A comprehensive guide to installing and using a washing machine emi in a few minutes

راهنمای جامع نصب و استفاده از نویزگیر لباسشویی در چند دقیقه

نویزگیر لباسشویی و تاثیر آن بر طول عمر دستگاه

Washing machine noise and its effect on the life of the machine

فیلتر الکتریکی یا نویزگیر ماشین لباسشویی به‌عنوان مسدودکننده تداخل الکتریکی نیز شناخته می‌شود. این قطعه جزو جدایی‌ناپذیری است که برای جلوگیری از تداخل الکتریکی تولیدشده توسط موتور ماشین لباسشویی و سایر دستگاه‌ها طراحی شده است.

اختلالات الکتریکی، معمولا از طریق سیم‌کشی عبور می‌کنند و می‌توانند بر وسایل اطراف تاثیر بگذارند. فیلتر نویزگیر لباسشویی، این اختلالات را متوقف می‌کند و محیط الکتریکی آرامی برای عملکرد بهینه دستگاه فراهم می‌سازد.

فیلتر الکتریکی نقش مهمی در حفظ عملکرد و طول عمر ماشین لباسشویی دارد. این قطعه، برای جلوگیری از نوسانات برق در حین کار دستگاه ضروری است. زیرا نبود آن می‌تواند به سوختن فیوز برق منزل منجر شود.

این فیلتر، با پیچ در داخل کابینت دستگاه محکم می‌شود و از بیرون قابل دسترسی است. برای تعویض فیلتر، کافی است آن را با پیچ گوشتی باز کنید و از محفظه آن جدا سازید. سپس، فیلتر جدید را در همان موقعیت نصب کنید.

رفع ایرادات رایج نویزگیر لباسشویی

یکی از شاخص‌های رایج خرابی فیلتر الکتریکی، قطع شدن صدای ماشین لباسشویی است که اغلب با قطع فیوزهای مکرر همراه خواهد شد. سایر علائم، نشان‌دهنده خرابی احتمالی نویزگیر لباسشویی یا همان فیلتر الکتریکی به‌شرح زیر هستند:

  • توقف ناگهانی دستگاه در طول یک چرخه شستشو
  • برآمدگی محسوس در قسمت پایین فیلتر الکتریکی
  • تجربه برق‌گرفتگی در هنگام تماس با بدنه بیرونی دستگاه

اگر با هر یک از علائم ذکرشده مواجه شدید، به‌سرعت فیلتر الکتریکی ماشین لباسشویی را بررسی کنید. برای این معاینه، به صفحه کنترل در بالای دستگاه دسترسی داشته باشید. به دنبال علائم سوختگی یا بوی مشخصی بگردید که از سیم‌ها متصاعد می‌شود. این‌ موارد، می‌توانند نشانه سوختگی فیلتر باشند. در غیاب علائم سوختگی قابل مشاهده، عاقلانه است که از تکنسین‌های ماهر کمک بگیرید.

برای رفع شوک الکتریکی هنگام لمس ماشین لباسشویی، ابتدا یکپارچگی فیلتر الکتریکی را مورد بررسی قرار دهید. اگر فیلتر سالم است، دستگاه را با سیم ارت به زمین متصل کنید تا از بروز حوادث بعدی جلوگیری شود.

۱) عنصر گرمایش

گاهی اوقات، مشکلات نویزگیر لباسشویی ممکن است ناشی از نقص در عملکرد عنصر گرمایش باشد که بر عملکرد دستگاه تاثیر می‌گذارد. بنابراین، توصیه ما این است که برای جلوگیری از آسیب بیشتر، پس از شروع چرخه گرمایش، دستگاه را خاموش سازید. برای ارزیابی وضعیت عنصر گرمایش می‌توان از اهم‌متر استفاده کرد. خواندن خارج از محدوده طبیعی 20-30 اهم نشان‌دهنده آسیب وارده به المنت است.

۲) روش تعویض

در این بخش، راهنمای ساده‌ای برای کمک به شما در انجام این فرآیند آورده شده است. ابزارهای ضروری که نیاز دارید شامل یک پیچ گوشتی، دستکش‌های محافظ، یک مولتی متر و فیلتر برقی جایگزین است.

  1. اول ایمنی: ماشین لباسشویی خود را از منبع برق جدا کنید.
  2. مراجعه به دفترچه راهنما: برای راهنمایی خاص به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود مراجعه نمایید.
  3. دسترسی به نویزگیر: پنل بالایی دستگاه را با استفاده از پیچ گوشتی مناسب بردارید.
  4. ارزیابی نویزگیر: نویزگیر فعلی را با یک مولتی متر بررسی کنید تا ببینید که نیاز به تعویض دارد یا خیر.
  5. جداسازی فیلتر نویزگیر: نویزگیر موجود را باز کرده و با دقت خارج سازید. گرفتن عکس قبل از جداسازی نویزگیر قدیمی می‌تواند به نصب قطعه جدید کمک کند.
  6. نصب نویزگیر جدید: نویزگیر الکتریکی جدید را در دستگاه قرار دهید و همه کانکتورهای الکتریکی را مطابق تصاویر مرجع خود دوباره وصل کنید.
  7. تست برق: ماشین لباسشویی خود را مجددا به برق وصل کنید تا عملکرد نویزگیر جدید تست شود.

توصیه می‌کنیم اگر دانش فنی لازم را ندارید، حتما از خدمات یک تکنسین واجد شرایط برای تعویض نویزگیر لباسشویی کمک بگیرید. برای این کار می توانید از سرویس تعمیر ماشین لباسشویی در منزل کاردون استفاده کنید.

نکات مهم در انتخاب و خرید نویزگیر لباسشویی

راهنمای جامع نصب و استفاده از نویزگیر لباسشویی در چند دقیقه

انتخاب و خرید نویزگیر ماشین لباسشویی بهتر است توسط یک تکنسین ماهر و واجد شرایط انجام شود. خدمات تکنسین به تخصص، صلاحیت، تجربه او و همچنین ارائه یا عدم ارائه گارانتی و ماهیت کار تعمیراتی بستگی دارد. هنگام انتخاب تکنسین برای تعمیر ماشین لباسشویی خود، توصیه‌های زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • از تله‌های کم‌هزینه اجتناب کنید: مهم است که بدانیم حق‌الزحمه یک تکنسین اغلب منعکس‌کننده کیفیت کار آن‌ها است. انتخاب ارزان‌ترین گزینه ممکن است همیشه بهترین نتایج را به همراه نداشته باشد.
  • گارانتی مهم است: ضمانت ارائه شده برای خدمات تعمیر ازجمله مدت زمان، پوشش قطعات و … را درک کنید.
  • کیفیت قطعات: توجه داشته باشید که قطعات دارای درجات کیفیت متفاوت، اصل یا تقلبی هستند. قیمت یک قطعه، معمولا نشان‌دهنده کیفیت آن است. بنابراین، برای ماشین لباسشویی خود عاقلانه دست به انتخاب بزنید.
  • شهرت ارائه‌دهنده خدمات: برای اطمینان از این‌که ماشین لباسشویی شما در دستان قابل اعتماد است، اطمینان شرکت خدمات تعمیر را مورد بررسی قرار دهید.

با در نظر گرفتن این نکات، می‌توانید تصمیم آگاهانه‌تری بگیرید و از سرمایه‌گذاری خود در نویزگیر لباسشویی پشیمان نشوید.

ملاحظات ایمنی در استفاده از نویزگیر لباسشویی

راهنمای جامع نصب و استفاده از نویزگیر لباسشویی در چند دقیقه

از نویزگیر در ماشین لباسشویی برای جلوگیری از نویزهای الکتریکی استفاده می‌شود که به سایر وسایل برقی و خود دستگاه آسیب می‌رساند. برای استفاده از نویزگیر، باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • قطع برق: قبل از بررسی، تعمیر یا تعویض نویزگیر حتما برق دستگاه را قطع کنید تا از برق‌گرفتگی جلوگیری شود.
  • بررسی فیوز: اگر متوجه نوسانات برق یا پریدن فیوز در منزل شده‌اید، این امر نشانه خرابی نویزگیر است.
  • عیب‌یابی: در صورت بروز مشکل در عملکرد لباسشویی، محل نصب نویزگیر را برای وجود سوختگی‌ها، بوی سیم سوخته یا رد دوده مورد بررسی قرار دهید.
  • محل نصب: فیلتر نویز در نقطه‌ای نصب می‌شود که سیم برق به ماشین لباسشویی متصل شده است. چرا که این قطعه باید در مرحله اولیه ورودی الکتریکی قرار گیرد تا تداخل‌ها را به حداقل برساند.
  • تعمیر یا تعویض: اگر نویزگیر آسیب دیده باشد، حتما باید توسط فرد متخصص تعمیر یا تعویض شود.

همچنین، نویزگیر لباسشویی جدید باید با مدل و برند ماشین لباسشویی شما هماهنگ، قابل نصب و راه‌اندازی باشد تا از عملکرد صحیح دستگاه اطمینان حاصل شود. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر، حتما با تعمیرکاران مجاز تماس بگیرید یا به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید.

سوالات متداول

نویزگیر لباسشویی، یک دستگاه الکترونیکی است که برای جلوگیری از انتقال نویزهای الکتریکی از ماشین لباسشویی به سایر وسایل برقی منزل استفاده می‌شود.

برخی از نویزگیرها برای نویزهای پایین‌تر و برخی برای نویزهای با فرکانس بالا مناسب‌تر هستند. تفاوت‌های بین انواع نویزگیرها شامل اختلاف خازنی، تحمل ولتاژ و میزان فیلتر کردن تداخلات الکترومغناطیسی است.

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها