لوگوی کاردون

درجه پکیج در زمستان چند باید باشد؟

What should be the degree of the package in winter
فهرست محتوا

عوامل موثر بر تنظیم درجه پکیج

Factors affecting the adjustment of the package grade

استفاده از پکیج، به دلیل کارایی و مقرون‌به‌صرفه بودن آن روز به روز رواج بیشتری می‌یابد. با این حال، تنظیم دما در این دستگاه‌ها می‌تواند کمی پیچیده‌تر از آبگرمکن‌های سنتی باشد. به‌طور کلی، چندین عامل بر تنظیم درجه پکیج تاثیر می‌گذارد که شناخت آن‌ها برای اطمینان از عملکرد صحیح و کارآمد دستگاه مهم است.

  1. فشار آب، باید مطلوب باشد تا پکیج به‌درستی کار کند. فشار آب پایین، به کاهش کارایی و خرابی پکیج می‌انجامد.
  2. دمای محیط، باید با دمای پکیج هماهنگ باشد تا از اتلاف انرژی جلوگیری شود.
  3. بررسی نشتی در سیستم لوله‌کشی و رادیاتورهای پکیج مهم است، زیرا به کاهش فشار آب و کارایی پکیج منجر خواهد شد.
  4. هواگیری مناسب رادیاتورها و پمپ پکیج برای جلوگیری از وجود حباب هوا در سیستم لازم است، چرا که سبب اختلال در گردش آب می‌شود.
  5. دمای پکیج باید بر اساس فصل سال تغییر کند. مثلا، در فصل زمستان ممکن است نیاز به تنظیم گرمایشی بیشتر باشد.

برای تنظیم دقیق‌تر درجه پکیج، به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید یا از یک متخصص امر کمک بگیرید. همچنین، توصیه می‌شود برای حفظ کارایی و طول عمر پکیج، آن را به‌صورت دوره‌ای سرویس و نگهداری کنید.

تنظیم درجه پکیج در شب

تنظیم درجه پکیج در شب، مانند گرم کردن خانه در اواخر زمستان است. احتمالا شب‌ها به اندازه کافی در رختخواب گرم خواهید شد که نیازی به بخاری نداشته باشید. خانه شما، باید با عایق‌بندی مناسب و نصب پنجره‌های دوجداره حتی چندین ساعت پس از رفتن به رختخواب گرمای خود را حفظ کند. از آن‌جایی که شب‌ها از آب گرم استفاده نمی‌کنید، ممکن است به فکر خاموش کردن پکیج خود در شب بیفتید.

بسیاری از مردم، به‌طور مرتب از آب گرم استفاده نمی‌کنند. بنابراین، آیا نیازی به روشن ماندن پکیج در شب وجود دارد؟ پکیج‌ها، زمانی بهترین عملکرد را دارند که مبدل حرارتی داخل آن‌ها گرم نگه داشته شود. به همین علت، در طول شب هم باید چند بار شارژ شوند تا در صورت نیاز فوری به آب گرم به آن دسترسی داشته باشید.

اگر دمای پکیج در طول شب به کمتر از 10 درجه سانتی‌گراد برسد، صبح‌ها باید سخت‌تر کار کند. با این حال، اگر در طول شب در حدود 15 درجه سانتی‌گراد نگهداری شود، نیازی به کار شدید در صبح نخواهد داشت. این امر، بدان معنا نیست که روشن نگه داشتن پکیج ارزان‌تر است، اما انرژی ذخیره‌شده آن‌قدرها که فکر می‌کنید قابل توجه نخواهد بود.

تنظیم درجه پکیج در روز

برای تنظیم دمای هر سیستم گرمایشی، باید چندین پارامتر در نظر گرفته شود. این‌ موارد، شامل دمای مطلوب داخلی، منطقه در حال گرم شدن و دمای فضای بیرون است. هنگام تنظیم درجه پکیج در روز، باید این کار را بر اساس فصل سال انجام دهید.

در فصل بهار و تابستان که از پکیج فقط برای آب گرم استفاده می‌شود، تنظیم درجه پکیج ایده‌آل در روز کمتر از 60 درجه سانتی‌گراد است. این دمای پایین، به جلوگیری از تجمع رسوبات در لوله‌ها و خود دستگاه کمک می‌کند. در فصل پاییز و زمستان که از پکیج برای گرمایش منزل نیز به کار می‌رود، دمای آب گرم پکیج در روز باید روی 60 درجه سانتی‌گراد و دمای رادیاتور آن روی 75 درجه سانتی‌گراد تنظیم شود.

اگر دما از این مقادیر توصیه‌شده بیشتر شود، دمای فضای داخل می‌تواند به‌شکل ناخوشایندی افزایش یابد. بنابراین، شما را به باز کردن درها و پنجره‌ها مجبور خواهد کرد. این امر، منجر به مصرف بیش از حد انرژی و افزایش رسوب در دستگاه خواهد شد.

تنظیم پکیج به صورت دستی

برای بررسی و تنظیم پکیج به‌صورت دستی، باید به صفحه کنترل آن بنگرید که دارای دو صفحه با نشانگر دیجیتال یا آنالوگ است. یک دکمه دمای آب گرم را تنظیم می‌کند که معمولا با نماد دوش مشخص شده است. در حالی که، دیگری به تنظیم دمای رادیاتور می‌پردازد که با نماد رادیاتور نشان داده می‌شود.

این دو صفحه، با «min» (حداقل) و «max» (حداکثر) برچسب‌گذاری شده‌اند. چرخاندن صفحه به سمت “max”، دما را افزایش می‌دهد. در حالی که، چرخش آن به سمت “min” باعث کاهش دما خواهد شد.

با چرخاندن ولوم در پکیج‌های دارای پنل دیجیتال، دمای نمایش داده‌شده روی صفحه تغییر می‌کند. این امر، به شما امکان می‌دهد تا تنظیمات دقیق را مشاهده کنید. در پکیج‌هایی که دارای پنل آنالوگ هستند، باید تنظیم درجه پکیج را به‌صورت آزمایشی انجام دهید. به‌عنوان مثال، با چرخاندن ولوم به خط سوم، دمای 75 درجه توسط LED نشان داده می‌شود که برای فصل زمستان کاملا ایده‌آل است.

تنظیم پکیج فن دار

پکیج دیواری فن‌دار به‌صورت مبتکرانه‌ای طراحی شده است تا بدون دودکش سنتی ساختمان کار کند. پکیج، هوای احتراق لازم را از محیط خارجی (خارج از محل نصب) از طریق یک دودکش دوجداره تخصصی بیرون می‌کشد. این دودکش، یک دیوار داخلی با قطر 6 سانتی‌متر برای خروج دود به بیرون دارد. درحالی‌که، قطر دیواره بیرونی 10 سانتی‌متر است. برای نصب و تنظیم صحیح پکیج‌های فن‌دار، باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • دستگاه را در هوای آزاد نصب نکنید و آن را در معرض باد شدید قرار ندهید.
  • حداقل فاصله 45 سانتی‌متری بین جلوی دستگاه و دیوار را حفظ کنید.
  • دستگاه، باید حداقل یک متر بالاتر از سطح زمین نصب شود.
  • از قراردادن دستگاه بالای وسایل گرمازا مانند اجاق گاز یا هر وسیله تولیدکننده بخار روغن خودداری کنید.
  • حداقل فاصله 30 سانتی‌متری پکیج از دیوار یا کابینت جانبی و 20 سانتی‌متر از کابینت پایین را رعایت کنید.
  • فاصله افقی پکیج باید حداقل 40 سانتی‌متر باشد.
  • دیوار و صفحه نصب باید بتوانند وزن پکیج (حداقل 40 کیلوگرم) را تحمل کنند.
  • محل نصب، باید دارای زهکشی فاضلاب شیبدار باشد تا از نشت آب در اثر تعمیرات یا باز شدن شیر اطمینان دستگاه جلوگیری شود.

سرویس دوره ای پکیج

پس از تنظیم درجه پکیج، سرویس دوره‌ای پکیج برای اطمینان از عملکرد بهینه دستگاه ضروری است. این سرویس، بررسی و تمیزکاری اجزای گوناگون پکیج ازجمله مبدل حرارتی، مشعل، فیلترها و … را شامل می‌شود. تکنسین یا سرویس‌کار واجد شرایط در طول سرویس دوره‌ای پکیج، معمولا موارد زیر را انجام می‌دهد:

  • بازرسی و تمیزکاری مبدل حرارتی: تجمع رسوبات و جرم در مبدل حرارتی، می‌تواند کارایی دستگاه را کاهش دهد.
  • بررسی و تنظیم مشعل: عملکرد مشعل، باید به‌دقت مورد بررسی قرار گیرد و در صورت نیاز، مجددا تنظیم شود تا احتراق و مصرف سوخت به‌درستی انجام گردد.
  • بررسی و تعویض فیلترها: فیلترها باید به‌طور منظم تمیز یا تعویض شوند تا جریان هوای مناسب به دستگاه برسد و عملکرد آن مختل نشود.
  • کنترل دودکش: بررسی و اطمینان از عملکرد صحیح دودکش، برای خروج گازهای دودزا بسیارمهم است تا از ایمنی و کارایی دستگاه اطمینان حاصل شود.
  • بررسی نشتی‌ها: تکنسین، باید تمام اتصالات و لوله‌ها را مورد بررسی قرار دهد و در صورت وجود نشتی، آن را رفع کند.
  • بازبینی سیستم کنترل و ایمنی: عملکرد سیستم‌های کنترل و ایمنی پکیج، باید بررسی شود تا دستگاه در شرایط ایمن کار کند.

سرویس‌های دوره‌ای پکیج، باید حداقل سالی یک‌بار توسط تکنسین مجرب انجام شود. برای این کار به شما استفاده از سرویس تعمیر پکیج کاردون را پیشنهاد می کنیم.

سوالات متداول

دمای ایده‌آل پکیج در زمستان، برای یک خانه با متراژ متوسط بین 60 تا 70 درجه سانتی‌گراد است.

تنها در صورتی باید درجه پکیج را در طول روز و شب تغییر دهید که نیاز به مصرف انرژی کمتر دارید یا اگر شب‌ها برای خواب راحت‌تر به دمای کمتر و روزها برای گرمای مطلوب به دمای بیشتری نیاز دارید.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها