ تخلیه و مسیر تخلیه نیز می‌توانند علت کم بودن فشار آب ماشین لباسشویی ال جی باشند. علت‌های غیر رایج‌تر مانند خرابی سنسور سطح آب، خرابی میکرو سوئیچ درب و مسدود بودن شیر آب منزل را نیز گاه می‌توان با کمبود فشار آب مرتبط دانست.

۱) گرفتگی فیلتر ورودی آب

هر ماشین لباسشویی ال جی معمولا 2 فیلتر دارد: یک فیلتر در ورودی شیر برقی و فیلتر دیگر در قسمت جلو. علت وجود این فیلترها، جلوگیری از ورود ناخالصی‌های آب به درون دستگاه است. البته در طول زمان، فیلترها به دلیل انباشت ناخالصی‌ها، بسته می‌شوند. این مسئله در بسیاری از مواقع، علت کم بودن فشار آب ماشین لباسشویی ال جی خواهد بود. راه‌حل ساده آن، تمیز کردن فیلترها است.

تمیز کردن فیلترهای ماشین لباسشویی 5 مرحله دارد. پیش از هر چیز، جهت حفظ ایمنی، دستگاه را از برق می‌کشیم. آنگاه همه شیرهای ورودی را می‌بندیم و لوله‌های آب سرد و گرم را از جایشان باز می‌کنیم. سپس صفحه فیلتر را جهت دسترسی به فیلتر شیر برقی درمی‌آوریم. همچنین جهت بیرون آوردن فیلتر جلویی، درب قسمت پایینی ماشین لباسشویی را باز می‌کنیم. این فیلتر باید به‌طور افقی متمایل به چپ، بیرون بیاید. این فیلترها باید با آب و شوینده مناسب، کاملا تمیز شوند و گرفتگی‌شان برطرف شود. سپس آن‌ها را جا اندا‌زنیم.

۲) نقص در شیر برقی ورودی آب

شیر برقی دست‌کم در 30 درصد مواقع، علت کم بودن فشار آب ماشین لباسشویی ال جی است. این شیر می‌تواند بشکند، مسدود شود یا از کار بیفتد. قاعدتا با اختلال در شیر برقی، جریان ورودی آب نیز مختل خواهد شد. بهترین راه برای تشخیص عملکرد این شیر، با تست جریان برق در آن اتفاق می‌افتد. اگر شیر ولتاژ داشته باشد، این یعنی سالم است. بدین منظور، می‌توانیم از ابزارهایی مانند مولتی متر استفاده کنیم. در صورت خرابی، شیر باید تعویض شود.  

۳) مشکل در شلنگ ورودی آب

حتی انواع ساده از شلنگ ورودی آب، احتمال گرفتگی دارند. البته درون بعضی شلنگ‌ها، فیلتر نیز نصب می‌شود که احتمال گرفتگی را حتی بالاتر خواهد برد. بنابراین، باید شلنگ‌ها را چک کنیم. بدین منظور، ابتدا دستگاه را از برق می‌کشیم. همچنین منبع تغذیه آب را می‌بندیم. آب باقی‌مانده در شلنگ را بیرون می‌کشیم و در سطلی می‌ریزیم. شلنگ‌ها را از دستگاه درمی‌آوریم و آن‌ها را جداگانه امتحان می‌کنیم. یک شستشوی ساده می‌تواند مشکل شلنگ‌های سالم را حل کند. در غیر این صورت، می‌توانیم شلنگ‌های نو بخریم.

۴) نقص در پمپ تخلیه

Defect in the drain pump

پمپ تخلیه در مسیر دائمی جریان آب قرار دارد و احتمال پوسیدگی و خرابی آن بالا خواهد بود. همچنین اشیای ریز و خرده‌های لباس می‌توانند باعث انسداد فیلتر پمپ شوند. بنابراین، این پمپ می‌تواند جریان آب را مختل سازد و علت کم بودن فشار آب ماشین لباسشویی ال جی باشد. در این مواقع، به تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی ال جی نیاز داریم.

جهت تعویض پمپ، ابتدا دستگاه را از برق می‌کشیم. سپس آب داخل ماشین لباسشویی را کاملا خالی می‌کنیم. پیچ‌های بدنه را باز می‌کنیم و پنل پشتی دستگاه را درمی‌آوریم. آنگاه اتصالات انتهایی پمپ را جدا می‌سازیم و بست‌های آن را نیز درمی‌آوریم. اگر آبی در این قسمت‌ها هست، باید آن را با دستمال کاملا بگیریم. سپس اتصالات خود پمپ را قطع می‌کنیم. در آخر، پمپ جدید را متصل می‌سازیم.برای انجام کلیه تعمیرات ماشین لباسشویی خود می توانید از کارشناسان کاردون کمک بگیرید.

۵) انسداد در مسیر تخلیه آب

احتمال گرفتگی در شلنگ تخلیه نیز بسیار جدی است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. اگر تخلیه آب به‌درستی انجام نشود، به طبع جریان آب کاهش یا اختلال می‌یابد.

ابتدا باید بررسی کنیم که ورودی شلنگ تخلیه، یعنی محل اتصال آن به دستگاه مسدود نباشد. سپس تاخوردگی‌ها یا پیچ‌خوردگی‌های احتمالی در مسیر شلنگ را بررسی می‌کنیم.

ارتفاع شلنگ تخلیه، یک نکته مهم دیگر است. این شلنگ باید دست‌کم یک متر بالاتر از سطح زمین قرار گیرد و دست‌کم 60 سانتی‌متر طول داشته باشد.

۶) نقص در برد الکترونیکی

ماشین لباسشویی LG، اجزای الکترونیکی مختلفی دارد. میزان برق ورودی به این اجزا با یک برد الکترونیکی کنترل می‌شود. اگر برد الکترونیکی دچار خرابی شده باشد، آنگاه برق کافی به اجزای مهمی مانند شیر برقی نمی‌رسد. درنتیجه، این شیر به‌درستی باز نخواهد شد و آب با فشار مناسب جریان نمی‌یابد. اگر نشانه‌های سوختگی یا قطعی در برد الکترونیکی مشاهده شود، می‌توانیم آن را علت کم بودن فشار آب ماشین لباسشویی ال جی بدانیم. بدین منظور، می‌توانیم به سراغ تست برد برویم.

یک راه برای تست برد، استفاده از مولتی متر جهت تعیین میزان برق ورودی به شیر برقی است. اگر شیر برقی جدای از برد به‌درستی کار می‌کند، اما روی ماشین لباسشویی خوب کار نمی‌کند، به‌احتمال‌زیاد برد مشکل پیدا کرده است.

خطرات استفاده از لباسشویی در زمان کمبود فشار آب

کمبود فشار آب در ماشین لباسشویی ال جی باعث می‌شود میزان کافی آب به دستگاه ورود پیدا نکند یا پر شدن دستگاه با آب، زمان بیشتری طول بکشد. درنتیجه، چرخش نیز به‌درستی اتفاق نمی‌افتد. همچنین ممکن است به دلیل سرعت پایین آب، احتمال نشت آب در دستگاه بالا برود. فشار کم آب در ماشین لباسشویی ال جی، منجر به تمیز نشدن لباس‌ها یا باقی ماندن لکه‌ها خواهد شد. حتی با فشار کم آب، احتمال خطر آتش‌سوزی افزایش می‌یابد.

راه‌حل‌های رفع کمبود فشار آب در ماشین لباسشویی ال جی

شاید در نگاه نخست، اهمیت فشار آب در ماشین لباسشویی برای کسی آشکار نباشد؛ اما در صورت اختلال در فشار، شاهد اختلال گسترده عملکرد دستگاه خواهیم بود. در این مواقع، پیش از هر چیز باید علت کم بودن فشار آب ماشین لباسشویی ال جی را پیدا کنیم. این یعنی منبع اصلی مشکل کمبود فشار را بیابیم. آلودگی فیلترها، پیچ‌خوردگی یا گرفتگی شلنگ‌ها و لوله‌ها، خرابی پمپ تخلیه و خرابی شیر برقی، از علت‌های رایج هستند.

پس از شناسایی مشکل کمبود فشار، به سراغ حل آن می‌رویم. برای مثال، می‌توانیم فیتلرها را تمیز یا به‌کلی تعویض کنیم. همچنین شلنگ‌ها، شیر برقی یا حتی برد ماشین لباسشویی، قابل تعمیر و تعویض هستند. البته راه‌حل نهایی و مطمئن، همیشه مراجعه به یک مرکز تعمیرات تخصصی ماشین لباسشویی ال جی است.

سوالات متداول

جهت شستشوی فیلتر ورودی، می‌توانیم آن را در معرض جریان آب تند قرار دهیم تا همه رسوبات آن بریزند. استفاده از فشار هوای زیاد با دستگاه‌های مختلف، یک راه‌حل عالی دیگر است. همچنین می‌توانیم با مسواک، خرده‌های باقی‌مانده را به‌آرامی پاک کنیم.

اگر فشار آب تا حد قابل‌توجهی کاهش پیدا کند، عملکرد ماشین لباسشویی مختل می‌شود. در این صورت، ممکن است لباس‌ها به‌درستی تمیز نشوند. همچنین احتمال خطراتی مانند نشت آب درون دستگاه و آتش‌سوزی وجود دارد. بنابراین، استفاده از ماشین لباسشویی تقریبا ناممکن و خطرآفرین خواهد بود.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها