لوگوی کاردون

نحوه شستن کیف و کوله پشتی در ماشین لباسشویی

How to wash bags and backpacks in a washing machine
فهرست محتوا

کیف و کوله‌پشتی وسایل بسیار کاربردی هستند که بیشترین تماس را با نور خورشید، گرد‌وخاک و رطوبت دارند. به همین علت، به‌سرعت کثیف می‌شوند و نیاز به شستشو پیدا می‌کنند. شستن کیف و کوله پشتی در ماشین لباسشویی، باید با نهایت دقت و درنظر گرفتن نکات مهم صورت گیرد تا به کیف و کوله‌پشتی، کمترین آسیب وارد شود. به هنگام خرید، باید نوع قابل شستشوی آن‌ها را خریداری کنید. معمولا، این گونه کیف و کوله‌ها دوام‌ بیشتری دارند. دانستن قواعد شستشوی این وسایل، به طولانی شدن عمر آن‌ها هم کمک می‌کند.

بررسی جنس و نوع کیف

Checking the material and type of bag

کیف و کوله‌پشتی، در جنس‌ و انواع متنوعی تولید می‌شوند. کیف‌های جنس پارچه‌ای، چرمی و جیر از پرکاربردترین انواع کیف و کوله‌پشتی هستند. هرکدام از انواع کیف و کوله‌پشتی، با توجه به جنس خود، باید شسته شوند که در این بخش، مورد بررسی قرار می‌گیرد:

۱) شستشوی کیف و کوله‌پشتی چرمی

این نوع کیف‌ها، معمولا در دو جنس چرم مصنوعی و طبیعی موجود هستند. اگر شستشوی این جنس کیف در لباسشویی به‌درستی انجام نشود، به خراب‌شدن کیف منجر خواهد شد. بهتر است این نوع کیف‌ها، با دور خیلی کند و با شوینده ملایم شسته شوند. بهتر است کیف و کوله‌پشتی چرم طبیعی را با دست تمیز کنید.

۲) شستشوی کیف و کوله‌پشتی پارچه‌ای

کیف و کوله‌های پارچه‌ای، شستشوی راحتی دارند. نحوه شستن کیف و کوله پشتی در ماشین لباسشویی، اگر پارچه‌ای باشد، باید با شوینده نسبتا ملایم یا آب و صابون انجام شود. بهتر است استفاده از خشک‌کن لباسشویی را برای خشک‌کردن کیف فراموش کنید.

۳) شستشوی کیف و کوله‌پشتی جیر

شستشوی این نوع کیف و کوله‌ها در لباسشویی، نسبت به نوع چرمی و پارچه‌ای سخت‌تر است و نیاز به دقت بیشتری دارد. اگر کیف دارای لک باشد، بهتر است که ابتدا با کمک آب و جوش شیرین و برس نرم لکه را تمیز کنید.

سپس کیف یا کوله را در محلول آب و شوینده خیلی‌ملایم، ترجیحا مایع ظرفشویی و‌ نرم‌کننده، درون لباسشویی بیندازید. سعی کنید از مقدار مناسب مواد شوینده استفاده کنید تا کف زیادی روی سطح کیف ایجاد نشود. اجازه دهید کیف یا کوله با دور کند شسته شوند؛ ولی از خشک‌کن استفاده نکنید.

انتخاب برنامه و مواد شوینده مناسب

انتخاب برنامه مناسب و مواد شوینده، مهم‌ترین مراحل شستشوی کیف و کوله‌پشتی در لباسشویی به‌شمار می‌رود. مطابق با جنس کیف و کوله، مواد شوینده مناسب را برگزینید. به هیچ‌وجه از وایتکس یا شوینده‌های اسیدی قوی استفاده نکنید. سپس اجازه دهید برنامه شستشوی مناسب برای شستن این وسایل فعال شود.

دقت داشته باشید که نباید کیف و کوله‌پشتی را با آب خیلی گرم شستشو دهید. ایده‌آل‌ترین حالت برای نحوه شستن کیف و کوله پشتی در ماشین لباسشویی، استفاده از شوینده ملایم، آب سرد و برنامه دور کُند است.شما برای تعمیر ماشین لباسشویی خود می توانید از کارشناسان کاردون کمک بگیرید.

خشک کردن صحیح کیف

برای خشک‌کردن کیف و کوله‌پشتی پس از شستشو، هرگز نباید از خشک‌کن لباسشویی استفاده شود. حرارت بالای خشک‌کن، می‌تواند به بافت پارچه کیف و کوله‌پشتی آسیب برساند و عمر آن را کوتاه کند. برای این منظور، بهتر است کیف و کوله‌پشتی در فضای باز و زیر نور آفتاب آویزان و خشک شوند.

اگر به فضای باز دسترسی ندارید، می‌توانید این کار را در خانه انجام دهید. بسته به جنس کیف و کوله‌پشتی، مدت زمان خشک‌شدن متفاوت است. در این مرحله، باید تمامی جیب‌ها و زیپ‌ها باز شوند تا عمیق‌ترین نقاط کیف و کوله‌پشتی خشک شوند و رطوبتی در آن‌‌ها باقی نماند.

نکات کلیدی در شستشوی انواع مختلف کیف

Key points in washing different types of bags

برای شستن کیف و کوله پشتی در ماشین لباسشویی، رعایت این نکات الزامی است:

  • از آب ولرم یا سرد به جای آب داغ استفاده کنید. برای لکه‌گیری، اسفنج نرم یا یک برس نرم، بهترین گزینه هستند تا به بافت پارچه کیف آسیب وارد نشود.
  • قبل از اقدام به قراردادن کیف و کوله‌پشتی در لباسشویی، دستورالعمل شستشوی آن را درنظر بگیرید.
  • برای این‌که به الیاف پارچه کیف و کوله‌پشتی آسیبی نرسد، از شوینده‌های ملایم استفاده کنید. برنامه شستشوی لباسشویی هم باید ملایم انتخاب شود.
  • زیپ‌های کیف و کوله‌پشتی به تمیزکردن مداوم نیاز دارند. اگر قصد شستشوی کیف و کوله‌پشتی را ندارید، می‌توانید با کمک روان‌کننده‌های مناسب، زیپ‌ها را به‌صورت جداگانه تمیز کنید.
  • می‌توانید در کنار مواد شوینده یک مایع نرم‌کننده هم به‌کار ببرید. مایع نرم‌کننده از خشک شدن و ترک خوردن بافت کیف جلوگیری می‌کند.
  • مواد شوینده را به میزان متناسب با اندازه کیف استفاده کنید تا به‌راحتی از روی سطح کیف و کوله‌پشتی شسته شود. در صورتی که مواد شوینده به‌درستی از روی سطح کیف و کوله پشتی پاک نشود، پس از خشک شدن ممکن است ظاهر نامناسبی به کیف شما بدهد.

معرفی شوینده های مناسب برای شستشوی کیف

Introduction of suitable detergents for washing bags

نحوه شستن کیف و کوله پشتی در ماشین لباسشویی، به این صورت است که پس از بررسی نوع و جنس کیف باید شوینده مناسب آن هم انتخاب شود. بهترین شوینده برای شستن اغلب کیف‌ها و کوله‌پشتی‌ها شوینده‌ای است که آسیب کمتری به بافت پارچه کیف و کوله‌پشتی وارد می‌کند. برخی از مواد شوینده که برای این منظور کاربرد دارند، به‌شرح زیر هستند:

۱) مایع شوینده ملایم

مایع شوینده ملایم، مثل مایع ظرفشویی یا مایع لباسشویی گزینه مناسبی برای شستن کیف و کوله‌پشتی هستند. چرا که این مواد، ضمن تمیزکردن بافت کیف و کوله‌پشتی، کمترین آسیب را هم به آن‌ها وارد می‌کنند.

۲) صابون

صابون لباسشویی ملایم، به خصوص نوعی که برای شستشوی لباس‌های کودکان و نوزادان استفاده می‌شود، گزینه مناسبی برای شستشوی کیف و کوله‌پشتی است. عملکرد مایع صابون، بهتر از پودر صابون محسوب می‌شود؛ چرا که در بافت و قسمت‌های مختلف کیف و کوله‌پشتی رسوب نمی‌کند.

۳) آب و سرکه سفید

سرکه طبیعی، یک پاک‌کننده موثر و طبیعی برای از بین بردن لکه‌های موجود روی کیف و کوله‌پشتی است. برای این منظور، مقداری سرکه سفید را با یک لیتر آب مخلوط کنید. سپس با کمک یک اسفنج نرم، قسمت‌های مختلف کیف و کوله‌پشتی را برق بیندازید.

۴) آب و جوش شیرین

جوش شیرین، یکی دیگر از انواع پاک کننده‌های طبیعی است که برای از بین بردن لکه‌ها و همچنین بوی بد کیف و کوله‌پشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سوالات متداول

تقریبا می‌توان همه انواع کیف‌ها را در ماشین لباسشویی شست؛ اما، ترجیحا کیف‌های چرمی، برزنتی، جیر یا کیف‌هایی که روی آن‌ها کار شده است را به‌صورت دستی بشویید.

برای شستن کیف و کوله‌پشتی در ماشین لباسشویی، بهترین گزینه انتخاب برنامه شستشوی ملایم به‌همراه آب سرد و شوینده ملایم است.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها